![]() |
Lekker serieus ermee bezig, zie ik !!!
Keep it up, Lieuwe !!! Groeten, LRR |
Wordt nog wel een keer wat toch ? :tongue:
Quote:
Daar moet je nog wel even op wachten hoor :D Ik ben verstandig .. ik pas eerst de auto aan op het toekomstige vermogen :) |
Vanochtend de achteras + benzinetank gedemonteerd. Vooral het originele brandstofsysteem heeft wel eens mooiere tijden gekend :tongue: Zal zometeen eens beginnen met het kaal maken van de achteras, zodat die opnieuw in de verf kan. Daarna nieuwe bussen erin persen en complete schijfremmen gebeuren erop bouwen :thumbup:
![]() ![]() Paar shots van de geweldige auto :woowoo: ![]() ![]() Wish me luck :tongue: |
Quote:
Nou, bij deze kerel !!!!!!!!!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Groeten, LRR |
Zo ik heb de laatste paar dagen ook niet stil gezeten :tongue:
![]() Achteras zit er weer onder met: - Nieuwe remschijven - Nieuwe remblokken - Nieuwe wiellagers - Nieuwe remleidingen - Nieuwe handremkabels van een Scirocco 16v - Gereviseerde 38mm Girling klauwen - Goodridge RVS flexibele stukken (niet te zien @ foto) - Scirocco 16v 24mm stabilisator (origineel 20mm) - Superpro Polyurethaan bussen voor stabi + ophanging achteras Dat moet wel weer een tijdje mee kunnen dacht ik :D Ook zitten er weer banden om de BBS velgen alleen is er helaas 1 van de 7,5j exemplaren lek (velg niet de band). Even snel een 8j exemplaar gepoetst en een foto gemaakt gisteren. SP9000`s staan er wel netjes op .. chromen ventielen zien er ook stukken beter uit dan die zwarte dingen die er eerst in zaten. ![]() Motorruimte staat ook in de grondverf dus schiet ook al aardig op. Wil eigenlijk proberen om ergens een compressor te regelen zodat het vrij goed gespoten kan worden en niet met een spuitbusjes oid. Dan kan de motor weer in elkaar en erin. |
Mooie remmen :thumbup:
|
Dit wordt zo onderhand een heeeel erg mooi golfje!!
|
Nog bedankt voor de reacties :thumbup:
Maar weer eens een kleine update. Ben bezig om de bodem kaal te maken in de auto, zodat deze samen met de motorruimte voorzien kan worden van een mooi verflaagje (motorruimte staat al in de grondverf). Laatste dagen niet zoveel gedaan ivm last van onderrug, maar vandaag maar weer wat begonnen. Begin van de week: ![]() Zoals het er nu voor staat (3/4 uurtjes werk): ![]() Morgen nog maar goed de laatste stukje weg halen met de staalborstel en dan schuren zodat het geheel in de verf kan :) |
Goed aan de gang, nu zie ik eindelijk de plaatjes bij het verhaal waar je het afgelopen week over had! Stijl bevalt me goed bij deze auto, geen overtollig gewicht en alles afgestemd op vermogen en rijgedrag... mooi werk! :cool:
|
Mooie golf 1 lieuwe !!
|
erg fanatiek hoor, erg mooi....maarja dat was je met die zip sp ook altijd al...good old days ;)
|
ZipSP is alweer een tijdje geleden ja :rolleyes:
:D Bedankt voor de reacties mensen :thumbup: |
Goed bezig hoor !
Zipje btw ook nice hooor :D Wel weer vet om ziets weer eens te zien, tegenwoordig zie je ze @ de sprints alleen nog maar met M stuurtjes :( |
Dat was in de tijd dat het scooterforum.net nog gaaf was :D
|
Hee die Zip komt me ook bekend voor :) Heb zelf ook op scooterforum.net gezeten, nu gelukkig gepasseerd ;)
|
scootertjes... :shake: *hebben er ook nog mensen hier echte bromfietsen gehad?*
|
Quote:
Ja, Honda NSR.. nog steeds spijt van dat hij weg is.. |
Quote:
:thumbup: dat is andere koek! ikzelf heb overigens o.a. een Kreidler RMC gehad :woowoo: ding was achter flink verhoogd, totaal aso! :D |
Haha laten we hier geen discussie gaan houden over scooters/brommers :rolleyes:
Anders maar even een aparte topic aanmaken, want iedereen heeft vroeger wel met die dingen gesleuteld :) |
Hej Lieuwe! Goed bezig zie ik!
Je gaat m ook weer van de bodem af opbouwen? Veel suc6 in elk geval! |
Goed bezig Lieuwe
|
Thanks.
@Henk .. daar komt het wel bijna op neer ja (was eerst niet echt de bedoeling, maar je weet hoe dat gaat :rolleyes: ) Motor nog wat gestript, omdat er nog wat nieuwe parts opkomen. Nieuwe waterpomp, klepstoters en een anti-schuimplaat tussen het carter en onderblok. Meeste spul ligt al bij Jeroen/Morodor, maar het is nog even wachten op de klepstoters voordat ik een ritje richting hem ga :) ![]() Onderkant zuigers / oliepomp glimmen nog mooi van de nieuwigheid :thumbup: Voor de rest ziet alles er gelukkig ook nog prima uit dus de eerste paar duizend kilometer zijn goed gegaan :) Vanavond nog even te kijken voor een 2e hands compressor. Als ik deze koop ga ik nog proberen om voor het eind van de week te gaan spuiten (na eerst geoefend te hebben + instructies gekregen te hebben :tongue: ) |
Ziet er frisjes uit van binnen :)
|
heel goed bezig lieuwe!
|
goed bezig Lieuwe !! auto wordt weer zo goed als nieuw
waarom is die anti-schuimplaat tussen het carter en onderblok ? |
Zodat de olie niet/minder snel gaat schuimen erikje
|
Quote:
zo ver was ik ook al gekomen maar vanwaar dat dit niet standaard erop zit, en wat brengt dit voor prestatieverbetering met zich mee. nooit geweten dat olie gaat schuimen :confused: , hoe ziet zoiets uit ? leer je toch weer wat bij hier :) |
Deze platen zitten standaard wel gemonteerd op een Golf2 diesel.
Die van mij komt bij Jeroen/Morodor zijn werk weg (brezan), maar die dingen staan ook altijd veel te koop op ebay.de: http://cgi.ebay.de/OLHOBEL-Schwallb...Qc mdZViewItem |
Quote:
en wat is het voordeel wat je hiermee krijgt ? *EDIT* Quote:
risico van ontstaan van motorschade, maar welke schade hebben we het dan over :)? |
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet 100% zeker weet wat het ding nou precies doet :rolleyes: Kon er vrij goedkoop aan komen en het zal nooit kwaad doen. Het lijkt me iig de bedoeling dat het ding ervoor zorgt dat de oliepomp altijd genoeg olie aan kan zuigen. Als die plaat daar in je carter zit zal de olie ook wel minder alle kanten op slingeren als je bochten neemt.
Toen ik trouwens voor het eerst mijn motor uit elkaar haalde lagen er ook allemaal grote stukken plastic onderin het carter. Zou dit ook afkomstig kunnen zijn van een vergelijkbare plaat ? Die dan kapot geslagen is oid. Daar lag het carter dus vol mee :eek: (en nee ik bedoel niet de zuiger/drijfstang :D) |
zou best kunnen dat er ooit zoiets in heeft gezeten.
als ik die plaat zo bekijk vind ik het toch een vreemd ding :tongue:, de circulatie van de olie in het onderblok wordt dan toch ook veel minder (minder smering), of maakt dit niks uit. moet binnenkort ook mijn carterpan-pakking vervangen en voor 5 eurie kan hij er best ook onderin, maar vraag me dan af of het wel echt zin heeft op een standaard 16V blok en niet uitloopt op zinloze uhhumm ... 'tuning' iemand ervaring met zo'n apparaat ?? |
Als olie gaat schuimen dan verliest ie zijn smerende eigenschappen....verder kan het gaan voorkomen dat de pomp lucht gaat pompen met evt. cavitatie tot gevolg.
|
Die grote stukken plastic die los uit je carter kwamen was ooit de oliespatplaat/olieschot die aan het mondstuk van de oliepom geklikt hoort te zijn. Deze worden breekbaar door de hitte en bij demontage breekt er wel eens een van de vier clips af. Als je dat niet doorhebt en 'm terug monteert dan is dit het resultaat. Het is maar plastic, maar het gevaar is dat als het in kleinere stukjes wordt gebroken het het zeefje van de oliepomp kan verstoppen.
Die 'dichte carterpakking' voorkomt ook dat olie tegen de krukas of andere draaiende delen klotst en voorkomt zo veel weerstand. Super project verder! Heb je wel in de remleiding naar achter de 16V lastafhankelijke remkrachtbegrenzer geplaatst? Ik heb ooit mijn Golf 1TD omgebouwd naar schijfrem achter en die werd APK afgekeurd op teveel remkracht achter, zelfs me de Golf 1 GTI remkrachtbegrenzertjes gemonteerd. |
Ik heb geen foto van het aanzuigdeel van de oude oliepomp, maar die zat echt vol met plastic :eek: Is het ook verstanding om dit deel weer te monteren of is dit niet nodig ?
Naast de andere klauwen/schijven etc is het remsysteem nog gewoon origineel Golf1 GTI. Domi vertelde mij dat je met die regelaar bij de achteras ook de remdruk kan regelen. Waar de veer vast zit kan je het een stukje op en neer schuiven wat dus de remdruk zou moeten bepalen. Kun je mij de exacte werking van dat ding uitleggen ? (wel handig om te weten). |
Ja, het is verstandig dit deel weer te monteren, het beperkt het 'rondklotsen' van je olie en maakt zo de kans dat je oliepomp 'droog' komt te staan in het betere bochtenwerk kleiner. Ik zou adviseren een nieuwe te monteren vanwege de breekbaarheid van de gebruikte exemplaren.
Als je zo'n regelaar bij de achteras hebt met daaraan een veer, dan zit je wel goed. Het werkt vrij simpel: hoe verder de achteras inveert, hoe verder de veer de hevel overhaalt en hoe verder de remleiding naar de achterremmen opengezet wordt. Als je dus meer gewicht in de de auto laadt heb je meer 'grip' op de achterwielen en daar wordt gebruik van gemaakt door dit systeem. Je begrijpt dus ook dat bij het verlagen van de auto dit systeem opnieuw afgesteld dient te worden omdat je anders contstant rond rijdt met een remsysteem wat 'denkt' dat je 500 kilo achterin hebt liggen, en zo ook zal remmen (met alle pirouet gevolgen van dien). |
Ok thanks dat is duidelijk .. vrij simpel systeem dus :) Zou het beste dus een keer op een remmenbank dat ding goed af kunnen stellen als de auto zover is. Ik heb trouwens net een topicje gemaakt in het algemene deel misschien heb jij daar ook nog wel wat goeie adviezen ?
|
Die lastafhankelijke kan je toch ook weglaten, mits je je gti-remkrachtbegrenspotjes vervangt door die van een scirocco?
|
Quote:
Scirocco 16V had inderdaad geen lastafhankelijke drukregelaar. |
Hee Lieuwe! Heb gelukkig weer internet sinds vandaag :). Heb ff een nieuwe waterpomp en carterplaat besteld. Had namelijk de jouwe ff gebruikt :). Dus jij hebt een vers setje uit Belgie ;).
Spul ziet er best uit bij jouw :). En die plastic plaat voor aan je aanzuigbuis van de oliepomp mag je van mij hebben. Kan hem door mijn schottencarter niet meer gebruiken namelijk. |
SCHOP ! :D
Het heeft even geduurt, maar vandaag ben ik eindelijk aan het spuiten geweest. Wou het al 4/5 weken terug doen, maar project stond even stil ivm nieuwe baan. ![]() ![]() Best goed gelukt gezien ik voor de eerste keer met een compressor spoot :woowoo: Volgende week de motor maar weer in zijn huisje dumpen en lopend maken :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 02:19. |