Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Gijs's nieuwe ride: Passat Variant uit 1987 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21378)

RubenD 21-04-2008 18:17

Jezus, had je niet eens door dat het lampje stuk was ;)?

Gefeliciteerd!

Jurgen Santana 04-05-2008 17:48

Heb je nu nog steeds de schroefset achter zitten? Of heb je een andere oplossing gevonden? Ik zit er over te denken deze set veren te kopen http://www.speed-buster.de/TIEFERLE...186_2040_0.html zijn wel duurder dan een set H&R veren maar beloven wel meer verlaging. Ben aleen bang dat de kwaliteit van H&R veren wel beter is.

Gijs 04-05-2008 18:49

Ik heb idd nog steeds het schroefsetje achter. Op Ebay.de staan ook GT-cupline voor 32b, rondom.
Het schroefsetje laat ik er nog onder totdat ik misschien iets beters tegen kom. Zit nog een schroefset van een 6N te overwegen of een vaste verlaging van 40mm..

Jurgen Santana 04-05-2008 19:15

Quote:
Originally Posted by Gijs
Ik heb idd nog steeds het schroefsetje achter. Op Ebay.de staan ook GT-cupline voor 32b, rondom.
Het schroefsetje laat ik er nog onder totdat ik misschien iets beters tegen kom. Zit nog een schroefset van een 6N te overwegen of een vaste verlaging van 40mm..

Er is dus wel mee te rijden. Een schroefset van een 6N is wel een heel stuk lager dan die je nu hebt.

Gijs 04-05-2008 23:16

Klopt, er is goed mee te rijden. Maar als ik dit setje laag zet (einde schroefdraad) is ie knetterhard en ben ik "maar" 6cm lager dan origineel. Dus als ik poten van een 6N heb, kan ie óf lager, óf minder stug :)

Weet jij hoeveel deze lager zijn toevallig (tov een Golf3)?

Jurgen Santana 05-05-2008 17:39

Ik dacht dat ik een verschil van tien cm heb gemeten. Op de originele schokbrekers wel te verstaan.

Gijs 05-05-2008 23:39

Dat is best een groot verschil..

Gijs 03-06-2008 18:58

Ik mocht de camera van Ivo even vasthouden, dus kleine update;

Lang leve het brabantse land :cool:

Ergens in april deze Speedlines van Corrado_g60 (Jimmy) overgenomen en laten poedercoaten.

Velgen: Speedline 15x6,5 ET36 (origineel geleverd op Renault Cliko)
Voor 195/45/15
Achter 195/50/15 + 0,5cm spoorverbreder
Schroefset achter nog 2cm lager gezet :)

Oh ja, dat grijze hok is van Ivo :screwy:

:D

Gijs 25-07-2008 14:28

Nieuw werk, dus nieuwe daily, dus Passat gaat ook een soort van project worden (dat idee knaagt al langer) :)

Onderstel
Onderstel wordt aan de achterkant opnieuw opgebouwd. Achteras heeft heel veel speling, hiervoor liggen de nieuwe onderdelen al klaar. Qua wielen komt er misschien iets anders, want ik wil namelijk het onderstel dat van de sloper af komt om laten boven naar een 5-steek. Hierdoor meer velg keuze. Diameter van de velg moet 16 inch worden en eigenlijk wil ik naar 17inch velgen, alhoewel ik me af ga vragen hoe dat gaat staan ;)

Aan de voorzijde veranderd niks, op een setje toplagers en rubbers na :)

Motorische
Dit jeukt enorm, maar op dit moment laat de Postbank dit niet toe ;). Idee is een V6 TDI (misschien wat aan de ruige kant :rolleyes: ), maar op dit moment hou ik de 1600 benzine nog gewoon aan (die overigens perfect draait). Deze krijgt een grote beurt; riemen etc vervangen. Tevens moet de 5-bak van de sloper eronder komen.

Interieur
Netjes maken en mocht ik een leuk 32B GT setje tegen komen die erin zetten. :)

Exterieur
Het liefste laat ik de auto in z'n geheel een keer opnieuw spuiten, maar ook dit wordt een langer termijn (korter als de V6 TDI trouwens ;))

Eerst ga ik me eens verdiepen wat ik voor achterschokdempers ga monteren (moet lager dan nu komen) en waar ik in de buurt naven om kan laten boven. :)

Wanneer er een update is, zien jullie 'm. Wanneer jullie ideeën hebben zie ik die ook graag! :rock:

Marcski 25-07-2008 14:39

Gijs, niet echt in de buurt, maar maatje van ons kan je naven wel omboren, heeft het al vaker gedaan. Voor meer info Alain ff een pm sturen

Gijs 25-07-2008 23:31

Thnx Marc! Ik zal binnenkort eens contact opnemen met Alain :)

Tjaap 25-07-2008 23:53

staat best hoor Gijs

Gijs 27-07-2008 01:35

Ja, het kan inderdaad best wel.. :) Aan de voorzijde moet dan wel een 185/35/17 bandje, anders ben ik bang dat ie gaan aanlopen.

Wat voor banden- en velgenmaat had Ernst er ook weer onder zitten? Liep dat aan?

Stijn 27-07-2008 07:00

225/35/17, niks subtiels ofzo :)

Gijs 14-08-2008 21:55

Bijna klaar voor VAG-fest. Vandaag tellerunit met toerenteller ingebouwd, radio netjes ingebouwd (na 6 maanden geen audio ;) dank aan Iv0) en achter omlaag geschroefd.
Zaterdag de rooie deur weer vervangen voor de witte gerepareerde deur, netjes wassen, poetsen en uitzuigen en dan op naar VAG-fest :cool:

Tjaap 14-08-2008 22:07

geen heel weekend?

Gijs 14-08-2008 22:22

Nope, moet morgen werken en zaterdag de auto afmaken ;)

Jurgen Santana 14-08-2008 22:24

Quote:
Originally Posted by Gijs
Eerst ga ik me eens verdiepen wat ik voor achterschokdempers ga monteren (moet lager dan nu komen)

Dit is mijn Santana met Weitec 35mm verlagingsveren en Weitec schokbrekers tbv Golf 2 met Nutenverstellung op de laagste stand.

Niet erg laag maar wel beter als dat het was :D

(bandenmaat op foto 185/60/14 iets kleiner dan origineel dus)

Ferry24 15-08-2008 08:01

maar als dat net 35mm is kan je dan geen andere lagere veren monteren?

Jurgen Santana 15-08-2008 08:39

Goed lage achterveren zijn er niet echt voor de 32B, die van H&R blijven achter ook te hoog. Golf veren moeten ook wel passen maar zijn weer dunner dan die van de Passat.

En ik wil hem ook een beetje rijdbaar houden. Het verschil tussen origineel en verlaagd is dankzij de Golf 2 schokbrekers nu wel duidelijk.

@Gijs, ik moest met de Golf 2/3 schokbrekers wel een heel eind van de bumpstops afhalen. De schokbreker steekt boven de veerschotel veel verder uit dan een Passat 32B schokbreker. Mischien dat je Passat daarom zo stug is/was achter.

All times are GMT +1. The time now is 19:33.