Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Caddy mk1 - ombouw naar 1.8 16v KR Webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126515)

VWCaddymk1 05-05-2022 19:32

Vanmiddag nog even tijd gehad om het laatste stukje van de dorpel in te lassen. Was nog best een lastig gedeelte om de panelen goed uit te lijnen maar uiteindelijk zit het er goed genoeg in :D

Voorlopig staat al het plaatwerk nog in de Inox spray of zinkspray. Straks schuur ik alles weer op en gaat eerst de carrosserie kit over de naden. Daarna spuit ik het met 2K epoxy.

Volgende stap is de bodemplaat, EINDELIJK!! :eek: :cool:

golf mk2 90 06-05-2022 18:09

Netjes hoor, hoop werk verzet! :thumbup:

VWCaddymk1 26-05-2022 20:34

Vandaag bezig geweest met het pasmaken van de bodemplaat.

Hij moet nog exact op maat gemaakt worden maar het ziet er wel fijn uit zo'n nieuw stuk metaal in de vloer :cool:

The Skinnmeister 27-05-2022 08:07

Nice :thumbup:

VWCaddymk1 28-05-2022 18:53

Vandaag de bodemplaat helemaal pas gemaakt en met puntlasjes vast gezet. Binnenkort helemaal aflassen.

Van Limburg 29-05-2022 20:39

Doe je netjes. Lang geleden dat nog iemand eens aan een bodemplaat begon:D

VWCaddymk1 30-05-2022 08:44

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Doe je netjes. Lang geleden dat nog iemand eens aan een bodemplaat begon:D

Bedankt! Het kost me alleen wel een hoop meer tijd dan gedacht :rolleyes: . Waarschijnlijk ook omdat ik voor de eerste keer een lasproject doe :redface:

Bizar als je kijkt hoeveel plaatdelen samenkomen aan de achterzijde van de cabine bij de dorpel :eek:
Buitendorpel - inwendige versteviging vanaf de b-stijl - binnendorpel - bodemplaat - achterzijde cabine

The Skinnmeister 30-05-2022 08:46

Idd zeer netjes :thumbup:

steven16v 31-05-2022 09:10

Ziet er netjes uit. Zou je niet zeggen dat dit je eerste lasklus is.

VWCaddymk1 01-06-2022 15:16

Thanks!

Inmiddels zijn de plannen nog een klein beetje uitgebreid voordat de caddy van de brug af gaat. Allereerst moet dit gedeelte helemaal afgelast worden inclusief langsdrager bodem en dwarsdrager stoel en op de bodem bevestigingen voor de remleidinghouders.

Daarna alles opschuren en al het nieuwe metaal spuiten met 2K epoxy primer, daarna de strijkkit en dan afwerken met stone chip.

Het plan daarna is om de ophanging voor en dergelijke weer te monteren en vervolgens de ophanging achter volledig te demonteren.
-Bladveren er onder vandaan, laten poedercoaten en nieuwe (Powerflex) rubbers erin.
- Achteras, verlagingsset, ankerplaten laten poedercoaten

Aangezien de achterzijde van de auto ook redelijk wat oppervlakkige roest heeft, ga ik dit ook aanpakken. Gelukkig nog niet veel plekken waar het doorgerrot is, dus dit wordt in RX5 gezet en afgelakt met RX10. Dat geeft voorlopig weer even voldoende bescherming (totdat er ooit weer een nieuwe lasklus aan zit te komen :redface: :redface: )

Dan ook maar hoop slijtagedelen vervangen:
-Remtrommels
-Remcilinders
-Remblokken
-Achter wiellagers
-Schokdempers

Als dat allemaal gedaan is, mag ie van de brug af en voor de APK :D :D

VWCaddymk1 02-06-2022 16:47

Vanmiddag nog even tijd gehad om een stuk van de bodem af te lassen en een laatste passtuk gemaakt waar de volgende keer de stoelrails geleider weer tegenaan gelast kan worden.

VWCaddymk1 06-06-2022 18:30

Weer een stapje verder, langsdrager pas gemaakt en bevestigd, daarna vast gelast. Ook de stoelrails weer terug geplaatst.

steven16v 07-06-2022 07:56

Soms lijkt het zo op de foto's dat je het lasapparaat wel een tikje hoger mag zetten zodat het metaal wat meer smelt aan elkaar. Maar kan ook zijn dat de foto's een vertekend beeld geven. :)

Desalniettemin goed bezig en het tempo zit er ook goed in. :thumbup:

VWCaddymk1 07-06-2022 08:19

Quote:
Originally Posted by steven16v
Soms lijkt het zo op de foto's dat je het lasapparaat wel een tikje hoger mag zetten zodat het metaal wat meer smelt aan elkaar. Maar kan ook zijn dat de foto's een vertekend beeld geven. :)

Desalniettemin goed bezig en het tempo zit er ook goed in. :thumbup:

Op sommige foto's vertekend het beeld inderdaad maar op sommige stukken heb je wel gelijk hoor! Ik merk vooral dat ik een beetje moeite heb met boven mijn hoofd lassen :rolleyes: . Iets meer spelen met de instellingen van het apparaat nog denk ik.

Gelukkig kan ik aan de binnenkant wel zien dat ik zeker 80% van het gelaste gedeelte voldoende dieptewerking van de lassen heb.

GolfMania 07-06-2022 14:09

Goed bezig hoor!

VWCaddymk1 03-07-2022 11:16

Eindelijk ook de laatste dwarsdrager weer geplaatst!! :jacks:
Deze had helaas veel slechte (verroeste) stukken erin zitten en was er ooit al eens eerder uitgeslepen en opnieuw ingelast. Dus een hoop oplap werk..... Maar goed, gelukkig zit het er eindelijk in :cool:

Daarnaast ook nieuwe houders voor de remleidingen gemaakt en gelast en ook het buisje van de handrem weer aan de nieuwe bodem vast gelast. Hier nog geen foto's van.

Binnenkort alles schuren en nalopen. Dan in de 2K epoxy primer en strijkkit en als laatste de stone chip.

VWCaddymk1 21-07-2022 21:38

Weer een paar stappen verder.
Het nieuwe plaatwerk aan de binnenkant in de epoxy primer gezet. Daarna de lasnaden gekit en het geheel in de lak gezet.

Daarna was de buitenkant aan de beurt! Leermoment voor mezelf de volgende keer: minder gortig zijn met zincspray. Was weer een mooi klusje om het metaal kaal te krijgen voor de epoxy primer :rolleyes:

Binnenkort de lasnaden aan de buitenzijde kitten en dan nog de stone chip erover.

The Skinnmeister 22-07-2022 09:51

Lekker bezig :thumbup:

VWCaddymk1 26-07-2022 19:57

Bedankt!

Inmiddels weer een paar stapjes verder. Einde van de week eindelijk de ophanging weer terug monteren en de caddy op z'n wielen zetten :thumbup:

golf mk2 90 28-07-2022 05:29

Super zo! Wat moet je verder nog doen voordat je de weg weer op kan?

VWCaddymk1 28-07-2022 08:18

Quote:
Originally Posted by golf mk2 90
Super zo! Wat moet je verder nog doen voordat je de weg weer op kan?

Beide dorpels achter zijn blijkbaar ook helemaal doorgerot (alleen het achterste stuk bij het begin van de wielkuip) Dus dit moet ook nog wel aangepakt worden binnenkort :rolleyes:

Verder ook nog een roestplek in de wielkuip achter. Dan pak ik liever ook maar de hele onderkant achter even aan, dus dit wordt een project voor de herfst/winter.

Ook nog wat klusjes in de bedrading van het dashboard :D :D

En daarna apk keuren en weer rijden (dat zal dus pas 2023 worden :redface: )

Maargoed, ik doe het liever in 1x goed dan om de 3 jaar weer opnieuw.

steven16v 28-07-2022 09:14

Goed bezig! Tip van een ervaringsdeskundige. :) Als je bezig bent, bezig blijven. Vaak als je het laat staan dan blijft het ook staan... :eek:

Voordeel is dat na het ruwe las en slijpwerk het mooie opbouw werk kan beginnen. :thumbup:

VWCaddymk1 28-07-2022 10:17

Quote:
Originally Posted by steven16v
Goed bezig! Tip van een ervaringsdeskundige. :) Als je bezig bent, bezig blijven. Vaak als je het laat staan dan blijft het ook staan... :eek:

Voordeel is dat na het ruwe las en slijpwerk het mooie opbouw werk kan beginnen. :thumbup:

Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas (net zoals zovelen hier) zijn er ook wat andere projecten die tijd nodig hebben.

De brug waar de caddy nu op staat moet binnenkort gebruikt worden voor het vervangen van de koppeling van onze camper (Mercedes L206D uit 1975) voor een vakantietrip :D

steven16v 28-07-2022 12:31

Quote:
Originally Posted by VWCaddymk1
Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas (net zoals zovelen hier) zijn er ook wat andere projecten die tijd nodig hebben.

De brug waar de caddy nu op staat moet binnenkort gebruikt worden voor het vervangen van de koppeling van onze camper (Mercedes L206D uit 1975) voor een vakantietrip :D

Andere projecten... Dat komt me helemaal niet bekend voor.. :D :D

VWCaddymk1 30-07-2022 19:49

Eindelijk weer op z'n wielen!
Voor korte periode wordt de caddy even opzij gezet. Nadat het andere projectje is afgerond staat hij weer op de planning met:
- achteras & bladveren laten poedercoaten
- nieuwe achterdorpels maken en inlassen
- bodem achterkant kaal maken + spuiten in epoxy & stone chip
- nieuwe wiellagers, remsysteem en trommels

Voor nu staat deze dus even op pauze

Mk1_er 31-07-2022 06:50

Ben benieuwd wanneer deze af is.
Goed bezig :thumbup:

VWCaddymk1 23-03-2025 22:20

Laatst maar weer eens wat vorderingen gemaakt.
Het blijft een beetje hangen in het verwijderen van roest en laswerkzaamheden.

Dit keer was de bodem van de passagiers zijde aan de beurt. Na deze klus kan het dashboard en degelijke eindelijk weer terug.

Daarna zijn de achterdorpels en een stukje binnenste wielkast aan de beurt, dat komt later :redface:

Bij deze de foto's:

Voorlopig was dit het weer even.
Waarschijnlijk pas weer richting einde zomer tijd om het vervolg te geven (buitenste dorpel moet er nog op).
Stap voor stap :thumbup:

vdWal. 24-03-2025 18:53

lekker bezig hoor!

wat voor schijven en klauwen heb je gebruikt aan de voorzijde?

VWCaddymk1 24-03-2025 20:59

Quote:
Originally Posted by vdWal.
lekker bezig hoor!

wat voor schijven en klauwen heb je gebruikt aan de voorzijde?

Setje van een Scirocco 16v
256mm schijven dacht ik.

The Skinnmeister 25-03-2025 07:53

Ziet er weer top uit :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 09:32.