Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   nieuwe verdringer g60 in productie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57055)

vwg60 18-09-2013 07:57

ruud hoe kan dat?

richard-polo 18-09-2013 08:21

als je de videos bekijkt zie je toch echt 1,2 bar staan!!
Die op de videos zijn Geen laders van Roettele-racing he ;)

Theibach performance leverd zeer goed werk af!

Het gaat je niet goed af he Ruud, G75 die tegen de wanden loopt! G65 die maar 0,6 bar draait!!

sixpack 18-09-2013 08:34

Het gaat toch ook een groot gedeelte om de flow
Of het ik het mis ?

(Afgezien de "te lage" druk)

richard-polo 18-09-2013 12:19

www.theibach-performance.de

Der G65 G-Lader ist eine Weiterentwicklung auf Basis des G60 Laders. Die Gehäusehälften werden entsprechend umgearbeitet und auf eine Kammertiefe von 63,5 mm gebracht. Der Verdränger ist ein absolutes Neuteil, mit einer Kammerhöhe von 63,5 mm. Durch die grösseren Kammern und die VW-Motorsport Kontur ist ein deutlich höheres Fördervolumen von + 65 ccm Luft pro Umdrehung erreicht worden. Damit steigt der Ladedruck über das ganze Drehzahlband um 0,35 bar an.

Das macht sich hinsichtlich Ansprechverhalten und maximalem Ladedruck deutlich bemerkbar.

Der G65 G-Lader ist bis in das letztes Detail verfeinert. Mit den originalen Sintimid Dichtleisten, FAG Lagern und unseren TP Wellendichtringen sind auch die Verschleissteile von höchster Qualität und garantieren eine lange und problemlose Lebensdauer des neuen G65 G-Laders. Er passt ohne Änderungen an die originalen Befestigungspunkte.

http://theibach-performance.de/referenzen/g65

Ruud 16V-G60 19-09-2013 06:11

de laders van theibach komen van dezelfde maker als die van roetelle :thumbup: roetelle maakt ze ook niet zelf,net als theibach

vwg60 19-09-2013 06:35

ruud waar komen de druk problemen nu vandaan ?

richard-polo 19-09-2013 06:56

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
de laders van theibach komen van dezelfde maker als die van roetelle :thumbup: roetelle maakt ze ook niet zelf,net als theibach

De G75 indd wel maar de G65 worden apart gefabriceerd volgens Tobias..

zo heeft Tobias van theibach eigen magnesium verdringers laten maken!
roettele heeft alu verdringers net zoals rpm of rmp tuning!

theibach is ook pas sinds kort een echt bedrijf geworden.

Ruud 16V-G60 19-09-2013 16:22

ik heb net een G65 binnengekregen van theibach.Alles is gewoon hetzelfde als van roetelle.Hier zit ook gewoon een alu. verdringer in,en ze hebben dezelfde freesfout als in de voorgaande

richard-polo 19-09-2013 16:47

Verdringer van magnesium kun je kiezen, die zit er niet zomaar bij voor die prijs van een G65 lader....
En er zijn alleen g60 verdringers van magnesium op voorraad..
G65 magnesium verdringer word met groupbuy hoorde ik ergens, want er zijn weer andere die liever een alu-verdringer willen!

Ik neem aan dat je tobias hier ook over informeerd?

ze hebben dezelfde freesfout als in de voorgaande........

vwg60 19-09-2013 20:19

jammer dat ze nog niet zo goed zijn anders zat ik toch wel tedenken aan zon g65 lader

Ruud 16V-G60 19-09-2013 20:35

ik heb al contact met ze.Ze blijven beweren dat er niets fout is.De lamelhoogte van de verdringer hoort even hoog te zijn als die van de helften (meet maar bij een orginele) bij de G65 is de verdringer weerskanten 0,34mm te laag.Dit heeft als gevolg dat de dichtlijsten die in de verdringer zitten de vlakken van de helften niet raken

richard-polo 20-09-2013 08:15

Ja wel vreemd indd dat jouw verdringer niet de exacte maten heeft en die van de andere klanten wel!

G75 lader is nog niet zo vertrouwd/goed maar de G65 lader heeft toch al een flink aantal goede referenties..

giuliettaevo 20-09-2013 10:06

Net dit topic eens doorgelezen en het valt mij wel op dat Richard-polo erg fel is in het verdedigen van de leveranciers van dit speelgoed... :confused:

Hij zegt nog net niet dat iedereen met slechte ervaringen of andere meningen leugenaars en aanstellers zijn maar het scheelt niet veel. :(

Het is een mooi iets dat een leverancier er tijd en geld in wil steken om zoiets te ontwikkelen maar dat maakt die leevrancier niet heilig... Ook zij kunnen tenslotte dingen fout doen. VW heeft er vele miljoenen in gestoken gehad om de g-lader te ontwikkelen en we weten allemaal hoe de kwaliteit van de originele g-lader is. ;)

richard-polo 20-09-2013 11:16

hoho ik heb Niks te maken met leveranciers of verkopers van laders!! dat ik fel overkom is een ander verhaal :redface:

ik post alleen maar de vorderingen van de G75 lader en G65 lader van beide verkopers + mijn duitse collega/ondernemer !! :thumbup:

Ook ik wil zo,n lader aanschaffen maar een G75 word het zeker Niet ;)

Ruud heeft me ook foto,s gestuurd van zijn bevindingen/ervaring van de G75 lader..

en natuurlijk iedereen kan fouten maken ook theibach/Tobias, maar dat kan meestal gewoon opgelost worden!

dit topic volgt ik ook al een tijdje,
http://www.golf1.info/forum/index.p...threadID=102700

richard-polo 20-09-2013 11:19

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
VW heeft er vele miljoenen in gestoken gehad om de g-lader te ontwikkelen en we weten allemaal hoe de kwaliteit van de originele g-lader is. ;)

Ook daar zijn de menigen verdeeld over! de 1 vond het Kut/rommel de andere heeft er in 20jaar tijd nog geen 1 laten beschadigen of ontploffen.

Gr

MelG60 20-09-2013 12:14

Het is een geniale uitvinding alleen had vw er een onderhoudsprogramma voor moeten opzetten. Ik rij al met G60's sinds 1995 en heb er nog nooit zelf 1 stuk gehad.

Mtdi 20-09-2013 14:44

Bij VWM gebruiken ze nog steeds G laders om turbo motoren te ontwikkelen.

Rallye-VR6t 21-09-2013 15:10

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Bij VWM gebruiken ze nog steeds G laders om turbo motoren te ontwikkelen.

Waarom doen ze dat?

giuliettaevo 21-09-2013 19:17

Crisis... :D

richard-polo 10-10-2013 14:40

Russellader gelast en nieuwe dichtlijstgroef gefreest, made bij theibach

All times are GMT +1. The time now is 20:16.