Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   '77 audi 50 GLS (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7329)

sjampoo 07-11-2006 18:57

Zelfstellende remmetjes erin gezet?

Of is die van jou, iets jonger dan die van mij..

Berserker 07-11-2006 19:04

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Zelfstellende remmetjes erin gezet?

Of is die van jou, iets jonger dan die van mij..

Polo 2 gt achteras ;)

Berserker 14-11-2006 14:32

En net postbode langsgeweest met een pakketje...

stahlflex remleidingen :woowoo:

DeNB3rt 27-11-2006 01:39

fijn project, hoever staje nu al? :)

Berserker 03-12-2006 15:17

Nou er is dus een probleem, en misschien kan hier iemand mij helpen..

De grootste reden waarom t zolang duurt is omdat mijn spuiter de lak nergens kan vinden...

Het is Bronz mettalic en mijn spuiter wil perse geen waterdragende lak gebruiken maar gewoon de originele die erop zat, deze is dus volgens hem niet te vinden, vw levert hem niet meer...

De kleurcode is volgens mij L95d en weet ik 99% zeer, net op website gekeken en L95D is bronz mettalic..

Iemand misschien tips waar ik die kan krijgen??

berendd 03-12-2006 15:23

http://www.motor-talk.de/time7/b2005/c10/d2/e779526/z7

Berserker 03-12-2006 15:29

Quote:
Originally Posted by berendd

Dus nog iemand met hetzelfde probleem, mijn god leuk dat mijn project dalijk hier eindigd, dat we niet de goeie lak meer kunnen krijgen :(

vwmk2driver 03-12-2006 15:42

mag ik vragen waarom geen waterdragende lak? is dat slechter ofzo

Berserker 03-12-2006 16:03

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
mag ik vragen waarom geen waterdragende lak? is dat slechter ofzo

Daar zijn discussies over maar ik zou t graag origineel willen, ik krijg dan kleurverschil met binnen, en t is niet zo fijn te spuiten...

Jorp 03-12-2006 17:00

Je kunt toch niet binnen en buiten tegelijk zien! Hooguit als de delen open staan! Maar meestal glimmen de sponningen toch al meer dan de (originele)buitenkant.

levis 03-12-2006 18:41

@berserker

ik ga even voor je kijken of mijn broer hem kan vinden voor je.

Raymondvwgolf1 03-12-2006 18:52

ik hoop dat je de lak nog kunt vinden

levis 05-12-2006 13:19

hey

heb me broer gesproken en hij kan aan de kleur komen. ze hebben het recept en dan kan de verf besteld en gemaakt worden. kwaliteit van de lak was ook goed, was origineel. laat maar even weten.

Berserker 05-12-2006 14:55

Iedereen super bedankt, vooral VWjopie die de lak heeft gevonden...Levis ook btw...

Edrik 05-12-2006 15:04

Nice! Zou zonde zijn al zou je hem niet in de originele kleur kunnen spuiten!
Wanneer word hij nu gespoten?

Ronin 05-12-2006 15:16

ziet er echt netjes uit;) ik kijk uit naar de foto's als hij in kleur is!!

Richard 05-12-2006 15:21

hele opluchting voor je..

Lieuwe 05-12-2006 17:38

Dat is goed nieuws idd .. nu maar snel spuiten die handel :)

RubenD 05-12-2006 17:57

Inderdaad, nu maar snel gaan spuiten! Ben benieuwd!

mk1owner 05-12-2006 18:01

ook beetje onzin hoor met die watergedragen lakken. Ik spuit ze dagelijks en ook die kleur die jij hebt kan ik met een watergedragen laksysteem namaken,zonder kleurverschil welteverstaan. Daarbij heb je met het watergedragen minder last van het nazakken van de lak. Omdat het water in de lak sneller verdampt dan de thinner gedragen lak. En ja het feit dat watergedragen lakken minder beschermen is ook dikke onzin. Want de blanke lak is even chemisch als die van een 500 serie (thinner gedragen lak). Maar verder schiet het wel al op ja met je projecte carossie ziet er strak uit op de foto's. Veel sucses nog arjan

Berserker 05-12-2006 18:18

Quote:
Originally Posted by mk1owner
ook beetje onzin hoor met die watergedragen lakken. Ik spuit ze dagelijks en ook die kleur die jij hebt kan ik met een watergedragen laksysteem namaken,zonder kleurverschil welteverstaan. Daarbij heb je met het watergedragen minder last van het nazakken van de lak. Omdat het water in de lak sneller verdampt dan de thinner gedragen lak. En ja het feit dat watergedragen lakken minder beschermen is ook dikke onzin. Want de blanke lak is even chemisch als die van een 500 serie (thinner gedragen lak). Maar verder schiet het wel al op ja met je projecte carossie ziet er strak uit op de foto's. Veel sucses nog arjan

Hey Arjan ik geloof je graag, hij wil t graag zo doen en hecht er een bepaalde waarde aan, dus ik vind t goed...

mk1owner 06-12-2006 18:43

ach ja als hij dalijk netjes in kleur staat kun je weer een flink eind vooruit. Als tip kan ik je wel geven,aangezien ik mijn golf ook net opgebouwd heb dat je hem bij binnenkomst alle holle ruimte's chassispoten deuren etc volspuit met tectyl en hem dan een paar dagen laat staan. Bij mij was namelijk het probleem dat het bouwen zo snel ging dat ik achteraf weer het een en ander los kon gaan halen :redface: . Maarja zo te zien aan je werkwijze word dit weer een retestrak karretje hou em in de gaten gr arjan

Berserker 06-12-2006 18:46

Quote:
Originally Posted by mk1owner
ach ja als hij dalijk netjes in kleur staat kun je weer een flink eind vooruit. Als tip kan ik je wel geven,aangezien ik mijn golf ook net opgebouwd heb dat je hem bij binnenkomst alle holle ruimte's chassispoten deuren etc volspuit met tectyl en hem dan een paar dagen laat staan. Bij mij was namelijk het probleem dat het bouwen zo snel ging dat ik achteraf weer het een en ander los kon gaan halen :redface: . Maarja zo te zien aan je werkwijze word dit weer een retestrak karretje hou em in de gaten gr arjan

Ja als ie terug is zet ik m op wielen en dan een volledige holle ruimte behandeling, maar wat is goed/beste? ML? RX5?

ik heb geen id, iemand tips daarover?

Dennis@polo86c.nl 07-12-2006 00:11

Mike Sanders vet doet het erg goed in een uitgebreide holle-ruimte test.

http://mike.british-cars.de/

Berserker 07-12-2006 11:07

Net met spuiter gebeld, het zal pas ergens in het voorjaar worden :mad: ..

Ben blij dat ik t druk met me studie heb, want dit duurt me toch te lang...

Wat een gezeik dat spuiten, eerst zoek ik me levenloos naar een spuiter, 4 schadeherstelbedrijven komen hun afspraken niet na en na paar keer opnieuw contact opnemen nog geen resultaat...

Dan vind ik iemand die wel liefhebber is en het erg druk heeft waar t weer te lang gaat duren, dus ik laat m maar aan hem over, ik ga wel volgende week langs en wil een datum horen.

Sorry maar ik heb geen goed woord over voor de schadeherstelbedrijven hier in de buurt...

mk1owner 07-12-2006 12:13

ik heb je meteen gezegd zet die auto bij mij op de zaak neer :tongue: . Whaha nee geintje maarja je kan beter lag wachten dat het dan perfect is. dan dat je hem na 3 weken terug hebt en hij na een jaar weer rot is. Ik gebruik voor holle ruimte's altijd de ml. Buurman van me heeft een eigen wasserete en tectyl station. Hij zegt ook dat je het beste de ML kunt gebruiken suc6! gr arjan

Richard 07-12-2006 12:19

Quote:
Originally Posted by Berserker
Net met spuiter gebeld, het zal pas ergens in het voorjaar worden :mad: ..

Ben blij dat ik t druk met me studie heb, want dit duurt me toch te lang...

Wat een gezeik dat spuiten, eerst zoek ik me levenloos naar een spuiter, 4 schadeherstelbedrijven komen hun afspraken niet na en na paar keer opnieuw contact opnemen nog geen resultaat...

Dan vind ik iemand die wel liefhebber is en het erg druk heeft waar t weer te lang gaat duren, dus ik laat m maar aan hem over, ik ga wel volgende week langs en wil een datum horen.

Sorry maar ik heb geen goed woord over voor de schadeherstelbedrijven hier in de buurt...

RubenD 18-12-2006 01:16

Ah man, dat is niet leuk zeg! Heb je zo je best gedaan en moest je al lang wachten kun je zeker tot het voorjaar gaan wachten :chair: hopelijk kun je hem een beetje duidelijk krijgen dat, dat wel stukken eerder mag. En dat het wel helemaal perfect moet zijn.

Berserker 27-02-2007 16:31

Eindelijk een update, na lang zoeken eindelijk mooie 3 delige wielen gevonden voor een leuke prijs...

Het zijn wel opknappers, 3 delige pls

alle 4 7" breed

voorste et30/35 achterste et20..

alle 4 de buitenranden zijn 1,5j

2 randen gescheurd 2 in redelijke staat...

Wil dus alle 4 de randen vervangen voor 1" zodat ik op 6,5j kom
pics:

verschil tussen voorste en achterste:

achterste:

voorste:

Gijs 27-02-2007 16:36

Leuke wielen :) Passen wel bij de auto vind ik.
Al iets meer bekend qua spuitwerk van je auto? Hij zal er nu toch onderhand wel tijd voor hebben gehad? :(

Edrik 27-02-2007 17:04

Vette wielen!

Berserker 12-03-2007 15:28

Vandaag pakketje binnen gekregen, NOS middenconsole met speakertje...

nog in originele verpakking van het merk IB(iemand hier meer info over?):

Met lederen pookzak, in de buitenranden zitten 2 chrome lijntjes geperst ziet echt super uit... :rolleyes: :

achterkant:

RubenD 12-03-2007 16:32

Zo, dat is inderdaad mooi! Hoe zit het met de velgranden en de auto zelf!?

Berserker 12-03-2007 17:07

Velgranden druk naar op zoek, auto word hopelijk aan gewerkt...

René 12-03-2007 22:43

had je update over de wielen nog niet gezien.... erg dikke wielen!
maar je gaat voor 6.5J rondom? waarom achter niet ff ietsje breder?

maar dikke wielen hoor...zelfde als deze toch?:

EDIT...niet dezelfde wielen dus

berendd 12-03-2007 23:37

zijn hockenheim's op jouw pic rene:

en die van folkert zijn pls silverstone:

Berserker 13-03-2007 09:19

Quote:
Originally Posted by René
had je update over de wielen nog niet gezien.... erg dikke wielen!
maar je gaat voor 6.5J rondom? waarom achter niet ff ietsje breder?

maar dikke wielen hoor...zelfde als deze toch?:

EDIT...niet dezelfde wielen dus

haha, toch nog maar eens goed kijken Rene, lijken er niet eens op :tongue:

Hockenheims zie je toch best veel, deze nog nooit gezien, het zijn namelijk ook niet de silverstones die Berendd noemt, want dan staat t in het hart+dat die 12 gaten heeft en ik 10, misschien is het de voorloper...

Achter breder dan voor zie ik t nut niet van in, aangezien het een voorwielaandrijver is, ik heb ook een probleem met de et waarde en de vw2 klauwen aangezien de boutjes aanlopen tegen de klauw, de achterste velg past voren wel maar de voorste niet..

Moet nu dus een stukje van de remklauw gaan afslijpen zodat t met een 1cm spoorverbreder nog past, dus dan komen ze al weer meer naar buiten en is de versmalling toch wel nodig....

Melvin 13-03-2007 09:45

de boutjes aan de binnenkant van je velg lopen aan tegen de klauw? Als die boutjes daar uitsteken kunnen ze ook ingekort worden, dan ben je er misschien al?

Berserker 13-03-2007 09:50

Quote:
Originally Posted by MellyVille
de boutjes aan de binnenkant van je velg lopen aan tegen de klauw? Als die boutjes daar uitsteken kunnen ze ook ingekort worden, dan ben je er misschien al?

Ja daar komen dan ook meteen de moertjes op, dan zou ik al dunnere moertjes in combinatie met kortere boutjes moeten zien te vinden of iets dergelijks...

Berserker 15-03-2007 13:13

Hint:

:rock:

All times are GMT +1. The time now is 05:03.