![]() |
|
Country achteras is als ik me niet vergis zonder abs, en die moet ik niet hebben.
Want ik wil wel ABS hebben met al dat vermogen straks :D |
Weet niet of je er wat aan hebt maar op mp staan nog enkele syncro delen te koop, misschien heb je er wat aan:
http://link.marktplaats.nl/532577984 |
Quote:
Zijn de abs ringen niet relatief makkelijk over te zetten/om te bouwen? |
ABS ringen zitten bij een syncro op de homokineet.
En in de draagarm moet je dan een gat maken van waar de ABS sensor in komt. Plek is al gemarkeerd op de draagarm. Maar waarom wil je per sé ABS Branko ? De wagen rijdt er niet beter om , en voor de eds hoef je het niet te doen. Daar heb je straks je haldex voor. Die fabriek moet er ook nog allemaal op , wat weer extra ballast is ;) En houd er rekening mee dat het nieuwe type abs ook dingen als stuurhoeksensor giersensor etc nodig hebben. En als je het oude type van een golf 3 wil gebruiken heb je veel ruimte nodig om het kwijt te raken. :rolleyes: |
De stuurhoeksensor is toch gewoon de sleepring achter het stuur?
Deze ben ik in ieder geval nodig want ik wil ook de flippers op het stuur hebben voor het schakelen. En zo'n Giersensor zal het probleem niet zijn om in de auto te zetten want het is maar een klein ding. Ik ga zo veel mogelijk over bouwen en proberen ook zoveel mogelijk te laten werken. Als die veiligheidssystemen toch aanwezig zijn waarom niet proberen ze er op te zetten ;) Misschien krijg ik wel problemen en misschien wil het wel niet maar als ik het niet probeer dan weet ik het ook niet zeker. Ik ben eerlijk gezegd nog niet op het punt om hier over na te denken. Want heb eerst nog een hele boel roestoratie. Heb gisteren een hele meuk origineel plaatwerk gekocht wat er allemaal nog aan moet. Heb inmiddels een achteras gevonden van een Rallye, dus met schijf en met ABS we gaan proberen er iets moois van te maken. :D Niet geschoten is altijd mis. En laat de auto maar 150 kg zwaarder worden, dan nog is ie stukken lichter als toen het hele zwikje nog in de TT zat. |
Original VW Golf 2 II GTI G60 Rallye Syncro Hinterachse komplett absolut RAR !
op ebay voor 195 euro 290696293002 |
|
:thumbup: ziet er weer top uit branko, tot morge!!
|
Respecttttttttttt.......
|
Mooi project kerel. Vandaag toen je weg ging nog een bult stront gezien ofnie hahaha
|
Quote:
haha was wel even leuk zo'n ochtendje :thumbup: |
Ja idd een beste bult stront maar zag ook twee hele leuke paarden meisjes ;)
Het was gezellig even bij kletsen. @De Pul, als Stefan en misschien ook wel Niels een keer komen kijken hier, kun je zo mee als je daar zin in hebt. :) |
geen halfwerk, maar dat wisten we al ;) maar toch... DAMN!! wat een werk
respect man!! |
Quote:
lijkt me super :thumbup: |
@ gerben ik laat je wel ff weten als we heen gaan, altijd gezellig!!!
@branko ik weet niet of je het al had gezien maar wilco is ook weer goed bezig. http://www.dutchbuild.com/index.php...mid=102&lang=nl |
oke stefan,top!
|
Leuk dat jullie een keer samen komen.
Had dat van Dutchbuild nog niet gezien, maar denk dat dat ook wel een heel mooi stukje vakmanschap gaat worden. Zelf helaas niet zo veel tijd gehad de laatste tijd, om verder te gaan met mijn project. Heb maar een paar uurtjes kunnen werken de laatste 1.5 maand. Maar ja daar heb ik dan ook wel weer wat anders voor terug. Een nieuwe daily er bij, heb vanaf dat ie uit kwam al gezegd zo'n 1 moet ik ook. Ik heb er hard voor gewerkt maar nu heb ik hem dan. Hier een fototje voor de gene die hem nog niet hebben gezien :D ![]() Het is een 160pk TSi sport uitvoering met alle denkbare opties. Ook heeft ie een dynamic pakket wat in houd zwarte hemel, extra getint glas en achteruit rij sensoren. Heb hem direct verlaagd met een nieuw setje H&R veren. Een schroefset is me te stug voor een daily daarom alleen de veren. Morgen krijgt hij een setje BBS RS2 velgen geheel opnieuw opgemaakt in zwart goud, ik hoop dat het mooi gaat staan. Ik had de velgen nog over van de gesloopte TT en niemand wou ze hebben dus heb ik ze zelf maar opgelapt. Dan maar geen 19 inch maar die 18inch TT velgen verschijten voor een paar 100 euro doe ik ook niet. Er zaten ook nieuw continental banden op. |
Mooie auto :thumbup:
160pk TSI is dat de 1400 met compressor en turbo ? |
Quote:
Yep klopt is met compressor en turbo. Moet zeggen het bevalt me goed al heb ik ook slechte verhalen gehoord over deze motor. Maar ja je moet ook niet een paar uur achter elkaar vol gas gaan klapperen met deze motor. En chippen is ook een beetje overdone vooral als ze er bijna 200pk uithalen. Dat houd zo'n kleine motor ook niet vol. |
Hey Branko,
Mooie nieuwe daily !!!! Ziet er goed uit. Is het een hagel nieuwe? De bbs zulllen hem goed doen. Als het goed is krijg ik volgende week je spiegel terug, dan kom ik weer een keertje langs. Je hoort het nog wel. |
Breek die nieuwe af en bouw alles in je golf :thumbup: :D
|
Haha, misschien wel leuk om de R32 in de scirocco te bouwen :D
Heb hem uit Duitsland gehaald hier net over de grens. Reden daarvan omdat ze hier gewoon veel duurder zijn met de zelfde opties. Hij is van mei 2009, een nieuwe schrijf je te veel op af, deze heeft net 60dkm gereden dus de kop is er mooi af. Nog even over de BBS'en :redface: ik heb ze er maar direct weer onder weg gedaan. En ook geen foto's gemaakt want het was gewoon geen porum. Ben vanmorgen direct naar een lokale banden en velgen handel geweest en heb er direct maar een paar 19inchen op laten leggen :D En de BBS'en er direct achter gelaten. Wel weer een hele lading geld het kanaal in gegooid wat weer een naar gevoel geeft maar dat ben ik over een maand wel vergeten. Hier een fototje hoe het nu is, het zijn dan wel geen bbs'en maar goed. ![]() |
staat er goed bij......dik zat voor een daily toch?;)
|
Oja en Patrick het word een keer tijd dat je weer langs komt ;)
Heb nog wel wat onderdelen voor je liggen die je zo mee kunt nemen. Groet Branko |
Quote:
Dacht ik ook je moet ook een keer tevreden zijn. ;) |
Netjes hoor!
Had je de BBS-en laten spuiten in vroomshoop, daar lagen vorige week namelijk een paar wielen voor die goud moesten worden |
Wauw!
Had van dit topic alleen de eerste paar posts gezien, daarna ff uit het oog verloren en nu lees ik ineens dingen als R32, DSG en quatro :D:D:D. Als deze net zo word aangepakt als die vorige moet dit helemaal goed komen. mooie daily ook trouwens. Suc6! |
Weet je zeker dat deze daily straks niet eindigt als donor.. ;)
:D |
Haha nee de daily word niet gebruikt als donor.
Mijn vriendin rijdt het meest in de auto naar haar werk. Staat wel goed mondhygieniste in haar witte pakje in een scirocco :D Ikzelf rijd het meeste in de golf 1 diesel die we nog hebben. En intussen mooi verder met het project opbouwen. Aankomende vrijdag ben ik de hele dag weer vrij, dus kan ik weer een extra dag klussen aan de R32. @vw-golf: idd dat waren mijn randen bij spuiterij Oelen. Toevallig dat je ze daar dan net even moet tegenkomen. @Joost-vw: Bedankt voor je reactie, leuk dat je weer even kijkt. Krijg de laatste tijd wel het idee dat er helemaal niet meer zo veel word gekeken hier op het forum. En dan niet speciaal naar mijn topic maar gewoon in het algemeen. Misschien dat het mij alleen op valt, maar zie het vooral aan de aantal nieuwe posts op een dag. Ook zie ik niet zo heel veel grote projecten hier, das wel jammer want dat vind ik zelf het leukst om te zien. Een verlagingssetje plaatsen zie je er al zo veel van, niet dat dat erg is of zo hoor ;) Maar er mochten van mij wel een paar flinke projecten te aanschouwen zijn. Kan me niet voorstellen dat er haast niemand met een groot project bezig is. |
Kom er een paar keer in de week auto's brengen voor mn werk.
De spuiter daar maakt mn auto's altijd in zn vrij tijd klaar en die zei dat ze onder een Sirocco kwamen. Als je het een keer uitkomt kom ik graag een keer kijken bij je project :) Kwa grote projecten is het volgens mij wel minder, maar daar is het ook voorjaar voor. Zal tegen de winter wel weer meer worden, de mijne gaat dan ook uit elkaar :D |
Nou, weet niet of het een geruststelling is... Maar elke keer als ik hier new posts zit te refreshen hoop ik steeds op een update in dit topic! ;)
|
zeker een heerlijk project bprijs!
zijn overigens in het project topic bijvoorbeeld anders best wat dikke projecte te aanschouwen vind ik zelf :tongue: |
Mooie wielen Branko. :thumbup: :thumbup:
|
Thanx allemaal voor de complimenten.
Ik zal het einde van aankomend weekend weer een update posten. Als er wat te posten valt dan ;) @vw golf: Pm me maar een keer als je wil langskomen, je bent welkom. Groet Branko |
Super mooi project ben benieuwd wanneer hij af is!
|
Quote:
Dat duurt minimaal tot zomer 2013 als het niet 2014 word. En dan is de volgende aan de beurt :D |
ik moet nog een paar jaar wachten tot ik mijn mk1 gti eindelijk uitelkaar kan trekken. maar als mijn scriptie klaar is ga ik deze zomer wel beginnen met een nieuw kleurtje... moet ik alleen niet vergeten om de camera erbij te houden ;)
|
Hier staan nog enkele swallow delen te koop, misschien staat er wat voor je tussen.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99227 |
All times are GMT +1. The time now is 06:47. |