Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   kenteken omkeuren , Wie is waar geweest? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62173)

Pewi Vwteam 09-01-2011 19:28

net ff gekeken op de site van de rdw mijn gegevens van mijn mk1 zijn al wel veranderd, heb helaas de papieren nog niet binne.

Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie

Voertuig golf
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk volkswagen
Handelsbenaming c
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 26-09-2009

BPM € 0
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting hatchback
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1781 cm3
Vermogen 110 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 850 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.260 kg
Massa rijklaar 950 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 425 kg
- geremd 1.000 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd
Milieu
Roetfilter
CO2 uitstoot gecombineerd
Milieuclassificatie N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd

Datum eerste toelating
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-09-2009
Datum eerste afgifte Nederland 07-02-2008
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs
Geregistreerd als gestolen Nee

karretje 10-01-2011 17:48

Net ffe gecheckt...De mijne is ook al digitaal aangepast 128Kw 6 cilinders! :thumbup:

Eerdaags hopelijk ook de papieren binnen... :rolleyes:

Bij mij staat ook op ,wachten op keuren,NEE.

Neem aan dat ik nog wel apk,tje moet scoren toch?

Pewi Vwteam 12-01-2011 20:15

ja apktje moet je nog wel ff doen. ik heb mijn papieren binnen 110kw op papier :thumbup:

karretje 12-01-2011 20:42

Ah mooi man!

Ik hoop ze ook morgen te hebben kan ik vrijdag nog even apk doen op het stukje industrie waar ik werk. :thumbup:

Jetta-G60 01-04-2011 14:25

Vandaag naar RDW Zwolle geweest met mijn jetta G60

Zonder afspraak!

Er werd aandachtig gekeken naar mijn chassis-nummer ( met een spiegeltje en een lamp etc )
de onderkant werd vluchtig bekeken ( hoezen etc ), ook de motorsteunen keken ze naar.
CO werd getest, koplampen en hij werd opnieuw gewogen THATS IT!

voor €53,- Incl nieuwe papieren!!
binnen 45 min klaar.

Dat het zo makkelijk kon ha, ik kwam trouwens net over de opstaande rand van de smeerput!

Vergeet niet ook je overschrijvingsbewijs mee te nemen ( ik was hem vergeten dus kan hem na-sturen )

Erik M 01-04-2011 16:25

Die rand op de smeerput is akelig hoog idd :D Wij zijn ook in Zwolle geweest, en ook ik had geen overschrijving meegenomen.

Bij mij ook grondig onderzoek naar het chassis nummer en de oorsprong van de motor, motorsteunen vonden ze erg belangrijk en verder gingen ze er zo door heen. Mijn zorgvuldig samengestelde werkstuk met alle gegevens die ik had verzameld over de 2 auto's hebben ze niet eens inggekeken.

Ook mijn auto ging op de weegschaal maar het gewicht is niet aangepast op mijn kenteken.

Gertjan 16-06-2011 21:56

En, kan iemand nog zeggen of de regels zijn veranderd per 1 mei?

Black Devil 17-06-2011 13:35

2 weken geleden mijn Golf 1 van 1.1 naar 1.8 16V KR laten keuren. chassisnummer gecheckt en even snel onder de auto gekeken. Niet naar de remmen of de uitlaat of banden of wat ook, ook geen CO meting gehad.

Alles ok

SFJansen 18-06-2011 23:57

6 juni mijn Jetta 1.3 NZ naar 1.8 PL laten keuren in Arnhem,
eerst de herkomst van het motorblok moeten aantonen, daarna technische keuring gehad. Keek de meneer wat naar de ophanging, kabelboom e.d.

Daarna moest ik op de remtestbank, werden me koplampen gecontroleerd en werd me co gemeten.

Daarna werd die goedgekeurd en inmiddels heb ik de papieren binnen :)

chris 11-07-2011 18:12

Ik heb vrijdagmiddag een afspraak bij de RDW in Schiedam om mn Golf 1 te laten keuren. Standaard een 1.5 automaat en nu een 1.8 20V Turbo (180pk) met een 5 bak.

Maar....op mn kentekenbewijs staat geen cilinderinhoud en ook geen Kw.
Op de RDW site staan die gegevens ook niet,alleen dat het een 4 cilinder is en Benzine..

Ben ik nu eigenlijk verplicht mn auto wel te laten keuren? Het blijft een 4 cilinder op benzine....

vwmotorsport 11-07-2011 21:18

de enige die er beter van word is de belastingdienst neem aan dat de meesten meer wegenbelasting moeten betalen haha

chris 11-07-2011 22:31

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
de enige die er beter van word is de belastingdienst neem aan dat de meesten meer wegenbelasting moeten betalen haha

Ik iig niet....36 jaar oude Golf...goedkoop (en snel) rijden :thumbup:

dennis20vt 12-07-2011 20:34

Quote:
Originally Posted by SFJansen

eerst de herkomst van het motorblok moeten aantonen

Hoe moet je eigenlijk de herkomst aantonen?
Heb mijn motorblok van een jongen gekocht waarvan zijn project niet meer doorging, heb er verder geen papieren bij of weet de donorauto niet.

Johan1982MK1 12-07-2011 21:22

Quote:
Originally Posted by karretje
Net ffe gecheckt...De mijne is ook al digitaal aangepast 128Kw 6 cilinders! :thumbup:

Eerdaags hopelijk ook de papieren binnen... :rolleyes:

Bij mij staat ook op ,wachten op keuren,NEE.

Neem aan dat ik nog wel apk,tje moet scoren toch?

wacht op keuren (WOK) is een melding op je kenteken als de auto schade oid heeft gehad
deze wordt verwijderd als de auto na (goed) herstel weer goedgekeurd wordt

chris 12-07-2011 21:49

Quote:
Originally Posted by dennis20vt
Hoe moet je eigenlijk de herkomst aantonen?
Heb mijn motorblok van een jongen gekocht waarvan zijn project niet meer doorging, heb er verder geen papieren bij of weet de donorauto niet.

Mijn blok komt uit een schade auto,heb er zelf nog wat spullen uitgehaald...achteraf 'stom' dat ik het kenteken niet genoteerd heb...maar zal dat echt een probleem gaan geven?

Marcski 13-07-2011 15:06

Dat probleem heb ik ook, kenteken vergeten te noteren. Maar dan print je toch even een factuurtje uit? ;)
Mochten ze erom vragen heb je hem wel op zak..

vwmotorsport 13-07-2011 16:20

ik ben zo vaak aangehouden en nooit hebben ze iets over de motor gevraagd. mijn originele g60 hou ik vwb de papieren het liefst origineel met 118kw op kenteken. Het is misschien wat anders als je een cletje hebt met ingebouwde g60 dat valt dan wel op bij de heren met vierkante petten

De Pul 13-07-2011 17:15

herkomst aantonen is heel simpel.we zoeken gewoon een auto met kenteken die hetzelfde blok heeft als wat we hebben ingebouwd.
het is niet meer dan een formaliteit,doen het al weet ik hoelang zo en nog nooit 1 gehad waar ze van zeiden dat het motornummer niet overeenkomt met de auto.mooiste hiervan is dat ie met 1 muisklik de gegevens over kan nemen.voor de rest boeit het hun immers ook geen zier.

Johan1982MK1 13-07-2011 18:17

het gaat er idd om dat ze direct de goede gegevens bij de motorcode hebben waaronder het aantal kw's, aantal cilinders en misschien ook de cilinderinhoud.

chris 15-07-2011 13:45

Vanmiddag om 13.00 moest ik me melden bij de RDW in Schiedam..papieren ingeleverd,uit gelegd waarvoor ik kwam..

"Van 70pk naar 180pk"

"O? Dan moet je naar Lelystad..." Begon al lekker dus... :screwy:

Auto naar binnen,kap open...

"waar staat het motornummer?"

"Geen idee?Motorcode staat iig daar" (wist het zelf ook echt niet...)

"Bla bla ik kan hem niet keuren zonder dat ik weet waar de motor vandaan komt enz...wie weet is hij wel gestolen..."

"Denk je nou echt dat ik hier ga komen met een motor die duister is? Beetje zonde van mn tijd en geld lijkt me...."

"Nou ok dan...rij maar de put op..."

Daarna remmen getest...korte discussie waarom er achter trommels ipv schijven zitten...bla bla...

"Levensgevaarlijk zo'n oude auto met die pk's...daar is die niet voor gemaakt...."

Toen ging meneer nog even een stukje rijden...

Gvd...wat maakte ik me zorgen...straks word ie afgekeurd....keurmeester had niet echt een goede bui namelijk...

Had gister nog het Westmoreland front met origineel gewisseld voor de zekerheid...maar ze keken nergens naar,ook geen opmerking over de Porsche wielen met adapters...

Maar goedgekeurd! Swallowtail met 130Kw op de papieren :D

J-9A-N 15-07-2011 13:52

Gefeliciteerd Chris!
Mooie dikke sleeper!!

Pewi Vwteam 15-07-2011 20:41

hahaha mooi dat het gelukt is, tja de ene keur meester is lang de andere niet ik had een jong ventje det scheelde erg veel gezeur denk ik. keek ff remmen verlichtinging en stukkie rijden en klaar was het motor code werd zo overgenomen van de donor auto. maar denk dat het niet lang meer duurt, en dan kan ik weer opnieuw ivm, een nieuwe motor :D waarschijnlijk.

JettaGTI-16v 16-07-2011 18:06

Ik was laatst met mn Golf 1 TDI naar Amsterdam geweest. Moest eerst ff wegen op de weegbrug en daarna mocht ik naar binnen. Chassisnummer gecheckt en ff onder de auto door gelopen en koplamp hoogte gecontroleerd en klaar. Hij was goedgekeurd. Met een klein uurtje kon ik weer gaan.:D

TT-TDI MANIAC 17-07-2011 18:55

Dus als ik het zo lees kan ik mijn rem upgrade in de winter doen en de nu nog gti keuren met mijn standaard remmen! naar vr6!!!

De Pul 17-07-2011 18:59

jep,dat is geen bezwaar.

karretje 21-07-2011 19:36

Lees dat er veel gereden wordt in de autos die aangeboden worden...

Gelukkig was dat bij mij niet het geval,is geen ramp maar dan kan ik me indenken dat je zweet op je voorhoofd krygt! :)

De Pul 21-07-2011 19:42

ik heb dat ook nog nooit meegemaakt,dat ze ermee moesten rijden?

Rallyegolf20vt 21-07-2011 22:08

Bij mij wilden ze ook in de auto rijden.... :D
Maar dat kwam denk ik ook omdat ze erg nieuwschierig waren hoe deze nu zou rijden ;)
Er werd mij zelfs gevraagd of een collega er een stukje in mocht sturen.
Ze vertelden mij dat ze heel erg onder de indruk van ombouw en het totaal plaatje waren. :thumbup:
En dat ik met een volgende ombouw weer van harte welkom was. :cool:

Alberto 22-07-2011 07:52

Bij mij hebben ze ook gereden, al was het niet zo lang als bij Klaas :D

CleanTFSI 25-07-2011 11:33

moet de snelheidsmeter het ook doen voor de rdw keuring!!

of mag het gewoon via de tom tom

heb nammelijk geen snelheids signaal vanaf de bak omdat dat orgineel via de ABS gaat

Sjeesbeest 25-07-2011 16:17

Ja die moet er in zitten en de verlichting ervan moet ook werken.

Je mag ook een (verlichte) fietscomputer monteren, als je maar kunt zien hoe hard je gaat.

Melvin 25-07-2011 18:14

Van benzine naar diesel is ook geen probleem meer toch? (dus een golf 1 1.6 naar 1.9tdi, waarbij complete slopert wordt gebruikt is geen enkel probleem dunkt me?)

Thanks!

De Pul 25-07-2011 18:16

tomtom ook toegestaan;)

J-9A-N 25-07-2011 18:16

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Van benzine naar diesel is ook geen probleem meer toch? (dus een golf 1 1.6 naar 1.9tdi, waarbij complete slopert wordt gebruikt is geen enkel probleem dunkt me?)

Thanks!

Is idd geen probleem.

Melvin 25-07-2011 18:17

Top, dank je Jan! Ik vermoedde het al, maar kon 123 geen bevestiging vinden.

SpiderClass 11-08-2011 18:43

Ik ben van de week bij de RDW in Roosendaal geweest voor omkeur.
Gelukkig van de keer niet druk, was vrij snel aan beurt. Veel 'slechte' verhalen over RDW Roosendaal gehoord, maar toch gegaan.
Eerst moest ik mijn eigen kentekenpapieren geven EN de kenteken papieren van de donorauto geven, maar die laatste had ik niet.. Gelukkig had ik een bewijs van de donor auto met kenteken gegevens en dat kon uiteindelijk dan wel.
Had een schappelijke kerel toegewezen gekregen, een oud baasje. Moest eerst wegen, daarna op de put rijden, maar dat ging natuurlijk niet qua hoogte ;) Toen maar naar de brug. Alles beetje bekeken en zag er goed uit. Verder heeft hij gekeken of de koplampen nog goed stonden en nog een rondje gereden voor de remmen (niet harder als 50 km/h en hij remde niet eens hard). Als laatste nog CO gemeten.

Alles was perfekt in orde, het is nu een Golf 1 met G40 op kenteken. :D

tdiwolf 01-09-2011 18:41

vandaag was voor mij de dag van de waarheid.

afspraak gemaakt bij de rdw in groningen voor de invoer en tegelijk omkeuring van 55 kw naar 140 kw.

werd netjes geholpen en de nodige complimenten gekregen.

er is gekeken naar chassis nummer, en wat voor blok er nu in zit.
hoefde niks aan te tonen, alleen doorgegeven wat de motorcode is.
de man heeft dit nagekeken in de database, voor de exacte inhoud.

co meting. welke gelijk goed was, even op de weeg brug, 1 keer compleet, en 1keer alleen de achteras, en dat was het eigelijk.

totaal kosten 126 euro.
totaal aan tijd uurtje, was wel gezellig :thumbup:

nu wachten op mn kenteken, duurt 3 tot 4 dagen

kan niet wachten :D

J-9A-N 01-09-2011 20:41

Belastingvrije VR6 Dominique?
iig gefeliciteerd :thumbup:

tdiwolf 02-09-2011 07:21

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Belastingvrije VR6 Dominique?
iig gefeliciteerd :thumbup:

klopt helemaal jan :thumbup:

Gertjan 02-09-2011 18:35

Ik hoor dus verschillende verhalen over het aantonen van de herkomst van de motor, sommige hoeven alleen de motorcode te zeggen en andere moeten een kenteken van de slopert opgeven?

Ik moet binnenkort naar de RDW met een SB 1.6 td die ik gewoon op marktplaats heb gekocht.
Ik weet dus alleen de motorcode, maar heb geen idee waar die uit komt.
Als ik nou van iemand een kenteken 'leen' van een Golf 2 GTD die gesloopt is, zou dat ook werken? ;)

All times are GMT +1. The time now is 19:07.