Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Gijs's nieuwe ride: Passat Variant uit 1987 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21378)

sjampoo 06-10-2007 18:58

En weer mooi strak!

*Heb je ook foto's van rechts met deze velgen? Vast niet he?!*

Gijs 06-10-2007 19:04

Nope, heb ze alleen ff links gemonteerd. Andere banden waren slap/lek :)

evilnyntje 07-10-2007 10:39

Staat goed die BBS rm's! Nu nog ff mooi maken.

Arne 07-10-2007 13:30

Erg gaaf ding, gisteren in het echt bewonderd!

Gijs 07-10-2007 18:01

Ah, dan is die witte 16v van jou dus. Die ziet er ook goed/dik uit! :cool:

stefanbladel 10-10-2007 00:17

heey gijs..heb hem in oss nog ff kunne bewonderen:) maar die bbs'en staan em zeker goed.

hoe is het trouwens met je nieuwe aanwinst?

Gijs 12-10-2007 23:27

Tsja, de nieuwe aanwinst staat te wachten totdat ie gedemonteerd wordt :rolleyes:

breadfan83 13-10-2007 00:02

Ik blijf erbij... 100cm plasma, velours bankje, jacuzzi, lichtjes aan het plafond. :cool:

Melvin 13-10-2007 11:58

Opzich heb je een leuk idee, maar wordt wel schreeuwen om aandacht straks ofniet?

Gijs 13-10-2007 20:29

Haha, apart zal het wel worden maar ik wil het subtiel doen.
Jacuzzi zal best vet zijn ;) Eerst maar eens gaan slopen en kijken of het verbouwen/ombouwen te doen is :)

Gijs 03-12-2007 19:38

Gisteren het schroefset aan de achterzijde er even onderuit gehaald om hem wat aan te passen.

Op de onderstaande foto is te zien dat er een korte en een lange veer op zit;

De dempers waren tot op 2cm schroefdraad na omlaag geschroeft. Dit was nogal stug, dus heb ik de korte veer er tussenuit gehaald;

Wordt dit vaker gedaan of is dit slecht voor de dempers en/of auto? In principe veranderd er niks; auto is even laag maar heeft meer vering :)

Nog een klein iets; dankzij Stijn heb ik eindelijk m'n rolo compleet kunnen maken :D

Beetje slechte foto, maar het weer was er niet naar om buiten te gaan staan ;)
Het is allemaal nog wat vies, maar ben echt super blij met de rolo, zijn moeilijk te vinden :)

Ebut 03-12-2007 19:42

Netjes!! :rock:

RubenD 03-12-2007 19:55

Die hulpveer zorgt ervoor dat je veer klemt als je volledig uitveert. Zo kan de hoofdveer dus niet schuin komen te zitten (verschieten) met nare gevolgen vandien. Ook voor de APK is die nodig, omdat anders je hoofdveer los eronder "slingert" en dat is dus APK afkeur.

Als je door een kuil rijdt, je weet maar nooit, kan deze setup dus voor gevaarlijke situatie zorgen. Veel mensen halen ze eruit, maar enkel en alleen om nog lager te gaan als ze momenteel al rijden. Persoonlijk zou ik ze er nooit onderuit halen.

Maar heb je de auto nu opdezelfde hoogte afgesteld als voorheen? Dan heeft het verwijderen van de hulpveer dus helemaal geen effect op de ingaande slag van je dempers. Het enige wat je nu hebt is meer schroefdraad over onder de stelringen. Meer niet. Je hebt immers je zuigerstang niet ingekort.

Je hebt dus niks aan je veer en demper karakteristiek veranderd. Alleen de uitverende karakteristiek is van progressief naar lineair veranderd en zal bij compleet uitveren een beste klapgeven op het moment dat de auto weer gaat inveren.

En mooi dat je de rollo compleet hebt! Kunnen de mensen al je illegale vuurwerk niet meer zien ;) :D

RubenD 03-12-2007 19:58

Wat je beter kunt doen is je bumpstop wat inkorten, zo heb je wat meer vrije slag. En zal het wat minder stug zijn omdat er meer daadwerkelijk gedempt word i.p.v. geklapperd op de bumpstops. Maar let er wel op dat je ze niet teveel inkort. Rij je anders met een vaste geklapte demper. Dat wil je ook niet.

Gijs 03-12-2007 20:08

Okay, maar volgens mij liggen de zitten de veren er nu niet los onder. Maar wat ik dan niet helemaal begrijp is dat er nu een betere veerweg is. Qua hoogte is ie max 1cm hoger gekomen..

Bij de bumpstops heb ik nog helemaal niet gekeken hoeveel ruimte deze nog hadden.. :)

Gijs 10-12-2007 23:02

De achtervering is niet optimaal (lees: kut). Het is nogal een dwijl op de snelweg met een klein beetje zijwind.

To do;
- Schroefset naar normaal brengen en hoger zetten óf originele vering weer terug...
- Startmotor vervangen, deze heeft het vandaag begeven. Meteen maar kijken of ik de 5 bak eronder ga zetten :)
- Remmerij vernieuwen; achter is er een remverschil het piept zo nu en dan. Voor beginnen de schijven dun te worden.

Gelukkig is de APK pas in mei en doet m'n jetta het goed, dus ik kan blijven rijden :D

Zollie 11-12-2007 10:24

startmotor vervangen en 5bak erin?

wat een gedoe, in de rode ligt een topblok, hele ding erin lepelen! 1,8.. 5bak.. en een goeie startmotor, top!

ik heb mijn 45~55mm set binnen uit de Heimat. die gaat binnenkort onder de sjontana. achter ben ik al eens bezig geweest met dempers vervangen.. maar hoe groot is de klus voor?
gister is ie bij de garage geweest voor een compleet losgelopen voorwiellager. maar die hadden behoorlijke moeite, en moesten de boel verhitten om t een beetje los te krijgen... rechts is dus gangbaar nu, links zal ook wel zwoegen worden.
moet gewoon de hele stuurshit los, eer je erbij kan?

Gijs 11-12-2007 16:24

De stuurstangen moeten inderdaad los. Eigenlijk moet alles eraf. Bij mij zat het niet overdreven muurvast, maar in de loop der jaren kan dat wel voorkomen.. Jammergenoeg heb ik toen geen foto's gemaakt hoe de voorzijde gemonteerd zit.

Heb jij een linkje van het verlagingssetje wat je nu gekocht hebt? Ik zoek nog voor de achterzijde een fatsoenlijk setje :)

evilnyntje 11-12-2007 22:02

Zie de rolo nu pas, nice! Deze zit echt vast :)

Gijs 05-01-2008 01:02

Nog niet helemaal. Ik hoef alleen nog maar 4 zelftappers erin te draaien (is origineel ook zo) en 4 dopjes erop te klikken. :)

Startmotor was niet kapot. Er was ergens kortsluiting waardoor m'n accu steeds leeg getrokken werd :redface: (alsweer een tijdje geleden opgelost trouwens)

All times are GMT +1. The time now is 15:20.