![]() |
Zoals de vorige keer al aangegeven zou ik nog wat foto's maken van de onderdelen die we hebben laten verzinken.
![]() ![]() ![]() |
Goed bezig thijs.
Die zal straks mooi staan naast die van Erik, dat weet ik zeker. :thumbup: |
Quote:
Dankje, dat was ook m'n bedoeling :) |
Weer wat nieuwe parts binnen gekregen:
![]() Heb al een begin gemaakt met stralen, wil van de week het blok gestraald hebben. En dan zsm het blok afmaken. |
Mooi spul dat verzinkte! heb je nou ook de tussenplaat tussen automaatbak en onderblok laten verzinken?
|
Ziet er zeer netjes uit!!
|
Leuk wagentje, gaat er tof worden! ;)
|
Quote:
Hallo Thijs, Even voorstellen. Ronald uit gemeente Sittard/geleen. Nu net zelf eigenaar geworden van een zelfde golf1 maar dan een GLD😉 En wilde komende tijd eens gaan beginnen met motorrevisie en zag dat jij daar een mooi rood bokje voor hebt, ma ik je vragen waar je dat vandaan hebt? Nice project van jou, ben het aandachtig aan het opnemen. Groeten. |
Alvast een begin gemaakt met stralen. Had eerst twee straalpistolen gebruikt die voor geen meter werkten, en nu een andere geleend van Erik, wát een verschil!
Onderdelen tot nu toe: ![]() Woensdag ben ik van plan om weer eens naar de auto te gaan en verder te lassen. Hopelijk schiet dat een beetje op zodat die naar de spuiter kan. |
Quote:
Automaatbak? Hij is handgeschakeld, snap niet welke plaat je bedoeld. Die plaat wat je op je versnellingskap draait, zodat er geen rotzooi bij het vliegwiel komt? Alle onderdelen die je op de foto ziet zijn verzonken. |
Quote:
Quote:
Dankje, altijd fijn om complimenten te krijgen :D |
Quote:
Ronald, congrats met de aanwinst :cool: Ik stuur je wel even een PM van hoe en wat. Als je klaar bent met de auto moet je maar een keer langs komen ;) |
wat zitten we toch in een heerlijke omgeving. genoeg golf 1 eigenaren in limburg ;)
succes ermee!! ben benieuwd naar het eindresultaat :) |
Die plaat inderdaad..op de bovenste foto helemaal links bovenaan.
Is dat niet de plaat die bij een automaatbak hoort? |
Quote:
Nee, want ik heb geen automaatbak. Het zou kunnen dat die platen inderdaad gelijk zijn. Zal het straks eens in Etka nakijken. |
Ik weet dat je de ombouw hebt gedaan naar 5bak, vandaar ook mijn vraag ;)
Wat ik van mijn ombouw nog weet is dat de platen verschillend zijn. |
Rene ik denk dat je je vergist tussen Thijs zijn Golf 1 en Golf 2.
De Golf 2 van Thijs hebben we omgebouwd naar een 5-bak. De Golf 1 heeft nog het originele 4-bakje. @ Thijs: Mooi dat het pistooltje beter zijn werk doet. |
Ik heb in de Golf 2 inderdaad een 5 bak ingebouwd. In de Golf 1 zit nog de originele 4 bak. Erik, zoals ik je net al zei gaat dat straalpistool van jou als de malle, echt een genot ;)
Heb vanmiddag nog wat rond gebeld, en alle pakkingen / lagers / zuigerveren voor het blok besteld. Heb ook nog geïnformeerd voor de kosten van het reviseren van de versnellingsbak maar dat wordt me toch te gek. Als de bak nu veel had gelopen was dit een ander verhaal geweest. Met een beetje geluk kan ik ook aan zwarte en zilveren auto lak komen zodat ik alle onderdelen netjes kan spuiten. |
Daar zijn we weer.
Allereerst heeft mijn vader zich weer leuk speelgoed aangeschaft. Een slagmoersleutel van 1080 NM met krachtdoppen: ![]() Gisteren de hele dag gelast aan de Golf. Wat ook wel te zien is aan mijn hoofd :screwy: Begonnen zijn we aan de achteras ophanging. Deze zit er nu in. Daarna de rest in de dorpel weer gemaakt zoals het ooit was: ![]() De dorpel er weer ingelast van voor naar achteren. Wat nu klaar is: ![]() ![]() ![]() Tenslotte wat gaatjes die na het stralen ontdekt werden aangepakt. Zoals je ziet moeten sommige lassen nog afgeslepen worden. ![]() ![]() ![]() |
Ik zeg goed bezig Thijs :thumbup:
|
Quote:
Dankje! |
Achteras ophanging zit er in en is nu af. Dit was meer een foto tijdens het lassen.
![]() Ook zijn er nog wat gaten dicht gelast, maar niet interessant om voor elk gaatje een foto te maken. Ook heb ik het dak van de binnenkant in de fertan gezet, met nog een paar stukjes waar die nog niet helemaal lekker was. Dit mag nu lekker intrekken tot vrijdag, zodat we dan weer verder kunnen. |
Omdat ik problemen met de Golf 2 heb, was ik vandaag wat spullen daarvoor gaan halen. Had voor de Golf 1 alle pakkingen en lagers / zuigerveren etc besteld maar die waren nog niet binnen. De pakkingen en bouten wel, deze dus maar alvast meegenomen.
![]() |
Goed bezig Thijs.
Word weer lekker vaart achter dit project gezet. |
Voor nóg meer motivatie en omdat ik erbij ben geweest maar eens een bekend dvd'tje gekocht
![]() Na het kijken van de DVD maar snel de garage ingedoken, en nog wat gestraald. Dit is een plaatje wat aan de wielkastrand bij het tankgat zit. Deze was roestig, en is het enige grotere las object in de auto voor vrijdag :cool: ![]() |
Vandaag weer wat onderdelen gehaald:
- Zuigerveren - Alle lagers in het blok ![]() |
Weer wat gaatjes gevuld. Begonnen bij de wielkast rand:
![]() Toch nog een rotte plek kunnen vinden ![]() De rotte plek eruit geslepen en weer gemaakt zoals het ooit was ![]() |
Quote:
Hey Thijs, Gisteren zuil met 2 vrienden het oude blok eruit halen en dan de nieuwe zover als het kon erin terugplaatsen, helaas is dat niet gelukt. De 2 vrienden belde om te zeggen dat Ã*.s. Maandag avond toch beter uit zou komen. Toen ben ik maar alleen begonnen, me als resultaat dat de oude motor er nu naast ligt en de verder heb k alle missende onderdelen omgezet naar de nieuwe blok, deze ligt er nu naast en kan er zo hup in... was er om 24uur 30 mee klaar pffff, maar gebeurd is gebeurd... |
Quote:
Zulke dagen zijn lang en vermoeiend hé :screwy: Maar je hebt wel voldoening als het eenmaal klaar is. |
Gisteren zouden we eigenlijk nog gaan lassen, maar helaas ging dat niet door. Omdat ik van plan was om vandaag te gaan stralen en spuiten heb ik gisteren alvast wat lak gehaald. Dit is:
-1,5L Epoxy -1L Zwart -1L Zilver -Verharder -Verdunner Kost wat, maar heb vandaag met spuiten ook wel gemerkt dat het gewoon véél beter is dan zo'n knikkerbusje. Vanmorgen dan maar begonnen met het stralen van het blok. Pfoe wat een rotklus was dat. Zat weer van alles tegen, dus tussendoor maar aan de Golf 2 verder gewerkt. Uiteindelijk het blok in de epoxy gezet en wat onderdelen die al gestaald waren maar direct mee gepakt omdat ik uiteraard wat veel epoxy had. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Goed bezig geweest Thijs, alleen had je wel even een scherp stanleymes naast de afplaktape mogen afhalen. Dan had je hem precies gelijk had met het blok en raak je daarboven ook alles.
Edit: Zo zag het er bij mij uit: |
Quote:
Laat me daar nu letterlijk net mee bezig zijn. Doe nu nog een laagje epoxy erop En dan hopelijk de kleur |
Weet jij toevallig je kleurcode thijs?
Aangezien mijn GTD de zelfde heeft, ik wilde men koffer deksel gaan bij spuiten. |
Goed bezig kerel.. Hou deze thread zeker in de gaten..!! :thumbup: :thumbup:
|
Quote:
L94A Inarisilber is de kleur. Volgens mij staat er nog een foto van de kleurcode in de projectpage. |
Lang gewacht dat ik het eindelijk kon zeggen, maar al het las werk is klaar!! Nu dus snel een spuiter zoeken en dan kan het leuke werk beginnen.
Hier een foto van al de slechte stukken die eruit zijn gehaald: ![]() |
Waar zaten die emmers dan verstopt :D
Goed bezig geweest Thijs. :thumbup: |
Quote:
Dat zullen alleen Erik en ik weten ;) Vond het wel grappig om te zien hoeveel rottigheid er uiteindelijk uit de auto gehaald is. Vooral omdat ik in het begin ook nog dacht dat het alleen het tankgat en een dorpel zou zijn :rolleyes: |
zeer netjes hoor Thijs keep up the good work.
|
Quote:
Haha, Thijs snapt hem niet helemaal volgens mij. Hoop iig niet dat de emmers zelf in de auto verwerkt zaten. |
All times are GMT +1. The time now is 19:55. |