Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   kenteken omkeuren , Wie is waar geweest? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62173)

ronaroot 28-02-2010 22:15

Quote:
Originally Posted by jos_br
Das een goeie. Ik heb een zelf samengestelde motor ASZ TDI in een Audi TT gebouwd en deze laten keuren in Heerenveen. De keuring ging op zich vlot, men vroeg alleen naar de motorcode en waar de motor vandaan kwam. Uitgelegd dat deze opgebouwd was uit verschillende motoronderdelen was het enigste struikelblok de uitlaat. Deze is van Miltek en speciaal voor een diesel onder de TT gemaakt. Geen typegoedkeuring, dus naar Lelystad omdat de auto van na '98 is. Vanaf bj.'99 moet de auto blijven voldoen aan de geluidseisen die bij de typegoedkeuring horen van de auto. Dit ging niet goed, afkeur, nieuw programma laten maken, weer keuren (en aftikken), nu klopte het wel. Ik heb een tijdellijk kentekenbewijs gehaald in Heerenveen, dus de TT is nu op kenteken ook een diesel.

Jos.

Off topic: kicks een TT-diesel :thumbup:

breadfan83 01-03-2010 17:30

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Zou ik ook wel eens willen weten, bel jij? :D

Zal binnenkort eens een belletje doen. ;)

bulleke 07-03-2010 12:56

hoi ik heb er mischien over gelezen maar weet hier iemand of dit in belgie ook kan een auto laaten om keuren

greetz steven

Roy 1.6 07-03-2010 14:18

Invoeren in NL, omkeuren, invoeren in BE (1 euro?)

bulleke 07-03-2010 14:26

of mischien een zo bij julie koopen die al klaar is en dan invoeren in belgie is dat niet beter

greetz steven

Kootje74 23-04-2010 08:23

Weet iemand of er nu iets gaat veranderen in mei?

Anders hebben we nog maar een week :(

DoriDaan 23-04-2010 11:37

Mijn M3 wordt HOPELIJK 27e mei gekeurd... van 4 cyl 195pk naar 300pk 6 cylinder..

BeRt_16VT 24-04-2010 09:52

ik 2 weken geleden in blerick
golf 2 gti 8v naar vr6.
knedel vorige week
van passat 2l 8v naar vr6.
alles prima!

ries 24-04-2010 15:21

Da's mooi dat ook de vr6'jes nog steeds makkelijk gaan.

Qua uitlaat geluid is het op het gehoord van de keurmeester of het wel/niet goed is?

besseling77 27-04-2010 19:29

Qua uitlaat geluid is het op het gehoord van de keurmeester of het wel/niet goed is?[/QUOTE]

ik ben vrijdag geweest met mn golf1 met 16v webers. ik heb een powersprint van voor tot achter met K&N open filters. Bij mij was het geen probleem. al moet ik het nog niet te hard roepen want ik heb de papieren nog niet in huis. maar volgens mij maken sommige mensen het spannender dan het is. of het verschilt per keurmeester.

BeRt_16VT 27-04-2010 21:18

kwa geluid, niets gemeten. wel originele nieuwe uitlaat 2e en laatste demper.
open lucht filter k&n.
moest uhm warm rijden voor het co en kwam net voorbij de rdw met vol belaste motor dus dan maakt ie flink lawaai uit de luchtfilter.
keurmeester maakte daarna alleen de opmerking " nu zal ie wel goed warm zijn"
en het was goed, heb ook al de papieren.

Kootje74 28-04-2010 17:28

Vanmiddag naar Elsloo geweest voor de keuring van de Jetta, 1.6D naar 1.9TDI. Geen probleem en erg vriendelijke keurmeesters.

Nu alleen nog even wachten op de papieren.

audivwfreak 29-04-2010 15:20

ook ik ben vandaag met mijn golfje 1 heen geweest en zonder enkel probleem mijn 1800 20V motor op kenteken gekregen.

ze zijn niet eens wezen proefrijden en is zelfs niet op de remmen testbank geweest dat kon namelijk niet omdat hij te plat lag moest zelfs uitstappen om hem verder te duwen over de rails die ze gemonteerd hebben. :)

hij is alleen nagekeken en gewogen.

dit alles was in Heerenveen

T.C.Z.L 29-04-2010 15:46

Quote:
Originally Posted by Kootje74
Vanmiddag naar Elsloo geweest voor de keuring van de Jetta, 1.6D naar 1.9TDI. Geen probleem en erg vriendelijke keurmeesters.

Nu alleen nog even wachten op de papieren.

Wat hebben ze allemaal gecontroleerd?

Kootje74 29-04-2010 20:37

Ze hebben naar het blok gekeken en even onder de auto. Ik kreeg nog een complimentje dat ik de remmen mooi had aangepast met schijven achter.
De auto is op de remmenbank geweest en op de weegbrug.
Een roetmeting hebben ze niet gedaan.
Het ging allemaal erg gemakkelijk.

besseling77 08-05-2010 18:33

ik heb mijn papieren nu binnen gekregen.

hij heeft nu 138kw en de 2 liter op papier staan.

ik ws een beetje bang dat er niet meer op papier zou staan dat het een gti is maar dit is gelukkig niet veranderd. de keuring stelde echt niks voor. apk is strenger. ik ben in groningen geweest.

Gertjan 08-05-2010 18:43

En, zijn de regels na 1 mei veranderd?
Volgens mij dus niet :)

besseling77 08-05-2010 18:52

ik ben in april geweest, en pas gisteren de papieren binnen gekregen, ik weet het dus niet zeker. maar ik geloof die fabeltjes niet zo. het zal wel niet veranderd zijn

ries 09-05-2010 10:35

Hoe komen ze aan die 138Kw?
Rollerbank uitdraai meegenomen?

jettaracing 09-05-2010 11:31

Quote:
Originally Posted by ries
Hoe komen ze aan die 138Kw?
Rollerbank uitdraai meegenomen?

die waarde nemen ze over van de gegevens die bij de motorcode horen volgens mij .

besseling77 09-05-2010 21:02

ik had een uitdraai van de rollenbank bij me. hij deed er even moeilijk over maar toen ik zij dat ik dat liever had ivm de verzekering ging hij akkoord.

neef_m 21-08-2010 09:05

ok even een oud topic kicken.

ik ga dinsdag in wadinxveen ( golf 2 8v gti naar vr6 ) uiteraard remmerij en inbouw van de motor goed voor elkaar.

maar waar kijken ze naar met gewicht, dus tank inhoud, ik dacht eens gehoord te hebben dat je een achterbank moet hebben omdat het anders een 2 zitter word op kenteken?

ries 21-08-2010 18:14

Ik wil begin september naar Waddinxveen dus laat hier even weten hoe het gegaan is. Ben wel benieuwd hoe streng ze daar zijn (met name op geluid).

Ga je op afspraak of ga je er zo naar toe?

Qua gewicht dacht ik tank 3/4 vol? Voor de rest alles eruit halen wat eruit mag (zware hoedenplank, versterker e.d.). Geen idee of een reserve wiel + krik eigenlijk verplicht zijn?

Achterbank verhaal weet ik niet. Als je er een kooi in hebt en je kan geen bank meer kwijt, misschien dat ze dan idd het aantal zitplaatsen aanpassen (maar dit staat nu bij mij niet geregistreerd als ik op de rdw site kijk).

caddywim 22-08-2010 16:07

Quote:
Originally Posted by neef_m
ok even een oud topic kicken.

ik ga dinsdag in wadinxveen ( golf 2 8v gti naar vr6 ) uiteraard remmerij en inbouw van de motor goed voor elkaar.

maar waar kijken ze naar met gewicht, dus tank inhoud, ik dacht eens gehoord te hebben dat je een achterbank moet hebben omdat het anders een 2 zitter word op kenteken?

ik heb ook geen achterbank en is geen 2 zitter geworden :thumbup:
suc6

groetjes wim

neef_m 24-08-2010 08:46

vanmorgen in wadinxveen geweest, met afspraak

stelde eigenlijk niets voor, papieren controle, effe aan de onderkant gekeken werd gevraagd of de steunen aan de motor orgineel waren, daarna buiten gewogen en klaar.

geen geluids meting, co meting, remmentest, geen assen gelicht.....

heb de auto aangeboden met halve tank en met de achterbank erin.

Turbo-Variant 24-08-2010 08:52

En dan nu de hamvraag; is de auto ook goedgekeurd? ;)

Mooi dat het zo makkelijk ging. Ben benieuwd met mijne. Die wil ik binnen nu en 2 maanden toch ook even door de keuring duwen.

ronaroot 24-08-2010 09:16

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Mooi dat het zo makkelijk ging. Ben benieuwd met mijne. Die wil ik binnen nu en 2 maanden toch ook even door de keuring duwen.

Dan ga ik ook mee, wordt dan een "duo-TDI" omkeuring :D :D

Turbo-Variant 24-08-2010 09:20

Gezellig. ;)

Denk dat ik langzaam een afspraak ga maken zodra de achteras eronder hangt. Wanneer ik dat ga doen durf ik dan weer niet te zeggen. ;)

neef_m 24-08-2010 09:31

uiteraard goed gekeurd, auto is ongeveer beter als nieuw ;)

ries 24-08-2010 19:32

Hmmm....die vraag over de originele steunen is wel jammer want ik heb voor m'n 02M 6bak zelf een steun moeten maken. Dan bestaat de kans dat ze om een krachtberekening gaan vragen en die is er niet...

BeRt_16VT 24-08-2010 21:41

je moet ze niet slimmer maken als ze al zijn.
ziet het er een beetje netjes uit, dan denk ik dat je er zo doorheen fietst.

Pewi Vwteam 25-08-2010 15:54

haha inderdaad nooit teveel zeggen bij de rdw, als het er degelijk uit ziet komt het vast goed.

iemand toevallig ook al in zwolle geweest bij de rdw voor het omkeuren?
of almelo?

JettaGTI-16v 31-08-2010 22:01

Ik moet volgende week naar Amsterdam met mn Golf 1 TDI. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden

VWJYI 09-09-2010 09:40

wie o wie heeft vanmorgen zijn vrouwtje met een beige golf 1 naar elsloo gestuurd om hem om te keuren naar diesel???

B-ram 09-09-2010 11:36

mijn duitse jetta 1.6 benzine omgekeurd naar 1.6TD met nederlands kenteken
Was geloof ik 130 eu ofzo kwijt!

Geen problemen gehad. motorcode en chassinummer bekeken. Duitse brief bekeken. Roetmeting wegen en wegwezen.

Hij vroeg aan mij of ik kenteken van de auto had waar de motor uit kwam. Wist ik niet. Heb gezegd dat het uit een 86er golf 2 kwam. (was ook zo). vond ie het prima. Zei er idd bij met nieuwere motoren willen we dat graag weten. Logisch natuurlijk!

Dit was in Heerenveen. Geen problemen en was vlot klaar!

ries 10-09-2010 09:56

Ben gisteren geweest voor Audi TT blok in golf 2. Zonder problemen goedgekeurd.

Nummertje trekken, reden voor keuren opgeven en alle 3 de kenteken delen inleveren en wachten tot je aan de beurt bent.
Ik was zonder afspraak gegaan en stond om 07:45 voor de deur maar toen waren er al 4 voor me. Uiteindelijk iets van 2 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was voor de keuring. Het loont dus wel om er vroeg te zijn.

Chassisnummer met de papieren vergeleken en daarna de auto goed bekeken onder de kap en aan de onderkant.

Er werd wel gevraagd naar de gegevens van de nieuwe motor. Hiervoor had ik een uitdraai van een website meegenomen + m'n rollerbank uitdraai voor nieuw vermogen (dit ook zo op kenteken gekregen).
Geen vraag gehad voor een officieel document met motor gegevens van Pon of over factuur/herkomst van de motor.

Ook geen vragen/opmerkingen gehad over de zelf gemaakte steun voor 6 bak dus zal er degelijk genoeg uitgezien hebben.

Wel vraag gehad of de originele remmen er nog op zaten. Dit waren de Cupra R Brembo's geworden maar was geen probleem. Even bekeken hoe ze gemonteerd zaten en was goed.

Verder Co meting zoals bij de apk, remmen testbank, lichtbeeld koplampen bekeken (was goed met bi-xenon in H4 koplamp) en daarna buiten op de weegbrug.
Auto is gewogen met halve tank benzine + reserve wiel.

Geen proefrit gehad en geen geluidsmeting (heb geen brulpijp dus was geen probleem).

Alleen wordt het dadelijk alleen nog maar 'Golf' op kenteken, alle andere tekst die er nu nog achter staat vervalt. Waarschijnlijk omdat het nu een uniek voertuig is geworden en niet meer voldoet aan de type goedkeuring 'Golf GTI'.

Afgerekend 53 euro.

JettaGTI-16v 10-09-2010 19:29

Zo vandaag in Amsterdam geweest. En mijn Golf 1 is omgekeurd naar TDI:D
Ging allemaal vrij makkelijk, stond na een half uurtje alweer buiten.

CleanTFSI 30-09-2010 17:47

goedendag

heb eindelijk mijn Golf 3 TFSI klaar nou klaar hij loopt en kan bijna voor de keuring

nu is mijn vraag er zit geen interieur in behalve een golf 4 daschboard en 1 golf 4 recaro stoel mag i zo gekeurt worden, heb nammelijk nog niet alles te pas gemaakt

hoor het wel

joostvw 30-09-2010 17:52

volgens mij word dan het aantal zitplaatsen op je kenteken mee veranderd naar 1 ;)
probeer anders even de originele stoelen er in te plaatsen.

Samurai 05-12-2010 12:22

Gaan de regels voor omkeuren nu veranderen vanaf volgend jaar?

Ik wil graag nog omkeuren van benzine naar diesel.

All times are GMT +1. The time now is 16:56.