![]() |
Ik heb nog niks van de bumpstops afgehaald. Sterker nog; ik heb geen idee wat de bumpstops zijn :confused: Gisteren heb ik nog zitten kijken, maar waar moet ik die krengen zoeken? Bovenin bij de schokbreker, of bij de ophanging van de as zelf? :redface:
|
Vorige week heb ik de 2N 5-bak van de sloper onder de Passat geschroefd met verse olie, en vandaag de pook afgesteld en het eerste rondje ermee gereden. Bij 80km/h nu 2000rpm, eerst 3000rpm.
Ook heb ik vandaag de achteras lagers/rubbers vervangen. Speling en gekraak is nu ook weg. :) Komende week het middenconsole weer terug zetten, wat ophangrubbers van de uitlaat vervangen, olie en filter verversen en dan is het weer een goeie met bijna 197xxx op de teller :thumbup: |
Ennnn hij is weer thuis :)
Die 5-bak had ik veel eerder moeten monteren, evenals de nieuwe achteras bussen. Op de snelweg rijdt ie nu veel fijner! 3200rpm bij 120km/h, een stuk minder als 4500 met de 4-bak ;) En originele uitlaat ophangrubbers scheeld ook dag en nacht. Nu kan het laatste stukje uitlaat (20cm) ook aan de uitlaat zonder dat ie constant tegen de binnenbalk van de bumper aanstoot. :cool: |
hey gijs,
goed bezig met de passat !! gr. Martijn |
Heb je de bumpstops al ontdekt?
Die horen om de zuigerstangen van de demper te zitten, dus boven de demperpatronen en onder het bovenste lager... |
Thnx Martijn :)
Ruben, nee ik heb de dempers er nog niet onderuit gehad. Maar volgens mij is ie al iets minder stug door de nieuwe lagers in de as.. Als ik de trommels ga verwisselen voor 5x100 trommels zal ik ze er ff onderuit halen :) |
Goed, alles kan in de prullenbak. Vandaag m'n eerste schade gereden; ik heb vanavond de Passat total loss gereden. Bij lichte regenval in de bocht grip verloren en tegen een tegenligger gereden (op een stuk waar ik bijna dagelijks rij).
Geen gewonden gelukkig, wel een kapotte 307 van 2002 en een platte Passat van 1987. Snel even de schade bekeken toen straks. Chassis balk is waarschijnlijk iets ontzet, binnenscherm gaar, evenals het gedeelte waar de veerpoot zit. Koplamp zit op hoogte van de carburateur (30cm naar achter). Morgen even de papierhandel afwerken en afwachten wat er met de no-claim gaat gebeuren (bijna 3 jaar schadevrij) |
Dat is niet de mooiste manier om van je 32B af te komen:(
|
gecondoleerd.. Dat is minder....
|
Balen man, sterkte d'r mee!
Quote:
Dat is dan altijd nog belangrijker dan een platte VW... |
zo da's kut man :( succes met de papier afhandeling !
gelukkig heb je er zelf niks aan over gehouden ! gr. Martijn |
Damn Gijs, sterkte! Sucks enorm. Mocht je tzt nog een 32b willen, ik weet dat mijn ex ooit vrij komt.
|
sterkte met de afhandeling, erg jammer na al dat werk, gelukkig zelf niks aan over gehouden!
|
Thnx mannen. Onder het motto gelukkig hebben we de foto's nog;
Betere tijden; ![]() Mindere tijden; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ASAP als er tijd is ga ik kijken of ik 'm nog ga redden of ga slopen/opruimen (waarschijnlijk het laatste...) |
ik kreeg de pics net door van Ernst.,. vind het echt heel sneu voor je Gijs.
|
Thnx Tjaap. Ik heb net even op Speurders gekeken naar wat auto's (en ook 32b's :rolleyes: )... Dit is wat ik tegen kwam :)
Heb 'm gemailt voor foto's en vraagprijs. Ben benieuwd! |
Klote man, maar met jezelf wel alles goed?
En dik balen, daar gaan je mooie plannetjes... |
Aaai da's mooi kut, zonde van die leuke wagen :)
Gelukkig heb je zelf niks. |
heb je al wat gehoord van die andere passat ?
gr. Martijn |
Mannn wat zonde, maar je bent er heelhuids uit gekropen da's belangrijker!
|
All times are GMT +1. The time now is 00:16. |