![]() |
Quote:
Hey Nol, Metaal is blank he. Denk dat ik vrijdag ook maar gewoon wat primer erop ga spuiten. Het zal toch wel niet lukken om de bestelling vrijdag nog in huis te krijgen en primer kan ik overal halen. |
Maar weer eens wat laten horen van mijn kant. Ik kreeg de tip dat er een bruin dashboard te koop was in het bruin. Aangezien ik daar al een dik half jaar naar opzoek was heb ik de advertentie bekeken en het interieur beviel me eigenlijk ook wel. Na wat heen en weer gemaild ben ik zaterdag met een flinke zieke kop naar Emmer-Compascum afgereisd. Onderweg was de navigatie een paar keer de weg kwijt waardoor we later aankwamen dan verwacht. Daar het interieur bekeken en gelijk ingeladen. Helaas had ik geen tijd meer voor een praatje te maken omdat ik 's avonds ook al wat afspraken had staan. Dus maar flink naar huis gesjeesd en alles uitgeladen. Gisteren het interieur naar de loods gebracht en daar gestald. Ik heb dus een compleet interieur met alles bruin, heb alleen maar foto's van de stoelen gemaakt omdat we er niet waren voor foto's te maken.
![]() We waren hoofdzakelijk gaan beunen omdat Erik zijn beugel nodig had, en ik de wielkasten en onderkant blank wilde hebben en te beschermen met primer. Met dit als eindresultaat: ![]() ![]() ![]() Het autotje staat er nu zo bij, tot ik weer de beugel kan lenen en er gelast kan worden. ![]() ![]() ![]() |
ziet er goed uit!
|
Ziet er goed uit Thijs, echt een goede basis!
Wordt vast en zeker een hele mooie golf 1 waar je trots op kunt zijn |
Ziet er nog steeds goed uit hier. Het is en blijft een mooie en gave Golf 1.
|
Enne jongen, is dat ding je dan toch van 't spit gevallen? ;)
Mooi, dat interieur. Maar je had er toch al zo eentje? Was dit nou makkelijker (goedkoper) dan die ander op te knappen? |
Quote:
Zo zal maar eens even reageren. Ben een weekendje weggeweest, dus niks gedaan van het weekend :shake: Dankje voor je reactie ! |
Quote:
Ja, de basis is best goed. Zijn wel wat plekken tegen gekomen in de wielkasten, maar ik kom ze nu liever tegen dan dat ik straks veel geld heb uitgegeven en uiteindelijk de roest er weer doorheen komt. |
Quote:
Dankje, hoe staat het nog met jou golf erbij? Binnenkort naar de spuiter? |
Quote:
Ja, maar hoorde net van Erik dat hij zijn auto al terug heeft dus de auto zou binnenkort weer in de beugel kunnen. Nou dat interieur wat ik had was nogal wat werk aan, en ik zag dat de beste man een bruin dashboard te koop had en zag toevallig ook dat het interieur er erg goed uit zag. En ik heb er in principe vrij weinig voor hoeven te betalen, dus was de keuze snel gemaakt. |
Na een hele tijd nog maar eens een update. Ivm prive zaken heb ik niet veel aan de auto kunnen doen. De auto is iig verhuisd van Frank zijn loods naar mijn oma. Deze woont één straat verder en daar heb ik 3 garage's tot mijn beschikking. Helaas is het nogal een zeikert dus ben ondertussen wel al voor iets anders aan het zoeken. Gisteren daar de boel opgeruimd en alvast wat onderdelen bij elkaar gezocht voor naar de coater te brengen. Dit worden de volgende onderdelen:
![]() Wat ik met de volgende onderdelen ga doen moet ik nog even bekijken. Iemand tips? :) ![]() ![]() ![]() |
Uitelkaar halen en de meeste delen coaten.
Heb ik teminste gedaan. Maar dat bespreken we nog wel eens. |
Vandaag weer wat onderdelen gehaald die naar de coater kunnen. Zijn eerst met de as begonnen die kaal gemaakt moest worden:
![]() De trommels er al vanaf gehaald: ![]() De kale as: ![]() Nog meer onderdelen die gecoat worden: ![]() Het blokje waar de de onderdelen die gecoat / verzinkt worden al vanaf gehaald zijn: ![]() ![]() |
Thijs, je 'ankerplaten', of hoe noem je die dingen aan de achterkant van je remtrommel, liggen bij je compressor. Die zijn namelijk ook al kaal. En zie ze nog niet liggen bij je Coatwerk.
|
Quote:
Klopt. Heb alles even weggelegd en doe het als we het naar de coater brengen wel sorteren. |
Gisteren wat coat werk weggebracht. Gelukkig waren we net op tijd, bedrijf gaat officieel om 17.00uur dicht en we waren klokslag 17.00uur daar :cool:
Het volgende coatwerk heb ik gedropt. Het wordt Roze gecoat ![]() ![]() ![]() Just Kidding :D Nu was ik vanavond aan de dynamo begonnen, deze wil ik gaan glasparelstralen. Nu ben ik tot het volgende punt gekomen, maar hoe kan ik dat rode deel van de as demonteren? Krijg het er niet vanaf namelijk :mad: ![]() |
Niet volgens mij. het anker zit er op gekrompen (dus voor montage eerst verwarmd en daarna over de as geschoven). Daarna krimpt de verbinding helemaal vast.
Als je de as goed omwikkeld met tape of zo, kun je het anker ook zo stralen. Ik wil alleen een opmerking maken over hoe je de stator hebt liggen. Je hebt de koperen wikkelingen op de schroefdraad van het anker liggen. Hierdoor zal je lak van de koperen geleiders beschadigen en mogelijk straks tot een defecte dynamo leiden. Scherm dat koper goed af zodat het niet kan beschadigen ;) Verder goed bezig hoor :thumbup: |
Quote:
Thanks voor het advies. Ik had die alleen even zo neergelegd om goed te kunnen kijken hoe ik het moest demonteren en om een duidelijker beeld op de foto te geven. Heb hem nu weer gewoon zitten hoe die hoort te zitten :thumbup: |
omdraaien en het huis op de bankschroef laten rusten
dan harde klap met een zware hamer op de as, en klaar is kees :thumbup: |
Quote:
Hij wil het rode deel van de as afhalen zoals ik het begrijp en niet de as uit het huis. Of begrijp ik het niet :confused: |
Het gaat er mij om dat ik de dynamo kan stralen, dus ik ging er vanuit dat ik dan het rode deel moest demonteren.
|
Dan kun je het idd doen op de manier zoals golf1gti83 aangaf.
|
Quote:
Ja, moet neem ik aan vanuit de andere kant de as eruit slaan. Ga morgen maar eens proberen, kijken hoe de familie het gaat vinden op m'n verjaardag :screwy: |
Quote:
:D Vlaai kun je tussendoor gewoon eten hoor :D Alvast gefeliciteerd! |
Quote:
Haha idd. Was ook pas laat thuis en toen kwam de familie al :rolleyes: Gisteren belde Erik iig dat het coatwerk al klaar is dus morgen hopelijk pics. Nu ga ik even mn verjaardag op Decibel vieren :D |
Oke omdat je zo graag een fototje hebt zal ik hem er voor jouw alvast op zetten.
Heb alles al uitgezocht. ![]() Toch wat beter als dit he: ![]() |
ziet er allemaal goed uit zeg :thumbup:
|
Vandaag de auto weer in de beugel gehangen. Natuurlijk begon het weer net te regenen toen we de auto buiten wilden zetten. Was de vorige keer dus ook al. Toen wilden we eigenlijk beginnen met slijpen / lassen maar er moesten nog wat dingen gedemonteerd worden e.d. dus hebben we dat maar gedaan omdat anders m'n oma weer begon te zeiken. Dus hebben we maar de hemel eruit getrokken en helaas troffen we daar wat roest aan :( Maar goed dat ik het goed aanpak, anders had ik straks een nieuw gespoten wagen waar nog roest op zou zitten. Morgen gaan we i.i.g een begin maken aan het laswerk, en dan de auto hopelijk snel naar de straler en van daar uit naar de spuiter :D
|
Quote:
Dankje, heerlijk die verse onderdelen :cool: |
die deeltjes zien er weer super uit
|
Quote:
Thanks! Ben nu jou topic eens aan het doorspitten ;) |
Vandaag weer heel wat gedaan. Het lassen en slijpen zijn we vandaag aan begonnen. Helaas toch weer wat punten gevonden, maar we zijn dan ook wel heel erg kritisch :D
Eerst maar eens gekeken hoe de vorige eigenaren het hebben gebakken. Zoals te zien is, gewoon plaatje overeen gelast en klaar. Maar goed dat we het hebben nagekeken. Al het gelaste werk gaan we nu dus lekker eruit halen en goed doen :thumbup: Wat slechte punten uit de wielkastrand geslepen: ![]() ![]() Nummer één erin: ![]() Nummer twee erin: ![]() Nummer één en twee erin: ![]() Nummer drie erin: ![]() Al het gelaste werk voor vandaag: ![]() Vrijdag gaan we weer verder met lassen. Morgen ga ik een nieuwe rechter dorpel, wielkastrand binnen en buiten voor links en rechts halen. |
Ja Thijs, nu kun je gaan oefenen met lassen.
Nu maar hopen dat de rest een beetje meezit en dat hij snel gestraald kan worden. |
Goed om te zien dat je weer bezig bent aan de golf, Thijs! Moeten binnekort nog een afspreken om te gaan beunen!:D
|
Quote:
Jij last zelf veel te graag :tongue: Maar heb vandaag weer wat geoefend, gaat al steeds beter :D |
Quote:
Jazeker! Tof! Vrijdag en Zondag gaan we weer beunen als het goed is. Bel maar even voor de zekerheid. Je bent altijd welkom ;) |
Weer een update van mijn kant. Hebben eerst de linkerdorpel eruit geslepen voor de nieuwe erin te bakken:
![]() ![]() Zo zag de dorpel er van buiten uit: ![]() En van binnen zat toch veel minder roest dan verwacht. Roest kwam dus toch van buiten. ![]() Daarna toch wat roest ontdekt. Dit hebben we direct kaal gemaakt. ![]() En voorzien van primer, zodat het netjes blijft :cool: ![]() Mij aan het werk: ![]() Daarna de rand in de dorpel weer dicht gelast: ![]() ![]() |
Zeker Thijs.
Vind het inderdaad leuk om weer wat te kunnen lassen. Maarja moet jouw toch ook af en toe laten oefenen he. |
Weer wat plaatwerk binnen gekregen. Binnen en buiten wielkast rand, links en rechts:
![]() ![]() Morgen komt nog een rechter dorpel aan. |
Er is weer flink geslepen en gelast. Allereerst hadden we de beugel aangepast zodat we de auto in de garage konden draaien.
De bodemplaat hadden we vrijdag gedaan: ![]() ![]() Vandaag aan de wielkasten begonnen. Eerst maar weer uitgeslepen, aangezien ze van binnen flink braadwerk hadden afgeleverd. ![]() ![]() Daarna de rand erin gelast. We waren ook van plan om de binnenwielkast rand in te lassen, maar kwamen erachter dat ze twee keer links hadden geleverd :screwy: ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 21:50. |