Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Robbie's Mk2 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61809)

Golf_84er 14-12-2009 23:15

Hey mensen, ik keek inderdaad een beetje brak maar dat kwam ook mede door een zware zaterdag avond :D maar uiteraard ook de golf..

@ Jetta16v, ja klopt dat is stefan die mijn auto last.

Morgen ga ik erheen, dan gaat de lasser aan de gang en ik ga verder met mijn motor ruimte. Heb weer genoeg te doen dus! Jullie zien de vorderingen binnenkort wel weer verschijnen!

Aankomend weekend waarschijnlijk ook weer verder met mijn blok, wil mijn onderblok eigenlijk netjes zwart hebben maar ben niet helemaal overtuigd van zwarte hitte bestendige lak. Dat wordt op den duur ook niet netjes, iemand toevallig nog een idee??? Altijd welkom uiteraard!

De Limburger 14-12-2009 23:31

Ik weet dat locktide een spul heeft wat roest omvormt naar mooi zwart het nummer van het spul is:

Locktite 7500 roestomvormer.
Op internet kan ik er niets van vinden maar ik heb het hier in de kast staan en het werkt super je onderblok word dan weer mooi zwart.

http://www.agriloisirs.com/images/LOCTITE7500_G.jpg
Gr Ronnie

Golf_84er 14-12-2009 23:38

Hey Ronnie thnx voor de informatie! Ik zal is kijken of dat gaat werken, maar wordt dat dan hoogglans zwart of mat zwart?

De Limburger 14-12-2009 23:42

Dit wordt eerst paars als je het erop smeert met een kwast en droogt dan matzwart op.
Het is echt super spul ik heb dit toen op mijn onderblok ook gebruikt bij mijn andere motor revisie en nu ook als ondergrond voor de antraciet kleur op het onderblok.
Het kost een euro of 10 per flesje maar met 1 flesje doe je gemakkelijk een compleet onderblok.
Gr Ronnie

Misha 17-12-2009 22:04

Gisteren nog maar even wezen helpen.. robbie heeft nog wat spul kaal gemaakt en ik heb me even uitgeleefd met een fles Dasty.

De Limburger 17-12-2009 22:09

Ga zo door jongens, dit gaat helemaal goedkomen.
Gr Ronnie

breadfan83 17-12-2009 23:28

Dacht dat jullie een auto gingen opbouwen, maar dit lijkt verdomme meer op afbreken! :D

Golf_84er 18-12-2009 09:51

Afgelopen week 2 avonden bezig geweest met lassen en kaalmaken. Ik kwam nog een plekje tegen aan de onderkant van de dorpel dus besloten om mijn complete dorpel bodyshoot vrij te maken om er zeker van te zijn dat er geen verrassingen meer tevoorschijn komen.

@ Chris, het lijkt idd op afbreken maar dat is het zeker niet. Hoop dat zondag al het laswerk klaar is zodat hij aankomende week misschien nog naar carrosseriebedrijf kan om de onderkant te laten behandelen. Als er weer updates komen zien jullie ze snel weer verschijnen!

Binnenkort maar weer is wat onderdelen bestellen voor het onderstel, motor en heb nog steeds geen happich raampjes:(

The Skinnmeister 18-12-2009 11:13

Ziet er goed uit, je bent goed bezig :thumbup:

Larsv5 18-12-2009 11:45

Goed bezig daar...!!!!

vdWal. 18-12-2009 13:01

ziet er goed uit! look is zeker mijn ding zoals die er afgelope jaar bij stond,, en met deze werken zal het er alleen maar nog beter op worden :thumbup:

Golf_84er 18-12-2009 13:28

Thnx allemaal voor de reacties, heb ik wel nodig want tjonge jonge, af en toe denk ik dat het nóóit meer goed komt...maar dat komt het wel:D En met deze positieve reacties gaan we stug door en krijg ik toch nog een beetje het gevoel dat ik het goed doe :thumbup:

Moet tevens even mijn commentaar aanpassen, want heb waarschijnlijk Happich ramen gekocht. Als ik morgen tijd heb om ze op te halen in België dan heb ik ze zeker binnen, helder glas in zeer nette staat en helemaal compleet :D Dikke shit!!

JarnoVWPolo6N 18-12-2009 14:23

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ik weet dat locktide een spul heeft wat roest omvormt naar mooi zwart het nummer van het spul is:

Locktite 7500 roestomvormer.
Op internet kan ik er niets van vinden maar ik heb het hier in de kast staan en het werkt super je onderblok word dan weer mooi zwart.

http://www.agriloisirs.com/images/LOCTITE7500_G.jpg
Gr Ronnie

Ik heb ook een tijdje hiernaar gezocht, maar kon nergens een bedrijf vinden die het had liggen of geleverd kon krijgen (sommige kon wel, maar kwam 40 euro extra bovenop omdat het dan buiten het assortiment omging :screwy: ). Enige wat ik vond lag in Rotterdam en was gelijk een pot van een liter :shake:

Alternatief gevonden, 12,95 voor 250ml met spraykop, bij rustbuster.nl, de wroestomvormer van Fertan. Zelfde effect en is nog opnieuw te lakken na de behandeling :cool:

Verder zeer lekker bezig Rob! Gaat helemaal goedkomen! :thumbup:

jarnogti 18-12-2009 17:43

kleine tipje
je moet oppassen met de viltstift op de lak
kan zijn dat je na het spuiten nog iets van kan zien !
gr jarno ps goed bezig trouwens

martinus83 18-12-2009 17:51

Goeie jarno, zwarte stift, en dan wit oplakken. zal even blank/stiftloos geschuurd moeten worden!

Flinke klus Rob, hulde voor de aanpak!

Quote:
Originally Posted by JarnoVWPolo6N

Alternatief gevonden, 12,95 voor 250ml met spraykop, bij rustbuster.nl, de wroestomvormer van Fertan. Zelfde effect en is nog opnieuw te lakken na de behandeling :cool:

Verder zeer lekker bezig Rob! Gaat helemaal goedkomen! :thumbup:

Stinkt echt gruwlijk dat spul! :D

Golf_84er 18-12-2009 18:15

Thnx voor de tip! Zal het binnenkort ff blank maken, moeten we niet hebben dat het na het spuiten nog te zien is. Vanavond gaat de lasser ook weer aan de gang dus ik ga straks ff poolshoogte nemen hoe het ervoor staat.

Ik zal is gaan kijken bij rustbuster want moet binnenkort weer aan de gang met mijn blok. Zat te denken om mijn blok te laten Honen maar ga dat denk ik toch niet doen.
Wil volgende winter er waarschijnlijk een sneller blok in leggen dus vind het eigenlijk zonde om dat dan te doen bij een 1.6
En daarnaast staan golf 2 blokken bekend dat ze niet stuk te krijgen zijn.

Als jullie meer tips/opmerkingen/ervaringen hebben.. hoor ik ze graag!!:D

Misha 18-12-2009 18:25

Quote:
Originally Posted by Golf_84er
Als jullie meer tips/opmerkingen/ervaringen hebben.. hoor ik ze graag!!:D

Begin opnieuw met 1tje zonder klapdak :D

Golf_84er 18-12-2009 18:36

dank je voor deze nutteloze informatie:D

Larsv5 18-12-2009 18:48

Ik heb nog hoopies onderdelen voor een witte MKII, misschien is het iets voor je...?

Gr,

Lars

rick_polo 19-12-2009 00:07

:tongue:
Quote:
Originally Posted by Misha
Begin opnieuw met 1tje zonder klapdak :D

auw, hier heeft hij zeker even buikpijn van, van deze grap.....
net iets onder de gordel misschien :cool:

All times are GMT +1. The time now is 23:59.