Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Wouter's Golfjes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101293)

vwjohnny 12-08-2013 22:23

Wat doet hij niet dan? Woon in zieuwent 20 min van dtc, heb zelf ook een 16v

Wouter42 12-08-2013 22:43

Hij krijgt of niet genoeg benzine, of de startmotor gaat te traag rond, of hij krijgt de vonk niet op tijd. Dat is hetgeen wat ik nu zelf kan bedenken.

Vandaag besloten de 8v open te trekken, en een goed begin te maken met het origineel maken van de GTI. Te beginnen met de spiegels. Ik dacht dat de motorkabelboom een drama was, dit was niet veel beter.. Foto's komen later! Auto staat nu zonder spiegels, middenconsole is er ook uit. Even wachten tot ik een nieuw raammechanisme aan de linker kant heb, en nieuwe spiegels. :)

De Pul 14-09-2013 23:39

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Klepdekselpakking is niet meer origineel te leveren, niet bij VW dealers, niet bij PON en niet bij Classis Parts, dus bestond er geen andere optie dan imitatie spul aan te schaffen.

victor reinz is waar volkswagen zelf de pakkingen ook weghaalt......imitatie is dus niet aan de orde.maar die 16v loopt nog steeds niet?

Wouter42 19-09-2013 23:08

Kijk, dat is prettig om te weten! :D

Over de 16v; nope, leeft nog niet helaas. Inmiddels wel contact gehad met een monteur van mijn werk, die stond bijna met z'n onderkaak op de vloer toen ik zei dat ik hem niet aan de praat kreeg. Even een datumpje prikken en dan gaat hij zijn blik er eens op werpen.

Wat betreft de achtkleppert; genoeg gebeurd de laatste tijd! Heb nu een motorsteun, klepdekselpakking en twee wiellagers(achter) klaar liggen om te monteren, echter is geen van allen mij tot nu toe nog gelukt. Geen ramp. :) Ook is jellehier van het forum bij mij langs geweest enige tijd geleden, om de gehele kabelboom eens goed op te frissen. Verstralers, elektrische ramen, elektrische spiegels en de startonderbreker is er ook uit.

Verder heb ik de hemelbekleding van het dak getrokken, deze was 100% vergaan dus hing daar een beetje nutteloos te hangen. Interieur is er inmiddels ook uit, en er staat al een ander interieurtje te wachten. :) Niet het originele '84er interieur, maar iets wat heel goed bij de auto past.

Morgen foto's. ;)

SelimGTI 20-09-2013 13:29

Quote:
Kijk, dat is prettig om te weten! :D

Over de 16v; nope, leeft nog niet helaas. Inmiddels wel contact gehad met een monteur van mijn werk, die stond bijna met z'n onderkaak op de vloer toen ik zei dat ik hem niet aan de praat kreeg. Even een datumpje prikken en dan gaat hij zijn blik er eens op werpen.

Wat betreft de achtkleppert; genoeg gebeurd de laatste tijd! Heb nu een motorsteun, klepdekselpakking en twee wiellagers(achter) klaar liggen om te monteren, echter is geen van allen mij tot nu toe nog gelukt. Geen ramp. :) Ook is jellehier van het forum bij mij langs geweest enige tijd geleden, om de gehele kabelboom eens goed op te frissen. Verstralers, elektrische ramen, elektrische spiegels en de startonderbreker is er ook uit.

Verder heb ik de hemelbekleding van het dak getrokken, deze was 100% vergaan dus hing daar een beetje nutteloos te hangen. Interieur is er inmiddels ook uit, en er staat al een ander interieurtje te wachten. :) Niet het originele '84er interieur, maar iets wat heel goed bij de auto past.

Morgen foto's. ;)

Waar blijven de foto's?! :P
Wel goed dat je het niet opgeeft met je 16v!
De 8v betreft, wanneer ga je hem (laten) spuiten?

Wouter42 24-09-2013 18:21

Even zien waar ik was gebleven wat betreft de achtkleppert. :D

Tijdje terug was jellehier van het forum bij mij om mijn bedrading te redden. Daarom ook direct handbediende spiegels en een handbediend linker raammechanisme gemonteerd.

Zo zag het er uit:

Nadat Jelle klaar was, is dit er allemaal uit gekomen. :D

Rallye interieur is inmiddels verkocht, heeft veel minder opgebracht dan ik had gehoopt, maar ik ben er in ieder geval van af. Gezien er in mijn linkerdeur het stelknopje van de elektrische spiegels zat, ontbrak hier het beugeltje waar de handbediening in bevestigd wordt.

Beugeltje uit een andere deur geslepen en in de mijne gezet:

Interieur eruit:

Vervolgens de boel flink schoongemaakt, nog wat verpauperde kabels weggeknipt van de achterste speakers en nieuwe geïsoleerde kabels gelegd:

Nieuwe deurpanelen erin:

Ja hij mist een strip, t is niet perfect maar een stuk beter dan wat erin zat!

Bijrijdersstoel goed schoongemaakt, bestuurdersstoel moet nog even gefixt worden maar kon niet wachten. :) Stond ook flink in de weg in huis.

Maat van me moet de stoelen van zijn Mk5 GTI laten repareren en daar had hij wel een leuk adresje voor, even afwachten tot ik daar een reactie van krijg:

Inmiddels is er een originele GTI grille met enkele lampen en zeven lamellen naar mij onderweg, en ga ik een nieuwe zwarte hemel halen voor mijn 3deurs Golf met schuifdak. :) Heb ook al twee zo goed als nieuwe hoedenplank dragers, zwart bekleed zonder gaten of afgebroken delen. Ook is er een nieuwe rubberen pookhoes onderweg, de laatste die ik had was toch niet helemaal lekker.

Jeroen64 24-09-2013 18:53

Quote:
Bijrijdersstoel goed schoongemaakt, bestuurdersstoel moet nog even gefixt worden maar kon niet wachten. :) Stond ook flink in de weg in huis.

Stond flink in de weg?! Man heb dr 5x bijna m'n nek over gebroken :mad: :D

Lekker interieurtje hoor, nou ff kijken wat een respray gaat kosten :thumbup:

Wouter42 27-09-2013 09:41

Weer een kleinigheidje voor de 8v ;)

Hemel gister opgehaald bij Carlo, wat een rit was dat zeg xD bij mijn interieur twee hoedenplankdragers gekregen zonder afgebroken delen, heb ook een nieuwe strip bij de kofferbak gevonden, in de mijne zat een derde remlicht. Mis alleen de schuifdak bekleding nog. :)

Lesley 27-09-2013 11:14

Zou de Deurfolie anders plakken, je krijgt lekkage zo het nu zit!

Wouter42 27-09-2013 11:31

Hoe dan precies?

Timo2012 27-09-2013 13:26

Wat ik heb gedaan is 2 kleine stukken plastic op de 'balk' midden in je deur geplakt. Die heb ikdan niet vast geplakt aan de onderkant van de deur, maar zo gelegd dat het water afgevoerd wordt naar de binnenkant van de deur. (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :P

Daaroverheen heb ik een groot stuk plastic gedaan (over heel de deur) uit een stuk en deze vastgelijmd met zo'n spuitbusje lijm. Ik heb geen last van lekkages nu :)

yniezink 27-09-2013 18:01

Ziet er erg goed uit die hemel! Mooi werk aan de golfjes !

Tjaap 27-09-2013 18:12

Deze manier werkt ook prima maar je moet hem uiteraard wel rondom aftapen

Wouter42 27-09-2013 18:47

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Deze manier werkt ook prima maar je moet hem uiteraard wel rondom aftapen

Ga ik dat nog effe doen! :thumbup:

Eerst een nieuwe kabelboom scoren, krijg nog even geen reactie van de betreffende persoon maar dat komt wel goed. :D Daarna het schuifdak rubber laten vervangen op m'n werk. Carlo, waar ik de hemel heb opgehaald, raadde me dat ook al aan. Ik heb geen zin om over een paar jaar weer met een hangende hemel rond te rijden. Vandaag puin geruimd op mijn kamer, hemel ligt nu veilig onder mijn bed, te wachten tot ik hem in de auto ga hangen. :D

jellehier 27-09-2013 20:43

Misschien heb ik nog ergens een zwart schuifdak bekledingkje liggen

Lesley 29-09-2013 12:50

Zou 2 lagen folie gebruiken, de 1e laag knip je onder in model zodat die laag onder in je deur ligt waar je afwatering/ gaten zitten, en de 2e laag gaat op de normale manier! En idd goed rondom afplakken.

Wouter42 18-10-2013 19:21

Aaaaaaaand it's gone. Geen zin meer in de GTI, dan maar dit:

Plat op de grond en leuke wieltjes, meer niet deze keer. Heb t wel gezien met die projecten. :)

jorg-maashees 18-10-2013 19:29

Nice. Een 4 deurs! Plat op de grond en leuke wielen en je hebt een dikke golf :thumbup: Hopelijk heb je hier meer geluk mee ;)

golfje_295.000 18-10-2013 19:42

ff voor mijn duidelijkheid,welke is nu weg?

Jeroen64 18-10-2013 20:40

Nette bak broer, zul je een lange tijd geen zorgen aan hebben :thumbup:

@golfje_295.000: de GTI die je op de achtergrond van de foto kunt zien :tongue: (gaat dus om de 84'er)

Pewi Vwteam 18-10-2013 21:37

Ding bij arie opgehaald. zo te zien.

Wouter42 18-10-2013 22:15

Ja ga er wel van uit dat ik hier meer geluk mee heb, ding rijdt, remt en schakelt als een zonnetje, ziet er voor zijn leeftijd goed uit en bij Beekman nog de nodige onderdelen vervangen. :)

En ja, ik heb de 84'er GTI daar laten staan.

EnVeeZee 18-10-2013 22:27

Nette golf, laatst nog zien staan bij Arie!
Hoop dat je hier meer plezier aan beleeft en nu lekker verder met de 16v :thumbup:

jorg-maashees 19-10-2013 15:36

1600 is ook een degelijke motor. Niet super snel maar komt goed vooruit.. Enige probleem is de carburateur die erop zit. Maar daar zijn weber setjes voor :thumbup:

Wouter42 19-10-2013 16:26

Deze auto hoeft ook niet snel te zijn. Als de 16v een keer klaar is dan is die wel vlot. Heb de carburateur bekeken en die is brandschoon. Eerste probleempje heeft zich al wel voorgedaan, wilde vanmorgen naar mijn werk rijden, gaf de startmotor de geest. :) Broer ernaar gekeken en Arie aan de telefoon gehad, kan maandag een nieuwe ophalen. :thumbup:

Jeroen64 21-10-2013 09:52

Quote:
Deze auto hoeft ook niet snel te zijn. Als de 16v een keer klaar is dan is die wel vlot. Heb de carburateur bekeken en die is brandschoon. Eerste probleempje heeft zich al wel voorgedaan, wilde vanmorgen naar mijn werk rijden, gaf de startmotor de geest. :) Broer ernaar gekeken en Arie aan de telefoon gehad, kan maandag een nieuwe ophalen. :thumbup:

En en en? :D
Ding vervangen is geen werk, wel even de bak ondersteunen anders zie je je motor ineens 15cm zakken :tongue:

Voor het snelle maar een keer goed werk maken van die 16V, als je nog naar Arie moet; haal daar dan ook ff een nieuwe startmotor voor de 16V :thumbup:

Pierburg caburateurs zijn niet heel slecht, hebben wat euhm..."karakter" laten we maar zeggen :rolleyes: maar als de carb in goede staat is, is er niks aan de hand en heb je een ontzettend fijn en zuinig blokje (wat bij deze dus het geval is) :thumbup:

Wouter42 22-10-2013 10:38

Startmotor vervangen. :thumbup: Super simpel, geen foto's van gemaakt.

Binnenkort bij Redbull toch maar even een kleinigheidje ophalen voor deze Golf. Dit is echt een blijvertje. :thumbup:

Quattro_38 22-10-2013 10:51

Quote:
Startmotor vervangen. :thumbup: Super simpel, geen foto's van gemaakt.

Binnenkort bij Redbull toch maar even een kleinigheidje ophalen voor deze Golf. Dit is echt een blijvertje. :thumbup:

Dit hebben we vaker gehoord! :D

Jeroen64 22-10-2013 11:45

Nog een startmotor gehaald voor de 16V? :D

Of druk bezig de 5-deurs naar de 230k te rijden? :tongue:

Wouter42 31-10-2013 22:30

Middendemper is lek, vandaag bij Ben even een nieuwe gehaald. Gelijk een nieuwe kachel weerstand mee gekregen :thumbup: Alleen geen idee hoe ik die moet vervangen. :D

Verder nog bij Menne geweest voor een leuke optie voor de Golf. :) Zal morgen wel eens wat foto's plaatsen. ;)

Berrychello 01-11-2013 13:42

Kachelweerstand zit bij de voetenruimte van de passagier. Als ik me niet vergis: onderkant dashboard losmaken, tapijt een beetje wegtrekken en je ziet 'm zo zitten! Ongeveer achter de mat t.h.v. de rechterwielkast.

jorg-maashees 01-11-2013 14:25

Dat is echt een easy fix. Met een beetje handigheid 5 minuten :thumbup:

Wouter42 01-11-2013 17:09

We hebben het over dit ding, toch? Heb geen idee hoe ik die daar vanaf krijg!

Net dit even van de auto afgehaald, kan wel even een opfris beurtje gebruiken. Meer foto's volgen. ;)

Rinus66 01-11-2013 17:22

Quote:
We hebben het over dit ding, toch? Heb geen idee hoe ik die daar vanaf krijg!

Even goed naar de nieuwe kijken wil wel eens helpen.

Wouter42 01-11-2013 17:26

Gast als je niets nuttigs te melden hebt, post dan niet.. hier heb ik niets aan.

yniezink 01-11-2013 17:37

Ik heb zelf gewoon de complete kachelmotor vervangen, je kan dat lipje omhoog doen en het dan loshalen van de motor (toen ik dat had gedaan, dacht ik laat maar :))

Berrychello 01-11-2013 18:27

Even gegoogled: klik

En je gaat je logo's zwart maken? Staat wel prima bij een rode! :thumbup:

Wouter42 13-11-2013 15:26

Neen logo's worden niet zwart :D Heb een paar bussen plastidip staan maar dat is echt bagger spul.

Anyway, weet niet waar ik deze vraag anders kwijt moet, dus dan maar hier: Heb een VR6 automaat gezien uit 1994, 191k kilometers met een defecte automaatbak. Is die automaatbak makkelijk te repareren/vervangen, of kan ik er uberhaupt een handgeschakelde van maken?

En, Passat subframe + achteras, past dat zo onder een mk2 Golf?

Jeroen64 14-11-2013 09:18

Om het hele gebeuren in Elmo #1 te krijgen heb je een andere versnellingsbak (gewoon de handbak die achter een VR6 hoort), aandrijfassen (Corrado VR6), ECU voor een handgeschakelde VR6, pedalenbox, schakelmechanisme (is kabelschakeling) en schakelpook nodig, ook was de koppeling van de VR6 volgens mij hydraulisch dus dat moet je ook ombouwen.
En om het blok zelf nog passend te krijgen heb je ook nog een Corrado VR6 subframe nodig net als die voorste balk (kan ook met Mk3 spullen, maar Corrado past zonder aanpassingen).

Oftewel veel meer werk dan een nieuwe startmotor aan de 16V te hangen die nodig is om hem af te maken.

jellehier 14-11-2013 10:59

Ik kan me vergissen maar volgens mij kan je een vr6 motor op elk nieuwe stijl subframe monteren, gewoon met originele motorsteunen. Aandrijfassen kan je ook van een g60 gebruiken, en in theorie zou je volgens mij zelfs de stangen geschakelde bak en koppeling aan je vr6 kunnen monteren die nu aan je 16v hangen, wat je dan over houd is kabelboom blok en ecu

All times are GMT +1. The time now is 00:22.