![]() |
en de post was er net weer :cool:
![]() iets versterkte koppeling met drukgroep ( nog geen aan/uit schakelaar :thumbup: ) |
vandaag en gister het inlaat spruitstuk gespoten, en bezig met de afdekplaat maar die is nog niet helemaal klaar, daar volgen nog foto's van
ook een leuke lading van carclean binnen gehad, we kunnen dus lekker aan de slag met de poorboy's :cool: ook me vliegwiel binnen gehad 4.9kg ( 50% lichter ) plaatje bij het praatje ![]() ![]() ![]() ![]() thanks for watching :) |
Harrie Schroeven Maaaaarrrrr :)
|
dacht dat wij eerst nog een golf 1 moesten ophalen?
|
zo tis effe stil geweest, maar gelukkig niet zonder reden, hard bezig geweest deze week!
eerst maar eens effe een golf 1 opgehaald en toen aan het blok begonnen. een speciale motorstandaard gemaakt van een auto band ( leuk zo'n vr6 maar je kan het blok niet op een motorbok hangen als je de kettingen gaat doen ) dus eerst maar is effe de kop erop gezet en alle 20 bouten aangetrokken en de kettingen erop gelegd, met behulp van het nodige speciaal gereedschap altijd makkelijk natuurlijk ![]() ![]() nieuwe spulletjes ( 1 van de vele leveringen haha ) ![]() voordeksels erop, nieuwe keering erin uiteraard ![]() kleppendeksel erop, gespoten multiriem spanner, voordeksel met nieuwe keering en allu krukas poulie erop ![]() tussendoor nog effe het oude blok eruit getrokken ![]() |
leek wel een meeting voor de deur :)
![]() ook jeff ze stoel van ze golf 1 nog effe profi gefixt ![]() motorruimte eerst afgespoten daarna effe gespoten ![]() en weer verder met de 6 't schiet al op hij staat bijna inelkaar ![]() deze had ik ook nog niet gepost ![]() ook nog effe een nieuwe multi riem geregeld en nieuwe koppelings cilinders morgen de pedalen set erin zetten, en mischien de kabelboom er al in leggen want die is nu ook klaar dankzij me neef :thumbup: toppie jonge ben u zeer dankbaar hopelijk helft van de week zit ie erin |
Goed bezig hier, ligt de vr6 er al in ?
Is het wat gemakkelijk te doen om dit een golfje 2 te planten. Zit er ook over na te denken om een 6cilinder de edition blue te doen. |
na elke dag sávonds tot laat bezig te zijn toch effe tijd om jullie weer wat foto'tjes te laten zien.
motor hangt er ondertussen in, stuurbekrachtiging, koppeling, koelslangen enz. is ook allemaal aangesloten. zondag de radiateur pas maken en dan vloeistoffen erin, en kunnen we eindelijk gaan starten! hier wat pics ![]() blok vlak voordat het erin ging ![]() subframe inelkaar gezet ![]() spaghetti op ze plek en de motor ruimte afgedekt tegen eventueel beschadiging ![]() hangt prima hoor ![]() en na een minuut of 10 stond me neef 'm alweer aan te sluiten ![]() spaghetti erop ![]() vanaf de onderkant ( carterpan word nog gespoten ) ![]() en zo staat ie er nu bij, zondag laatste dingen doen zodat ie kan starten zal wel effe filmpie maken dan |
Quote:
thnx, tis best goed te doen hoor, scheelt een hoop als je je huiswerk hebt gedaan ;) wat je moet hebben: pedalen set van een corrado ( hydraulische koppeling ) kabelschakeling golf 3 vr subframe corrado voorbalk waar de motorsteun op komt te staan complete kabelboom met immobilizer ( verlichting e.d er tussen uit halen ) kilometerkabel van een g60 ( als je de orginele tellerbak wilt gebruiken ) ik gebruik een corrado radiateur met dubbele fan ( past net ) golf 3 remvloeistof potje ( met aansluiting voor koppelingscilinder ) passat/corrado plaat voor op het schutbord voor de koppelingscilinder ( van een model zonder abs ) makkelijkste is alle stuurbekrachtigings slangen van een vr evt eens een kijkje nemen op www.mk2vr6.com, dan hoef je het wiel niet zelf uit te vinden, alles is te vinden daar :thumbup: |
ziet er gaaf uit
mooi rood is niet lelijk ;) |
Erg nette ombouw om te zien, mooi hoor :thumbup:
|
ziet er allemaal goed uit hoor :cool:
|
en hij heeft gelopen!
na het 1 en ander afgemaakt te hebben en oliedruk gestart te hebben, hebben we de bougies erin gedraaid en gestart. na een beetje gezeik te hebben gehad met de immobilizer deed hij het dan toch echt! liep erg netjes stationair geen rare geluiden alleen daarna wou hij niet meer aanslaan, morgen dus maar eens kijken waarom niet, beetje vaag. motor zelf uitgezet, 10 minuten daarna weer proberen te starten maar slaat niet aan, geeft storing op de g28 de krukas sensor, maar als het goed is geeft die altijd een storing als je 'm uitleest met niet draaiende motor, ook het scoopbeeld van de sensor zag er gewoon netjes uit. morgen even checke of ik vonk heb en de injectoren worden aangestuurd. |
Zeer verse auto hoor. Maar uitlezen doe je toch altijd met de motor uit ? Tenminste het apparaat wat hier ligt staat duidelijk vermeld dat de motor niet mag lopen. Weet niet hoe dat bij andere apparaten zit ?
|
bedankt :thumbup: ik doe het uitlezen met een vas computer ( officiele volkswagen apperatuur ) soms is het makkelijk om met draaiende motor uit te lezen om bepaalde meetwaarden blokken te kunnen lezen
|
Ziet er goed uit! :thumbup:
|
Netjes Marco. :thumbup:
|
Quote:
thnx man, ben er zelf ook erg blij mee, al was het me uiteraard niet gelukt zonder de hulp van me pa en jeff :thumbup: je rallye stond er trouwens weer dik bij op mivw, op vag fest maar effe een paar foto'tjes schieten overgens de eerste 50 kilometer erop zitten :eek: dat geluid is niet normaal al doe ik nog wel rustig aan ivm de nieuwe onderdelen die nog een beetje moeten inslijten. afspraak gemaakt bij de rdw, de 24e moet het allemaal gaan gebeuren g afgelopen weekend ook me bbsén gespoten, zal d'r nog effe een foto van maken morgen, zijn erg netjes geworden, binnekort maar effe randen en boutjes bestellen. verder nog to do's: andere achteras eronder ( staat een vers gespoten klaar ) obd aansluiting maken nieuwe hemel erin ( na de keuring ) recaro's opnieuw laten bekleden ( gebeurt als hij in de winter stalling staat ) ipod kabel aansluiten ( komt van de week binnen ) corrado vr6 luchfilterhuis erin ( ipv dat afschuwelijke green filter ) |
mooi project! :thumbup:
|
neeeeeff waar blijt me filmpje nou :)
|
All times are GMT +1. The time now is 04:10. |