![]() |
op de foto kan je imo niets beoordelen van de lak hij ziet er op de foto wel netjes uit ja, en met het poetsen heb ik hem nog redelijk op gehaald maar zitten wel echt veel plekjes en roest op ;)
zo ook idd echt graag een setje wielen plaatsen maar de spaarpot begint op te raken en wil eerst motorisch de boel op orde hebben omdat ik hem toch dagelijks gebruik vandaag bezig gweest met het netjes hangen van mijn bumper, deze zat voor onbekende reden vast gekit aan de ijzeren balk en was daardoor compleet uit vorm.. met los snijden van de kit zag je de bumper al weer helemaal naar zijn juiste plek terug buigen en na nog wat kleine aanpassingen aan de beugels kwam dit tot een weer vast hangende bumper.. ![]() ![]() deze of in de loop van volgende week weer wat leuke update's :thumbup: |
Beter :thumbup:
Alleen die heldere koplampen eruit halen! :tongue: |
zo dat oogt zeker weer een stuk beter :thumbup:
en wat chriskee zegt, orginele koplampjes zullen 'm goed staan, bij de brezan zijn de dimlicht units 10 per stuk ( immitatie uiteraard, maar niet van hella te onderscheiden, ook een prima licht beeld ) succes, hij word steeds mooier :cool: |
zal mischien eens langs gaan bij de brezan, ga dit weekend eerst even langs peter voor wat motoronderhoud babbele versnellingsbak nieuwe koppeling etc..
verder staat er wat spul in bestelling waaronder een sparco stuur en wat kleine dingetjes duurt alleen nog tot 1ste week juli +- wel voor aan de binnespiegel een leuk detailtje binnegekrege ![]() ik zal zowieso aanwezig zijn op volksdub en mivw en hopelijk nog een paar meer :D |
verder mischien toch even kijke voor stock koplampe koste feitelijk weinig, maar eerst even zaterdag afwachte dan weet ik meer over koste over het onderhoud en ben bang dat het spaarvarke dan wat begint leeg te raken :thumbup:
|
Wat gaat/ moet er aan gebeuren dan qua onderhoud?
|
helaas gister weer een kleine tegenslag ik ging naar de oude eigenaar omdat ik nog wat motoronderhoud zou laten doen :) ..
dit alles gebeurt helaas iets sneller als geplant ik had nadat ik de kvs problemen had gedaan de vorige keer bij de flens had ik dus nog een klein lekje op een slang en had nog niet direct de tijd dit te vervange dus dit wilde ik doen met het grote motor onderhoud waar ik vandaag dus info voor ging op doen.. helaas slang toch iets lekker toen ik daar aankwam dan toen ik vertrok dus de auto achter gelaten daar. nog even gekeke of het snel te verhelpen was omdat ik de auto op het moment niet echt kan/kon missen maar dat was niet het geval. zal dus helaas niet op volksdub met eigen auto aanwezig zijn aangezien we pas rond 7 of 8 juli samen het blok er uit zullen halen en alle punten uit het lijstje onder aan zullen gaan uit voeren. toen we gister bezig waren wel direcht even het riempje van de Glader varvangen. zal tegen de tijd wel weer wat foto's verschijne van de motor uit de auto enzo :thumbup: ![]() en hoe ik hem achter heb gelaten ;) we gaan dus definitief de volgende punten doen: versnellingsbak vervangen sportkoppelingset,. geveerde sinterplaat, versterkte drukgroep en druklager en waarschijnlijk ook lichtervliegwiel distributie riem en bijkomende dingen, grote beurt carterpan word vervangen huidige is flink gehavend en er word een krik punt beetgepakt 1 deel is al vervangen en de onderkant is dan dus weer helemaal netjes. |
das effe minder zeg, maarja dan is ie straks ook weer helemaal toppie
hoop 'm snel een keer te spotten op een meeting ( zal dan zelf ook een keer naar een meeting moeten gaan haha ) ga je naar vag fest? |
goed bezig!
|
Wordt gelijk goed aangepakt. Zie de volgende foto's wel tegemoet.
|
IK was donderdag nog bij het bedrijf naast Peter, en hij kwam naar me toe en zei al dat je kwam. Maar je hebt groot gelijk je kunt het beter in 1 keer goed aanpakken.
|
hij had het idd gezegt :cool:
morgen ook gelijk even de pad om om toch maar een nieuwe voorpijp te bestellen samen met de bijkomende pakkingen :) kunne we die lekke pijp ook eens goed fixen :thumbup: |
om maar eens te beginnen met goed nieuws is het werk van de afgelopen maanden niet voor niets geweest :D ik heb mijn diploma dan eindelijk opzak en ben volgends het papiertje dan ook eindelijk ambachterlijk meubelmaker :cool: nu is het nog zaak dat ik een baan vind en is wat meer kan gaan verdienen.
het meubel dat ik gemaakt heb voor mijn examen.. ![]() de eerder bestelde nieuwe voorpijp van bosal heb ik terug gebracht aangezien een maat van me nog een hele nette voorpijp had liggen en ik me hierdoor ruim 250euro bespaar, geld dat ik op het moment wel beter kan gebruiken :D verder is er gebelt dat alle spullen binnen zijn o.a. de koppling geheel compleet met drukgroep druklager lichtervliegwiel etc. woensdag gaan de werken dan eindelijk beginnen i cant wait :thumbup: Grt john |
Mooi bureau, gefeliciteerd met het behalen van je papieren!
|
bedankt :D
vandaag dan begonnen aan de golf, de tipgever rene ook eindelijk eens ontmoet tijdens de koffie :thumbup: en daarna weer verder... auto staat er op dit moment zo bij: ![]() ![]() morgen alles goedschoonmaken en ontvetten, nieuwe spullen monteren alles weer netjes neer leggen en erin etc en dan gaat het motortje weer wat worden :cool: eerder genoemde punten worden nu dus beetgepakt: stukje bodem lassen, juiste voorpijp met pakkingen, versnellingsbak samen met koppelingsset, distributie riem met spanrol KVS slang en nog wat punten grt John |
leuke plek om te hobby-en! Ik wou dat ik dat had ipv buiten klooien in de regen! :D
|
Was inderdaad leuk, de persoon bij de auto te ontmoeten vandaag.
|
:thumbup:
Gti-er: kheb het geluk dat ik terecht kan bij de oude eigenaar op deze manier kan ik helpen en het leren :D vandaag weer bezig gweest met feitelijk alleen schoonmaken demonteren en monteren van een aantal onderdelen op het blok, de ander bak gedemonteerd en ook volledig schoongemaakt. de motorruimte is gecleaned maar daar heb ik nog geen foto's van, zitten ok nog 2 kleine rotte plekjes dus die worden ook gelijk gelast en behandelt versnellingsbak op de ontvetbak, ![]() de koppeling, ![]() morge zulle er wel weer wat update's volgen denk ik :D John ;) |
en vandaag uiteraard weer bezig gweest :D
Schonere motorruimte: ![]() ![]() ook zijn direct de kokerbalken etc behandelt voor bescherming en tegen roest.. morgen weer verder, dan word alle bedrading netjes gelegt en gaan we het blok er weer in lepelen eens zien hoe ver we komen ;) |
hmmm mooie auto hoor.!
|
joah haasten doen we zeker niet het tempo zit er ook echt niet in.. veel drinken en lange pauzes :D
vandaag weer aan de slag geweest en het blok hangt er weer in, dinsdag word de boel afgemaakt en dat is eigenlijk alleen nog de radiateur intercooler gehele voorfront afvullen en nog wat van zulk soort kleine puntjes.. voordat het blok er in kon eerst nog wat kleine puntjes op de I gezet van steuntjes etc, de draadboom even uitgezocht wat dingen ingetaped het blok geplaatst, bedrading er in gelegt meeste dingen aangesloten dus het begint weer zeer zeker op een auto te lijken.. gelukkig dit alles uiteraard met hulp van de oude eigenaar ;) anders zou het me nooit geheel lukken :rolleyes: ![]() :thumbup: |
Ziet er goed uit. Heel netjes.
|
gaat weer de goede kant op, mooi dat je hem zo goed aanpakt.
waarom niet gelijk een spaghetti spruitstuk erop, je hebt nu toch effe de ruimte als het blok eruit ligt succes! |
thnx! en had graag nog een spruitstuk bijgenome maar dat laat het budget me nu evne niet toe.. leuk verbeteringspunt voor de toekmost..
auto is inmiddels klaar en ben al met al weer super blij met hoe hij er bij staat, nu alle plekjes roest zijn bijgewerkt de puntjes op de I staan verder is heel de draadboom netjes gemaakt ingetaped en op een aantal plaatsen ingepakt met zo'n pvc ribbelbuisje, daarna netjes er ingelegt het geheel allemaal weer aangesloten etc.. blokje bijna klaar: ![]() als van ouds: ![]() auto rijdt nu weer als een zonnetje start goed nieuwe versnellingbak is ook echt een super voorruitgang! geen geschraap meer naar zijn 3 het in zijn 1 of achteruit zette meer heerlijk soepel :cool: koppeling voelt ook weer heerlijk aan aan alleen nog een keer als ik tijd heb een paar slangen omleggen om de looks wat te verbeteren maar dat heeft niet echt haast voor me :thumbup: |
Ziet er goed uit hoor, dikke Golf :)
|
netjes weer,erg goed bezig:thumbup:
|
ik heb je topic ff doorgelezen maar wat een dikke gti edition :thumbup: :thumbup:
|
Heel erg nette auto, en gaaf ook dat het van buiten nog een beetje een sleeper is. :thumbup:
|
Ziet er goed uit, staat zondag ook op mivw :thumbup:.
|
thnx mense^^ :thumbup: gister dus met de Golf voor het eerst naar een meet geweest, en dat is me super bevallen..
zelf helaas helemaal een foto vergete te make maar tog nog 1tje gespot tussen de fotos.. ![]() als er mense zijn die er ook nog 1 hebbe geschote laat ze maar komen! :D auto rijdt weer heerlijk maar moet ong wel even wat kleine dingetjes worden na gekeken en het stukje bodem moet nog steeds gelast worden maar dat gaat goed komen :cool: |
Volgens mij stond jij nog langs me aan de ingang bij MIVW. Was in een zilvere golf 2 op bbs'en, achter een rode golf 1. Auto zag er goed uit !
|
kan goed kloppen idd thijs..
ben nu op vakantie en liep tege het probleem aan dat de auto aan de kant van de Glader olie lekt, ben dus bang dat ik een lekke keering oid heb.. is dit heel zorgelijk of kan ik hier de week nog wel mee door? neem wel aan dat er een revisie tegen aan moet gooien? |
Waar lekt hij precies? Bij de G-lader zelf ( banjobout en aangesloten olieleiding checken ) of aan de buitenzijde van je cilinderkop of kleppendeksel bijv?
Maakt nogal uit wat er precies lekt natuurlijk. Met smering van de G-lader zou ik geen enkel risico nemen, als je blok zelf iets lekt kun je dmv regelmatig olie peilen en olietemperatuur en druk in de gaten houden nog wel beperkt doorrijden natuurlijk. |
ben op dit moment op vakantie, maar bij mn bocht voorbij de gasklep waar de bocht dus op het spruitstuk zit lekt hij ook olie via de pakking zal zodra ik thuis ben de boel is na checke
|
heey, beter dat je blok er weer in hangt, hopelijk is die olie lekage niet heel ernstig. auto gaat er in ieder geval steeds beter uitzien, helaas niet gezien op mivw.
kentekenplaat houder zonder reclame zal denk ik wat netter staan succes met deze dikke wagen! |
lekker bezg hier!
knap ding! maar dat wist je al :) |
thnxx manne :D
De lekkage is wel jammer maar heb al wat contact gehad en denk dat ik de Lader bij ruud in de revisie doe binnenkort, als dat eenmaal gebeurt is zijn eigenlijk alle punte aangepakt motorisch om voorlopig weer voorruit te kunne met het beessie hoop ik.. en dan dus eens kunne gaan spare voor een daily en complete respray van de golf |
Mooie machine heb je man...!!!
|
Hele dikke mk2!!
Lijkt me echt geweldig rijden zo een 16v-g60 Aantal pk's bekend? |
thnx! pk's zijn niet bekent
Op vakantie nog wat foto's gemaakt bij de camping in de buurt,, ![]() ![]() ![]() Van vakantie naar huis nog weer even een tegenslag.. ik had een kapotte koppeling cilinder auto op de oprijwagen en gelijk weer wat kleine puntjes die na het motor onderhoud naar boven waren gekomen ook gefixt.. ![]() auto rijdt weer goed nu, heb een stel H4 hella's op de kop getikt die kunnen er dus binnenkort in.. verder nog een G60 thuiskomert voor mocht het nodig zijn geregeld en ik verwacht toch ook wel deze week het stuur,, had een levertijd van 4 weken bij biesheuvel ook binnenkort nog eens contact op gaan nemen met ruud 16vG60 voor een revisie van de glader en dan hoop ik er motorisch tog wel even mee voorruit te kunnen.. :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 21:49. |