![]() |
Quote:
Thanks voor de tip ! Denk dat ik het zooitje daar ook maar heen ga brengen, aan de reacties te zien. |
Carla is inderdaad goed (hoor ik van diverse mensen die hier iets hebben laten doen). Maar let wel ze doet dit niet zo maar in haar huiskamertje. Ze heeft echt een bedrijfje.
Echter kost een interieurtje van een Golf 1 in stof bekleden 900 tot 1000 Euro afhankelijk van de wensen. Dat is toch een hoop geld. |
Quote:
Is idd een hoop geld. Ik moet zelf eerst even kijken in wat voor staat het interieur is. Daarna ga ik even nacheken wat het zou gaan kosten, in feite hoeft het alleen opnieuw opgevuld te worden denk ik. Dus dat gaat hopenlijk dan wel meevallen :rolleyes: |
Ow, misverstandje. Dacht dat je het interieur helemaal opnieuw wilde laten bekleden, maar opvullen is natuurlijk een heel ander verhaal.
|
Quote:
Nja ik zie wel wat het gaat kosten. Als ik weer in de loods ben maak ik wel even foto's en stuur die op voor te kijken wat het ongeveer gaat kosten. Heb toch nog tijd genoeg :) Heeft iemand trouwens tips voor het schoonmaken van het blok ? We hebben al veel schoon proberen te maken met dasty. Maar hoe doen de meeste het ? Met dasty en een borsteltje ? Ik wil het blok namelijk spuiten, zodat het weer als nieuw uit gaat zien :cool: |
Ik heb het met Dasty een een borsteltje gedaan en op sommige plekken met een staalborstel. Vervolgens ook het onderblok weer zwart gespoten met hittebestendige lak.
|
Quote:
Gewoon met een afwasborstel ofzo ? Heb nog wat dasty in de loods staan meen ik, dus ga het binnenkort eens proberen. Bedankt voor de tip ! Oja, moet trouwens eens gaan kijken voor een andere kabelboom, want één van de stekkers was beetje helemaal zwart. Ik denk dat daardoor ook de toerenteller tot 10000 toeren bij 120 ging :rolleyes: |
iedere dag als ik in de loods ben vraagt je golf; wanneer komt thijs me weer verder afmaken, frank?
waarop ik maar moet antwoorden: ik weet het niet maar als ik um zie zal ik ut um vragen... :) |
:D
Hoe staat het met de spuitcabine Frank? Hoorde van Corrado-Thijs dat het al aardig opschiet met 't hoekje. |
Quote:
Haha, ik zal hem straks een bellen dat hij die beugel begin volgende week kan komen halen, zodat hij de kit weg kan halen en gaan lassen. Dan moet hij wel komen :D |
Quote:
Haha, ja ik mis hem toch wel hoor :rolleyes: Helaas heb ik het nog steeds heel erg druk met school / werk enz. Als het goed is moet dat binnen een paar weken veranderen. Binnenkort zul je me zeker weer zien :D |
Quote:
Wat ik de vorige keer heb gezien is dat de spuitcabine echt flink is opgeschoten. Wordt tijd dat ik alle andere beuners in de loods eens ga leren kennen :tongue: |
Quote:
Jaa, uiteindelijk is het ons toch gelukt om een werkende telefoonverbinding te krijgen, verstond er niks van straks :screwy: Even een status. Heb straks met Erik gebeld en hij zou deze week nog zijn laswerk kunnen afronden, zodat die de beugel niet meer nodig heeft. Ik wil dan ook samen met hem volgende week direct beginnen om alle kit te verwijderen, en dan mijn pa snel aan het lassen zetten. Als mijn pa aan het lassen is was ik van plan om gelijk het blok aan te pakken. Dat wil zeggen het schoonmaken en spuiten, zodat het allemaal weer vers uit gaat zien. Zodra het laswerk afgerond is, was ik van de plan de delen die niet strak gemaakt hoeven te worden zelf te gaan schuren. Hier moet ik tzt nog even wat informatie over binnenhalen. |
Nou na net flink wat geblibberd hebben met de golf 2 heb ik even met Erik gebeld. Morgen willen we eigenlijk de beugel naar Duitsland brengen en de auto erin hangen. Enige probleem is dat we maar met 2 man zijn, dus de auto niet met z'n 2en erin kunnen hangen. Even kijken hoe we dat gaan doen..
|
Nou, vandaag was het dan zover. Vanmorgen naar Erik gereden, waar we eerst eens zijn auto moesten openbreken die was helemaal dichtgevroren :P Daarna nog de beugel aangepast zodat deze precies op het aanhangertje past. Tenslotte de auto ingeladen alsof we 2 weken op beun vakantie gingen. Eenmaal in de Loods aangekomen maar begonnen met het zoeken naar het interieur wat ik nog niet had gezien. Dit zag er dan zo uit:
![]() Helaas zag de bestuurdersstoel er niet meer zo goed uit, deze heeft een scheur. De rest ziet er nog erg goed uit. Natuurlijk moet het wel even opnieuw gevuld en gestikt worden. Daarna nog even gebabbeld met Frank zijn vrouw en maar begonnen met de auto in de beugel te hangen. Aan creativiteit ontbrak het ook vandaag niet meer en na veel een paar pogingen toch de auto nog in de beugel kunnen krijgen: ![]() ![]() Tenslotte hadden we ons zelf nog even helemaal nat gemaakt met benzine omdat we de benzine tank er nog uit gehaald hadden. |
Zeker laag is uit de mode :D
|
Eindelijk komt er wat schot in de zaak, mooi zo!
Dat spit staat toch wel stevig hè, niet dat ie dalijk bovenop de mijne ligt :tongue: |
Quote:
Neeee, je moet je aanpassen naar de situatie. Met dit weer is laagrijden helemaal kut :rolleyes: |
Quote:
Ding staat wel stevig, hij zal hooguit een koprol maken :D |
Mannen, vandaag weer aan de golf gewerkt. We hebben het meest kutte werk aan de auto verricht, namelijk: de kit verwijderen. Gelukkig viel dit ons erg mee en zijn we na 3,5 uurtjes werken zover gekomen:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Erik, nogmaals bedankt voor de hulp! |
Kijk eens aan
ziet er allemaal niet heel slecht uit !! niets onverwachts tegen gekomen ?? ga zo door :thumbup: ps zou wel even de hemel eruit pakken voordat hij helemaal verziekt is ;) |
Netjes Thijs!
Wanneer ben je volgende week in de loods? Kom dan namelijk een dag met Corrado Thijs mee :tongue: |
Schiet al lekker op zo!
|
Quote:
Er zijn natuurlijk wat plekjes naar boven gekomen. Een paar stukken die al gelast zijn, maar wel goed gedaan zijn dus dat kan blijven zitten. Tot nu toe heeft Erik 1 gaatje gevonden wat makkelijk weer dicht te lassen is. |
Quote:
Geen idee wanneer ik er weer ben. Volgende week heeft het vrouwtje ook vakantie, aan de golf 2 moet nog wat gebeuren en voor school moet ik ook nog iet s doen. Even kijken of ik tijd kan maken dus :rolleyes: |
Quote:
Erg productief dagje was het vandaag idd :cool: |
Vandaag maar weer eens wat Tektiel en kit verwijderd. We hebben de onderkant en wielkasten bijna af. Moeten nog de puntjes op de i zetten zeg maar.
Nu zit ik echter te twijfelen wat ik zal doen met de achterklep. Zonder of met ruitenwisser ? Ik vind op het moment zonder wisser veel netter, maar het is natuurlijk niet meer orgineel. |
Ik zou hem gewoon laten zitten, ofja in jouw geval plaatsen.
Lekker hoe het hoort. Maar het is jouw auto dus doe wat jij net vind. |
Het is wel mooi strak zonder ruitenwisser achter...
|
wat een mooie carrosserie zeg,
bodem in kleur maken met rx, kun je zelf aanbrengen met kwast of spuit super project, wordt vast heel mooi |
Quote:
Dankje. Moet wel zeggen dat bij de kit verwijderen er nog wat plekken naar boven zijn gekomen, maar niks dramatisch. Hebben we de kit tenminste niet voor niks verwijdert :rolleyes: Het spuiten e.d. wordt allemaal uitbesteed. Alles wordt gespoten, dus onderkant / binnenkant enz |
zeker wel een nette carrosserie!..
en ééntje die niet verloren gaat zo te zien :) mooi project thijs, nog wat uurtjes zwoegen maar een goed begin is het halve werk! ga deze zeker verder volgen succes :thumbup: nog vorderingen? |
Quote:
Dankje, leuk dat je reageert :D Op het moment zijn er niet zoveel vorderingen. Probeer volgende week alle kit en tektiel te verwijderen. Dan wil ik er wat roestwerends opsmeren ben aan het denken aan RX5 of RX10 of heeft iemand andere tips ? Erik heeft de beugel namelijk nodig, als hij hem niet meer nodig heeft kan alles afgelast worden en kan de auto naar de voorbewerker / spuiter. Heb nog liggen twijfelen om eerst te laten voorwerken en dan tijdje wachten voor te spuiten, maar doe alles liever in één keer :) |
Weer even wat laten horen van mij. Heb vandaag mijn propedeuse op school gehaald wat dus betekend dat ik weer wat meer tijd kan gaan vrij maken voor de auto :D School stond het afgelopen half jaar gewoon op plaats 1 waardoor ik helaas niet zo ver ben als dat ik gehoopt had. Ik heb het al gevraagd maar ik wil vrijdag de auto helemaal kaal maken, maar wat kan ik er dan het beste op doen zodat het niet verder gaat roesten? Ik hoop dat ik vrijdag weer een update kan plaatsen. Dan gaat het even weer rustig aan omdat Erik de beugel nodig heeft.
|
rx 5 is voor de basis van rx 10
is dun waterig en trekt in het aangeroeste metaal daarna wil rx 10 er uitstekend op hechtten hierna kun je er weer overheen met andere soorden verf ook twee componenten maar een auto spuiter heeft een hekel aan rx omdat het taai blijft, en dus kan auto lak gaan scheuren gr Peter |
Respect voor je verrichte werkzaamheden.
Leuk interieurtje, zelfde als de mijne. Eventjes recht laten trekken en het kan er weer een lange tijd tegen! |
Quote:
Dus het is beter om gewoon even wat primer erop te spuiten? Het gaat er mij voornamelijk om dat het niet verder gaat roesten tot we weer verder kunnen. Als het lassen e.d. af is zal de onderkant weer geheel in de bodyschutz komen met kleur er over. |
Quote:
Dankje, heb ook heel veel te danken aan Erik. Door hem is het een beetje uit de hand gelopen haha :screwy: |
Achja is altijd, als je eenmaal bezig bent denk je van oh dan pak ik dat ook maar mee, en zo steeds door tot je alles gehad hebt.
Nu maar hopen dat ik vrijdag kan. |
Quote:
Hoi Thijs, Ja kunt er beter primer over spuiten, om de rx goed z'n werk te laten doen moet het metaal blank zijn. Goed bezig verder! Gr Nol |
All times are GMT +1. The time now is 06:34. |