![]() |
![]() |
Ben benieuwd wat de nieuwe motor gaat brengen :D
|
Gaat goedkomen😊 heb nog r20 turbo liggen en injectoren.
|
Quote:
Natuurlijk want een 225pk bam is natuurlijk net niks ;) :D |
Rijd leuk was gechipt na 265 pak. Ma dsg rijd vele malen mooier. Dus vandaar de keus😂😊
|
![]() weer terug bij af😂 |
Tot volgende week zaterdaag ;)
|
Tot zaterdag 😊
|
Tijd voor een foto molle
|
![]() ;) |
Heb net je topic doorgelezen, pff wat speel jij ermee. Knap man kon ik dat maar.
Begin binnen kort aan mijn mk2 allemaal nieuw voor mij. Ben benieuwd wat die motor doet. En DSG in een golf 2 vet man. |
Ik vind het idee met DSG stoer, maar... met welke overbrengingsverhoudingen werk je dan? Heb je een diesel-DSG ?
|
Ik pak gewoon een complete mk5 motor met dsg bak. Inhangen aansluiten en rijden met dat ding😁
|
Quote:
Wat is het voor-nadeel van de wideband tov de narrowband lambda? En die nokkenasverstelling gaat toch alleen maar stuk bij die motoren? Ik ga binnenkort een APY 210pk ophalen met een 02M bak erbij voor in een Mk2, bak word omgebouwd naar 2 wiel aandrijving met delen van Eyptec, en Eyptec aandrijfassen. Ik wil kijken om de motor met aangepaste intercooler en downpipe en 70mm powersprint en een chip van JD te laten werken. 280pk in een Mk2 zal wel hard genoeg gaan..? Gr Ron |
Wideband meet over hele toerengebied narrowband schakelt uit bij vollast. Wideband is beter en veiliger nokkenas herstelling heeft ook voor en nadelen. Maar alle 20vt motoren zijn eigelijk goed. En kun je relatief makkelijk veel vermogen uit halen. En ja 280 pk gaat leuk in een mk2
|
Bwaap ☄️☄️☄️☄️☄️
|
Zit hij er all in 😂🙌🏽
|
Met een laag stof in de hoek verdwenen. Geen tijd voor op moment.
|
Hele kleine update 😂 hij staat weer op wielen en is uit de hoek gehaald met een klein laagje stof.
Afgelopen zaterdag ff weer een subframe er onder gezet van een caddy 2 met fussee s. Dit is tijdelijk puur voor het inbouwen van de motor. Er komt een vr6 sub voor terug met fussee s en cayenne zr18 klauwen, maar hier later meer over. ![]() |
En de zwarte cayenne velgen gaan verder leven op mijn mk1 r32😂 tevens gaat hier al het chroom werk af en komt zwart voor terug.
![]() |
Altijd goeie keuze, Cayenne's op Golf 1 :D
Zeker ook icm zilvergrijs en zwarte trim :thumbup: |
Vet :thumbup:
|
Gaaf! zal de mk1 goed doen alles zwart
|
Mooi die zwarte accenten ipv chrome!
|
Alvast een begin gemaakt aan de tfsi met dsg boom, uitgedund alle overbodige zooi verwijderd. Ik had deze boom nog over. Dus kan ik dat alvast mooi pas maken.
![]() |
keurig Stefan :D
|
Ff een beetje passen. Dit is nog niet de motor die ik ga gebruiken deze ligt er voor de verkoop, en er lag ook nog rennkapotte dsg bak. Dus ff aan elkaar geschroefd, om te gebruiken als pas object. Ik ga volgende week steunen er in lassen.
![]() |
Ik wil ook ergens volgende week de mk4 motorsteun in mijn corrado gaan lassen. Welk plaatwerkdeel heb jij besteld voor de motorsteun?
|
Is van een golf 5 dat inlas deel meen iets van 25 euro bij de dealer 1k0802068 is het nummer vr gr stefan
|
Bedankt man, ik ga het gelijk bestellen ;-)
|
Vandaag aan het passen meten slijpen en lassen geweest.
Hij hangt er in ma nog niet naar mijn zin, steunen ga ik nog iets verzetten, zodat het allemaal wat beter uit gaat komen ivm de dsg bak, subframe ,stuurhuis. Hierbij wat pics. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet, in een Golf 2 lijkt het mooier uit te komen met de nieuwe steunen dan in mijn Scirocco.
Hoe zit het met de assen? Maak je kans op het kunnen gebruiken van originele of al beschikbare assen, of zal je ook iets customs moeten (laten) maken ? |
Assen maak ik zelf op maat. Als motor er definitief op zijn plak hangt ga ik de assen in meten en op maat maken.
|
Heb je ook zo een "dogbone" aan de achterkant van de motor?
|
Ja komt er wel aan, eerst zorgen dat de steunen op de plek zitte, op de poten. Dan kan ik de onderste maken op lengte.
De orginele voorbalk gaat ook verdwijnen en komt een custom balkje voor terug. |
![]() ![]() Zaterdag nog ff een paar uur besteed aan de mk2 motor zat niet naar mijn zin, motor er uit gepakt steun weer los geslep, en de steun naar voren gezet. Ook gelijk de complete motor van de bak af gehaald, en een los r20 onderblok gemonteerd aan de bak, dit omdat met een los onderblok 10 x makkelijker kijken en meten is zodat hij recht in het motorruim hangt. En dat doet hij nu ook 😁. En ik heb genoeg ruimte met het diff van de bak bij het stuurhuis. Van de week de steunen aflassen, als de tijd het toe laat😂 |
Netjes weer hoor!
|
Afgelopen zaterdag nog paar uurtjes bezig geweest, met de steun aan bak kant. Ik heb op mijn werk de chassis steun uit een demontage caddy geslepen. Had ook een nieuwe kunnen bestellen, maar deze was gratis. 😁
![]() Stukje opstaande rand weg geslepen van de chassispoot, En de steun er op pas gemaakt. ![]() ![]() Alles 2 zitten nu definitief op hun plek. Nu afwerken, en dogebone maken. |
Goed bezig :thumbup:
|
![]() Zo dat is 1 kant die klaar, op naar de volgende. Alleen weinig tijd, de laatste tijd😂 |
All times are GMT +1. The time now is 21:32. |