![]() |
shit kreeg net PM of ik de jetta echt kwijt zou willen voor dat geld . .;)
Het is jetta tijd geloof ik . |
Dan stel ik mijn vraagprijs direct bespreekbaar:D
Kan ik de met de Golf aan de gang:D |
hahaha... ik heb ook nog een derby voor 1500E (want hij hoeft niet weg), met een beetje fantasie een mini-jetta..
wel ff zelf assembleren en als je het goed wilt doen ff lassen maar das kinderspel.. deuren en ramen tegen geringe meerprijs :thumbup: . technisch in goede staat en ik wil er wel een klokje in zetten dat tot 100.000 loopt.. dan dus een km stand onder de 100.000!!! :D |
Toch wel komisch die reacties nu :)
|
Quote:
3 wiele krom gereden? Der zat idd beetje schade op, maar ff stralen opnieuw coaten en klaar ben je. Heb ze zelf voor een lachertje opgehaald in zuid-duitsland, heb er zelf maar 1x licht een stoeprand meegekust, rest zat er al op maargoed. Kleurverschil viel mij dus niet op, maar jou dus wel, daarom ook in dat lijstje gezet. Heel de kabelboom verknipt viel ook wel mee? Enige waar ik wat van wist is de knipperlichten voor? Wielen aangelopen heb ik nooit last van gehad, toen ik hem kreeg waren die wielkastranden al helemaal verroest, naar een beunhaasspuiter gebracht, maar die heeft er gewoon overheen gespoten volgens mij. Rare deuken in motorkap zaten der al in, geen idee wat dat geweest is. Der was nog wel wat moois van te maken maar dat moest dan wel heel wat kosten en dat kan ik beter stoppen in een andere auto, wilde sowiezo al een andere. Maar ben nog steeds superblij met de vento :) |
dit topic is zo leuk dat ik helemaal niet aan mijn werk toekom, ophouden nu :D |
Stijn had 3 wielen krom gereden, 1 dag voor hij werd verkocht aan de huidige eigenaar :tongue:
|
@ Misha:
ik citeer even een stuk uit je verkooptopic Quote:
als je een wagen te koop aanbiedt op 03-05-2009 en hij is nu pas verkocht, dan lijkt het toch of er niet zoveel interesse was als je nu laat uitschijnen he :D |
Interesse vast wel, maar niet voor die prijs natuurlijk. :D
Wees er blij mee, dat je de prijs hebt gekregen die je in gedachten had, Mischa. Jij hebt duidelijk die mafkees gevonden die dat er voor wou geven. En ja, ik geloof best dat je nu enorm van die reacties geniet, omdat er niet echt gereageerd word op het verkocht zijn voor die prijs, dan wel een flauwe reactie links of rechts. Iemand zei het hier eerder al, je moet eigenlijk niet de verkoper "aanvallen", maar de koper, want die helpt de markt naar de knoppen door zo'n prijs te betalen. Ach ja, ik vind het wel een vermakelijk topic, hoor! Ik weet niet of er ge-edit is door de mods, maar zo niet, dan ging dit toch heel netjes dacht ik. Gr. Ed |
Quote:
Interesse is er genoeg, serieuze interesse is wat anders.. Maar zeker de laatste tijd (nu gedurende deze discussie) was er echt veel interesse. Belgen die voorschotten wilde betalen, ander volk wat hun auto eerst kwijt moest, etc. Nu weet ik uit ervaring dat je zulke mannen met een korrel zout moet nemen, maar je hebt er maar 1 nodig ;) Het grootste deel toen hij te koop stond kon hij trouwens niet weg omdat het kenteken was ingevorderd. Er waren toen ook genoeg mensen die wilde kijken, maar kopen ging toch niet.. dus ja. |
ja natuurlijk, de koper aanvallen omdat hij teveel betaald voor onze hobby auto's en daardoor onze hobby kapot maakt. that makes sense!
gasten, ga gewoon weer lekker aan het werk en of ga iets lezen over vraag en aanbod. de vakantie is nu wel voorbij... Tijd voor hart massage... :D |
Dit topic neemt een andere wending nu ;)
|
Hier en daar wat taalgebruik veranderd, keep it nice and clean folks!
|
Misha gefeliciteerd :D hij was het geld waard :D
|
als de jetta`s al voor 2750,- de deur uit gaan moet ik mn originele nederlandse 74er rocco ook maar omhoog gooien en geduldig wachten :D
en qwa hoge verkoop prijzen van onderdelen heb ik niet zn moeite. ik heb de 16v binnen 1 week helemaal in onderdelen verkocht, puur omdat ik een stuk lager zit dan de rest van de delen die er worden aangeboden. dat zouden er meer moeten doen! misschien dat de onderdelen markt dan weer wat beter (dus goedkoper) gaat lopen ;) zodat we met plezier onze hobby kunnen uitvoeren! |
Quote:
Oooh zo, haha :D |
Quote:
gewoon lompig heid onvoorzichtig heid omdat ik een schijt hekel aan die auto had met die tifus uitlaat. :cool: |
Echt een heerlijk topic dit :)
Ik kan het trouwens prima vinden met Chris z'n opvattingen. |
Quote:
Die uitlaat werd ik ook helemaal knettergek van, nu echt lekker heerlijk stil cruisen :cool: |
Quote:
Heb ik een paar posts hiervoor nog gezegd, en wat hierna komt moet ik dalijk nog maar even doorlezen. :D Het moet gewoon niet als normaal gezien worden dat sommige auto's voor zoveel geld van eigenaar wisselen, want dalijk is de hele hobby naar de knoppen, of nog erger, naar de rijken... en daar zijn d'r geloof ik niet zo heel veel van, zeker niet in een mk2. :tongue: D'r zijn zat goedkope betaalbare auto's te vinden, die in een nette bruikbare staat zijn. Een beetje sleutelen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan, en een schroefset en een setje velgen kun je voor 500 euro in totaal kopen, monteren en uitlijnen, en dan kom je met je totaalprijs vaak dik onder de 1.000 euro uit. Die prijzen van 2.000 of 3.000 of zelfs een veelvoud daarvan zijn niet nodig voor een mk2, in ieder geval de komende paar jaar nog niet. Ga dit dus ook gewoon lekker niet stimuleren. ;) |
Quote:
Koopâh!? :D |
Quote:
We strijden mèt elkaar voor een betaalbare hobby. ;) Niet tegen elkaar. En dat ik het niet eens ben met sommige meningen van sommige personen, wil niet zeggen dat ik ook maar een beetje minder over diegene denk. ;) |
Quote:
Is dat een nieuw merk uitlaat :rolleyes: |
Quote:
En dat is nou precies wat duidelijk moet worden. Het feit dat de een 'n achterlijke prijs voor zijn auto VRAAGT, wil niet zeggen dat ie dat er ook voor krijgt. Het enige probleem is nu echter, na een jaar lang achterlijke prijzen, dat IEDEREEN opeens denkt dat zijn schroothoop honderden of duizenden euro's waard is, en een nette auto is minstens 'n miljard waard... 't Gaat om Golfjes, en de prijs daarvan is opgedreven omdat iedereen zijn buurman's auto voor veel te koop zag staan, en lekker onnozel is gaan meedoen. Nu wordt het maar eens tijd voor een prijzenoorlog. :D |
Quote:
Heb nog 'n witte Golf te koop, mooi dingetje. :D Maareh... hij hoeft niet weg hè... |
Quote:
Mish, d'r zijn altijd gekken die het er voor betalen. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, mensen die NU een auto willen, en niet op Marktplaats willen zoeken, mensen die geen zin hebben zelf aan de auto te werken, mensen die de auto dalijk weer voor 1.000 euro meer verkopen... Ik zeg niet dat er niemand is die deze prijs er voor wil geven, het probleem is alleen dat iemand die foto's van je Jetta ziet, en zijn eigen rode hok d'r naast houdt, en denkt: "heej, dat is net die van mij, dan kost die dus ook lekker 3k." Elke noob gaat zijn prijs dan lekker opdrijven, en die hokken van 400 / 500 euro op Marktplaats kosten dalijk ineens ook een paar duizend euronen. En dan gaan de "kenners" (ik word een beetje misselijk van dat woord als het om Golfjes 2 gaat) zoals bijvoorbeeld jij, die wel een nette auto hebben, zich weer distanciëren van die hokken, door de prijs naar 7.000 euro door te drijven. En die noobs zien dat, en... you get the point. En zo raar en ondenkbaar is dit niet, want het gebeurt de laatste tijd alleen maar! |
Quote:
Komisch? Of is dit precies wat ik al een paar pagina's duidelijk probeer te maken. De ene verkoopt zijn auto voor wat menigeen te veel vindt, en direct denkt iedereen dat ook voor zijn auto te kunnen vangen. Gevolg is dat de prijzen weer overal iets omhoog gaan, en de volgende meut auto's weer voor een paar procent meer van eigenaar wisselen. Als we zo doorgaan kost een nieuwe dalijk nog minder dan eentje van 20-25 jaar oud. :screwy: |
Zo, en ik ben weer bij. Dat werk houd je echt van 't posten af. :screwy:
|
Er zitten hier wat teveel mensen die zichzelf érg graag horen praten... waar men zich al niet druk om kan maken zeg...:gives:
|
Quote:
presies wat ik bedoel te zeggen :thumbup: |
brood fanaat je hebt een fan (aat)
|
Quote:
Ik geef een fuck! Deze hobbie bestaat voor mij uit liefde voor auto's, en met name VW's en veel andere Duitse bolides. Maar ik begin meer en meer het idee te krijgen dat het veel mensen puur of voor een heel groot deel om de centen begint te gaan, en ze graag anderen voor hun hobbie laten betalen, en dat vind ik persoonlijk fout. Ik vind het met elke VW die ik op de sloop zie staan weer zonde dat er alweer eentje pleite is, en ik vind het zonde dat er velen zijn die hier de ene na de andere nette auto rollen omdat dat lekker makkelijk is. Makkelijker dan eens wat tijd en energie in de auto te steken om hem wat langer dan een paar maanden te laten leven. De Jetta die ik heb gehad, en in puin heb gereden, was totaal niet meer te redden, voor de crash bedoel ik dan. De auto was zo krom als wat, de bodem was aan alle kanten gescheurd van eerdere ongelukken, en d'r zat op de meest vreemde plekken roest en gaten. Ik vond het dood en dood zonde dat die auto naar de sloop ging. M'n aller eerste auto, 'n doodnormale Golf 1 met klein motortje, roest, rot en plamuur aan alle kanten, die nu in stukken gezaagd bij Stijn staat, zou ik het liefst terug halen en weer in orde maken. Helaas heb ik daar de middelen en de plaats niet voor, maar ik vind het vreselijk te zien dat er alweer eentje weg is. En als die Jetta of die Golf 1 dan gered zijn, komt het niet in me op om een van die twee direct hier op het forum te koop te smijten, om er maar zo veel mogelijk voor te kunnen vangen. Wat Misha doet krijgt van mij van de andere kant ook veel respect. Hij koopt auto's op die mogelijk binnen een paar jaar op de sloop zouden liggen, omdat ze gewoon niet veel voorstellen. Hij maakt d'r wat van, en verkoopt ze daarna (voor naar mijn mening te veel geld) aan iemand die ook weer een hele tijd er in rond rijdt. De kans dat die auto binnenkort op de sloop ligt is behoorlijk klein geworden. Hetzelfde geldt voor de bouwer van die 1.8T die hier op het forum staat. Het doorverhandelen van een dergelijke auto krijgt van mij echter totaal geen respect, en heeft naar mijn mening niks met auto-liefhebberij te maken, maar meer met dollar-tekens in de oogjes. Maar die prijzen voor oude 13 uit een dozijn hokken, en oude onderdelen waar ik de hele kelder mee vol heb liggen.... :screwy: |
Quote:
Ik heb jou je weleens om mindere dingen druk zien maken ;) De laatste tijd hoor ik meer mensen over de hoge prijzen van VW-spul. Aktueel topic lijkt me zo. Denk alleen dat er maar een manier is om van hoge prijzen af te komen en dat is door niks voor hoge prijzen te kopen. Om een VW low-budget aan de gang te houden is helemaal zo duur niet. Ook niet als je er een verlagingsset en dikke wielen onder wilt. En met een beetje zoekwerk en geluk vind je ook weleens wat 'zeldzame' of 'unieke' spullen. Maar wil je echt de man zijn met je VW en mag het allemaal ook niet te lang duren zul je toch wat dieper in de buidel moeten tasten ben ik bang. |
Veel te veel geld.. ik vind 't nog steeds raar hoor, ik vind 't namelijk helemaal niet teveel geld.
Stel je vind zo'n basis voor laten we zeggen 1000 euro, dat is al lastig om z'n wagentje voor dat geld te vinden. Dan zet je er een verlaging onder a 250, wielen a 1000 euro, en dan komt er onderhoud en kleine prullen bij a 500 euro. Tellen we even bij elkaar op, en dan komen we op een bedrag van 2750.. bekend bedrag of niet? Stel nou, iemand heeft geen zin om stad en land af te rijden voor een geschikte basis. Hij is van plan om 't apparaat netjes te maken met een stel mooie wielen eronder, kortom.. de volle sjas. Dan kan hij alles zelf gaan doen/zoeken/monteren, of hij koopt een kant en klare voor dezelfde centen. Voor mij is het de hobby om zelf wat leuks in elkaar te bakken, maar andere hebben daar schijnbaar weinig zin in. Dan is het toch prima dat iemand zulke centen neerlegt, als hij 't zelf bouwt is hij net zoveel kwijt. |
Ieder naar zijn eigen beurs.
|
Quote:
Dus je koopt 'n nette basis voor 1k, en bent nog 500 euro kwijt aan kleine prullen? :confused: En een schroefset kost eerder (nieuw) 150 euro dan 250 euro tegenwoordig, of je moet er eentje met een echt merk d'r op pakken, dus daar gaan alweer 100 euro. En 700 euro? Voor die velgen die je d'r onder hebt? Misschien inclusief de nieuwe banden... En dan kom je dus op precies dat uit wat er volgens jou voor de onderdelen is betaald, nieuw... ik wil ook wel van die spullen zonder afschrijving! Goed te weten dat jij dus voor een auto precies dat vraagt wat je er aan kwijt geweest bent, plus een beetje. Blijft er altijd ruimte over om zonder slecht geweten te pingelen, al ik mijn geweten sowiezo al niet zo snel te beïnvloeden. :tongue: |
Quote:
vandaag nog mee geweest met een vriend die een jetta MK2 voor 900 euro heeft gekocht. 93000 km gelopen, distributie riem 3000 km vervangen, en gehele onderhouds historie aanwezig. Van buiten ziet hij er ook super uit, op een klein deukje na! maar die is goedkoop weg te halen. En zo lastig was het niet om een auto voor dat geld te vinden. ga naar http://www.marktplaats.nl en duw jetta in, en dan op prijs selecteren. Ik probeer je nu niet aan te vallen maar zo ''moeilijk'' is het niet om een nette, goed onderhouden jetta te vinden! En dat jij je jetta verkoopt voor €2750. Wou dat ik hem voor die prijs kon verkopen, maar ik vond het persoonlijk het geld niet waard. Maar die discussie is hier al meerdere malen gevoerd! heee..nu eindelijk mijn hart eens kunnen luchten :D |
Quote:
Nou d'r zit wel een stuk meer in dan dat ik hier nu zeg hoor.. maar 't is heel globaal genomen, en ook niet specifiek van toepassing op de Jetta. Maar ik zat vanavond met Stijn te buurten en bij zijn Jetta nu kom je ook ongeveer rond die koers uit kwa geld wat er intussen in zit. Wat ik ermee wil zeggen is dat als je een beetje een leuke, nette auto wil.. je onder de (vooruit) 2500 gewoon NIET rondkomt. |
Quote:
900.. 1000 euro.. dat zeg ik dus, haal dat deukje eruit en tank 'm af en je zit aan de 1000 euro. Ik zeg al, ze staan er zo nu en dan wel, maar 't valt echt niet mee.. geloof me, ik heb er genoeg gezien. Die van Stijn was 600 euro, dat ding is ook in prima conditie, je moet gewoon geluk hebben soms. ps. ik weet ook wel hoe marktplaats werkt, ik heb intussen genoeg auto's 'verhandeld' zoals jullie dat graag noemen :rolleyes: |
Quote:
Taxeer de mijne dan even voor me als je wilt.... Golf 2 16v KR Witte driedeurs Digifiz RVS uitlaatlijn Spaghetti Gay60 Ricardo's Geen open dakje Schroefset verlaagd Zo goed als nieuwe Nankang banden met velgen die om de een of andere reden heul veel mensen willen hebben :screwy: En ik vraag dit niet voor de lawl, ik wil gewoon eens weten wat die van mij dan volgens jou waard zou zijn als ie dalijk rijdt en gekeurd is, en wat ie ten opzichte van die Jetta van jou waard zou zijn. Want krassen of rotte plekken heeft ie niet, deuken ook niet, beetje steenslag kan ik verhelpen voor een extra 50 euro door er "nieuwe" deuren in te zetten. Het is een origineel Nederlandse voiture, etc. Dus heul veel van wat de jouwe heeft, plus nog wat meer. Kom ik dan niet langzaamaan boven de prijs van Domi's ex-G60 uit? En dat is wat ik bedoel als ik zeg dat de verhoudingen gewoon compleet krom zijn. D'r is gewoon te weinig verschil tussen de echt bijzondere Golfjes, die voor het gevraagde bedrag niet weg lijken te gaan, en de opgepimpte doodnormale mk2's die dagelijks voor bakken geld van eigenaar wisselen, terwijl menigeen in een topic schreeut dat de prijs veel te hoog is. |
All times are GMT +1. The time now is 21:02. |