Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   kenteken omkeuren , Wie is waar geweest? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62173)

karretje 06-12-2010 19:30

Ik ben ook benieuwd,hoop deze maand nog te kunnen gaan!! :rolleyes:

Als het allemaal een beetje mee zit ga ik ,m binnenkort voorkeuren en dan het echte verhaal. :)

Samurai 08-12-2010 21:21

Ik hoop dat er verder m.b.t het omkeuren naar diesel weinig veranderd!

Niemand enig idee?

CleanTFSI 09-12-2010 13:31

hoe zit het trouwens met een geschorste auto

mijn auto is nammelijk al een paar jaar gechorst en het is de bedoeling dat de auto dit jaar nog omgekeurt gaat worden

moet ik de auto dan eerst weer verzekeren en daarna weer schorsen !!

karretje 15-12-2010 20:28

@cleantfsi...Ik denk dat je in aanmerking komt voor een eendagskenteken,maar gewoon even bellen kunnen ze direct beantwoorden.. :thumbup:

Ik heb een afspraak op 30 december..... :wow: Vind het wel spannend!!!!!!! :redface:

Zollie 15-12-2010 22:19

ik zal nog even navragen waar, ik gok zwolle, maar mijn passatje is ook gekeurd!

was een duitse 1.6benzine uit 1984.
staat nu op kenteken als diesel ;) gewoon een passat diesel in gegooid, geen info over het blok verder, met benzinepapieren. kon zonder problemen gekeurd worden!

Gerard Polo MK2 16-12-2010 14:18

Je mag met een geschorste auto naar de (apk)keuring rijden, als je maar verzekerd bent natuurlijk.

Aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend. :d

ronaroot 16-12-2010 14:56

Quote:
Originally Posted by Gerard Polo MK2
Je mag met een geschorste auto naar de (apk)keuring rijden, als je maar verzekerd bent natuurlijk.

Dat zou ik maar niet doen :shake:
Een geschorste auto mag officeel niet eens op een parkeerplaats staan, dus rijden ermee (op de openbare weg) is helemaal uit den boze

ronaroot 16-12-2010 15:06

En toch staat op de site dat het om naar de keuring te gaan wel mag :wow:

Quote:
U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan.

Mijn uitspraak klopte dus niet :redface:

breadfan83 16-12-2010 15:08

Quote:
Originally Posted by ronaroot
En toch staat op de site dat het voor naar de keuring te gaan wel mag :wow:

Mijn uitspraak klopte dus niet :redface:

Het mag inderdaad wel.

Verstandig is wel van te voren even een afspraak te maken met het keuringsstation zodat je, mocht je aangehouden worden, kunt aantonen dat je onderweg bent naar de keuring.

Marcski 16-12-2010 15:43

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Dat zou ik maar niet doen :shake:
Een geschorste auto mag officeel niet eens op een parkeerplaats staan, dus rijden ermee (op de openbare weg) is helemaal uit den boze

Je mag met een onverzekerdeauto niet op een parkeerplaats staan, die schorsing geeft je alleen een ontheffing voor verzekerings-, belasting- en apk-plicht.

ronaroot 16-12-2010 15:49

ja, voor een geschorste auto betaal je geen wegenbelasting dus mag die niet op een openbare plaats staan.
Zodoende dacht ik (fout dus) dat je met een geschorste auto ook niet mocht rijden.
Blijkt dus voor de keuring een uitzondering te zijn ;)

Marcski 16-12-2010 16:05

de politie kan je alleen een boete geven voor onverzekerd of zonder apk rijden. Als de geschorsde auto verzekerd is en je aan kan tonen dat je naar de apk toe rijdt, kunnen ze je niks maken.
Je kan echter wel naderhand de belasting op je nek krijgen als je hem naderhand niet ontschorst, maar dan krijg je alleen een naheffing

karretje 16-12-2010 17:48

Mag wel...maar bel wel even de belastingdiens hierover!die zenden namelijk ook een briefje toe voor de keuringsdag..een vrijstelling dat je die dag met schorsing mag rijden.

Dan ben je er zeker van dat mocht je aangehouden worden e.d dat je kan aantonen dat het overlegd is.

breadfan83 16-12-2010 18:00

Quote:
Originally Posted by Marcski
Je mag met een onverzekerdeauto niet op een parkeerplaats staan, die schorsing geeft je alleen een ontheffing voor verzekerings-, belasting- en apk-plicht.

Je mag met een geschorste auto ook niet op een openbare weg of parkeerplaats staan. De geschorste auto mag vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn, dus achterom parkeren of in de garage.

Dat is wat ik er van begrepen heb.

Marcski 17-12-2010 11:07

van de belastingdienst niet, van de politie wel (als je maar apk en verzekering hebt).

niet zichtbaar? wat een onzin, je mag hem gewoon op je eigen oprijlaantje hebben staan, hoor

CleanTFSI 17-12-2010 19:15

ben er eerst ook nog niet aan toe om de auto RDW te laten keuren

omdat de motor nu al een hele tijd kut loopt enorme backfire geen turbodruk en totaal geen vermogen

heb er al vanalles aan gedaan maar niks helpt :confused:

karretje 19-12-2010 21:34

@cleantfsi....dat klinkt wel heel erg als te lage brandstofdruk/opbrengst kan haast niet missen.. :rolleyes:

CleanTFSI 20-12-2010 12:44

ja dat weet ik ook wel, maar waar ligt het aan heb nu nammelijk maar max.9,3 bar terwijl dit 110 bar moet zijn

heb gisteren de nokkenas die de pomp aandrijft gekontroleerd op inslijten maar die is nog als nieuw net als de plunjer

heb de bekabeling doorgemeten en daarna een nieuwe steker gemonteerd omdat deze beschadigd was

er zit een nieuwe brandstofdruksensor op maar niks helpt

zit zelf te denken dat de overdrukventiel in de brandstofreel open blijft staan!!!

Pewi Vwteam 20-12-2010 16:52

mmmm mooi kloten dit, neem aan dat je de orginele mk5 pomp hebt gebruikt.

CleanTFSI 20-12-2010 17:35

ja inderdaat een orgine opvoerpomp in de tank. motor liep eerst ook al seen zonnetje

http://www.youtube.com/user/golf3tf...u/0/Zk792lozll0

karretje 30-12-2010 22:03

Ik ben vanmiddag in Zwolle geweest om mijn golf 1 als 6 cilinder op kenteken te zetten... :thumbup:

Echt helemaal top,kenteken van de donor overlegd en de auto heeft de keuring ondertussen ondergaan.

53 euro en dik voor elkaar!!!!!! :D

ronnie_v 31-12-2010 11:20

Ik kom net uit almelo. Caddy mk1 laten schouwen. 53 euro voor schouwing en 38 voor ten naam stelling, dacht ik.

Pewi Vwteam 05-01-2011 10:20

vanmorge naar zwolle geweest golf1 1.1 omgekeurd naar 1.8 20vt helemaal goed, auto werd ff goed bekeken, op de rembank, schudbank, en verlichting en klaar was het. 53 euro betalen en weg wezen.

knarfmk1 05-01-2011 10:40

schudbank? kijken ze dan of er niks afvalt ofzo? :)

Pewi Vwteam 05-01-2011 10:54

hahahaha denk ik hahaha. nee ze gaan er onderstaan kijken of er nergens speling op zit, en alles goed vast zit. bij de garage doen ze dan normaal ook alleen dan met een banden lepel ofzo. dit gaat alleen aardig onbenulliger.

Johan1982MK1 05-01-2011 11:26

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
hahahaha denk ik hahaha. nee ze gaan er onderstaan kijken of er nergens speling op zit, en alles goed vast zit. bij de garage doen ze dan normaal ook alleen dan met een banden lepel ofzo. dit gaat alleen aardig onbenulliger.

Kijken ze ook naar het chassisnummer of hij niet omgekat is? of valt dat mee?

Pewi Vwteam 05-01-2011 11:35

hij keek alleen of het nummer wat er staat, klopte met de papieren. meer niet, hij ging niet kijke of het er ingelast was ofzo.

Samurai 05-01-2011 12:07

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam

Nou echt wel!

Toen ik mijn Mercedes daar liet keuren, zat ik in de auto toen die keurmeester dat deed. Je schrikt je rot man!

Dat apparaat voor wiellagers testen is ook wel cool! :D

Pewi Vwteam 05-01-2011 16:26

dat apparaat bedoel ik ,maar hij zij me dan kijk ik gelijk of er ergens speling op zit, gaat erg onbenullig je denk dat de hele zooi afknapt hahaha.

ronnie_v 05-01-2011 16:32

Bij mij werd er rond het chassisnr. gekeken/gevoeld , maar niet overdreven. ;)

karretje 05-01-2011 17:45

Korte vraag;zit er eigenlijk ook nwe apk nu op me golf??

Ben het vergeten te vragen,en hij is al een aantal jaartjes niet gekeurd geweest.. :rolleyes:

@PewiVwteam...wat weegt nu jouw golf met 20vt??Ben benieuwd kan ik het vergelijken. :thumbup:

Rick 05-01-2011 17:46

Ga je gang:
https://ovi.rdw.nl/

karretje 05-01-2011 17:47

leuk maar hij is daar nog niet geregistreerd..sorry.(met nwe kenteken dan).

J-9A-N 05-01-2011 17:49

@karretje
Voor 53 euro zit er geen APK bij, dit is alleen voor het omkeuren.

karretje 05-01-2011 17:50

Wel stom dat ze dat dan niet meteen ffe vragen..ok bedankt duidelijk!

J-9A-N 05-01-2011 17:54

Ja idd, bij het online maken van een afspraak word er wel naar gevraagd in het formulier.
Dus direkt maar even laten keuren voordat er straks een bon op de mat ligt.

Pewi Vwteam 05-01-2011 20:09

@karratje inderdaad dat moet je zelf aangeven dat ie apk gekeurd moet worden. en de jongens bij de rdw hadden het nog wel over jou golf1 vr6.

karretje 05-01-2011 21:25

Oh ja joh wat dan ben wel benieuwd!! :) Wat lache om achteraf te horen.. :thumbup:

Pewi Vwteam 06-01-2011 17:06

niks bijzonder hoor die jongens zeiden dat ze vorige week een golf1 met een v6 hadden gekeurd ipv vr6 hahaha

karretje 06-01-2011 17:54

Hahah,wel grappig...dat blijft ze dan wel bij.

Was die middag ook redelijk druk..stonden een aantal man en vonden het ook wel leuk,leuke reacties in ieder geval. :)

All times are GMT +1. The time now is 05:10.