![]() |
Quote:
Oke evt een linkje waar ik dit kan halen ? |
|
Bedankt Jef dat wist ik dus echt niet zouden ze ook een MK1 setje hebben Girling 60 voor MKIV klauwen achter :D
Nou nog kijken waar ze echt 107,10 kosten ipv 140 :thumbup: Edit: Gevonden :D http://www.hawk-remblokken.nl/goodr...062-163514.html |
alweer te lang om dit topic heen gekeken :tongue:
ziet er allemaal erg goed uit! en ben altijd al fan geweest van het blauw, super! |
Volgens mij moet je je ringetje achter de homokineet kop omdraaien of weglaten, F&I rijdt zo ook al tijden probleemloos nadat ik het zelfde probleem had :D
|
|
Blinken ze mooi :D
|
geen optie om een dynamo te pakken van een cuore en deze onder je waterpomp te monteren waar normaal de stuurpomp hangt.
|
Quote:
:thumbup: Quote:
Wou het nu gaan proberen met de beugel van een Golf1 diesel daar hangt de dynamo ook zeer laag tov de mijne ![]() |
|
Ziet er weer strak uit!
Die dynamo is inderdaad wel een probleem, hier ga ik ook tegenaan lopen ben ik bang... ![]() Ik heb zelf een ABA kop gekocht, maar hier zat geen flens bij. Is de flens die jij daar hebt goed te gebruiken of moeten we wat gaan beunen van staal? :P En ook vooral te verkrijgen, dat lijkt me meer een issue... Die van bijvoorbeeld een 2E, de motor waar het op moet gaan komen, is volkomen anders. Hoe ga je je ontsteking regelen? Ik zie dat je een bijzonder platte verdeler hebt, welke eigenlijk voor gebruik met ECU is. Het kan wel, maar deze heeft geen centrifugaal vervroeging, en dat moet je voor het mooie zeker hebben. Of je moet bereid zijn om een speciale ontstekingscomputer te kopen... Als je je verdelerkap eraf trekt zie je een metalen kapje, dat draait. Hoeveel hapjes zijn hieruit? Als dit er maar 1 is, gaat het geheel niet werken nl. ![]() Weet niet of je hier al aan had gedacht? Scheelt een hoop gezeur voor later :) Edit: Ben ik nou echt gek of heb ik hem gewoon gevonden voor bijna nietsj? Boelm flens |
Deze flens zit origineel op de ABA die moet je dus ook hebben deze heeft een oval achterkant net als het gat op de zijkant van je kop.
Ik zal is kijken volgens mij heeft me maatje er nog wel 1 misschien doet hij hem weg. ![]() En de ontsteking is ook origineel ABA dit moest geen probleem zijn in samen werking met mijn module Quote:
En dan nog het dynamo probleem als het goed is gaat dit ook opgelost worden http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112711 :thumbup: |
let wel;er zijn 2 types aba. obd1 heeft de 4 nokjes aan de ontsteking[zover ik weet heb jij die] obd2 heeft er maar 1.dus het is wel degelijk belangrijk dat je er op let.
|
Oke dan wordt dit morgen een ritje naar de garage :D
Mij kende kan ik weer op zoek gaan :rolleyes: |
Style,
Flensje had ik bij boelm.nl gevonden voor 4 euro, kan ik hem niet voor laten liggen. Moet nog wel meer hebben vermoed ik zo, dus bestel hem daar even! Ik haak even in op jouw andere thread voor dynamosteunen als het werkt, dan moet ik dat ook hebben xD Thanks man! |
Hey, super mooie mk1 seg! heb even een vraagje, welk merk/type uitlaat is er te zien op de beginfoto's?
grts, Vince |
Quote:
Ik heb idd daar ook veel spullen vandaan leveren ook snel. Misschien kan je de sensor ook gelijk meenemen die in de flens komt. En ik miste ook de: Geleiding voor oliepeilstok 056103663 Oliepeilstok 027115611C Jij ook bedankt voor het mee denken :thumbup: Quote:
Hoi Vince de einddemper is van Powersprint Groep A die ik aan de achterkant terug heb laten lassen tot 52mm ivm met de rest van het systeem dat van Simons is. ![]() ![]() |
Die sensoren zijn duur zeg! Trek ik wel van een auto op de sloop...
Zijn de weerstandswaarden hetzelfde als bij mijn huidige sensor? (Je zult wel zeggen, duur?, ik heb geen baan en ben student ;) ) Probeer het budget maar toch goed te doen... |
Ik ben ook al lang aan banden gelegd alles wordt zeer goed door het meisje in de gaten gehouden.
Als het tegen zat of het ging me niet te snel pakte ik ook wat ik pakken kon maar dat gaat toch niet werken met 2 kleintjes en een vrouw ;) Zo als je weet had ik een JB dus ook de motorkabel van de jb met de daar bij horende sensor draden. Was lang een vraag teken voor mij wat te doen maar toen kreeg ik dit wederom van Gerben :thumbup: Top vent :D Quote:
Ik heb hem ook op de sloop er uit gehaald ;) Ontsteking is ook goed er zitten vier uitsparingen in de metalen ring :thumbup: Mijn ontsteking heeft het nr 037 905 205J deze zit onder andere in de 2E blokken. Ik heb hier ook nog de originele liggen die er in zat ,kapot en wel maar die heeft dit nr 037 905 205T en heeft idd maar 1 uitsparing in de metalen ring :thumbup: Dan me aandrijfas van Zaterdag waar ik een slecht gevoel bij had tijdens het monteren zie het verschil de onderste heb ik dus geprobeerd en netjes gemaakt :rolleyes: ![]() Maar goed ik heb de andere as al kaal maar geen grond en blank meer voor de compressor :mad: Morgen maar weer eens shoppen elke keer als we weer gespaard hebben voor iets anders krijg ik dit en dan nog maar over de dynamo te zwijgen :shake: :D |
super wagen! zit zo te zien heel veel werk in! maar het resultaat is dan ook super
|
Dank je we doen ons best als amateur en met veel hulp van hier moet het goed komen :thumbup:
|
Style, wat een mega gave kleur heb jij op je golf! :thumbup:
En echt super dat je alles zo goed aanpakt, zo hoort het! |
Misschien dat we elkaar nog eens treffen Papendrecht Oud Alblas is goed te doen zelfs op de fiets :D
|
Zo de juiste korte aandrijfas staat ook weer mooi in kleur.
Vandaag Litertje blank en een halve liter verharder gehaald. ook maar gelijk een dozijn klemmetjes om de aandrijfas rubbers weer vast te zetten. Kan ik ze ook gelijk gebruiken voor de hoezen van de nieuwe spoorstangen met stuurkogels ;) 2 nieuwe 12.9 inbus bouten voor de startmotor deze waren nu iets te kort. Gelijk ook wat 12.9 M8 inbusjes gehaald om bv het spruitstuk dadelijk vast te zetten :thumbup: ![]() ![]() |
Lekker bezig! :thumbup:
Zie de meerwaarde van die 12.9 bouten niet zo, maar jij bent er blij mee, da's ook wat waard :D |
Heeft ook geen meerwaarde origineel waren het 10.9 maar die waren er niet.
En dan was het of deze of 8.8 ;) |
Het onderstel is eindelijk klaar de korte aandrijfas paste nu stukken beter :thumbup:
Ook heb ik een luchtnippel in het carterontluchtings potje gemaakt goodridge was een te dure oplossing :rolleyes: En we hebben wat werk aan de achterkant gedaan,slot,fifth smoke achterlichten en kofferklep lichter. Meer was er op het moment niet te doen ,de diesel dynamo steun komt Maandag en ik hoop volgende week ook de adapters te krijgen voor de Gilring60. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :thumbup: |
Nice!
Ga je je schroefset en wielkasten nog spuiten o.i.d.? Steken wel erg af zo :screwy: |
Wielkasten wel ,maar schroefset durfde ik eigenlijk niet aan had natuurlijk het onderste gedeelte kunnen doen waar geen draad zit :rolleyes:
|
Quote:
Ik kom graag een keer kijken! :thumbup: |
|
Netjes weer zo, doet wonderen zo'n schoonmaakbeurt :thumbup:
|
Vandaag is de Dynamosteun van de Golf1 diesel binnen gekomen :thumbup:
Past netjes op de waterpomp alleen het kleine strak stel stalen stripje kan ik niet gebruiken. Hier voor moet je echt een diesel dynamo hebben,ik denk dat ik gewoon zo langen ga gebruiken net als de MK2 16V ;) Mocht iemand hem over hebben hoor ik dit graag :D ![]() ![]() ![]() Morgen afwerken in blank ![]() Aluminium koelwater pijp die tussen de blauwe siliconen slangen moet komen ![]() Vanmiddag nog wat spulletjes gehaald bij Biesheuvel om de koeling af te maken. Weet nog niet goed hoe ik moet ieder geval van af de bovenste radiateur aansluiting naar de zijkant van de kop. En hier tussen in moet nog een aansluiting komen naar de bovenste aansluiting waterpomp. T-stuk heb ik helaas nog niet die haal ik van de week nog :thumbup: ![]() ![]() |
Ziet er keurig uit!
|
Ziet er weer keurig uit! :thumbup:
|
Ziet er net uit! maar waarom kun je de dynamospanner niet gebruiken?
Ik zoek al een tijdje wat naar een andere radiateur. Het schijnt dat als je een radiateur van een Corsa Diesel gebruikt, je beter uitkomt met je slangen. Voorlopig ga ik gewoon die van de JB gebruiken, maar tzt is het wel netter om er één van een Corsa te monteren... |
Quote:
Inlaatspruitstuk pakking al binnen ? Ik mis dan de extra bevestiging op de dynamo ,diesel dynamo en benzine zit verschil in. Positie van de bevestiging Diesel dynamo ![]() Wist ik ook niet maar had gisteren wat plaatjes vergeleken :D Ik vond de JB radiateur iets te klein deze is weer net een stap groter time will tell ;) Vandaag voor het eerst bij http://www.autosportcompany.nl/ geweest nette zaak hoor :thumbup: Heb hier de laatste spulletjes gehaald om de koeling Zaterdag af te maken :thumbup: ![]() Dynamosteun in blank. ![]() Droogrek op zolder heel het huis stinkt naar de 2K blank meisje is nog niet thuis geweest :D ![]() |
Hoi
mooi verslag en mooi werk,keurig man, ik heb nog een dynamospanner liggen die is 13,5 cm lang ,had er mn 90 A dynamo op mn 8v op zitten, maar weet niet of dat te lang is, die van de 16v zijn nog wel nieuw te krijgen volgens mij, kan je mooi op maat maken eventueel. zag dat je je blok rondom in de PU blokken had zitten , ik hoop niet dat je daar spijt van gaat krijgen ivm vele resonanties die nu door je carrosserie heen gaan, spreek uit ervaring :) succes er verder mee groeten Cees |
Kan je het niet oplossen door de stelbeugel aan te passen?
Of kantelt hij dan te ver naar voren/achter? |
All times are GMT +1. The time now is 23:40. |