![]() |
Quote:
Nee, dat is de haven van Vlissingen, waar we naar kijken is het cross terrein. En die bus komt daar al een tijdje niet meer geloof ik. Quote:
Eigen huis en tuin = altijd bezig :D Eigen huis, tuin en auto's = tijd te kort :screwy: |
Quote:
Toevallig , ik had precies dezelfde gedachte :thumbup: Maar leuk topic ! , je kunt het wel mooi verwoorden :) , en ook mooi om te zien hoe je alles aanpakt ,leuk topic om te volgen , iig succes met je project :cool: |
Quote:
:goodpost: ...en alsnog: hartelijk :welcome: hier! |
Kijk die Hondaman die typt met een Zeeuws accent, :thumbup:
daar komt het door dat het Topic leuk is om de volgen, dat had ik ook al een beetje. is geen kritiek he, :D Ik merk vaak dat als ik wat typ, dat het kortaf lijkt over te komen, terwijl ik dat nooit zo bedoel. Leuk topic!! |
Quote:
Ik heb een naamswijziging aangevraagd naar Audiman :D Als dat zo ver is zal ik me netjes voorstellen in het daarvoor bedoelde topic. En dat Zeeuws accent zal wel meevallen, gezien dat mijn ouders uit Utrecht kwamen :D Ik was vandaag plaatjes aan het schieten; Ik weet niet of deze schoonheid van een forumlid is, maar zo te zien heeft ie even geen tijd voor haar dan....:( De lak is echt helemaal weg gebrand door de zon. Bandjes staan bijna plat....ik ken deze auto goed, toen ik mbo motorvoertuigen deed was ze van een klasgenoot van mij uit Goes. Die had hem samen met zijn vader in orde gemaakt. Toen school afgelopen was kocht hij een Impreza en de Corrado ging naar de huidige eigenaar. Leren interieur in nette staat. Vrij strak ook nog, voor een auto die al 5 jaar buiten staat en nauwelijks mee gereden wordt... Ik heb deze auto apk mogen keuren toen ze nog een beduidend betere staat was, nu zie ik net dat ze 13-05-2011 een nieuwe eigenaar heeft gekregen en nog gekeurd is tot 23-11-2011. Hopen dat de nieuwe eigenaar haar weer in haar oude glorie hersteld, want ik weet hoe mooi deze auto eens was....(pinkt traantje weg) |
![]() (Foto by Maddie) Binnenkort maar eens een andere turbo scoren bij de sloop want de Audi begint harder te roken en meer smeermiddel te verbruiken dan z'n baasje :D:D:D |
Quote:
...rook je dan zoveel? :tongue: Quote:
...smeer jij dan zoveel? :D |
1 ja
2 ja Nog meer vragen ? :D |
Quote:
als de audi is gerepareerd gaat zn baasje dan net zoveel roken en smeren? :D :D :D |
![]() Het orgel is weer een jaar gekeurd, zonder adviespunten of wat dan ook! :D:D:D Had niet eens de pomp terug gedraaid, alleen 10% benzine erbij :D We gaan weer een jaar vliegen :thumbup: |
Vanmiddag de turbo van een aaz geslachtofferd voor de Audi, nu een revisie setje erin en erop met die ladepumpe! :thumbup:
|
ga zo door! keep-'m going!
|
Komt goed, maar tis druk op het moment. Ik begin in oktober met een nieuwe baan, school begint volgende week en de mk1 16v ombouw van m'n collega wil ook aandacht. Genoeg te doen dus! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
|
Net even foto's geschoten van het beest;
Komt uit dezelfde B4 waar de fans en oliekoeler kit ook uit komen. Maar eens flink de schoonmaak erdoor, ik had hem op de sloop al leeg geklopt, maar nog genoeg roet :screwy: Het motortje was flink overleden en de speling op de lagers verteld me dat de turbo ook onderweg was :D Ik heb een revisie kitje op het oog bij NGC Turbotechnik weet niet of er forumleden zijn die daar ervaring mee hebben, maar ziet er goed uit en voor 75 euri's alle seals en lagers weer nieuw. Opgeteld met de prijs van turbo en spruitstuk voor onder de 150 euro weer een goed blazertje lijkt me. Eerst alles maar eens schoonmaken en kijken hoe het er aan toe is. |
LEGO!
Revisie kitje voor mijn KKK is ietsjes duurder als 75 euri; 139 :mad: |
Hoe wil je de turbo straks uitbalanceren als ik vragen mag?
|
Quote:
daar ben ik ook wel heul benieuwd naar :rolleyes: edit,als ik zo je uitlaatschoepen bekijk hebben die ook goed op hun flikker gehad. |
Ja, die turbo kan je waarschijnlijk binnen een paar kilometer bij het oud-ijzer doen.
Turborevisie reikt helaas verder dan wat nieuwe lagers en kleindelen. Het belangrijkste, het balanceren, is hetgene wat bijna niemand kan en dus vaak vergeten wordt. Zonder balanceren houdt het spulletje niet lang stand bij toerentallen dik boven de 100.000rpm. Als je de boel gewoon netjes van plan was te balanceren, heb ik niks gezegd natuurlijk. ;) |
Ik zal eens kijken of een revisiebedrijf waar ik voorheen voor m'n werk zaken mee deed hem kan balanceren. Schoepjes lopen anders nog zeer strak langs de turbine behuizing?! Maar als ik goeiekoop aan een revisieturbo kan komen zal dat niet opwegen tegen de kosten die ik moet maken om deze in orde te krijgen denk ik. Gelukkig was ie niet heel duur en het uit elkaar halen was leerzaam :thumbup:
|
Spuitstukje en wastegate gestraald en even gespoten;
Nu ligt de klep van de wastegate in een zitting die meer van het maanoppervlak dan een zitting weg had dus met een grote boor in de freesbank even een beginnetje gemaakt; Strakjes met kleppenslijp pasta op elkaar inslijpen. Hopelijk wat minder lekkage en dus snellere drukopbouw onderin :thumbup::thumbup::thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 08:43. |