Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Tirex Golf II GTI 16V KR (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121179)

HB24 25-01-2015 12:12

Quote:
Originally Posted by Tirex
nope .. strepen trekker..

Gaat ook met syncro of 4motion Mario :D

Tirex 25-01-2015 13:18

Quote:
Originally Posted by Oldie79
Ik was een beetje naar MK1 aant surfen, kwam toen jouw project tegen...
Dit is gewoon een waanzinig mooi stukje vakwerk gewoon..

Helemaal geweldig.. :thumbup:

dank u voor het compliment..
nog 10 tal dagen werk en zal het wel op zen einde lopen.

HB24 @ tja, maar vele verder dan en 4 motion he

Hight 25-01-2015 13:44

zeer netjes allemaal!

Tirex 05-02-2015 21:15

morgen nog is erin vliegen se met de Maq

Tirex 14-02-2015 22:05

weeral wat werk verzet bij Maqracing

intercoolerke

Tirex 21-02-2015 23:18

intercooler gemonteerd en aangesloten, de buizen worden mat/zwart/structuur/poederlak ..

René 22-02-2015 00:00

Goeiedag...en ik maar klagen over ruimtegebrek met mijn intercooler. Wat een groot ding! :eek:

Hoe ga je je grille nu monteren?

Tirex 22-02-2015 09:10

Quote:
Originally Posted by René
Goeiedag...en ik maar klagen over ruimtegebrek met mijn intercooler. Wat een groot ding! :eek:

Hoe ga je je grille nu monteren?

bovenkant gril past nog steeds als origineel,
onderkant ne beugel maken, 99% van de mk2's met een grote intercooler hebben een gril met enkele lampen, maar ik wil het origineel laten lijken, dus de 2 nieuwe verstralers moet ik demonteren.. :-(
enkel het glas blijf over, achterkant een alu gepolierd plaatje tegen bevestigen.

komt goed Rene .. hoop ik haha ..

planning is .. 10 dagen moet die klaar zijn voor de testbank ..

CarloPJB 22-02-2015 09:57

Prachtig project .

Ben je niet bang dat de bevestiging van je IC gaat scheuren ?

Shon 22-02-2015 13:28

Heerlijk monster aan het worden :)

Tirex 22-02-2015 19:18

Quote:
Originally Posted by CarloPJB
Prachtig project .

Ben je niet bang dat de bevestiging van je IC gaat scheuren ?

nee, zou ni weten waarom.. als je iets maakt, maak het te goei ! :-)

Rallyegolf20vt 23-02-2015 07:33

Prachtig mooi gemaakt :thumbup:
Maar Carlo heeft daar wel een goed punt. De chassisbalken bewegen en daardoor kunnen de lipjes zo van de IC afscheuren na verloop van tijd door metaalmoeheid. Of het moet zo gemaakt zijn dat het flexibel is wat wij niet op de foto kunnen zien.
Dan hebben we voor onze beurt gesproken natuurlijk :D

Tirex 23-02-2015 13:39

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Prachtig mooi gemaakt :thumbup:
Maar Carlo heeft daar wel een goed punt. De chassisbalken bewegen en daardoor kunnen de lipjes zo van de IC afscheuren na verloop van tijd door metaalmoeheid. Of het moet zo gemaakt zijn dat het flexibel is wat wij niet op de foto kunnen zien.
Dan hebben we voor onze beurt gesproken natuurlijk :D

zitten kleine rubbers tussen, ook waar dat de luchtfilter aan de buis is bevestigt staat ne steun onder, dat de motor een beetje beweegt dat de luchtfilterbuis mee de beweging maakt. maar de kans zit er altijd in dat er iets afbreekt of scheurt he ! dus af en toe alles eens nakijken.

planning: 10 dagen zou deze mk2 zen eerste testrit (zou moeten kunnen doen) ..
paar honderd km inrijden en de testbank op richting voorlopige 500hp

KennyH 23-02-2015 14:42

voorlopige 500pk?

denk dat dat meer dan genoeg is.

meer dan 500pk ga je toch niet fatsoendelijk op de weg krijgen, ben al eens benieuwd of je dit zonder wielspin gaat lukken.

CarloPJB 23-02-2015 15:13

Ik zag het probleem nog niet in de chassis balken maar eerder in het bewegen van de IC zelf. Tijd zal het leren 😎

Deckedm 23-02-2015 16:29

holy fuck

Audi1981 24-02-2015 14:20

Quote:
bovenkant gril past nog steeds als origineel,
onderkant ne beugel maken, 99% van de mk2's met een grote intercooler hebben een gril met enkele lampen, maar ik wil het origineel laten lijken, dus de 2 nieuwe verstralers moet ik demonteren.. :-(
enkel het glas blijf over, achterkant een alu gepolierd plaatje tegen bevestigen.

komt goed Rene .. hoop ik haha ..

planning is .. 10 dagen moet die klaar zijn voor de testbank ..

waarom zou je er nep verstralers in zetten?

Ronal_Driver 24-02-2015 14:33

Wat ik begrijp uit zijn verhaal om de look van de dubbele lampen te behouden, de normale verstralers passen denk ik niet i.v.m. die intercooler

Audi1981 24-02-2015 14:40

Dat snap ik, maar waarom zou je nieuwe verstralers mollen voor de looks? (En ze zitten ook nog eens voor je ic)

Deckedm 24-02-2015 15:03

Voor de looks, had ik ook gedaan dan, die intercooler pakt toch wel genoeg wind, hahaha

skywalker38 24-02-2015 16:38

Quote:
Originally Posted by KennyH
voorlopige 500pk?

denk dat dat meer dan genoeg is.

meer dan 500pk ga je toch niet fatsoendelijk op de weg krijgen, ben al eens benieuwd of je dit zonder wielspin gaat lukken.

Die vraag had ik ook gesteld,hij vertelde dat het een strepentrekker wordt

KennyH 24-02-2015 18:46

Nou wat je leuk vind.

Tirex 01-03-2015 11:49

stand van zaken..

heel het onderstel vooraan is nu aangepast naar MK4 gti normen
enkel de cardan-en zijn van de mk7 Gti

einde komt in zicht ..
ben welkom bij Van Kronenburg tussen 17 & 20 maart voor de mapping..

Bluepower 01-03-2015 15:01

Heb je er niet-aangepaste assen van de mk7 GTI onder? icm het Golf 4 subframe+draagarmen en stuurhuis?

Tirex 01-03-2015 19:40

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Heb je er niet-aangepaste assen van de mk7 GTI onder? icm het Golf 4 subframe+draagarmen en stuurhuis?

jep aangepaste mk7 gti assen, boite is ook van de mk7 gti.
stuurhuis van de mk2, fusees van en ophanging van de mk4 gti

Tirex 04-03-2015 09:25

stand van zaken:

weeral iets tegen gekomen waar dat we niet bij stilgestaan hebben.
voorste schokdempers zijn nu van de MK4, maar nu zijn die 60mm langer dan die van ne mk2.
(op zen laagste geschroefd is het niet laag genoeg)
dus te nacht een nieuw setje H&R Ultra Low Low besteld bij onze Italiaanse vriend BriaLow..

wordt vervolgt..

Billy-574 04-03-2015 21:14

ben vandaag nog even daar geweest en komt wel allemaal goed :-D
ben echt benieuwd naar het geluidje en de looks als ie af is ;-)

grtz

skywalker38 04-03-2015 21:21

Quote:
stand van zaken:

weeral iets tegen gekomen waar dat we niet bij stilgestaan hebben.
voorste schokdempers zijn nu van de MK4, maar nu zijn die 60mm langer dan die van ne mk2.
(op zen laagste geschroefd is het niet laag genoeg)
dus te nacht een nieuw setje H&R Ultra Low Low besteld bij onze Italiaanse vriend BriaLow..

wordt vervolgt..

Heb je er ook rekening mee gehouden dat je draagarmen met fusee van de mkIV je wielen hierdoor verder naar buiten gaan staan
Nog even een andere vraag wat voor bak ga je hier achter plaatsen met welke sper?
En met zoveel vermogen is alles intern ook nog verandert inwendig van het blok?

Tirex 05-03-2015 09:00

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Heb je er ook rekening mee gehouden dat je draagarmen met fusee van de mkIV je wielen hierdoor verder naar buiten gaan staan
Nog even een andere vraag wat voor bak ga je hier achter plaatsen met welke sper?
En met zoveel vermogen is alles intern ook nog verandert inwendig van het blok?

draagarmen zijn mk2, fusees mk4, cardan mk7, bak mk7.
bak is aangepast voor 700nm

onderblok is standaard en kan 500hp aan.
dus we gaan richting de 450hp (voor het veilig te houden)
tractie-control van KMS momenteel . sper heb ik nog niet,
word later nog gemonteerd indien nodig. (bij opbouw vond ik niet onmiddellijk welke sper het beste geschikt was)

vandaag de 3' custom uitlaat monteren.

wat nog te doen:
- kms aansluiten en kabels wegwerken
- H&R kit monteren zodra die toekomt
- benzine pomp en nieuwe leidingen
- batterij int koffer wegwerken + kabels
- een paar sensors
- olie op de motor
- cnc kleppendeksel monteren
- injectoren 660cc
- schakelmechanisme
- starter en riemen

toch nog wa werk voor de boeg
en zal nog wel wat vergeten zijn :-)

eind volgende week naar Van Kronenburg,
daarna onmiddellijk motor eruit zwieren, en naar de carrosserie voor het afwerken van de motorruimte.

Rallyegolf20vt 06-03-2015 07:35

Quote:
onderblok is standaard en kan 500hp aan.
dus we gaan richting de 450hp (voor het veilig te houden)

Weet je dat wel zeker?
Het is in de basis een 170 pk atmosferische motor en de drijfstangen en zuigers zijn denk ik niet op dit geweld berekend.
Zeker niet als je die grote turbo en spruitstuk zijn werk goed wil laten doen.
Het zou toch doodzonde zijn als die kapot gaat tijdens de programmeer sessie. :(

Tirex 06-03-2015 10:43

Quote:
Weet je dat wel zeker?
Het is in de basis een 170 pk atmosferische motor en de drijfstangen en zuigers zijn denk ik niet op dit geweld berekend.
Zeker niet als je die grote turbo en spruitstuk zijn werk goed wil laten doen.
Het zou toch doodzonde zijn als die kapot gaat tijdens de programmeer sessie. :(

100% zeker ..
450hp is maar 0.9 BAR

Deckedm 06-03-2015 10:59

PKs mollen je motor niet, dat doet KOPPEL

VR6 drijfstangen houden ook 500 pk geen probleem, alleen niet als je daar 600+ nm op zet keer op keer..

Beetje knap mappen en dan niet dat ineens het koppel erin ramt als een malle dan moet het goed komen.

Overigens gemist,maar wat voor turbo? en wat voor uitlaatzijde? AR? want dat maakt behoorlijk verschil hoe het koppel erin klapt

Rallyegolf20vt 06-03-2015 17:16

Quote:
Originally Posted by Deckedm
PKs mollen je motor niet, dat doet KOPPEL

VR6 drijfstangen houden ook 500 pk geen probleem, alleen niet als je daar 600+ nm op zet keer op keer..

Beetje knap mappen en dan niet dat ineens het koppel erin ramt als een malle dan moet het goed komen.

Overigens gemist,maar wat voor turbo? en wat voor uitlaatzijde? AR? want dat maakt behoorlijk verschil hoe het koppel erin klapt

Ik ben volledig op de hoogte dat het koppel alles sloopt en niet het vermogen. ;)
Meer dan rond de 500 NM zullen de drijfstangen in deze motor beslist niet leuk vinden.
Maar met deze turbo set-up zal hij daar heel makkelijk overheen gaan.
Mijn idee hierbij is dat je dan een hele dikke motor gebouwd hebt met het vermogen wat net iets meer is als een gechipte 2.0 TFSI R motor. Dat vind ik jammer , zie liever dat alle prik benut kan worden met een ombouw als deze zonder dat er eerst wat gesloopt wordt.

Deckedm 06-03-2015 18:47

Ja daar heb je een punt

Tirex 06-03-2015 20:10

Quote:
Ik ben volledig op de hoogte dat het koppel alles sloopt en niet het vermogen. ;)
Meer dan rond de 500 NM zullen de drijfstangen in deze motor beslist niet leuk vinden.
Maar met deze turbo set-up zal hij daar heel makkelijk overheen gaan.
Mijn idee hierbij is dat je dan een hele dikke motor gebouwd hebt met het vermogen wat net iets meer is als een gechipte 2.0 TFSI R motor. Dat vind ik jammer , zie liever dat alle prik benut kan worden met een ombouw als deze zonder dat er eerst wat gesloopt wordt.

heb al enkele 4cil motors gehad in de verleden tijd.. nu wou een 5cil motor, groot verschil van geluid dan een 4 cil..
sommige zeggen, zoveel vermogen op een voortrekker, jij zegt nu, zo'n motor moet je volledig kunnen benutten.. tja.. iedereen zen mening hierover.. eerst even kijken wat 450hp in de mk2 doet. daarna kunnen we nog steeds verder gaan, turbo kan 650hp leveren, alles is gemaakt voor dat vermogen 'behalve de motor zelf' .. dus je weet nooit wat er volgende winter kan komen...

vandaag de 3' custom uitlaat gemaakt & gemonteerd.

Dokter D 06-03-2015 20:43

Quote:
Originally Posted by Deckedm

Volgens mij een precision 5858 AR.82

Brian93 06-03-2015 21:17

Kleine tip, monteer audi TT draagarmen en fussees (eventueel nog een stuurhuis want die is korter) dit rijdt extreem veel beter!

Tirex 06-03-2015 21:34

Quote:
Originally Posted by Brian93
Kleine tip, monteer audi TT draagarmen en fussees (eventueel nog een stuurhuis want die is korter) dit rijdt extreem veel beter!

alles is onderaan al klaar, als dit niet goed rijd, zullen we int najaar aanpassen en denk ik nog eens aan jou goede raad. :-)

Dokter D 06-03-2015 22:12

Mooi pijpie hoor :thumbup:

Tirex 11-03-2015 22:17

ondertussen even gemonteerd .. moet nog ingewikkeld worden met hitte bestendige tape..

All times are GMT +1. The time now is 01:47.