![]() |
Quote:
Geen idee waarom, maar hier zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten. Als ik nieuwe deurpinnen heb zal ik eens kijken. De huidige zijn nogal versleten. En als er iemand weet waarom dit zo is graag reageren. Maar de portieren kunnen weer goed open en dicht. Geen idee of ze ook op slot moeten kunnen. Bovendien kan dit, maar je moet alleen niet beide deuren tegelijk doen. ;-) (of het dak openlaten) Dus APK puntje opgelost denk ik. |
Quote:
Check het toch maar even, ik had bij de rechterdeur van mijn Golf II nl. precies hetzelfde probleem! De klink was na een inbraak vervangen door een linker... |
Quote:
Ik zal het checken ;-) |
Onderdelen donor erbij. een 1988er ;-)
![]() Volgens vorige eigenaar snoefrot. maar valt nog wel mee volgens mij. Maar 'k heb d'r ook niet zoveel verstand van. Kan sommige onderdelen wel gebruiken. Zal later wel eens wat meer detail foto's plaatsen. |
Mooi dat je er een donor bij hebt en je deurklinken ben je er al uit anders kun je ze altijd van deze pakken mits ze het doen??
|
Quote:
Nee ik ben nog niet met de deurklinken bezig geweest om te kijken wat precies het probleem is. Geen tijd. Maar de linker van de donor werkt iig nog goed. De rechter gaat ook niet op slot met de sleutel die ik erbij heb. Plan was eigenlijk om alle sloten over te zetten zodat de wagen weer met 1 sleutel voor alle sloten was. Wat ik verder ga gebruiken is het verlagingssetje, het momo sportstuurtje. (geen idee of dat handig is zo'n klein stuur in een auto zonder stuurbekrachtiging) De doorpins, tankdop, matten set, karmann logo's en verder nog wat spul wat ik tegenkom. Wat onderdelen op reserve leggen is natuurlijk ook handig. (startmotor, dynamo en dergelijke) |
volgens mij kan ik rechts voor bij de kokerbalk er toch echt doorheen kijken :D :D
|
Quote:
Echt niet! Detail foto's volgen later. ;-) |
Quote:
Dan is het denk ik de inval van het licht;) |
In het kader van de prangende vragen: :D
Linker buitenspiegel vervangen... Da's nog niet zo eenvoudig heb ik gemerkt. 'k Heb bij de niet goede spiegel al geprobeerd de schroef los te krijgen waarmee hij op het plaatwerk van de deur bevestigd is. Helaas is de hoek waaronder ik de sterschroevendraaier kan plaatsen niet goed en zit de schroef uiteraard moervast. ;-) Ik wil het niet forceren en de schroefkop stuk maken. Op marktplaats zie ik wel eens foto's van golf deuren waar de spiegel omgeklapt staat. (naar het raam toe) Ik heb dit met aannemelijke druk op de spiegel behuizing ook geprobeerd maar hij wil niet omklappen. Mijn vragen: Kan dit, (omklappen) en zo ja hoe? Kan hij ook de andere kant op omklappen, zodat ik beter bij de bevestigingsschroef kan? Een andere manier om de schroef los te krijgen? Bij de donor hetzelfde probleem van niet om willen klappen van de spiegel... Grrr. |
Wd40, Wd40, Wd40
|
Inderdaad, even flink laten weken in de WD40. Dan komen ze soms los, er zit namelijk een stalen bus in die gaat roesten, uitzetten en klemmen. Dan draait de spiegel dus niet meer en als je het forceert breekt hij af. Om hem eraf te krijgen zul je hem hoe dan ook moeten verdraaien, anders gaat het niet.
En die sloten, dat zijn zeker de imitatie plastieken nep chromen ondingen? Inderdaad is links en recht niet gelijk en het klinkt alsof dat je probleem is, maar als dat niet zo is, is het simpelweg de kwaliteit van de klinken. Dat is altijd miserie. |
Dankuuu, Tjaap en Barn. Alhoewel ik geen WD40 in huis had maar wel een bus applied multioil heb ik 1 spiegel losgekregen. Omdat deze spiegel veel speling had op het voetstuk was het makkelijk de vloeistof ertussen te spuiten. De goede spiegel geeft nog geen krimp. Halve bus multioil erop. ;-) Morgen nog maar eens proberen en even naar.... Dat zeg ik ;-) Een voorraad WD 40 halen
|
Quote:
Klopt zijn neppers ;-) 'k Heb d'r al spijt van ze gekocht te hebben. Als alles meezit komen er weer originele klinken en sloten op van de donor. Voor nu is het zaak alles snel APK waardig te maken want ik wil wel een rijdend project. ;-) |
Zie volgende post
Locatie gem. Peel en Maas Limburg. ![]() |
Hoor net van de vorige eigenaar dat er iets mis is met het blok.
Nokkenas oid. ? Er zit iig een tik ergens bovenin. Is dus niet meer te koop wil niet iemand rommel verkopen. Maar wellicht zijn sommige onderdelen wel bruikbaar. Zelf eraf slopen. ;-) Kan alleen de post in het verkooptopic niet aanpassen en verwijderen??? |
Quote:
klopt, verkooptopics kan je niet aanpassen. ik zou gewoon het blok uit elkaar halen, kun je dynamo, enz. verkopen, en om een blok uit elkaar te halen is ook leuk om te doen :thumbup: |
Detail foto's:
Binnen scherm LV. Klein rot plekje zie pijl ![]() Binnenscherm RV ![]() Binnenscherm detail RV ![]() Draagbalk RV ![]() Spatbord LA ![]() Spatbord RA ![]() Interieur ![]() deur binnen L ![]() Spatbord ![]() Kortom niet echt veel rotte plekken op de achterspatborden na. En een klein plekje in het linker voorscherm. Het wit wat je op sommige plekken ziet is de originele kleur van de auto. Plannen met de restanten. Het bruikbare eraf halen en van de achterkant een aanhanger maken. ;-) |
Quote:
Ja ik denk dat dat een aardige optie is ;-) |
Kleine klusjes.
Vallen soms nog tegen ;-) Vanmiddag dacht ik even snel de tankdop over te zetten van de donor. Ging stiekem toch gauw weer een uurtje inzitten. Maar ziet er wel beter uit zo. Moet alleen het aluminium nog wat meer op hoogglans brengen. Is nu gepoetst met commandant 4. Hoe krijg ik dit hoogglans? met welk middel? Tevens op zoek naar een velgje als op de foto met een apk goed bandje. ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 05:04. |