Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Robbie's Mk2 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61809)

Misha 26-01-2010 14:22

Hij wil 'm waarschijnlijk origineel (84er) houden :)

Zo'n MkV paarlemoer/flipflop fancy kleur zou ik niet op mijn mk2 willen, maar dat is mijn idee erover.

Chriskee. 26-01-2010 14:36

True, als je de auto een beetje naar zijn original staat wil terugbouwen, moet er mijns inziens ook de originele lak weer op..

martinus83 26-01-2010 14:39

Oem wit, zeer zeker!
Zit er origineel ook blanke lak op? zo niet is het wel een idee om dat nu wel te doen

rick_polo 26-01-2010 15:37

Word volgens mij in 2k lak gespoten als ik me niet vergis.dus blankelak hoeft niet perse maar is denk ik wel een goede optie!

Roy-16VT 26-01-2010 16:44

als je gaat voor origineel dan kan ik het me idd goed voorstellen maar vind de witte kleur van een mk5 persoonlijk weer wel een toevoeging maar dat is idd persoonlijk.

vooral ook omdat het een heel bescheiden parlemour effect heeft, niet te overdone.

martinus83 26-01-2010 17:02

Lijkt mij ook wel mooi hoor, voor een goede beeldvorming zou ik mn neus eens op een witte mk5 moeten zetten.

breadfan83 26-01-2010 17:09

Quote:
Originally Posted by martinus83
Lijkt mij ook wel mooi hoor, voor een goede beeldvorming zou ik mn neus eens op een witte mk5 moeten zetten.

Dat gaat niet staan, een paarse Edition mk2 neus op een witte parelmoer mk5. :)

Golf_84er 27-01-2010 23:55

Het wordt inderdaad de originele Alpine Weiss 2k. Ik zit nog te twijfelen of er een blanke lak laag overheen komt maar denk het niet.

Vandaag weer gewerkt aan de golf, tjonge jonge..paar tegenvallertjes dus het zit niet echt mee! Maargoed! Collega's hebben mijn andere deur aan de buitenkant puntjes op de i gezet met strak maken en vervolgens in de grondverf gezet.

Heb beide deuren aan de binnenkant helemaal schoongemaakt en ontvet, wat een klote werk! Maar hoort nou eenmaal óók bij het projecten!

Verder heeft mijn collega mijn dak helemaal strak gemaakt en geschuurd. Omdat er tegen vallers zijn hebben we besloten om iedergeval het dak alvast in de grondverf te zetten en dat is dus ook gedaan.

Ook is er begonnen aan mijn rechter achter scherm met strak maken.

Hier weer wat fantastisch scherpe telefoonfoto's! :thumbup:

Eerste laag grondverf

rick_polo 28-01-2010 06:45

Goed bezig kerel!maar wat waren de tegenvallers, en waarom het dak al in de grondverf?niet een beetje dubbel werk?komt goed allemaal.

Misha 28-01-2010 08:31

Lekker bezig, kan niet wachten tot hij weer in Oijen staat!

martijnvanderh 28-01-2010 10:20

hee robbie, wat voor dakje komt er nu in?

breadfan83 28-01-2010 10:23

Schiet lekker op.

Ben ook wel benieuwd wat er mis gegaan is. Aan de andere kant... je bent nu al zo ver gekomen zonder tegenvallers, dat het er wel eens van moest komen. ;)

martinus83 28-01-2010 12:06

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dat gaat niet staan, een paarse Edition mk2 neus op een witte parelmoer mk5. :)

:D

Golf_84er 28-01-2010 12:30

Dak hebben we al in de grondverf gezet omdat hij weer buiten onder het afdak moet staan. En met blank plamuur is dat niet fantastisch met dit vochtige weer en met de grondverf erop gebeurd er met het dak iedergeval niks.

Het zelfde dakje wat ik erin had komt erin ampi, dus daar ga ik niks aan veranderen.

Tegenvaller is dat bijna al het laswerk opnieuw gedaan kan worden want alles is aan het scheuren. Zodra er een beetje overheen geslepen wordt scheurt heel de lasnaad.
Morgen avond samen met een collega plaatwerker alle punten over doen en mijn linker dorpel uitdeuken.

Dan zal de avond wel weer gevult zijn! Heb idd niet veel tegenvallers gehad maar dit is een tegenvaller die niet had mogen gebeuren..

Misha 28-01-2010 12:44

En nu? Niet goed geld terug?

martijnvanderh 28-01-2010 13:26

Quote:
Originally Posted by Misha
En nu? Niet goed geld terug?

Vraag ik me ook af! Wat zegt stefan ervan?

A.D GOLF1 1976 28-01-2010 13:36

Schiet al mooi op :thumbup:

Golf_84er 28-01-2010 17:54

Mijn dag wordt steeds beter..niet dus! Vandaag door omstandigheden heeft mijn voorbewerker per direct ontslag genomen. Het is nog niet 100% zeker maar kans is zeer groot. Dan heb ik nog maar 1 collega (de spuiter) die mijn auto strak maakt en gaat spuiten, of terwijl.... VERTRAGING!

Als dit zeker is dan haal ik W'see never nooit meer..maarja dat is afwachten!
Ben met stefan in overleg..

dub35i 28-01-2010 18:53

in 2011 is er weer worthersee...

niet haasten en kwaliteit de voorrang geven ....

Golf_84er 28-01-2010 18:55

Ja dat doe ik ook zeker! Kwaliteit is voor mij belangrijker dan W'see '10..maarja je moet nou eenmaal een streefdatum hebben en vond dit wel een leuk evenement om erbij te zijn.
Kwaliteit blijft hoog, daar zorg ik voor!

Melvin 28-01-2010 19:06

Niet om lullig te doen, ook niet omdat ik het zelf beter kan (want dat kan ik niet) maar ik vond het laswerk er ook niet echt pro uitzien eerlijk gezegd...

Confronteer hem er mooi mee en dan wordt het dokken voor m...

Golf_84er 28-01-2010 19:17

Is niet lullig, heb meerdere dingen van hem gezien waar ik echt over te spreken was en weet dat hij goed kan lassen. Waarschijnlijk niet juiste lasmateriaal gebruikt maargoed, hoe ik dat oplos met hem verzin ik verder zelf wel..

furb 28-01-2010 22:06

Pff... dat zijn nare tegenvallers Rob. Hopelijk gebeurt er iets zodat alles toch op tijd gaat lukken..

breadfan83 28-01-2010 23:18

Och, beter dat je nu de stukken plaatwerk d'r uit vallen dan dat je dalijk de plakken plamuur d'r uit mieteren als ie gespoten is.

Moet zeggen dat 't project zover nog aardig netjes doorloopt, en je hoeft er eigenlijk nooit van uit te gaan dat zoiets precies gaat als geplanned.

Hoop dat je 't met de lasser een beetje geregeld krijgt, snel een nieuw adres vindt en de auto in de lak kan gaan.

Succes!

De Pul 29-01-2010 20:57

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Niet om lullig te doen, ook niet omdat ik het zelf beter kan (want dat kan ik niet) maar ik vond het laswerk er ook niet echt pro uitzien eerlijk gezegd...

viel mij ook op,ik kan zelf ook niet goed plaatwerk lassen,maargoed...
leek zo op de foto's wel of ie zonder gas bezig is geweest ofzo.
iig mooi shit dat het tegenzit nou,hoop dat je je deadline nog haalt.
word weer een strakke kar :thumbup:

Golf_84er 31-01-2010 15:46

Vrijdag avond en zaterdag heel de ochtend en middag weer aan de gang gegaan.

Laswerk is zo goed als klaar. Ben ik nog lang mee bezig geweest maar dat is nu ook opgelost.

Daarna ben ik verder gegaan met mijn deur, moest van binnen nog helemaal schoongemaakt worden en ontvet zodat die in de grondverf kan worden gezet.

Mijn linker dorpel was ingedeukt en die heb ik ook uitgedeukt. Op de eerste pagina van mijn topic is dat wel te zien. Viel gelukkig niet tegen!

Mijn rechter wielkuip is nu ook compleet blank en de rest van mijn wielkuipen meteen ontvet zodat ze volgende week in de RX-5 gezet kunnen worden.
Hier wat foto's

Voor

Na

Larsv5 31-01-2010 15:54

Netjes, je hebt igg niet stil gezeten...

Misha 31-01-2010 15:57

Netjes, toch nog redelijk vlot opgelost de tegenslag... wsee blijft in zicht! :cool:

orange polo 31-01-2010 15:58

Rob goed bezig kerel ziet er allemaal erg netjes uit hoe je het aanpakt ga zo door!!

Grz Jos

Golf_84er 31-01-2010 19:17

Hey Jos, thnx! Gaat helemaal goed komen!

breadfan83 31-01-2010 23:30

Heb er misschien overheen gelezen, maar heb je voor het laswerk nu iemand anders in de hand genomen, of die ene Frits nog een kans gegeven?

tieske_jetta 01-02-2010 09:04

nee dat is opgelost door collega's van rob zover ik begrepen had dus niet van de vorige lasser.

Golf_84er 03-02-2010 22:12

Ik heb idd het laswerk opgelost samen met mijn collega

Weer even een update van het harde werken van afgelopen avond.

De deur die ik laatst aan de binnenkant schoon heb gemaakt en ontvet, die heb ik vandaag helemaal van binnen geschuurd zodat hij morgen eerst in de epoxy kan en vervolgens in de grondverf.

Mijn collega is bezig geweest met het plamuren/strak maken en schuren van mijn rechter achterscherm.

Mijn rechter achterscherm is alvast in de epoxy gezet en morgen gaat hij ermee verder want er moet nog 1 hoek strak worden gemaakt.

Daarna kan dit scherm in de grondverf en kunnen we dat ook afsluiten.

Hier wat foto's van vanavond! Morgenavond, vrijdagavond en zaterdag middag gaan we weer verder!

vdWal. 03-02-2010 22:39

super project word goed aangepakt! benieuwd hoe dit gaat worden :thumbup:

furb 03-02-2010 23:10

Hij gaat hard Robbie!

floris-jan1 04-02-2010 00:17

Gaat snel zeg! Mijn complimenten!:D Het opbouwen kan zo alweer beginnen, dat is het mooiste werk!

Ik ben alweer een jaar met de mijne bezig..

Succes er verder mee!

74mk1 04-02-2010 00:33

Zeer cool project, en gaar idd behoorlijk snel.
Alleen had ik er zelf wel een nieuw dak in gelast.

Ik heb deze auto nooit in het echt gezien maar op foto's zag hij er altijd super vet uit!

monark 04-02-2010 00:46

ondanks een dipje vind ik het weer super gaan ,keep up the good work :thumbup:

Golf_84er 04-02-2010 19:55

Thnx voor de goede reacties, ben blij dat mijn aanpak wordt gewaardeert!

Ben vanavond weer bezig geweest en ze zijn er op dit moment nog mee bezig. Ik moest helaas weg, maar als ik terug ben zal ik nog even een update doen!

Golf_84er 05-02-2010 00:36

Zoals beloofd nog een update van wat er vanavond is gedaan. Ik moest helaas eerder weg dus heb niet overal foto's van kunnen nemen.

Mijn voorbewerker kwam er spijtig genoeg achter dat er nog een plek rot was..jammer genoeg is dit niet door mijn lasser ontdekt.

Eenmaal met de rotte plek bezig ontdekte ik meer in diezelfde hoek.

Ik heb uiteindelijk het rotte stuk eruit geslepen, plaatje op maat geslepen en het vervolgens dicht gelast.

Morgen moet ik nog de plek doen in het hoekje. Toen ik eenmaal bij mijn voorraam de slechte plek (ik was er zelf trots op, zo netjes) had gelast heeft mijn voorbewerker dit verder strak gemaakt. Ook heeft hij op het rechter scherm de c-stijl en rechts achter de hoek strak gemaakt en geschuurd.

Daarna moest ik weg maar het zal inmiddels in de epoxy staan.:D
Hier wat foto's..

De plek die ik ook meteen heb gelast, helaas geen foto van het eindresultaat want mijn collega had er de vaart in zitten en de plamuur zat er al op voordat ik een foto kon maken :eek:

Dit ga ik morgen lassen..

And there was light.. :mad: nadat ik het verder de slechte plekke had verwijderd

En die spleet wordt weer afgekit zoals origineel ook is!

All times are GMT +1. The time now is 15:12.