Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Alweer? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57804)

RubenD 05-08-2009 23:34

Chris! Ik weet precies wat die waard is.

Namelijk, ...

Ja ja, 2x de helft ;)

Sorry, kon het niet laten. Je weet het zelf ook wel, tis maar net wat de gek er voor geeft!

breadfan83 05-08-2009 23:56

Quote:
Originally Posted by RubenD
Je weet het zelf ook wel, tis maar net wat de gek er voor geeft!

Die opmerking wordt tegenwoordig voor elke te hoog geprijsde drol gebruikt. "'t Is maar wat de gek d'r voor geeft."

Kan me nog herinneren dat Jim Carrey in Dumb 'n' Dumber 'n blind joch een onthoofde kanariepiet aansmeert. 't Is maar wat de gek er voor geeft hè. :screwy:

Kan me niet voorstellen dat je ook zo reageert wanneer je de supermarkt inloopt en 'n halfje volkorenbrood opeens 12 euro kost. D'r zijn maatstaven voor alles, en soms zijn die maatstaven inderdaad niet zo vast dat je 't op een euro nauwkeurig kunt bepalen.
Dat dat zo is begrijp ik, maar de maatstaaf van veel spullen en auto's wordt hier op 't forum kunstmatig achterlijk hooggehouden door mensen die denken dat elke auto die ze in elkaar draaien nog meer bijzonder en nog prijziger is dan de vorige gepolijste hoop stront.

Newsflash, die middenconsoles van een gti (geen G60) zijn gelijk aan die van een Madison, en ook die van mijn Function is compleet 100% totaal zonder enig verschil gelijk aan die die origineel in mijn GTI zat. En toch kost zo'n middenconsole die als GTI-onderdeel wordt aangeboden weer net iets meer dan diezelfde console die uit een Madison komt. Onderdelen worden specialer en kostbaarder gemaakt dan ze werkelijk zijn. 't Zelfde geldt voor die grijze RETRO interieurtjes van 600 euro. Tip, koop gewoon een C of CL interieur, je ziet het verschil haast niet, :screwy: , en betaalt d'r voor met 'n pilsje en een flinke handdruk. En zo zijn er talloze waardeloze onderdelen en auto's die net zo veel moeten kosten als een nieuwe!

D'r zijn hier gewoon mensen die door de luidende klokken het bos niet meer zien, maar de klepel nog niet kunnen vinden als je ze de schedel d'r mee inslaat. Die mensen zetten overal GTI en co. bij, en die mensen vragen en betalen die achterlijke prijzen voor omhooggevallen massaproducten. Dat zijn die gekken blijkbaar die het ervoor geven blijkbaar.

Misha 06-08-2009 00:14

Tja Chris, ik weet niet hoeveel van die verhalen je nog wilt gaan posten...
Misschien moet je zelf niet zo zeuren en zelf die hoge prijzen ook gaan betalen, scheelt een hoop frustraties ;)
Nee, maar ik denk dat de kunst is ofzo.. een auto met relatief weinig centen zo maken zodat iedereen 'm wil hebben.
En dan kan je zo'n prijs vragen, niet alleen vragen.. maar dan komt er ook vast zo iemand die 't neertelt.
Nu moet je me niet verkeerd begrijpen dat ik 't daarvoor doe, want (nogmaals) ik maak er ECHT geen winst op.
Maar ik heb er intussen genoeg 'gebouwd' en verkocht om te weten wat een redelijke verkoopprijs is voor zo'n auto.
Ook al vinden jullie 't een absurde prijs, wederom is er weer een auto voor verkocht, dus wie is er nou gek?

breadfan83 06-08-2009 00:17

Quote:
Originally Posted by Misha
Tja Chris, ik weet niet hoeveel van die verhalen je nog wilt gaan posten...
Misschien moet je zelf niet zo zeuren en zelf die hoge prijzen ook gaan betalen, scheelt een hoop frustraties ;)
Nee, maar ik denk dat de kunst is ofzo.. een auto met relatief weinig centen zo maken zodat iedereen 'm wil hebben.
En dan kan je zo'n prijs vragen, niet alleen vragen.. maar dan komt er ook vast zo iemand die 't neertelt.
Nu moet je me niet verkeerd begrijpen dat ik 't daarvoor doe, want (nogmaals) ik maak er ECHT geen winst op.
Maar ik heb er intussen genoeg 'gebouwd' en verkocht om te weten wat een redelijke verkoopprijs is voor zo'n auto.
Ook al vinden jullie 't een absurde prijs, wederom is er weer een auto voor verkocht, dus wie is er nou gek?

Eric? :D

erik_jetta 06-08-2009 00:21

pffjieww...gelukkig ben ik EriK

breadfan83 06-08-2009 00:27

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
pffjieww...gelukkig ben ik EriK

Bedoelde U ook niet, oh Erik. ;)

Misha 06-08-2009 00:28

Laten we het erop houden dat ik 't in ieder geval niet ben .. althans, niet in dit geval :D

Erik 06-08-2009 08:24

Moi Chris?

Marcski 06-08-2009 08:30

Geen winst, Misha?

Als ik even grof reken;
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=50620
zeg dat je er 1250 voor betaald hebt en 250 euro voor die msw's voor gevangen hebt.
Stél dat je 1000 euro voor de Zenders betaald hebt, waar zit dan de andere 750 euro in?
Een spucknapf, een poetsbeurt en een groothoeklens?

martiepartie 06-08-2009 09:09

Is wel duidelijk toch? Ik quote een van de eerste zinnen uit post#1 met spelfout btw..:

Quote:
als hij 'm verkoopt is die 1000 euro toch snel verdient!

Mooi toch? Vraag en aanbod, blijkbaar zijn er dubbellinkshandigen met oogkleppen op die het er voor over hebben. :tongue:

Marcski 06-08-2009 09:34

dat ging over de Polo, ik heb het over de Jetta

Begrijp me niet verkeerd, als je er winst op kan maken, moet je het vooral doen, we hebben nou eenmaal geen goedkope hobby, maar kom daar dan ook gewoon eerlijk voor uit.

Berserker 06-08-2009 10:20

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik geef een fuck!

Deze hobbie bestaat voor mij uit liefde voor auto's, en met name VW's en veel andere Duitse bolides.

Ik dacht dat jouw hobby vooral uit forummen bestond...

Quote:
Veel te veel geld.. ik vind 't nog steeds raar hoor, ik vind 't namelijk helemaal niet teveel geld.
Stel je vind zo'n basis voor laten we zeggen 1000 euro, dat is al lastig om z'n wagentje voor dat geld te vinden.
Dan zet je er een verlaging onder a 250, wielen a 1000 euro, en dan komt er onderhoud en kleine prullen bij a 500 euro.

Ik snap niet eens dat je dit een project kunt noemen, en al helemaal niet dat je hier een topic over start, dan wel mee naar meetings gaat...
Dit is ook zo'n groot verschil met onze ooster/westerburen, hier is het vooral laag leggen (het liefst met een zo'n goedkoop mogelijk setje) velgen (beetje standaard gepolijst setje) en klaar, en dan proberen met winst te verkopen (al dan niet de kosten eruit te halen) en weer aan iets nieuws te beginnen..

In godsnaam besteed eens echt aandacht aan je auto, een fatsoenlijke verlagingsset, een leuke motor erin, onderstel verbeteren, set exclusieve velgen die je niet overal te koop ziet, dit geldt ook voor Chris, je zegt dan wel een liefhebber te zijn, maar je produceert niet veel meer dan schroot... :redface:

De Pul 06-08-2009 12:16

Quote:
Originally Posted by Marcski
Geen winst, Misha?

Als ik even grof reken;
zeg dat je er 1250 voor betaald hebt en 250 euro voor die msw's voor gevangen hebt.
Stél dat je 1000 euro voor de Zenders betaald hebt, waar zit dan de andere 750 euro in?

:lmao:

Zweiter 06-08-2009 12:32

*schuift bij lennart aan met popcorn*

Zweiter 06-08-2009 13:16

ReBo 06-08-2009 13:40

Quote:
Originally Posted by Zweiter

Nee, lunchpauze :D

Jetta MaNiA 06-08-2009 14:39

RubenD 06-08-2009 14:41

Chris, je ziet ook wel dat ik niet serieus ben.

Ik weet ook donders goed wat iets waard is en vind van bepaalde verkoopprijzen ook wel het een en ander (niet alle met auto's maar in het algemeen) zoals belachelijk hoog of gewoonweg achterlijk.

Maar omdat er inderdaad linkshandigen zijn met zeer grote oogkleppen en naar voren gewaaide oliefantenoren word het allemaal gewoon verkocht.

Ik vind ook dat mijn GTI xxxx euro waard is, maar ik weet ook dat ik het er nooit voor zal krijgen omdat mijn geld vooral technisch geinversteerd is en niet direct in de looks (welke heden te dage kennelijk erg veel geld opleveren)...

Chris, lekker gaan sleutelen en niet meer in dit topic posten, hoe graag we het ook willen, door lullen in een topic zoals deze gaan de prijzen niet omlaag ;)

berendd 06-08-2009 15:17

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik snap niet eens dat je dit een project kunt noemen

je moet ergens beginnen..

ben wel met broodfanaat eens dat het steeds meer om t geld lijkt te gaan ipv de :wuv:

kijk eens voor de grap op retrorides voor een paar leuke projecten die over het algemeen geen drol kosten. ook de for sale sectie is altijd leuk, met setjes velgen die over het algemeen niet meer kosten dan 40 pond per setje, want het zijn tenslotte maar ouwe velgen.

aan de andere kant snap ik goed dat het leuk is om snel resultaat te hebben, en ook het beginnen met een goede basis is zeer verstandig als er zoals in het geval van de mk2 golf/jetta nog duizenden van zijn. Maar denk dan niet dat je iets speciaals hebt.

Ebut 06-08-2009 16:22

Quote:
Geen winst, Misha?

Als ik even grof reken;

Die Zenders haal je in redelijke staat voor 200 euro van Marktplaats, lijkt me sterk dat een eventueel polijstbeurtje en een set banden 800 euro kost.

Benji 06-08-2009 16:39

Quote:
Originally Posted by Ebut
Die Zenders haal je in redelijke staat voor 200 euro van Marktplaats, lijkt me sterk dat een eventueel polijstbeurtje en een set banden 800 euro kost.

Daar wil ik ze niet voor kwijt :eek:

Krijg ik nu ook commentaar wanneer ik zeg dat ik een kleine 3k heb verdient aan mijn T3tje? :D

Domi 06-08-2009 16:50

Quote:
Geen winst, Misha?

Als ik even grof reken;

:thumbup:
Gotcha!!!!!!!

Ebut 06-08-2009 16:52

Quote:
Originally Posted by Benji
Daar wil ik ze niet voor kwijt :eek:

Krijg ik nu ook commentaar wanneer ik zeg dat ik een kleine 3k heb verdient aan mijn T3tje? :D

Redelijke staat hé, netjes is een ander verhaal :)

Marcski 06-08-2009 16:57

Quote:
Originally Posted by Ebut

Daarom zei ik ook, als ik grof reken

Misha 06-08-2009 17:27

nieuwe koplampen, remslangen, kachelpaneeltje, trommels, overig onderhoud.. etc etc. het telt allemaal wel op hoor.
Maar mensen, als je me niet gelooft.. serieus, dan niet weetje.. het interesseert me echt heul weinig.
Ookal zou ik er winst op maken, waarom zou ik dat dan niet zeggen.. ik kan geen reden bedenken.
Die wielen.. velgen, banden, spacers, schuifbouten, opknappen polijsten, uitboren, nieuwe bbs-boutjes, ventilen.
Tel het op, als jij zo'n gelijke set voor 600 euro kan maken dan succes, kan je wel met winst kwijt dan ;)

1350 aanschaf, min die MSW is 1100, 2000 incl wielen, tel verder onderhoud en klein spul bij elkaar.
Je ziet zo aan 2500+ euro, keer een nieuwe apk erop, moet ook weer wat voor gebeuren etc.
Maar nogmaals, geloof je 't niet.. dan niet. Maar hou er alsjeblieft over op.... it's getting old :rolleyes:

Domi 06-08-2009 17:39

Moet je al je tankbeurten ook niet even meerekenen dan ;) Als je apk keuringskosten ook al gaat meerekenen :rolleyes:

Ebut 06-08-2009 17:46

Ja, vooral onderhoud en APK meerekenen...

Misha 06-08-2009 17:54

Serieus mensen, wat lopen jullie in hemelsnaam te mauwen .. treurig omdat ik m'n auto voor dat bedrag kwijt ben en jullie ongelijk is bewezen of wat?

Ebut 06-08-2009 18:01

Ik gun het je van harte hoor, zeker in deze tijden, maar vind de rekenarij wat vaag, that's all :thumbup:

Misha 06-08-2009 18:09

Ja goed, ik hou niet alles bij op 'n lijstje ofzo.. maar ga er nou maar gewoon vanuit dat ik er niks op verdien.
Trouwens ook al zou ik er een paar tienen op vooruit gaan, dat is absoluut mijn intensie niet.
Ik doe 't puur om zo'n auto'tje op te knappen, naar m'n zin te zetten en dan mag hij weer weg.

Ebut 06-08-2009 18:14

Ach, denk dat het in mijn geval gewoon jaloezie is omdat ik niet dusdanig geld heb om in een auto te steken en er wat moois van te maken... :D

berendd 06-08-2009 18:19

Misha 06-08-2009 18:23

:confused:

ReBo 06-08-2009 18:29

Quote:
Serieus mensen, wat lopen jullie in hemelsnaam te mauwen .. treurig omdat ik m'n auto voor dat bedrag kwijt ben en jullie ongelijk is bewezen of wat?

Ik heb nog steeds geen verkoopfactuur gezien en de nieuwe eigenaar heeft zich ook nog niet gemeld . . . hoe wil jij je gelijk aantonen dan ??

Je GELIJK dat je geen winst hebt gemaakt is ook al van tafel geveegd :cool:

Kom er gewoon voor uit, dan "blaffen" wij er niet over . . . of probeer je zo de kosten voor een adverteerdersschap te omzeilen en ben je heel stiekum gewoon een 'dealertje' ?? ;)

breadfan83 06-08-2009 18:31

Quote:
Originally Posted by Erik
Moi Chris?

Eric, niet Erik. ;)
MisCha weet wie ik bedoel. :D

Misha 06-08-2009 18:31

Oke, ik heb er 1000 euro op verdient en m'n oma heeft 'm gekocht ..

berendd 06-08-2009 18:39

had gewoon zin om een kat te posten met al dat gemauw...

vond dit wel een leuke opstoker

breadfan83 06-08-2009 18:45

Quote:
Originally Posted by Berserker
In godsnaam besteed eens echt aandacht aan je auto, een fatsoenlijke verlagingsset, een leuke motor erin, onderstel verbeteren, set exclusieve velgen die je niet overal te koop ziet, dit geldt ook voor Chris, je zegt dan wel een liefhebber te zijn, maar je produceert niet veel meer dan schroot... :redface:

Komt van de man in de roestbruine Polo...

Bij mij zijn er nooit ouders geweest die hebben bijgesprongen, en ik heb mooi zelf voor alles kunnen dokken. School, kleding, eten, etc.

Misschien heel vreemd dat die auto dan niet met grote sprongen vooruit gaat. Het beetje geld dat ik dan al over houd gaat naar de auto, en toen ik begon met die roestbak waren er nog niet zo vreselijk veel lage witte mk2's met gti achterlichten en dunne bumpers.

Geef me de centen die anderen hier kunnen besteden aan hun auto, en ik maak er net zo makkelijk wat van. Maar zonder geld gaat 't simpelweg niet sneller dan dit, zeker niet als er zoveel maloten zijn die denken goud op wielen op de oprit te hebben staan. ;)

Bas 06-08-2009 19:26

Quote:
Originally Posted by Domi
:thumbup:
Gotcha!!!!!!!

Jij kijkt zeker trouw elke dag RTL Boulevard :D Wat een sensatiezucht weer hier :(

Arne 06-08-2009 19:27

Trouwens,

All times are GMT +1. The time now is 01:23.