Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Toch ook maar even handjes schudden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10578)

Gilex 18-06-2006 22:36

de 6K twins :lol:

René 18-06-2006 23:35

dat staat goed! :cool:

Vento Vice 19-06-2006 09:56

Geen woorden voor of toch wel?

In één woord: WOW! :jacks:

Als je deze laatste foto's vergelijkt, met hoe-ie ooit van de band af rolde....
W A T E E N V E R S C H I L !!!
Origineel is het eigenlijk qua carrosserie toch net als een Cordoba?! Passen dÃ*e achterlichten ook niet dan? Is ook wel mooi nl.; zwart-rood. Ik weet dat er bij de Seat een reflectorplaat tussen zit; de achterklep van jou is juist dan een mooiere; die loopt gelijk met de lichten... (oké, je hebt natuurlijk niet voor niks moeite gedaan voor de Braziliaanse exemplaren...)

Idd, het oorspronkelijke model ziet er wat oubollig uit, maar nu dus TOTAAL NIET MEER! Die lip (waar is die origineel van?) en die skirts; het is nèt, of ze er voor gemáákt zijn! ...En ìk vind de spoiler 'm wèl Ã*f maken! :thumbup:
(ja, ja, ik wéét 't, die skirts zij er ook indirect voor gemaakt; POLO CLASSIC = SEAT CORDOBA = SEAT IBIZA MET KONT)

De sebrings passen er goed bij, maar de OZ-'s zijn HE-LE-MAAL SUPER!
(qua uiterlijk nix meer aan doen; klaar! :D )

Kortom: R-E-S-P-E-C-T voor deze kofferbakliefhebber!
Lekker hè, die veren in je :ass: ?!
Ik ben zelf ook overstag gegaan, want ik rij binnenkort in een VW Vento 2.0 GT, óók met flinke kofferbak-bak-bak-bak-bak -ak k ...

complimenten van Vento-Vice, fka René type twee

P.S.: Heb jÃ*j al een sticker van de "trunk society"? ;)

Gilex 19-06-2006 15:09

Trunck sticker zit er al een hele poos op, moet hier volgens mij nog ergens een topic van rond zwerven :tongue:
Cordoba untis passen niet, kofferklep loopt net weer iets anders, en de gaten in carroserie komen niet 100% overeen.
Verder heb je idd gelijk, chassis en 99% van carroserie is gelijk aan Cordoba en deels ibiza. (zijn allemaal 6K modelen)

Veertje meer of minder maakt niet uit :D Ben gewoon tevreden met onze daily.
En best uniek, op MIVW was ik zoals vaker de enige met een 6KV classic.
Zelfs op duitse meetings zijn ze vaak op een hand te tellen, al kom ik dan wel vaak leden tegen van 6KV.net waar ik ook lid ben :D

61 RagTop 19-06-2006 18:02

gave wagen hoor,
zag er op mivw netjes uit ;-)

had me daily schuin naast je geparkeerd ;-)

Gilex 19-06-2006 23:09

Na MIVW nog een paar plaatjes geschoten met de andere helft van de 6K twins :D
Dit zijn er maar een paar van mijn kant, m'n kameraad zit helaas op het moment tussen twee providers in maar ook hij heeft nog een mooi aantal plaatjes

Gilex 25-06-2006 22:39

Quote:
Originally Posted by Gilex
Elk nadeel heeft zijn voordeel....... :cry: :D
We wisten sinds kort dat er links achter problemen waren onstaan bij de schroefset. de veer was niet meer 100% betrouwbaar.
..........
Dan maar gelijk een andere schroefset besteld. .....

En sinds donderdag zit er al de nieuwe schroefset onder. Ditmaal een supersport set.
Voorlopig bijna de zelfde instellingen kwa hoogte als met de oude. Voor hooguit een centimeter lager. (was bij de oude set maximaal laag) en nu nog 3 tot 4 cm schroefdraad over om verder te zakken.
Achter een kleine 2 cm lager dan de oude set. De oude set had bij die instelling nog een dikke 7 cm draad over, dat is er nu bij de supersport set ook nog over.
Kortom het kan goed laag als het zou moeten :D
Voelt gelijk weer een stuk prettiger aan. En ook een stuk stugger, maar da's wel goed en prettig rijden :cool:

Gilex 16-10-2006 19:08

Tijd voor een klein schopje:
Paar dingen zijn weer veranderd de laatste tijd. O.a chroom lijsten verwijderd aan de buitenkant.
schroefset staat nu weer iets anders ingesteld, maar dat zal nog wel weer veranderen.
De Remus is het afgelopen weekend met pensieon gestuurd. Zaten nog al behoorlijke slijtplekken op. Zit voorlopig weer een standaard dempertje onder.
Voordeel hier van is dat de bodemvrijheid achter gelijk met een kleine 10cm is verhoogd. Originele demper is kleiner en hangt hoger, en de eindpijpjes vallen nu netjes zoals VW bedacht heeft achter de bumper, onzichtbaar voor de achterligger
Verder druk bezig met de Sebrings, deze worden op het moment klaargestoomd voor de winter, en over enkele weken de OZ´s gaan vervangen.
Kleurtje voor deze winter, candy wit achtig:

Nu alleen nog de wintersloffen scoren en monteren ;)

Edrik 16-10-2006 19:14

Dit topc nog niet eerder gezien.
Nette auto('s) !
Ben benieuwd hoe die velgen eronder gaan staan!

RubenD 16-10-2006 20:31

Zoals ik al zei: zit er dik uit!

Gilex 19-10-2006 11:36

En inmiddels beginnen de plannen voor 2007 ook aardig rond te komen :)
Iets met de koplampen doen (helder maar geen angeleyes of projectors, iig niet seat 6K units) met xenon waarschijnlijk
Interieur moet nog eens onderhanden worden genomen. En enkele kleinere details :D

Gilex 28-10-2006 21:49

En en na een bezoekje aan JD in Lochem kan het weekend niet meer stuk:

Origineel:
47KW (64PK) @ 4200rpm en 125Nm @ 2200 t/m 2800rpm

Op de bank:
88,8PK @4400rpm
en koppelvlakke van een dikke 164nm vanaf een 1600 tot 3500rpm en daarna rustig afbouwend tot een 150nm bij 4000rpm
En op papier: uitdraai

BBS-roy 29-10-2006 11:24

Das nie slecht, voor'n sdi-tje :D

Gilex 31-10-2006 11:23

Quote:
Originally Posted by BBS-roy
Das nie slecht, voor'n sdi-tje :D

Idd niet slecht verwachting was rond de 75 pk.
En da´s zeker niet slecht voor een N.A. SDI, dat zeiden Jeroen en Martijn daar dus ook.

All times are GMT +1. The time now is 05:34.