![]() |
Ik ga vandaag verder met stralen enzo.
Daarna ga ik vandaag ook nog beginnen met lassen van de roetplekjes en antenne gat enz. En ik ga vandaag mijn velgen weg brengen voor het spuiten. Krijg vandaag ook mn nieuwe platen (opgelegd) binnen van pa zn werk, en ook alle RVS boutjes die in mijn velgen komen. Ik hoop dat hij over 2 weken de deur uit gaat om voor te bewerken te laten spuiten. Ik ga eerst mijn achterremmen helemaal schoonmaken, ontvetten en dan ga ik die weer in elkaar zetten. En jij? |
Hoi Stefan
Net je hele topic doorgelezen, goed bezig!! :thumbup: Ik heb destijds de binnenkant met veel thinner, plamuurmes en de laatste restjes teer met een hete lucht pistool en een doek schoongemaakt. Dit heeft als voordeel dat de rest van de verf blijft zitten en je dus niet ook de binnenkant opnieuw moet spuiten, tenzij je dit juist wel wilt.... Voor plastic voor je bumper zou ik een oude, kapotte bumper scoren, kun je uit zagen wat je wilt :D ben wel benieuwd naar het resultaat ;) MvG Nol |
Quote:
Ja, ik wil de binnen en buitenkant spuiten, dus het maakt me niks uit eigeniljk! Maar bedankt:) Ik heb het probleem van de bumper al opgelost door inderdaad mijn originele bumper kapot te zagen:P ;) |
ga je de remschoenen ook vervangen achter? Misschien oppassen met de maat van de remschoenen, je hebt meestal 180x30 mm, maar bij SB motoren kan het ook wel eens 200x40 mm zijn... Ben benieuwd wat je hebt.
|
Hey stefan zeer netjes project net je hele topic doorgelezen toppie kerel :)
|
Quote:
Nee, ze waren echt nog best dik. Net als de remblokken voor, die hadden nog makkelijk genoeg voering.. Dus heb ze gewoon dwars opgeschuurd en heel goed ontvet. Net als de trommels, heel goed met staalborstel op schroefmachine schoon gemaakt en toen dwars opgeschuurd.;) |
Quote:
Dankje!! Wel blijven volgen he! Want het project is pas ECHT mooi als hij weer in elkaar staat:D |
Volgen doe ik zeker no problemo :P
|
Yess,
ZEEER goed nieuws. Ma haar opel vectra is vandaag eindelijk de deur uit. En nu komt er dus eindelijk een volkswagen voor in de plaats:P Ze is aan het kijken voor een leuk polotje:D Ik post foto's zodra ze iets heeft!:) ;) |
Kiek
dagdag ****** :P hallo volkswagen :) |
dat ik dit project nu pas tegen kom zeg! nog geen 5 km hier vandaan. iig goed bezig!
|
Quote:
Oud-gastel, ben je zo inderdaad:P Hoe heet je en hoe oud ben je? Mischien ken ik je wel viavia:P Wel leuk voor jou dat jij zo dichtbij woont, Want jij ziet voortaan elke keer een dikke golf 2 rijden:D (haha) ;) |
ik heet jasper rademakers, 24 jaar. jouw naam komt me wel bekent voor want ik heb ooit gewerkt voor een stefan van de riet uit oudenbosch.
als joost ooit een keer komt kijken moet ik mischien ook maar ff komen kijken, ik ben namelijk ook met een golfje 2 bezig. zoek maar ff op facebook. :-p |
Wanneer gaat je body naar de spuiter?
De mijne staat hoop ik vandaag weer op de grond, kan ie eindelijk de garage :P |
Quote:
Vriendenuitnodiging verstuurd;) Isgoed, van mij mag je:P! |
Quote:
Haa, Jaa heb het al weer gezien voordat ik dit berichtje heb gezien hea. Dn GTI'e:P zie je morge nog wel;) |
Heb verschillende plekken bij de golf gelast, heb nu even een plek wat bij de achterklep rot was op de foto.
Ik heb ook alle roestplekjes weggeslepen (die oppervlakte waren) en waar straks mijn spatschermen enzo op komen goed in de speciale primer gezet die ik gehad heb van diegene die heel mijn auto gaat voorbewerken (dit is las primer, als dit erop zit kun je alsnog gewoon lassen.) En ook een foto van een zakkie met 140 RVS M8 inbus bouten die ik stuk voor stuk nog moet gaan polijsten:D Want ik heb alle plastic nepboutjes uit mn velg geboord en m8 getapt. Dus maurice, hier de foto's!:P ![]() ![]() ![]() ![]() |
Netjes Netjes ga zo door kerel niet gehaast maar alles in een keer goed :)
|
Quote:
Precies zoals ik nu denk;) |
Heel mooi project! Word erg netjes. Heb je eigenlijk veel moeite moeten doen om het gaspedaal in te bouwen, en de zekeringenkast? En hoe zit het met de richting aanwijzers past dat om de stuurkolom heen? Sta zelf ook een beetje op het punt om in mijn golf een tdi te bouwen.
|
Quote:
Heb knipper schakelaars enzo gewoon golf 2 gelaten en stekkers overgezet enzo;) Zekeringkast moet ik nog doen, maar ik verwacht minder problemen bij een zekeringkastje als bijv. mijn intercooler enzo:P Gaspedalen moet je wel je motorschot wat aanpassen enzo;) |
Welke kleur wordt die gespoten eigenlijk stefan
|
Oeps per ongeluk over heen gelezen
|
Waar achterklep sluiting zit mooi afgewerkt na het lassen en in de primer gezet.
![]() ![]() ![]() En de nieuwe BBS RA's! 15 inch 6 J , hij had er al 1 opgeknapt om te kijken of het stond. Dit worden wintervelgen dus rand word niet gepolijst maar metalic licht zilver ofzo gespoten. En ik denk dat ik het hart geel ga doen;) |
Mooi project! Zal hem hier in de buurt wel zien rondrijden als 'ie af is!
|
Zo stefan mooi velgjes
|
Dankje, ben er zelf ook blij mee!
|
Ik heb vandeweek ook gewerkt aan een tool om mijn velgen op te spannen in mijn kolomboormachine.
Ik heb een naaf waar de velg dus met 4 wielbouten opgeschroefd kan worden op een as gemaakt, deze as is aan de onderkant ondersteund door een groot lager. Hij draait met 270 RPM rond en ik kan dus heel makkelijk velgrandschade wegwerken met een vijl, daarna met een fijne vijl afwerken en van korrel 120 tot 3000 opschuren waarna ik ze polijst. Als ik een tool heb gemaakt waarmee ik de velgen zonder slingering op kan stellen (want nu slingert hij nog een beetje zie je wel op het filmpje). Dan wil ik ook voor andere mensen velgrandschade weg gaan werken en polijsten. Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=w80VAK0dMNg |
Mooi tooltje zo! Alleen zou ik inderdaad die onbalans er wel uit halen :)
|
gaaf gedaan met dat tooltje
|
Jaa die onbalans komt omdat het nog een "prototype" is:P
Ik laat volgende week een as draaien op pa zn werk die precies door de naaf heen gaat. |
![]() DIT IS GESCHUURD MET: 120-220-320-400-800-1200-1500-2000-2500. De tussenmaten waren op dus heb om even te kijken zo even gedaan!! Dus het word natuurlijk veel mooier:P:P Ik heb hier dus zomaar heel even over gedaan op dat apparaat:P ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heb toen de vorm uitgeslepen en in de auto gelast maar mn mobiel was leeg, geen foto's daarvan dus;) |
Interessant threatje, ben benieuwd naar eind resultaat.
Waar in kruisland woonde eigelijk? Hoe gaat polijsten je af? Grts |
waar halen jullie dat fijnere schuurpapier vandaan, hier hebben ze het bij de verfwinkel maar tot korrel 1000 ofzo, ik ben ook velgen aan het polijsten, maar moet nu over op de fijnere korrel schuren, om de krajes eruit te halen
|
Ik bij JP carcolor bij mij in de buurt, meestal te krijgen bij alle autoschade winkels.
|
Hey Stefan
Wanneer weer update :D |
Mn laptop is tijdje kapot geweest, heb nu weer nieuwe gekocht.
Verder ligt het ook ver stil. Golf staat spuitklaar alleen die vent die hem op komt halen en het allemaal gaat doen is ziek.. ;) Dusja, duurt mischien nog weekje voor hij naar spuiter gaat. hier iniedergerval nog foto's van de auto zover hij klaar staat:D ![]() ![]() ![]() |
Nou over spuiten die auto! Wordt wel eens tijd, maar het afwerkingsproces komt steeds dichterbij! Mooie update's, maar welke kleur wordt de Golf?
|
Quote:
moet jij zeggen haha;) maar de golf word blauw toch?gaat lekker zo! |
hey stefan
super gaafe golf! goed gedaan ben benieuwd hoe hij gaat worden. probeer je al een tijdje te volgen. ben zelf namelijk ook met een golf 2 tdi project bezig. alleen komt er bij mij een golf 3 tdi 110 pk gechipt naar 130 in. verder een leuk project goed bezig! keep up the good work gr johan |
All times are GMT +1. The time now is 23:00. |