![]() |
had leuker geweest met de 1, zonde! maar komt zo te lezen gelukkig allemaal weer goed
|
Binnenkort weer een update.. :thumbup:
![]() |
Top. :thumbup:
|
Mooi werk! Nu ff doorpakken, kan je hem nog mooi dit jaar nog ff uitlaten op het circuit!
|
Dat is zeker de bedoeling!!
|
Harttransplantatie? :)
|
It's alive!! (alweer)
Zo, na de reparatie van dit:
![]() Met een gelijke afdruk in de kop, was de motor vorige week eindelijk weer terug! De boel weer ingebouwd en DTA management ingesteld: ![]() Beetje peut erin en hij kon weer gestart worden! :rock: https://youtu.be/-SCdtNkSHJ8 Opgenomen met een telefoon dus geluid komt niet helemaal lekker over maar hij loopt als een zonnetje! En ik heb zelfs de eerste meters gereden om te kijken of de rest ook werkt zoals het hoort. Super om dat na zo'n lange tijd te kunnen doen! :drive: Ik moet het balancebar systeem van de remmen nog wat afstellen want moet nu heel hard trappen maar verder werkt ie super! :cool: Heb volgende week een afspraak om hem te laten uitwegen en uitlijnen, en als het even meezit kan hij zelfs eind volgende week al op de rollenbank.. :thumbup: :thumbup: |
Eindelijk Frank , na al die lange tijd een rondje gereden .
Ben blij voor je dat het eindelijk zo ver is nu . |
Goed nieuw. Goed om te lezen dat je er weer volop zin in hebt. Veel succes met het afstellen !
|
Heel mooi project! Super dat hij weer tot leven is gewekt :)
|
Super! Uitwegen voor eventueel gewicht nog te verplaatsen? Of totaal gewicht?
|
Thanks allen!
Quote:
De motivatie was wel even weg ja na dat akkefietje, maar nu weer volop aanwezig om 'm zo snel mogelijk klaar te hebben zodat we nog even kunnen rijden dit jaar! Quote:
Beide, totaal gewicht, want ik ben wel erg benieuwd of we nou onder de 700kg zitten.. en je kan nog met de rijhoogte per wiel spelen om het gewicht wat te verplaatsen. |
Zit je stiekem al een beetje te kijken naar een circuitdag? :rolleyes:
|
Haha nee nog niet, eerst maar eens alles (RDW enz) voor mekaar krijgen in een korte tijd, daarna zal ik denk ik eerst een vrij rijden dag op zandvoort pakken.
|
Mooi man 👍
|
yeah!
|
Shit wat een tegenvaller!
Maak 'm snel af Frank! |
Vandaag was het de tijd van de waarheid waar dit project om draait, namelijk het gewicht!
Even een resume: Aan het begin van het project heb ik de golf gewogen op de weegbrug: Quote:
Bewijs met mij erin (90kg): 860kg: ![]() Het doel was om de golf, met dezelfde hoeveelheid brandstof, en stoel/gordels voor 1 persoon, onder de 700kg te krijgen.. Laten we eens kijken of dat gelukt is.. ;) Vandaag had ik een afspraak bij Snel Motorsport om de Golf uit te wegen en uit lijnen. Vanmorgen op tijd weg en veilig bij Snel aangekomen: ![]() Om m daar op de brug te zetten, hier nog naast de weegschalen: ![]() Na o.a. de hoogte en de bandenspanning gelijk te hebben gezet, en met ballast gewicht erin (bestuurder & volle tank) hebben we de golf uitgelijnd met de volgende waarden: ![]() Caster kan nog groter eventueel, maar dan lopen de banden bij insturen tegen de voorzijde van de wielkasten aan. Het gewicht met het ballast gewicht erin, zonder motorkap, en de gewichtsverdeling die daar bijhoort. Links/rechts is mooi verdeeld, voor/achter niet helemaal maar dat is te verwachten met een voorwiel aangedreven auto met de motor voorin: 805kg ![]() En dan het gewicht zonder ballast.. onderstaand gewicht is met meer dan 25 liter benzine in de tank, we mogen uitgaan van een bijna lege tank dus laten we er eens 20liter aftrekken, =20*0,7= -14kg Bovendien zat de voorspoiler er niet op dus die moeten we er nog bijtellen: 758gram, rond ik af op 1kg: ![]() Dus van het meetgewicht mag 14-1=13kg afgetrokken worden. En het meetgewicht was...: ![]() 711kg! 711-13kg= 698kg!! DOEL GEHAALD :eek: :cool: Hier ben ik uiteraard zeer tevreden mee, ik had niet meer verwacht dat hij echt onder de 700 zou zitten! Nu nog een beetje vermogen, vrijdag&zaterdag gaat hij op de rollenbank.. :thumbup: |
een geslaagd project was het sowieso al! maar erg gaaf dat je gewichtsdoel is gehaald, kort om super!!!! :thumbup:
veel plezier op de rollerbank!! :cool: |
Gefeliciteerd Frank. Je hebt nog een volle kilo om iets erbij te schroeven dan :)
|
Lekkere lightweight racer zo! Zaterdag het circuit op zeker?
|
Haha nou zaterdag rij ik weer terug vanuit Duitsland dus zou ik theoretisch wel even langs de Nürburgring kunnen rijden ;)
|
Jaaa heerlijk zeg. Fijn voor je dat het na zo lang en wat tegenslag eindelijk deze kant op gaat! Prachtig om te zien. Moet een feest worden om (voorzichting :D ) mee te gaan rijden (Y)
|
heel gaaf dat je doel hebt gehaald man! en wat een mega lekkere mk1 vind ik dit toch kwa looks :thumbup:
|
Super dik! Heel veel rijplezier ermee!!
|
En gereden?😬
|
Nog niet!
De Golf heeft zoveel vermogen dat de bank het niet aan kon ;) Zonder gekheid, de golf heeft op de bank gestaan maar na een tijdje kreeg de besturing van de rem van de rollenbank een probleem en kon er helaas niet verder gemapped worden :( Ze hebben er alles aan gedaan om de bank te repareren maar dat ging helaas niet lukken. De golf staat nu nog daar en dinsdag komt er een monteur naar de bank kijken, het is alleen nog niet zeker of die dan meteen gerepareerd is. Zodra de bank het weer doet gaan ze meteen verder met de golf. Het pechduiveltje slaat wel weer toe, in al die jaren hebben ze vaak moeten bellen dat de auto niet goed was maar nog nooit dat de rollenbank een probleem heeft! De Golf deed het verder wel prima en hij vond de Golf juist erg goed geprepareerd :thumbup: Ik hou jullie op de hoogte! :thumbup: |
Dat is idd balen, wij zijn laatst met onze racecombine waar we een V10TDI touareg motor en bak in hebben gehangen, ook op een testbank geweest maar die bank stopte bij 850 nm en softwarematig hebben we 1075😅
|
Super dat je het gewicht onder 700 kilo hebt gekregen! Al uitslag van de rollerbank?
|
Quote:
Nog niet helaas, de rollenbank is nog steeds in reparatie... :( :( Ze zijn er wel 'druk' mee bezig want ze hebben de bank zelf natuurlijk ook nodig maar nieuwe onderdelen voor de bank duren lang enz. |
Das idd wel balen, maar komt goed ;)
|
Oef inderdaad dat duurt wel lang ja. Heel benieuwd naar de paardjes.
|
Jij hebt engelengeduld...…. :D
:thumbup: |
Quote:
Ik heb weinig keuze.. :rolleyes: raakt nu wel op hoor... |
kan me voorstellen na 10 jaar
|
Er zijn meer Rollen banken in de buurt :D
|
misschien wel meerdere banken maar als je met je tuner alles besproken hebt en hij de kennis heeft van het motormanagment wat je gebruikt zou ik maar gewoon effe geduld hebben ook al is dat bijna op :-)
|
Hele project nog een keer van af het begin gelezen!
Wat een mooi project, super om te lezen hoe je alles aanpakt. Heeft mij ook geprikkeld om maar eens aan mijn eigen project te beginnen. Staat in middels ook al heel wat jaartjes stil. Succes met de laatste loodjes en hoop dat je er veel veilige kilometers mee mag maken! |
Hoe staat het hiermee frank , al wat meer bekend verder?
|
Die rijd allang rond met een big smile....toch?
|
All times are GMT +1. The time now is 21:54. |