![]() |
zo op die manier had ik dat ook gedaan met een stuk steigerbuis erop..dan kun je meer kracht zetten
|
Quote:
Ik krijg die bout ook wel gedraaid, makkelijk zat, zelfs met blote handen. Enige probleem is dat de as dan ook mee draait.... |
Ik heb het toendertijd zo gedaan (niet dat je daar nu wat aan hebt. Iemand in de auto. Vol op de rem laten trappen. Brug omhoog en dan met 2 man aan een buis gaan hangen. Zo vast zat die.
|
Quote:
Jep normaal gezien wel, en wel de wielbouten erin doen, want dat dunne schroefje waarmee de schijf vastzit draai je ook gewoon kapot... |
Die zit er bij mij niet eens in, dat dunne boutje. Ik had gewoon de naafkap eraf gehaald. Daarachter zitten ook mijn wielbouten. Wiel gewoon op de brug laten staan. Moer los. Aan de bakzijde losdraaien en de as omhoog tillen. En dan richting het schutbord en zakken maar. Kun je de motor+bak ook gewoon laten zitten.
Maargoed, Chris heb je geen los blok met bak staan? Of iets in die richting? Kun je de aandrijfas weer even vastzetten. Heb je tenminste een tegenwerkende kracht. |
Quote:
Ja, dat dacht ik inderdaad ook, van die losse bak. Ik was ook al een reply aan het typen, dat ik hem wel effe aan de oude motor van de Golf zou vastschroeven, maar dat was dus de hele reden dat ik de assen moest omwisselen: de assen passen niet aan de 1600-er motor. Ik heb dus assen van een 1.8i die los zijn van de auto, en nog vastzitten aan de fusees, en assen van een 1.6 die nog aan de fusees van de Golf vastzitten. Het makkelijkste zou denk ik zijn dat ik gewoon de fusees van de Jetta, evt samen met de draagarmen, overzet op de Golf. Dan hoef ik de hele handel niet los te halen. De schokbrekers vooraan moeten ook nog vervangen worden, dus dan kan dat in een ruk door. Bij het demonteren van de draagarmen van de Jetta heb ik wel de metalen bussen die in de rubberen draagarm-lagers zitten aan gort getrokken, dus daar moeten even een paar nieuwe in worden geperst. Maar voor rubbers die er al 20 jaar onder zitten is dit misschien geen overbodige luxe, en wel zo veilig! EDIT: Ik ook altijd met mijn grote bek! :mad: Gisteren en vandaag even in Driebergen geweest, liggen er weer wat brieven van het CIB in de bus op me te wachten. Je raadt het al, de honden... |
APk gebeuren!? Maar ik bedoelde eigenlijk, de Golf omhoog en dan de assen er al opzetten en kijken of je dan iets kunt uitrichten. Ander moet je iets van een plaat maken. Dat je de as daarop vast maakt (soort van bakflens in de bankschroef) dat je de fusees er dan kunt afkrijgen!
|
Quote:
Jip, het APK gebeuren, schijt geautomatiseerde boetesysteem! Ik ga eerst eens zoeken naar een stalling hier in de buurt, zodat ik elke dag er aan kan werken, en niet constant een dag kwijt ben aan het reizen van en naar de auto toe. Ik ben er weer twee dagen geweest, en door het weer nog niks kunnen doen. Dus als een van de mede Limbo's een werkplekkie voor me overheeft voor een week of 2 / 3 (tegen betaling uiteraard) hoor ik het graag. Het zelfde geldt voor een trailer. |
Er wordt niet meer echt gewerkt aan de Golf, maar ik blijf vrolijk doorgaan onderdelen aan te slepen.
Vandaag even een nieuw setje raamrubbers gehaald, met nette chromen biezen! :D Alleen de achterruit was er niet meer bij, voorruit en zijruiten wel. Ze komen overigens niet van een GL af, maar van een Carat. :D |
Dat heb je inderdaad mooi geregeld!
|
Met grote dank aan Ruben weer even een update.
Tijdje terug issie naar Drenthe geweest en heeft me een setje achterdeuren meegenomen in de kleur van de Golf. Nu ontbreekt dus alleen nog een van de voordeuren en het tankklepje, en dan is ie weer in kleur. Al stond die Harlequin / Benneton uitvoering in grijstinten ook wel leuk. :D Nogmaals: RUBEN BEDANKT! Foto's komen later. De pc wil even niet zo meewerken... |
Your welcome! Maar klepje had ik zo mee kunnen nemen. Of zat die er al niet meer op?
|
Quote:
Die was rot. |
Beter hoor
tankklepje kun je toch effe in kleur spuiten das het werk niet ;) |
Nog steeds geen foto's, waarvoor mijn nederige excuses, maar wel weer een kleine update.
Vandaag zijn EINDELIJK na 3 maanden wachten, mailen en schelden de staal-omvlochten remleidingen binnen gekomen. Afgeprijsd van €218,- naar €7,- spikje splinter nieuw. :D Ziet er mooi glimmig uit en t zal wat langer mee gaan dan die poreuse rubberen krengen. |
volgens mij bestaan er geen achteruit rubbers met chrome bies..toch?
|
Inderdaad, volgens mij bestaat dat niet.
|
Dan hoef ik ook niet verder te zoeken.
Elektrische spiegels en ramen zijn ook onderweg hier naartoe, moet alleen even kijken of ik dat ga monteren of verkopen... |
Luxe hoor, mijn elektrische ramen liggen netjes op zolder. Eerst de luchtfilterbak. Dan een lasapparaat en dan het kleine beetje roest wat ik nog moet verwijderen :D
Maar alles oud type dus, waar vandaan? En kom je nog eens langs binnenkort, kun je gelijk die schermlijstjes meenemen :D |
All times are GMT +1. The time now is 21:11. |