![]() |
Ook dit gaat zo te zien helemaal goed komen :thumbup:
|
Quote:
Die heb ik van RonnieABF van hier op het forum. Vandaag weer wat werk gedaan aan de motor. De kleppendeksel en opbouwdelen zijn gezandstraald en of in de lak gezet. Ik ben uiteraard nog niet helemaal klaar, maar bij deze wat foto's. Het vervelendste werk komt nog, dat is de versnellingsbak schoonmaken. Die heeft veel hoekjes en randjes, maar dat komt ook wel goed. Voor: ![]() Onderblok gespoten en kop geborsteld: ![]() Op dit moment: ![]() |
Heb je dat front eruit geslepen?
|
Quote:
Het front is er gedeeltelijk uitgeslepen ja, voor de rest komt het neer op het uitboren van puntlassen. |
Nice begint er goed uit te zien!
Wat voor een verf heb je gebruikt voor het blok? |
Ik heb het blok gespoten met 'Engine paint' van bij Heuts :rolleyes:
Tja, hij zou hittebestendig moeten zijn dus vandaar. Ik zit er aan de te denken om de bak en de kop een laagje blanke lak te geven zodat het niet meer zo snel vies wordt of in ieder geval makkelijk 'afwasbaar' is, maar ik weet niet of dat blijft zitten als de motor warm wordt. Ik heb weinig zin om straks het blok er weer uit te moeten halen omdat het er niet meer uitziet ondanks alle moeite. |
Ook een nieuwe benzinepomp en oliepomp gemonteerd?
|
vriend van me op golfcabrio.com heeft z'n blok ook in de hittebestendige blanke lak gezet. Rijd er nu paar maanden mee en zit nu nog goed iig.
Het is hittebestendig, dus zou goed moeten blijven zitten. Wel zorgen dat je blok SUPERschoon en vetVRIJ!! is. Licht opschuren kan de hechting denk ik nog verder verbeteren. |
Nee, ik heb nog niks gemonteerd wat nieuw is. Ik heb tot nog toe alleen oude/bestaande onderdelen netjes gemaakt.
Ik zit er wel aan te denken om een aantal aanbouwdelen te vernieuwen en de huidige delen als reserve-onderdelen te bewaren. Waarom vraag je specifiek naar de benzine- en oliepomp? Is daar iets bijzonders mee? |
Nee!
Die zagen er gewoon erg nieuw uit! |
Quote:
Zandstralen :D |
Quote:
Zelf gedaan of laten doen? |
Zelf gedaan :thumbup: Je hebt er ook niet veel voor nodig.
Een compressor, een zandstraalkitje van 2 tientjes en wat zilverzand van bij de Gamma. Zilverzand kost €2,50 voor 25 kg en haalt geen materiaal weg, het polijst als het ware alleen. Zonder cabine hangt wel alles onder het zand, maar daarom doe ik dit in de tuin in een grote kartonnen doos :rolleyes: |
Quote:
HAHAHA Ik doe het precies op dezelfde manier! Ik ben echter naar de zandstraler geweest en heb daar gratis 2 emmers spul meegekregen! |
ik zoek nog zo'n zandstraalkitje. Voor 2o tientjes dat is niks!! Waar heb je die gehaald?
Kzag deze: http://www.es-international.nl/TOOL...gereedschap.htm zit daar zoveel meer in of hetzelfde als jij hebt alleen andere kwaliteit/prijs. En 2 emmertjes gratis is lekker meegenomen zeg:thumbup: |
Ik heb die bij Heuts vandaan gehaald.
Is er eentje met een keteltje eronder. Ik denk als je bij een straalbedrijf gaat vragen je dat ook wel een emmertje meekrijgt! Is leuk om kleine objecten mee te doen. Verwacht niet dat je bv een motorkap ermee kunt gaan zandstralen! Is net alsof je met een balpen een huis moet gaan inkleuren! Ow ja, het geeft een mega troep! Zo ziet hij eruit ![]() |
thanks, ga ik ff hobbien ;) zit vooral met kleine dingetjes om beetje schoon te maken/ontroesten. Dus moet ff kijken dat hij wel zwaar genoeg is om dat te verwijderen. Heb ruimte zat thuis, dus rommel niet (zo) erg:D
Ziet eruit als goede kwaliteit je ketel! Ga ff rondkijken. |
Ik zou eerst eens kijken of je compressor zwaar genoeg is.
|
Het zandstraal setje hoeft niet 'zwaar' genoeg te zijn om roest te verwijderen.
Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de compressor/druk en het materiaal dat je gebruikt om te stralen. Als je geen grit hebt dan kan je ook eens experimenteren met verschillende soorten zand, denk aan zilverzand, voegzand enz. Dit setje is in ieder geval prima geschikt om kleine onderdelen mee schoon te krijgen. |
Quote:
LET OP DAARMEE: Sinds 40 jaar is het in Nederland verboden om gewoon zand te gebruiken voor zandstralen. De kwartsdeeltjes in het stof zijn schadelijk voor je longen. Fijnstof. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zandstralen |
All times are GMT +1. The time now is 14:45. |