Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Alweer? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57804)

servibruls 04-08-2009 21:39

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Wat zou mijn Golfje dan dalijk waard zijn, als ie als een van de weinige nette witte mk2's met 16v op kenteken staat? En dan ook nog het laatste jaar van de Golf 2... maakt hem extra zeldzaam... met G60 Ricardo's! Man man, dat wordt vroeg rentenieren! :D

Denk dat je er toch zeker €7565,25 voor kan vragen :tongue:

stij 04-08-2009 21:53

Jezus wat is dit toch allemaal

jullie lijken wel een stel wijve :D

Maar bighead nog even aan tevullen

3 wielen naar de godverdomme gereden vorgedag datie kwam kleurverschil heel de kabelboom verknipt de achterwielen hebben fix aangelopen daar hoopte al weer roest op de motorkap vol met raare deuken die je ziet als je er vanaf de zei kant op kijkt en nog wel wat meer, dees wagentje is voor mijn gevoel 1500 euro waard eerlijk is eerlijk, ik verkoop ook wel eens hier en daar een wagentje maar zn slecht lelijk autoke heb ik nog nie gehad,

de dag dat deze auto voor 3rooie word verkocht is op de dag dat sinterklaas en ik tegelijk jarig zijn, ook nooit dus :thumbup:

hier kan wel een slotje op

De Pul 04-08-2009 21:57

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Daar komt trouwens nog bij dat voor de meeste mensen, en ik weet het, 't is een shock, een auto nog steeds een auto is. Het merendeel van Nederland, en ook de rest van de wereld, verklaart ons voor gek, met onze veel te lage, comlpeet onpractische auto's, waar gelet op de leeftijd en dagwaarde veel te veel geld en tijd in gestoken wordt. Die mensen die ons voor gek verklaren, en voor wie een auto maar een auto is, is een uitdrukking als technisch in orde zo'n beetje het beste dat ze kunnen zeggen. Ik vind het al heel wat als m'n buurman zijn motorkap open kan maken, laat staan dat ie me verteld dat ie een druivenpit rode (kleurcode vwblabla45) Volkswagen Bora Highline V5 (zilveren 5, 150 pk) 4 deurs heeft staan. Pas grote beurt gehad, compressie is nagemeten, dis-riem is vervangen en klepspeling gecontroleerd. Draagarmrubbers zijn 10.000km geleden vervangen, en d'r is een nieuwe rvs op maat uitlaatlijn onder gekomen met spaghetti en katvervangen, einddemper heeft opgelaste tdi eindsierstukjes gekregen.

Is dat beter Mish? Ga d'r gewoon van uit dat de gemiddelde automobilist niet op straat een motorblok ombouwt alsof 't de normaalste zaak van de wereld is, en ga er dan ook even voor de handigheid van uit dat de omschrijvingen die je op marktplaats bij een afgedankte Golf 2 van nb. 500 euro vindt, de meest technische verwoording is die zo'n mensen uit hun strot krijgen.

Daar komt bij dat het om een auto van inderdaad minder dan 500 euro gaat, ik ga daar ook verdomme geen complete onderhoudshistory van neertypen en elk onderdeel met bijbehorend onderdeelnummer noteren dat de afgelopen 23 jaar vervangen is. Technisch goede staat, ziet er ok uit, niet zeuren, 500 euro betalen en meenemen die handel.

Enne... eisen stellen kan ik ook. Ik ben afgelopen jaar enkele duizenden kilometers met de trein en bus gereisd op zoek naar een nette witte mk2 16v gti, en heb minstens 20 witte 16 kleppers gezien, en nog minstens eens zoveel 16v's in een andere kleur, en ik heb besloten me er dan maar zelf een te bouwen toen ik het hele aanbod gezien had. ;)

prachtig stukje tekst dit,en ik kan me er helemaal in vinden....
hele topic is trouwens griezelig gezellig aan het worden ;) :D :D

mark041 04-08-2009 22:05

heerlijk sleeptime topic :thumbup:

Alberto 05-08-2009 06:17

zelfs dit word verkocht ...

en dan lees je de tekst ......"

In de auto zit een nieuwe versnellingsbak normaal heeft een jetta maar 4 versnellingen
deze heeft ook een 5de
, dit is op de snelweg veel zuiniger en voor lange afstanden is dit comfortabeler "

:eek:

Jetta MaNiA 05-08-2009 06:41

Jonge, inpro jetta koplampen, wie wil dat nou niet. Roversgoed!

Quote:
Originally Posted by Alberto
zelfs dit word verkocht ...

en dan lees je de tekst ......"

In de auto zit een nieuwe versnellingsbak normaal heeft een jetta maar 4 versnellingen
deze heeft ook een 5de
, dit is op de snelweg veel zuiniger en voor lange afstanden is dit comfortabeler "

:eek:

ReBo 05-08-2009 06:45

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA

Zat ik toevallig net aan te denken . . . jammer dat de auto verkocht is, zaten leuke onderdelen aan / op. De lampen had ik anders wel willen ruilen tegen een ander setje vierkante lampen ;)

Alberto 05-08-2009 07:04

Quote:

nee joh die 5 versnellings bak .... :eek:
normaal hebben jetta's maar een 4 bak

de witte van mij heeft er ook 5 ...
zeer uniek lees ik net :cool:

Jetta MaNiA 05-08-2009 07:36

Sarcasme overbrengen via een forum is en blijft lastig:D

Alberto 05-08-2009 07:48

Quote:

:rolleyes:

ReBo 05-08-2009 08:15

Quote:

Als je het er even apart bij vermeld is er niets aan de hand hoor ;)

Misha 05-08-2009 09:34

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Voordat ik mijn huidige Golfje 1.3 kocht heb ik ook 2 weken het hele land rond gereden en maar liefst 18 stuks bekeken (tussen de 700 en de 2000 euro).

Tja, daar ga je dus de mist in he Jan, de echt nette Golfjes kosten maar 500 euro :D

stij 05-08-2009 09:53

:lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock:

Waarom is er toch zn strijd hiero, op een forum om elkaar te helpen enzo?
:thumbup: :thumbup:

evilnyntje 05-08-2009 09:55

De discussie is toch prima, er is toch "nog" geen bitchfight? Slotje is overdreven lijkt me.

Domi 05-08-2009 09:56

Quote:
Originally Posted by Stijntje
:lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock:

Waarom is er toch zn strijd hiero, op een forum om elkaar te helpen enzo?
:thumbup: :thumbup:

Strijd/protest tegen de belachelijk prijzen voor de zogenaamde "retro" auto,s ;)

stij 05-08-2009 09:59

de een zegt het 1 de ander zegt t ander.. er zal toch geen toe geven,

wellus nietus wellus nietus welles nietus

tiefflieger 05-08-2009 09:59

En het leuke is dan nog dat geen enkele auto wat extra geld waard is behalve die van bepaalde personen zelf...
Want ja als HIJ als zoveel voor zijn auto vraagt, hoeveel kan IK dan wel niet vragen hahaha.

evilnyntje 05-08-2009 10:00

Quote:
Originally Posted by Stijntje
de een zegt het 1 de ander zegt t ander.. er zal toch geen toe geven,

wellus nietus wellus nietus welles nietus

Dat is altijd bij een discussie maar dat is toch prima, je moet elkaar iig kunnen vertellen hoe jij er over denkt zonder te gaan vechten. En dat gaat tot nu toe prima hier. Ok het is soms wat lastig met getypte tekst interpreteren maar goed.

Tjaap 05-08-2009 10:05

Quote:
En het leuke is dan nog dat geen enkele auto wat extra geld waard is behalve die van bepaalde personen zelf...
Want ja als HIJ als zoveel voor zijn auto vraagt, hoeveel kan IK dan wel niet vragen hahaha.
spijker op zn kop.

Alberto 05-08-2009 10:27

Quote:

Zo is het maar net Jan .
Laat iedereen zijn ding doen . En zijn haar geld vragen . .

Iemand anders kan het altijd goedkoper krijgen.
En beter . Mooier . Sneller . Enz .
Maar 9 van de 10 x zijn dat ook nog eens de mensen die niet de afspraak na / onder uit te komen . Niet / veel te laat betalen .

Eerst bij je zelf gaan kijken . En dan bij een ander .
.

Marco 05-08-2009 10:53

:goodpost:

Misha 05-08-2009 10:59

Interessante ontwikkeling hier ... De Jetta is zojuist verkocht voor 2750 :thumbup:

Arne 05-08-2009 11:03

Aan Chris? :D :D :D

Misha 05-08-2009 11:04

Nee niet aan Chris, die had 'm voor dat bedrag niet meegekregen :D ;)

martiepartie 05-08-2009 11:10

Aan Nigeria? Je hebt de auto alvast meegegeven, het geld wordt zsm op je rekening bijgeschreven :D

Misha 05-08-2009 11:12

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Aan Nigeria? Je hebt de auto alvast meegegeven, het geld wordt zsm op je rekening bijgeschreven :D

Geld staat er al op ;)

Zweiter 05-08-2009 11:15

mooi, dan kan de hartslag weer op stationair...

Domi 05-08-2009 11:18

Quote:

:D :D :D

Arne 05-08-2009 11:19

Wel handig geweest, al die gratis publiciteit!

martiepartie 05-08-2009 11:29

gefeliciteerd! Bewijst maar weer dat de prijs toch niet zo absurd hoog geweest is.

al wat nieuws op het oog? Op MP staan superveel goede golfjes en jetta's als projectbasis, voor nog geen 500,-.

Je moet Chris even bellen, die heeft connecties :D

Misha 05-08-2009 11:30

haha, nou deze gozer had al voor dit topic interesse, nu was maandag zijn auto opgehaald en kwam hij hier kijken.
Zoals verwacht kan zo'n auto niet tegenvallen en omdat hij 't gewoon waard is (;)) heeft hij 'm meteen meegenomen.

Edit* thanks Martie, wel gemende gevoelens hoor want 't was een leuke, fijne auto.
Ik heb er in 3 maanden tijd ook niet voor niks 5000km bijgezet..
Ik heb nog niks op het oog maar ga zo even goed zoeken naar wat interessants.

Ps. natuurlijk was die prijs niet absurd hoog :thumbup:

berendd 05-08-2009 11:34

kilometerstanden en onderhoudshistorie zijn echt waardeloos bij een auto van meer dan 15 jaar oud..

leuk hoor die bonnetjes maar daar koop je niks voor..

kilometerstand zegt ook minder dan niks want er is of een andere teller in gekomen (met uiteraard dezelfde stand, stad en land afgezocht maar dan heb je ook wat) of hij heeft 5 jaar stil gestaan in een tuin en slechts 120.000 gelopen...

dan liever een verwaarloosd hok wat er roesttechnisch en plaatwerktechnisch gezien strak voor staat en gelijk een grote beurt van 150E ertegenaan..

en als je dan besluit voor 2750E een jetta te kopen (okee een 3 deurs , 150E extra voor de zeldzaamheid, dus 2600E) heb je of een heel net exemplaar (waar ik uiteraard niet aan twijfel), twee linkerhanden of een setje goeie oogkleppen in je bezit.

Berserker 05-08-2009 11:38

Quote:
Originally Posted by Misha
Interessante ontwikkeling hier ... De Jetta is zojuist verkocht voor 2750 :thumbup:

Moeder vond het zielig dat haar zoon met zijn veels te dure auto bleef zitten, waar hij toch zoveel werk in gestoken heeft.. :(

Misha 05-08-2009 11:40

Gefrustreerd heren?

Domi 05-08-2009 11:46

Quote:
Originally Posted by Misha
Zoals verwacht kan zo'n auto niet tegenvallen en omdat hij 't gewoon waard is ..

Tssss :rolleyes:

Misha 05-08-2009 11:49

Tja makker.. wie het laatst lacht, lacht het best..

Domi 05-08-2009 11:51

Tis maar een sletta hoor. Staat op elke hoek van een sloperij :D

martiepartie 05-08-2009 11:59

Quote:
Originally Posted by Domi

Pas op, je loopt leeg :tongue:

Domi 05-08-2009 12:02

Quote:
Pas op, je loopt leeg :tongue:

:tongue:

LoL

ronaroot 05-08-2009 12:11

Kicks dit topic, zie de humor er wel van in :D

Mischa, gefeliciteerd met de verkoop :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 11:34.