Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn Golf Function! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27142)

Erik 09-09-2007 16:21

Kijk dat verschil :D
Erg netjes Chris, bumpers zijn een hele verbetering zo. Zou toch ook nog eens proberen het rode randje in de deurstrips te zetten. Denk dat je dan een beter geheel over de auto krijgt.
En eventueel dat grilletje ook erbij ;)

Jazzblue 09-09-2007 17:16

Stoere foto's, Golfje is echt heel mooi geworden!

breadfan83 09-09-2007 17:41

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Kijk dat verschil :D
Erg netjes Chris, bumpers zijn een hele verbetering zo. Zou toch ook nog eens proberen het rode randje in de deurstrips te zetten. Denk dat je dan een beter geheel over de auto krijgt.
En eventueel dat grilletje ook erbij ;)

Wil komende week effe een rood randje om de gril gaan kliederen. Eens kijken of ik het niet al te veel verpruts.
En als iemand nog van die rode stripjes heeft liggen hoor ik het graag, maar ik ga d'r voorlopig nog niet naar op zoek.

En idd, hij is ietsje lager dan de originele he. :D

breadfan83 09-09-2007 17:42

Quote:
Originally Posted by Jazzblue
Stoere foto's, Golfje is echt heel mooi geworden!

Danku danku. :)

erik_jetta 09-09-2007 17:42

Ziet er echt een stuk beter uit!!

Gertjan 09-09-2007 18:09

Hele gave foto :D
Auto ziet er ook erg netjes en leuk uit :thumbup:

RubenD 09-09-2007 20:04

Chris, die rode strips. Heb je toen wel gezien. Die gaan er bij mij af.

Deze bedoel ik dus:

Mister Cool 09-09-2007 22:38

Zo die bumpers staan wel netjes hoor! Erg leuk golfje geworden zo! Ben alleen niet zo'n gti-lip-fan... Mooi scrabblewoord :D

Vains 09-09-2007 23:00

Die bumpers zijn een hele verbetering. En hij ligt goed laag :rolleyes:

breadfan83 10-09-2007 00:18

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Zo die bumpers staan wel netjes hoor! Erg leuk golfje geworden zo! Ben alleen niet zo'n gti-lip-fan... Mooi scrabblewoord :D

Heb nog wel een dikke 8-klepper lip met die gaten gesloten (gesloten zijn het eigenlijk ook geen gaten meer he, of wel? :D ) en een hele zooi aan dunne lippen. Maar de dikke zoals ie d'r nu op zit heeft bij mij voorkeur. Denk alleen niet dat ie d'r met dit tempo nog lang onder blijft zitten. :D

Bumpers ben ik zelf ook heel blij mee. :)

En ik ben een Breadfan. :cool:

breadfan83 10-09-2007 00:19

Quote:
Originally Posted by RubenD
Chris, die rode strips. Heb je toen wel gezien. Die gaan er bij mij af.

Doe mij die maar. :D

breadfan83 10-09-2007 00:20

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Hele gave foto :D
Auto ziet er ook erg netjes en leuk uit :thumbup:

Thanks.
Die ander lijkt wel een country zo... lijkt een beetje op de mijne tot voor kort. :tongue:

breadfan83 10-09-2007 00:21

Quote:
Originally Posted by Vains
Die bumpers zijn een hele verbetering. En hij ligt goed laag :rolleyes:

Ik heb je Corrado gezien, dus ik weet dat jij weet waar je het over hebt als je zegt dat iets laag ligt. :D

breadfan83 10-09-2007 00:23

Heb trouwens vandaag nog effe het eindstukje van de uitlaat gepolijst. Eens kijken hoe lang het houdt. Als het een beetje zo blijft gaat ie d'r binnenkort helemaal onder uit en wordt ie netjes gemaakt. Moet er toch onder vandaan voor de nieuwe ophangrubbers.
Met de verlaging d'r nu onder haal ik die rubbers maar effe bij de dealer. Heb gehoord dat de originele en namaak nogal verschillen in sterkte en dus levensduur. :D

Alberto 10-09-2007 08:06

ding ligt echt laag :eek:
en zo rijd hij dus ook gewoon naar friesland :screwy:
graag gedaan chris bumpers staan hem prima
gebak had je aan hylco te danken :thumbup:

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Thanks.
Die ander lijkt wel een country zo... lijkt een beetje op de mijne tot voor kort. :tongue:

hadden we wel ff kunnen doen .
jou witte naast mijn contry :D

breadfan83 10-09-2007 18:38

Quote:
Originally Posted by voklswien
ding ligt echt laag :eek:
en zo rijd hij dus ook gewoon naar friesland :screwy:

:D

Quote:
graag gedaan chris bumpers staan hem prima

Nu niet meer... :(

Vandaag op weg van school naar huis zie ik en kerel achter me de hele tijd achteruit zitten. Zat waarschijnlijk wat op de achterbank te zoeken.
De file begint weer te rijden en hij laat de koppeling komen en gaat weer verder met wat ie ook maar op de achterbank aan het doen was, terwijl de file alweer stopt.
Meneer heeft niks in de gaten, dus ik druk op m'n claxon waardoor ie opschrikt en zich omdraait en keihard op de rem trapt.
Helaas net te laat. :(

Gevolg: deuk in het plastic van de bumper. Volgens mij is de binnenbalk nog ok. Hij heeft hem echt maar heel zachtjes aangetikt.

Ben blij dat ie geen metaal van de auto heeft geraakt en de schade bij de bumper is gebleven.

Geen echt royale deuk, en waarschijnlijk met een föhn via de achterkant van de bumper wel weer uit te deuken. Maar ik ga gewoon naar de dealer voor een offerte voor een nieuwe (als ze die nog verkopen). Kan ik me fijn van het geld daarvan m'n Recaro's kopen. :D

Bumpertje ga ik van het weekend ofzo maar eens mee aan de slag. Ben al lang blij dat die kerel gestopt is en achter me aan is gekomen en we even gegevens konden uitwisselen.

Eens zien hoe 't verder gaat...

Quote:
gebak had je aan hyco te danken :thumbup:

Danku Hyco. :)

Quote:
hadden we wel ff kunnen doen .
jou witte naast mijn contry :D

Moet je hem wel effe wit rollen. :tongue:

Erik 10-09-2007 18:48

Damn das balen Chris :(
Erg veel schade is er gelukkig niet zo te horen, hopelijk loopt het goed af.

erik_jetta 10-09-2007 18:51

Bij pepels in elsloo staat nog een witte golf, en die had het rode biesje langs de bumper, dus ff naar daar gaan!

breadfan83 10-09-2007 18:51

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Damn das balen Chris :(
Erg veel schade is er gelukkig niet zo te horen, hopelijk loopt het goed af.

Je moet weten dat het er zit om het te zien, maar ik weet het en stoor me d'r aan.
Denk wel dat het goed komt. Die jongen was zich het laplazarus geschrokken.
Ben blij dat de Golf netjes schoon en gepoetst was. Dan ziet het er al gelijk wat erger en duurder uit als er iets mee gebeurt. :D

Iemand een idee wat een achterbumper met rode bies bij de dealer kost?

breadfan83 10-09-2007 18:52

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
Bij pepels in elsloo staat nog een witte golf, en die had het rode biesje langs de bumper, dus ff naar daar gaan!

Gaan we daar van het weekend effe heen. Kunnen we gelijk effe wat feuteus machen. ;)

Alberto 10-09-2007 18:57

klooten man dingen waren gewoon nieuw

breadfan83 10-09-2007 18:58

Quote:
klooten man dingen waren gewoon nieuw

Zit ook te balen. Had ze d'r net een dag ofzo op zitten. :(

erik_jetta 10-09-2007 19:02

Quote:
Gaan we daar van het weekend effe heen. Kunnen we gelijk effe wat feuteus machen. ;)

haha is goed, hij heeft ook voor de zijkant die rode biesjes, maar zijn niet compleet op voorspatbord zitten ze volgens mij nog op en de deur, alleen achter nie!

breadfan83 13-09-2007 21:17

Effe een update over de "zaak achterbumper"...

Zojuist contact gehad met de kerel die me achterop gereden is, en hem de prijs doorgegeven van een nieuwe bumper.
Het geld staat over anderhalve week op m'n rekening zo gauw ie de studiefinanciering of loon of wat dan ook binnen heeft.

Dat deukje probeer ik er eerst zelf uit te halen. Kan ik me van dat geld de Recaro's gaan betalen. :D

Mister Cool 13-09-2007 21:24

Klote man! Zonde van je bumper. Maar 't word vast wel goed opgelost. Ben wel benieuwd hoe erg de schade is eigenlijk.

breadfan83 13-09-2007 21:36

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Klote man! Zonde van je bumper. Maar 't word vast wel goed opgelost. Ben wel benieuwd hoe erg de schade is eigenlijk.

Zit een heel klein deukje in het plastic. Eigenlijk niet echt de moeite waard, en ik zou er ook geen probleem van gemaakt hebben als het met de oude bumpers gebeurd was. Maar omdat deze helemaal nieuw zijn wilde ik er toch wel wat voor terug zien.

Zal morgen kijken of ik het plekje op foto krijg.

RubenD 13-09-2007 22:17

Mja, viel gelukkig nog best mee. Ik denk ook wel dat je dat er nog netjes uit krijgt. Wat zou het zijn. 5cm breed en dan 0,5-1cm diep "netjes" bol ingedeukt?

Maar zoals iedereen al zegt, hij ligt goed laag. En de stugheid valt me alles mee. Nu ik nog, haha.

Snel op kamers, kunnen we eens een biertje doen!

breadfan83 13-09-2007 23:52

Quote:
Originally Posted by RubenD
Mja, viel gelukkig nog best mee. Ik denk ook wel dat je dat er nog netjes uit krijgt. Wat zou het zijn. 5cm breed en dan 0,5-1cm diep "netjes" bol ingedeukt?

Maar zoals iedereen al zegt, hij ligt goed laag. En de stugheid valt me alles mee. Nu ik nog, haha.

Snel op kamers, kunnen we eens een biertje doen!

Mwah, bakkie koffie en een cola gaan er ook altijd prima in. :D

Het is wat stugger, maar voor het comfort doen we het toch niet hè.
Bumpertje komt weer helemaal in orde, maar de deuk laat ik er effe in tot de beste man betaald heeft. Niet dat we dalijk problemen krijgen als ie het alsnog via de verzekering wil gaan spelen en er een expert bij komt kijken. ;)

breadfan83 18-09-2007 22:39

M'n uitlaat is d'r vandaag definitief mee gekapt. De hele handel aan dempers heeft zich een beetje los gemaakt van het spruitstuk, dus ik lijk wel een Honda nu.

Heb de auto ergens langs de weg bij een pompstation moeten achterlaten voor de nacht omdat het echt geen doen was, en ik me liever niet langs de kant liet zetten door "die Herren von der Polizei". Heb het met de man van de pomp even overlegd en die vond het geen probleem.

Pix for clix:

Lijkt me reden genoeg voor een nieuw blok, toch?
Wat groters... ofzo... :D

Iemand een uitlaatje kopen? Zo goed als nieuw!
En neen, ik heb niks geraakt. Dat ding was vanaf de eerste dag al lek. 't Is alleen steeds erger geworden. Raar hè. :tongue:

servibruls 19-09-2007 09:22

misschien een vr6 blok iets?
Staat nog een tekoop op vwforum.nl met vanalles erbij geloof iets van €600

Siem 19-09-2007 10:52

Golf ziet er netjes uit, jammer van de tegenslagen maar gaat vast weer helemaal goed komen...
Zal dit topic blijven volgen:rock:

Erik 19-09-2007 10:54

En Chris, is het gelukt met die sperziebonen ?? :D

breadfan83 19-09-2007 19:33

Quote:
Originally Posted by servibruls
misschien een vr6 blok iets?
Staat nog een tekoop op vwforum.nl met vanalles erbij geloof iets van €600

Dan zit je weer met die type goedkeuring te kloten. Heb ik denk ik niet heel veel zin in. Maar heb je toch misschien die link voor me? :D

Heb misschien al iets van een ander blok gevonden. Moet alleen even wachten tot die man weer contact met me opneemt. :)

breadfan83 19-09-2007 19:42

Quote:
Originally Posted by Erik
En Chris, is het gelukt met die sperziebonen ?? :D

Yes. De Golf staat sinds een dik uurtje weer thuis. Gelukkig is d'r vannacht niks vernield of gejat. :)

Thanks voor de tip. :thumbup:

servibruls 19-09-2007 20:10

Quote:
Dan zit je weer met die type goedkeuring te kloten. Heb ik denk ik niet heel veel zin in. Maar heb je toch misschien die link voor me? :D

Heb misschien al iets van een ander blok gevonden. Moet alleen even wachten tot die man weer contact met me opneemt. :)

Hier heb je de link,

http://www.vwforum.nl/modules.php?n...ewtopic&t=46463

is idd een gekloot met de goedkeuring

breadfan83 19-09-2007 20:28

Quote:
Originally Posted by servibruls
Hier heb je de link,

http://www.vwforum.nl/modules.php?n...ewtopic&t=46463

is idd een gekloot met de goedkeuring

Het is wel het goede blok. Tenminste, zo een zou ik willen. De 2.8 met rotor ontsteking.
Zal er denk ik wel weer een bulk werk aan hebben voor ik kan beginnen met het ding in te bouwen. Alles is gedemonteerd, en ik moet wat voor de bekabeling verzinnen (teller ed.).

En d'r zit geen computer bij...

Thanks voor de link, maar dat gaat hem niet worden.
Iemand nog een nette KR in de aanbieding? :D

breadfan83 21-09-2007 14:05

Ok, ik heb een Golf 3. Ik geef 't op.
Vandaag al verschillende slopers gebeld en elke keer opnieuw weer de discussie.
De auto is van '92, en 't is een Golf 2.
Van ELKE sloper krijg ik te horen dat het dan een Golf 3 moet zijn. De Golf 2 gaat maar tot '90 / '91. Ze willen de grote discussie niet met me aangaan, en ik moet maar even met de auto langs komen zodat ze zelf kunnen kijken voor ze na gaan zoeken of ze het deel hebben liggen.

Met de Brezan gebeld, en die kunnen ze nieuw makkelijk binnen een dag leveren.
Prijs is 4 tientjes voor auto's zonder kat. Heb je een auto MET kat kost het €200,-. :eek:

Ik ging er eigenlijk van uit dat ik geen kat heb, maar bij de Brezan weten ze me weer anders te vertellen...

Help?

Erik 21-09-2007 14:15

Kijk eens onder je auto, zie je vanzelf of je een katalysator hebt.
En meestal zit in die prijs de katalysator inbegrepen, die zijn duur.
En ik zou niet te moeilijk doen over je bouwjaar, zeg gewoon 1991, is toch geen verschil.

blackphantom 21-09-2007 14:21

Staat ook op je kenteken aangegeven geloof met een K en een nummer.
Mijn golf is van 1987 en heeft ook een kat maar je bent er idd zo achter door er even onder te gaan kijken valt wel op zo'n kat.

breadfan83 21-09-2007 15:28

Quote:
Originally Posted by Erik
Kijk eens onder je auto, zie je vanzelf of je een katalysator hebt.
En meestal zit in die prijs de katalysator inbegrepen, die zijn duur.
En ik zou niet te moeilijk doen over je bouwjaar, zeg gewoon 1991, is toch geen verschil.

Tsja, dat dacht ik dus ook. Maar als je van elke sloper en bijna elke automaterialen zaak raar wordt aangekeken als je zegt dat je er geen kat onder hebt zitten met dat bouwjaar ga je aan jezelf twijfelen...

Maar ik kom net terug van de Brezan, er zit inderdaad geen kat onder, en het pijpje is morgen binnen. Kan ik tenminste van het weekend weer rond rijden. :D

Owja, het is TOCH een Golf 2, en geen Golf 3. :rolleyes:

Quote:
Originally Posted by blackphantom
Staat ook op je kenteken aangegeven geloof met een K en een nummer.
Mijn golf is van 1987 en heeft ook een kat maar je bent er idd zo achter door er even onder te gaan kijken valt wel op zo'n kat.

Of er staat U9 op het papiertje als ik me goed herinner.
Dat wist ik nog wel, maar ook daarvan kon ik op de kentekenbewijzen niks terug vinden. Maar toch bedankt voor de tip.

Schijnt dat ik toch maar een beetje een rare auto heb... :screwy:

All times are GMT +1. The time now is 09:32.