![]() |
schiet al lekker op Edje!! Kom op, ff doorwerken en naar oostenrijk met dat ding!
|
zit er niet in pik, ik moet nog een IC en de rest van het uitlaatsysteem halen vanaf de kat vervanger. Die schaf ik na de vakantie aan.
|
jammer....maar dan kun je wel in oostenrijk nog wat inspiratie opdoen, voordat je kar helemaal klaar is....
Dan maar met de astra naar de See :D |
inspiratie genoeg.
btw, voor je radiator: kan ik de sensor (thermostaat schakelaar ofzo) gebruiken van me 16V voor in de G60 radiator? Heeft er iemand nog een G60 blok staan waar ik ff wat vanaf kan halen? Toevallig? :) CO potentiometer met bijbehorende buis, misschien die schakelaar hierboven, labda sonde..... |
affijn, ff wezen struinen op e-bay. Intercooler is onderweg.
Intercooler uitgezocht op de beschikbare ruimte, ik kon er een kwijt van maxmaal 71 cm breed. Dees is 63 cm breed en 30cm hoog, moet nog wat buizen werk omheen enzo.... ![]() aluminium 90° bochten, zijn al binnen ![]() verbindingsstukken, zijnonderweg, waarschijnlijk kwijt geraakt. Nieuwe onderweg....ik was zo slim o een verzekering van 1$ toe te voegen. ![]() ![]() wat zijn de regels van diameter van de af en aanvoerbuizen? Maakt het uit dat je halverwege het stuk van IC naar gasklephuis een stapje dunnere buis creeert? Ik geloof dat de rallye IC ook een grotere inlaat heeft dan de uitlaat, klopt dit? |
ehm, hallo? Mag ik weer van de negeer knop? Ik wilde ff wat dingen weten.....zie 2 berichten terug. Dank u
|
die sensor kan je overzetten. POTmeter heb ik zelf in gebruik.
|
Intercoolerbuis zo dik mogelijk houden Ed, zeker niet dunner gaan, alleen als het echt, maar dan ook echt niet anders kan
|
hhmmmmm, aanvoer vanaf lader is 76mm, IC ingang is 76mm, IC uitgang is 76mm, langs radiator past 76mm, naar boven ook wel en dan je gasklephuis. Die is dat niet.
Maar bedankt voor de antwoorden. Momenteel de lagerkappen van de drijfstangen eraf gehaald, morgen nieuwe lagerschalen halen, 4 normale onder, 4 glyco sputter lagers boven. Zo was het toch? |
je moet je intercoolerbuizen zo lang mogelijk dik houden, hoe dikker, hoe lager de stromingsweerstand. Bij je gasklep mag de diameter uiteraard terug.
En bij een benzine inderdaad de sterkste lagers boven. Suc7 |
is hier dan iemand die aluminium kan lassen? Ik moet dan nog een aansluiting hebben voor een CO potentiometer op die buis (en aansluiting voor afblaasklep).
|
Nico Leeflang?
|
aluminium wordt CO2 gelast toch? Kennis van me deed wel maar weet niet of die zn apparatuur nog heeft. Bovendien is dat wel in Brabant. Kan t ns vragen...
Je ken t ook solderen he (Alutite?)...hehehe. Maar denk nie dat dat zo'n beste oplossing is in dit geval :D |
Edward, eerste loodgietersbedrijf wat je tegen komt... ff naar binnen hobbelen en ze kunnen het lassen voor je ;)
|
alu doe je het mooiste en beste met tig
|
Moest zelf een watermondje laten verlassen voor de ITB's. Ben naar zo'n cv boer gegaan uit het dorp..... voor een paar eurie was ie verlast :)
|
Nog CO potmeters nodig Edward?
|
nog wel ja, hebbie der een voor de G60?
|
Intercooler zit....nu de buizen nog.
|
En daar past nog een normale bumper voor???
Hoe heb je em trouwens aan de onderzijde vast gemaakt? Just Curious |
das een beste intercooler ofnie!
|
@ marco: op zijn ed's: met duck-tape en ti-rips!
eehhh uiteraard niet, schroefgat gebruikt waar je keienvanger op zit (die middelste), dan alu strip genomen, verwarmd, gebogen zodat ie van dat schroefgat naar onderste ophang punt van de IC loopt. Netjes met bouten vast gezet. Geen beweging at all. Grotere (bredere) intercooler kon der niet tussen, af en aanvoer zijn 3" Met de grill iig geen problemen, valt er net onder. Ik heb nog niet naar de bumpert gekeken, er valt wel eea in te stellen, qua hoogte van de IC. Gelukkig is de onderkant niet het laagste punt van de auto, carter vangt de eerste klappen op. |
Ziet er echt erg netjes uit ed, toppie
|
zal wel wat aan de krappen kant worden met die alu buizen enzo. Maar als die homo zijn pakket niet binnen komt kan ik dat niet bekijken. Lang leve air mail.
|
goed bezig edje..... ziet er netjes uit!
|
ziet er goed uit, maar heb dezelfde bedenkingen als Marco. Jij krijgt daar nooit meer een originele bumper op.... lijkt mij zo.
|
Niet zonder flink te zagen idd, maar had van Ed begrepen dat ie al wat weg gezaagd had, maar zal nog wel wat meer af moeten denk ik zo. 1 ding weet ik wel, als het straks allemaal zit, ziet het er wel erg gaaf uit
|
ik zal dat deze week eens bekijken en afmaken.
|
Dat is zeker waar, ziet er allemaal lekker fris uit. Geen bling bling enz enz
|
alles is wel schoongemaakt, los of uit elkaar geweest. Nu dus de drijfstangen tussendoor. idd geen bling bling. Wat zei Marco nou zo mooi? Rennmotoren tragen kein chroom
|
zeker een mooie uitspraak, vind bling bling leuk om te zien maar moet er niet aan denken om het te hebben, zou er snel op uit gekeken zijn.
|
Quote:
2 LOL, kom je nog eens in de buurt van Alkmaar ofzo? Er ligt nog een vliegwiel van mij bij jou. |
bling bling ,leuk om te poetsen ..............................NOT
|
Niet om Ed's thread the Hijacken maar voor een intercooler moet je plaats MAKEN!
![]() Dit komt er bij mij in. |
kan net langs je radiator denk ik.....
|
Past net tussen de kokerbalken, radiator moet als de intercooler zit gepast worden, moet een grotere in, denk alleen dat een TD radateur net niet past helaas.
|
sputter lagers zitten erin, koppelstukken oook binnen, deel uitlaat zaterdag ophalen....jeuj....enne die bumpert: komt helemaal goed, past zo!
|
edje..waarom een bumper? dit is toch super zo...
|
Quote:
bumper oke maar dan puur om de hoekjes af twerken midden mooi open laten :) |
als keienvanger
|
All times are GMT +1. The time now is 15:24. |