Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project lightweight - Golf 1 trackday auto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46037)

Pedaalemmer 17-06-2019 12:56

Afwachten, nog eventjes en dan vrooom!

René 17-06-2019 13:24

Blijft een vreemd gebeuren daar bij het RDW en wordt met 2 maten gemeten....beetje jammer.

Ik zou mijn golf nooit op kenteken kunnen krijgen volgens een keurmeester in Groningen. Te extreem (?) en herkomst blok onbekend. Hij zou me rechtstreeks doorsturen naar Lelystad.....terwijl hij de auto niet had gezien. Uiteindelijk via een omweg contact gekregen met een aardige man van kantoor Groningen, die me zei dat als ik een verklaring erbij deed hoe en wanneer ik aan het blok ben gekomen en het motornummer goed leesbaar zou zijn, dat het geen enkel probleem moest zijn.

Ik ben uiteindelijk naar Heerenveen gegaan,omdat daar veel meer liefhebberij zou zijn volgens de fora. Daar ook de verklaring ingeleverd en uiteindelijk met complimenten van de keurmeester goedgekeurd.

Kennis van me heeft onlangs zijn golf 1 16V laten keuren in Groningen. Ook met alleen een factuur van een tuner. Gewoon goedgekeurd...

Je moet dus net de geschikte keurmeester treffen. Bedoel ik dus niet eentje die alles blind goedkeurt, maar eentje die onze hobby begrijpt en waardeert

giuliettaevo 17-06-2019 19:59

Wij hebben een jetta mk1 met een Mercedes 3.0 td met achterwielaandrijving omgekeurd. Enkel factuur van de motor met het motornummer erop ingeleverd. Geen enkel probleem. Was ook extreem maar men vond het goed gebouwd.

Mijn alfa giulia zit een 2.4 5 cilinder jtd commonrail diesel ingebouwd met een eigenbouw achteras en weinig originele giulia delen. Ook daar enkel factuur met motornummer ingeleverd.

Jetta was al wat jaren terug dat hij is omgekeurd maar de alfa is nog geen jaar geleden. Beide keren in Venlo.

Probleem bij de rdw is dat elke keurmeester wat anders doet. Je moet de herkomst van de motor aantonen en dat doe je met een factuur. Er wordt niet gevraagd om aan te tonen dat de motor niet gestolen is.

Hebben ze de ombouw hierop officieel afgekeurd dan zou ik bezwaar aantekenen bij de rdw met bovenstaande argumentatie. Grote kans dat als er iemand anders naar kijkt het zo geregeld is.

Kennis heeft een audi 80 met v8 ombouw. Was op iets onbenulligs afgekeurd en zou te extreem zijn en naar Lelystad moeten. Eigenaar heeft bezwaar aangetekend en auto is opnieuw bekeken door andere keurmeester en werd goedgekeurd.

In ieder geval succes!

DÁ-BRT 18-06-2019 03:19

Juist, ik heb ook goede ervaring met Venlo (iets minder met Arnhem) met ombouw projecten.

knarfmk1 19-06-2019 13:18

Zojuist te horen gekregen dat hij goedgekeurd is!! :icon_spin :jacks:
En het echte vermogen komt ook op kenteken.
Nu nog even geduldig afwachten op de papieren.. :drive:

DÁ-BRT 19-06-2019 13:22

Gefeliciteerd!!!

Van Limburg 19-06-2019 13:24

Goed nieuws! Proficiat! Knalle maar

Sinaasboom 19-06-2019 13:25

Netjes! Gefeliciteerd man :)

René 19-06-2019 15:29

Nice! Ook weer bijzonder dat je opgegeven vermogen op het kenteken komt te staan...normaal gesproken houden ze zich aan het vermogen wat bij de motorcode hoort...of je er nou een uitdraai bij hebt of niet.

Maar dit is helemaal mooi natuurlijk! Kom je ook een keer in Assen naar het circuit?

MauSeR35 19-06-2019 18:39

:thumbup: Mooi dat dat ook gelukt is! :thumbup:

Scully 19-06-2019 21:16

Quote:
Originally Posted by René
Kom je ook een keer in Assen naar het circuit?

Natuurlijk, dat is hij aan zijn noordelijke volgers verplicht. :D :thumbup:

knarfmk1 19-06-2019 21:38

Thanks Allen! Ben er erg blij mee dat 't gelukt is!

Quote:
Nice! Ook weer bijzonder dat je opgegeven vermogen op het kenteken komt te staan...normaal gesproken houden ze zich aan het vermogen wat bij de motorcode hoort...of je er nou een uitdraai bij hebt of niet.

Maar dit is helemaal mooi natuurlijk! Kom je ook een keer in Assen naar het circuit?

Ja klopt, heb ook wel enigzins aangedrongen, maar ben blij dat het er op staat! En nu officieel op de site ook:

En ja ik kom zeker naar een keer naar Assen! Wanneer moet ik nog zien maar dan meld ik het hier!

knarfmk1 19-06-2019 21:39

Quote:
Originally Posted by Scully
Natuurlijk, dat is hij aan zijn noordelijke volgers verplicht. :D :thumbup:

Haha zo is het :D even sparren met je Clio! die volg ik ook nog steeds :thumbup:

Scully 19-06-2019 23:39

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Haha zo is het :D even sparren met je Clio! die volg ik ook nog steeds :thumbup:

Ben bang dat er weinig te sparren valt met jouw gewicht en vermogen, maar ik zou het wel heel leuk vinden. Ook leuk dat je mijn topic volgt. Ik heb nog steeds de planning om 19 juli de avondsessies te doen op Zandvoort. :thumbup:

Christiaan 20-06-2019 09:20

Nice, mooi dat het uiteindelijk nog gelukt is. Gefeliciteerd!

Mk1_er 23-06-2019 06:18

Eindelijk na 11jaar genieten, en dan nog legaal ook.
Veel plezier ermee :thumbup:

vdWal. 23-06-2019 09:02

gaaf! gefeliciteerd super gaaf dat alles gelukt is

knarfmk1 23-06-2019 11:27

Thanks! Genieten lukt erg goed, gisteren een lekker groot rondje gereden, en je kon de smile niet van mijn kop halen! :D
Onderin gebeurt er niet super veel maar na zo'n 4-5k toeren gaat hij er echt heel rap vandoor. Hij heeft wat last van torquesteer wat te verwachten is, maar dat maakt juist de beleving extra leuk :cool:

Ook de balancebar van de remmen nog wat aangepast en hij remt nu ook als een malle, goed doseerbaar ook.

Ik moet wel echt wat aan het aanzuiggeluid gaan doen want het klinkt super maar is voor op straat wel vrij heftig.. Ik ga zoeken naar een geschikte airbox, al wordt dat ben ik bang wel lastig ivm de ruimte tot de motorkap.

LRR 24-06-2019 14:05

Klasse kerel !! En lekker van genieten nu...

jetta mk1 '82 24-06-2019 19:56

Gaaf man, kan je eindelijk rijden!! :thumbup:

Quote:
Ik moet wel echt wat aan het aanzuiggeluid gaan doen want het klinkt super maar is voor op straat wel vrij heftig.. Ik ga zoeken naar een geschikte airbox, al wordt dat ben ik bang wel lastig ivm de ruimte tot de motorkap.

Is er al een filmpje?

knarfmk1 24-06-2019 20:39

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
Is er al een filmpje?

Die wilde ik maken (inboard)maar de accu's van de go pro waren op :redface: ze zijn inmiddels opgeladen ;)

arnus71 25-06-2019 18:45

Gefelitieerd Frank dat hij nu helemaal legaal is!

Quote:

Ik heb je auto enkele keren voorbij horen rijden, maar het zou echt zonde zijn als dat geluid minder was :cool: Als het jou je daily was, ok, maar ik zou het lekker zo houden!

Scully 25-06-2019 19:31

Geluid is op het circuit ook een issue. ;)

knarfmk1 26-06-2019 09:08

Quote:
Originally Posted by arnus71
Gefelitieerd Frank dat hij nu helemaal legaal is!
Ik heb je auto enkele keren voorbij horen rijden, maar het zou echt zonde zijn als dat geluid minder was :cool: Als het jou je daily was, ok, maar ik zou het lekker zo houden!

Thanks! Ik denk dat ie met airbox , wel wat minder hard, maar nog steeds erg lekker zal klinken

Quote:
Originally Posted by Scully
Geluid is op het circuit ook een issue. ;)

Dat is het ook inderdaad, op de avond sessies op zandvoort bijvoorbeeld is de limiet tot 19:00 92dB, en daarna zelf 89dB en daar kom je vrij snel aan als je volgas voorbij komt.

Tjaap 29-06-2019 14:30

Van harte Frank. Wat een mooie kers op een toch al heerlijke taart

jetta mk1 '82 29-06-2019 20:36

Quote:
Die wilde ik maken (inboard)maar de accu's van de go pro waren op :redface: ze zijn inmiddels opgeladen ;)

Ik wacht (on)geduldig af... :)

knarfmk1 30-06-2019 00:32

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
Ik wacht (on)geduldig af... :)

U vraagt wij draaien ;) :drive:
De AFR-meter moet ik nog even knap inbouwen :)

Van Limburg 30-06-2019 10:15

Wat een geweld😎 klinkt top!

Scully 30-06-2019 10:55

Dat lijkt heel hard te gaan. Mooi.

Sinaasboom 30-06-2019 10:59

Super gaaf! Wat een geluid!! :D :D :D :thumbup:

René 30-06-2019 11:38

Heel erg gaaf Frank! Lekker gevoel hè, om na zoveel jaar eindelijk te vlammen in je Golfje 😁

Mk1_er 30-06-2019 11:58

Wat moet dat zalig zijn om eindelijk na zo'n lange tijd te kunnen knallen :thumbup:

Erik Baas 30-06-2019 18:38

Geweldige sound! Dat klinkt toch een heel stuk beter dan zo'n trombone... ;-)

knarfmk1 01-07-2019 12:04

Quote:
Heel erg gaaf Frank! Lekker gevoel hè, om na zoveel jaar eindelijk te vlammen in je Golfje 😁

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Wat moet dat zalig zijn om eindelijk na zo'n lange tijd te kunnen knallen :thumbup:

Ja echt super! Wil nu graag snel een keer het circuit op om hem echt te testen, op straat met al die zondagsrijders tegenwoordig is dat toch wat lastig ;)

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Geweldige sound! Dat klinkt toch een heel stuk beter dan zo'n trombone... ;-)

haha zo is het, je wilt het liefste de hele tijd volgas om 'm maar te horen!

Airbox is overigens besteld, duurt nog even voordat die binnenkomt.

Johan1982MK1 01-07-2019 12:51

Damn, hij loopt echt heerlijk!! :D

jetta mk1 '82 01-07-2019 19:33

Quote:

Dat klinkt echt super!!!! :woowoo:

Van Limburg 01-07-2019 20:17

Wel je hand langer aan het stuur houden hé :D
Al trekt die niet eens één kant uit

knarfmk1 01-07-2019 21:12

Haha jaja.. Het valt inderdaad wel mee met het torquesteer, het hangt een beetje van het wegdek af

Pedaalemmer 02-07-2019 12:13

Mooit geluid zit erin, dat zal ongetwijfeld een dikke glimlach geven op het gezicht

MartinGT 13-07-2019 08:42

Quote:
De AFR-meter moet ik nog even knap inbouwen :)

Is het gek dat ik deze al een paar keer bekeken heb?! :redface: :)

Potverdikke, dit topic motiveert mij ook iedere keer om zelf aan de slag te gaan. Bedankt Frank!

All times are GMT +1. The time now is 13:40.