![]() |
zwaardere compressor met grote ketel, vochtopvanggebeuren en leidingen Ã*n m'n garage (die ik nu aan het maken ben) staal al op m'n lijstje:D
Die ik nu heb staan (van m'n pa) is eigelijk te licht voor mooi. *back on-topic :D * |
Quote:
http://www.mig-welding.co.uk/air-system.htm Hier enkele tips mbt installeren als je toch bezig bent! |
Vandaag weer een paar uurtjes aan de auto, of beter gezegd aan het blok, kunnen besteden.
De distributiekap en de voorste motorsteun zijn gespoten. Verder is de startmotor gedeeltelijk gezandstraald en gespoten. Maar waar de meeste tijd in is gaan zitten is de versnellingsbak met zijn vele hoekjes en randjes. De voorste helft is gereinigd, geschuurd en zilver gespoten. Hopelijk kan ik de werkzaamheden aan de motor deze week helemaal afronden, zodat ik aan de motorruimte kan beginnen. Dit is het resultaat tot zover: ![]() |
Nice!
Lijkt wel NOS! |
Dit weekend weer aan de slag gegaan met de Golf.
De motor heb ik even gelaten voor wat het is, omdat ik een bestelling heb gekregen met spuitbussen L99F Bahama Blue Metallic. Deze heb ik gekocht om de binnenkant en de motorruimte mee te spuiten. De wielkasten en rond de ramen had ik tijden geleden al eens geschuurd. Dit weekend heb ik deze nogmaals geschuurd en gespoten in spuitplamuur, primer en in de (blanke) lak gezet. Ik ben nu bezig met de slotplaat van de achterklep, deze ga ik dadelijk in kleur spuiten. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee; ![]() ![]() ![]() ![]() |
dat ziet er helemaal niet slecht uit...
|
zeker niet....
|
Wat een prachtige kleur is het toch! Doet me goed te zien hoe er gezorgd wordt voor een van mijn oude liefdes :)
|
Ik vind het ook nog steeds een mooie kleur en nu dat er voor het eerst weer een beetje kleur op komt kan ik niet wachten totdat de auto van buiten gespoten wordt. Dat laat ik uiteraard doen.
Maar zover is het helaas nog niet. De slotplaat is nu ook in kleur. Nu alleen nog de binnenkant tussen de achterlichten en de binnenkant is klaar. ![]() |
hee rick!! begint al op te schieten he! als die gespoten is maken we even een shootje ofzo!
|
Quote:
Bedoeling is om hem voor het einde van het ijsseizoen klaar te hebben, dus dan doen we zeker een fotoshootje. |
Dan hoop ik ook wel klaar te zijn!! heb je nog iets aan je velgen gedaan?
|
Ziet er heel netjes uit!
Ik heb ook sommige delen met de spuitbus gespoten. Probleem van die spuitbussen is dat de lak niet zo goed uithard. Ik vind dat de lak altijd een beetje zacht blijft. |
@Erik: De velgen is al een tijdje niets meer aan gedaan. Ik heb 2 sets LM velgen liggen, waarvan 1 velg per set nu klaar is. Heeft echter geen haast, eerst de auto zelf maar eens in orde krijgen.
@Vincent: Ik kan niet zeggen dat de lak zacht blijft. Ik denk dat dit ook ligt aan de hoeveelheid verharder die ze er bij gemengd hebben oftewel aan degene wat de lak gemengd heeft. De lak hard bij mij vrij snel uit en is naar mijn idee daarna hard genoeg. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over, alleen zijn de bussen wel vrij snel leeg. Gelukkig valt de prijs mee. Waar heb jij ze gekocht? |
Quote:
Ik laat ze op maat maken bij JRT Paintings in Gronsveld. http://www.jrtpaintings.nl/frontoffice/contact.asp Spuitbusje kost 22€! Volgens mij zijn die van jou ook zonder verharder. Die met verharder kun je maar 2 dagen gebruiken daarna is alles hard.. Dat zei die vent bij JRT. Waar heb jij ze besteld? |
Ik heb ze gekocht bij Verf24 en daar kosten ze 17,50 per busje. Deze zijn uiteraard ook op maat gemaakt.
Volgens mij zit er wel maar 100ml lak in zo'n bus. Ik heb nu in feite met 2 spuitbussen de beide wielkasten, raamranden en slotplaat gespoten, dus geen slecht resultaat voor 35 Euro! Hoe is het eigenlijk met jouw project? Houdt je geen topic bij hier? |
Quote:
Neen ik houd daar geen topic van bij! Is me veels te veel werk! Ik vind het veel leuker om bij andere mee te lezen en zeuren! |
Good bezig!!
|
Alweer een tijdje geleden sinds de laatste update.
Op zich is er echter de laatste weken niet meer zoveel gebeurd ondanks dat ik me een paar vrijdagen vrij had gepakt om aan de auto te werken. Nou ja, ik heb wel aan een Golf gewerkt, maar niet aan de mijne. Ik heb aan de cabbie 1 van mijn vrouwtje vanalles gedaan. Beurt gegeven, schokbrekers vervangen, chroomlijsten in de rubbers vervangen enz. Staat er nu weer tip top bij. Aan mijn eigen project Golf heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met het reinigen en schuren van de motorruimte en heb ik een nieuw hoekje in het binnenspatbord gelast. Toen ik vervolgens het imitatiefront erop zette en de spatborden terug had gemonteerd, bleek de pasvorm van het front eigenlijk bagger. Daarom gisteren even een origineel front van Marktplaats gescoord voor weinig. Dit front is helemaal compleet en is gewoon vlak voor de a-stijlen afgezaagd. Bijna de complete motorruimte dus. Nu dus flink aan de slag om dit originele front er in te zetten. Daarna blijven er nog slechts wat kleine dingen over voordat de auto naar de spuiter kan. Het is nog steeds de bedoeling om de auto van het voorjaar klaar te hebben. :thumbup: |
Hey,
Mooi project lekker bezig ga zo door hoe het topic in de gaten! Gr. Rick |
All times are GMT +1. The time now is 04:02. |