![]() |
Leuke remmerij, maar hij staat toch al stil? :screwy:
|
toevallig vanmiddag nog ff een blokje om geweest met de boot ;)
|
Werd tijd :rock:
|
nog maar een keertje dan :D
![]() |
haha repost ;)
mooie set remmen hoor. en wat zit er achter? |
schijven van een audi 200 type 43
|
het was vanavond op het werk zo onwijs druk dat ik mijn remmen maar ff gestraald en gespoten heb.
ze moeten beige worden maar nu hebben ze vast ff een ondergrondje :D ![]() (heb alleen het deel gedaan wat je ziet heb geen zin en ze echt helemaal uit elkaar te halen) |
netjes kerel.. vraagje gebruik je de sensoren van de remblokslijtage? anders kan ik ze wel gebruiken( porsche blokken heeft ze niet)
|
ik ga ze niet gebruiken mijn 100 heeft die luxe niet :D
maar hoe heb je dat in gedachte ? |
de oude stekkers erin en dan doorlussen.. heb ik de melding op het dash niet
|
ohw da's best dan knip ik die 'rommel' er wel ff voor je af ;)
kom je ze ophalen of moet ik ze zondag aan iemand meegeven? |
als iemand uit het noorden ze mee kan nemen..
|
kijk maar of er iemand is die ze voor je mee kan nemen vanaf de speedmeet en anders doe ik ze wel ff op de post ;)
|
Jee martijn, dat is wel weer half werk met de klauwen...... ha ha...
Sneakpeak: |
een velg is klaar (alleen de boutjes er nog in draaien)
![]() ![]() |
swing bling..
|
er zit een beest op:mad:
:D mooi martijn:thumbup: |
Ziet er netjes uit!
|
dank u dank u ben er zelf ook erg wijs mee (ook met de beestjes trouwens ;) )
|
krassen die beestjes niet??? :)
|
Quote:
dat zie je niet als de velg onder de auto zit heb ik me laten vertellen....... ;) |
de beestjes?
|
Quote:
vorige pagina maakt het wel duidelijk ;) |
afgelopen weekend ff aan het passen geweest en de remmen gaan niet passen :(
morgen ga ik supro bellen om te vragen wat het kost als ik een setje S6 poten aan wil laten passen naar schroefpoot. hoor als het goed is deze week van richard wat een setje S6 poten gaat kosten? denk dat ik ook de hoofdremcillinder ga vervangen voor een van een S6. mocht dit echt heel erg duur gaan worden dan moet ik de remmen maar verkopen :( |
@Martijn: Zou je een paar foto's willen maken, ben best wel benieuwd.
Zijn de veerpoten van de S6 ook anders dan die van de Type 43 en 44? Hoofdremcilinder gaat waarschijnlijk niet passen aangezien er ABS op de S6 zit. Ik kan je wel een leuk alternatief bieden voor weinig. Een nieuwe 23.8mm hoofdremcilinder onder de 100 euro. |
gisteren ff contact gehad met marc van supro en als de maten van de S6 poten gelijk zijn is het ombouwen naar schroefpoot geen probleem.
dus het nog te doen lijstje ziet er zo uit: S6 poten kopen/verbouwen staal omvlochte rem slangen bestellen rem klauwen spuiten grotere hoofdremcillinder bestellen er komt vast nog wel wat bij ben ik bang..... |
Even voor de stuur geometrie. Als de wielbasis van beide auto's niet gelijk is kloppen de stuurhoeken niet meer, al lijken de veerpoten gelijk!
|
ff een foto van richard zijn schroefpootjes en een van mij 100, zoek de verschillen:
|
Is het 'armpje' voor de stuurstang-bevestiging ook gelijk? Daar zat bij mij nl een verschil met poten die verder compleet gelijk waren...
Voor wat betreft de verschillen: die van Richard zijn geel? :D |
Ziet er goed uit Martijn.
@Oudelut: Dat is ook wat ik bedoelde met de mogelijke afwijking in de stuur geometrie. De hoek van de stuurarmen. Misschien de veerpoot op de naaf leggen en dan de hoogte naar de stuurarm meten bij beide poten. |
als ik de S6 poten ga ophalen gaat er een oude veerpoot van mij 100, een schuifmaat en een rolmaat mee..... :D
|
Het komt vast wel goed.
|
wacht nog steeds op een reactie van richard over de S6 poten....
|
hee kerel.. na lange werkdagen en veel geregel.. net de man aan de lijn gehad. hij haalt ze zondag onder de auto weg en ik krijg dan een prijsje van hem
|
oke, dat zou mooi zijn!
laat het me maar ff weten! |
tijd voor een update:
voorpoten zijn inmiddels in huis, Fabian bedankt :thumbup: nieuw setje remblokken is als het goed is ook onderweg (dit omdat ik de remmen er niet voor de apk onder ga krijgen) en zoals het er nu uitziet komt er ook een 5 bak onder, bert bedankt ;) eerst ons nieuwe huis 'ff' afmaken en dan weer verder met de boot.... |
@Martijn: Dan zal ik wel eerst de 6 bak onder mijn boot moeten sleutelen ;) Waarschijnlijk dit weekend.
|
hoe zit het nou met de bevestiging voor de stuurarm?? Als ik naar de foto kijk zitten die bij jouw poot iets rechter, bij die gele lijken ze wat naar beneden te lopen.
Ben heel erg benieuwd :) |
vandaag de remblokken ontvangen en ff gemonteerd, buiten op straat in het zonnetje (weten de buurt ook wat ze kunnen verwachten :D )
@ bert: rustig aan ik heb geen haast ;) @ marco: heb een setje poten van the saint gekocht en die moeten omgebouwd worden naar schroef poten. dan nog aandrijfassen (laten) maken en een 5 bak dus voorlopig nog wel even aan het hobbyen :D |
Ja ja... als je geen haast hebt moet je niet zo pushen.... ;)
De buitenste homokineet die waarschijnlijk in jouw naaf past is niet pas op de originele aandrijfas. Ik heb dus hetzelfde probleem als jouw. Ik moet voor mijn boot ook van twee assen 1 goede maken. De buitenste homokineten met een stukje as mag je van mij hebben. Heb jij toevallig nog een setje originele assen liggen? |
All times are GMT +1. The time now is 02:35. |