![]() |
Wel mooi dat nagenoeg alles nog leverbaar is :thumbup: En de motor laten lopen op de werkbank, geweldig!!
|
Zeker! Vrijwel alles is leverbaar, het ene wat betere kwaliteit dan het andere.. maar die kabelboom was echt prima :thumbup:
Makkelijk met die motortjes inderdaad :D uiteraard later wel ff aan de co tester gehangen en de 123 ontsteking ge-finetuned. |
Inmiddels is het 20 januari 2022.. Niet heel veel nieuws helaas… wel wat progressie maar ik zou graag wat meer progressie zien van de spuiter..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De dichtgelaste gaatjes op de laatste twee foto’s zijn van de pop-up ramen die er in zaten. Deze komen niet terug, is alleen maar roestgevoelig.. In plaats daarvan heb ik 4 schuiframen uit Brazilië laten mee komen (te zien op een vorige pagina). |
slowly but steady
|
Too slowly :D De volgende update kwam 2 maanden later :screwy:
|
6-3-2022
Langzaam druppelen er weer wat foto’s binnen. Deze weken leken wel maanden te duren :D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
het staat lekker vol met spullen bij de spuiter :D
|
Dat was z’n ‘voorbewerkingsruimte’.. i know.. don’t even ask haha
|
Hij is wel lekker bezig zo te zien.
Strak maken e voorbewerken gaat altijd wel serieus tijd in zitten. Soms ben je een week dag in dag uit bezig en denk je eind van de week, nou er is lekker veel gebeurt zeg, not. Maar dan is er heel veel gebeurt alleen je ziet het niet zo mega hard opschieten dat is het vervelende ervan. |
Uiteindelijk heeft ie er veel te lang over gedaan, maar hij was wel grondig, daar kan ik niks van zeggen.. Ik hou er alleen niet van als je geen afspraken kan maken..
|
Quote:
Punt is vaak de meeste doen het er wel bij. Dan gaat het reguliere werk voor voor de klant niet netjes maar zo gaat het door de bank genomen wel. Gelukkig is het dan wel naar wens uiteindelijk anders was het dubbel zo vervelend. |
27-3-22
Zo, weer ff een update: de lange zijde en de voorkant zijn strak en staan in de epoxy en grondlak.. aankomende week zijn de rechterkant, achterkant en dak aan de beurt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
begint ergens op te lijken
|
Ziet er goed uit, hij is lekker bezig
|
10-4-2022
Inmiddels staat de rechterkant ook in de epoxy en grondverf en is bijna spuitklaar. Daarna is het dak aan de beurt en daarna de binnenkant. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ziet er goed uit :thumbup:
|
Tnx :thumbup:
|
12-5-2022
Update Bodywork 8.642 :D Buitenkant staat nu strak, in de epoxy en grondverf: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1-6-2022
Inmiddels is het 1 juni 2022.. Binnenkant staat nu in kleur, en zaterdag wordt ie zoals het er nu naar uitziet eindelijk gespoten! Eindelijk na anderhalf jaar pfff… ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,5 jaar allemachtig
|
Quote:
1.5 jaar is wel heel lang inderdaad. Maar vergeet ook niet dat heel veel spuiters niet zitten te wachten op oldtimers. Vaak zijn deze mensen veel kritischer (logisch) en moet het allemaal uit eigen zak betaald worden. Verzekeringswerk/schade is allemaal veel makkelijker. Maakt niet uit wat het kost, tot op zekere hoogte, de verzekering betaald toch wel. Veel spuiters werken voor grote leasemaatschappijen en dan maakt het al helemaal niet meer uit. En daar komt bij dat het spuiten van een oldtimer wel even wat andere koek is als een 'nieuwe' auto. :thumbup: Als het eindresultaat maar goed is dan is hopelijk het wachten waard. :thumbup: |
@vdWal en Steven16v: dit was bij hem allemaal niet van toepassing… deze had me toegezegd ‘een maand of drie’ :shake:
Hij zat tussen twee banen in en had alle tijd overdag en in de avonduren.. uiteindelijk kwamen er allemaal excuses waardoor het niet ging lukken en heb ik er alleen maar gezeik van gehad, het zat niet ver af van een ‘arbeidsconflict’ met hem :rolleyes: Gelukkig is het uiteindelijk zonder zaken waar je gezeur mee kan krijgen afgelopen… of het resultaat goed was, volgt! :cool: |
7-6-2022
Nou, de eerste foto’s vers van de pers, sorry voor de slechte kwaliteit, spuiter heeft een kapotte lens :screwy: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En weer thuis: ![]() ![]() ![]() Uiteindelijk na 1,5 jaar weer thuis. Super strak geworden, ook de lijn tussen de twee kleuren in :thumbup: |
Super :thumbup:
|
lekkere kleuren combi ook! :thumbup:
|
Tnx mannen, het is een originele turkish kleur geworden. Het wit wat daar bij hoort vond ik te vergeeld. Zit nu een frisse Audi kleur op :thumbup:
|
Mooie kleuren combinatie. :thumbup:
|
Mooi!
|
Tnx!
|
25-6-2022
Rustig aan het opbouwen. Merk wel dat veel nieuw spul niet of niet goed past. Moet veel aanpassen of terugsturen. Nadat de bus terug van de spuiter kwam, begonnen met de achterlichten: ![]() Vervolgens de nieuwe kabelboom in en onder de bus geleid. Door het chassis was ff stoeien maar is uiteindelijk gelukt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Toen de tank weer gemonteerd met nieuw vulhals rubber: ![]() ![]() Als laatste voor vandaag het motorubber gemonteerd: ![]() |
29-6-2022
Motor er weer in na bijna 2 jaar. Werkt wel lekker, alles nieuw, vetvrij en gespoten :thumbup: ![]() |
mijlpaal!
|
Zeker, en dat opbouwen was echt eervol werk!
|
Quote:
Dat is zeker eervol werk. Krijg bijna zin om weer een auto te restaureren... :) :shake: :tongue: |
Quote:
:D :screwy: :thumbup: :D :D :D Niet verder lezen dan, komt nog veel meer moois :cool: |
12-7-2022
Niet heel veel nieuws, bezig geweest met het herstellen van de gaten in het stuur met epoxyhars: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wat voor techniek heb je daarvoor gebruikt?
|
Quote:
Geen speciale techniek, smeren met epoxy en schuren maar :D |
22-8-2022
Inmiddels weer een paar weekjes verder, en door de vakantie niet echt opgeschoten met de bus. Wel begonnen met passen van de deluxe trim (voor het spuiten al gebogen en gaatjes geboord, maar door de lagen lak toch minimaal moeten aanpassen) en de bedrading onder het dashboard. Is veel uitzoekwerk omdat het ten eerste mijn eerste keer is dat ik een complete kabelboom vervang, en ten tweede omdat ik m uit Brazilië heb laten komen, dus (de karige) beschrijving is in het Portugees :rolleyes: Dus heel veel met de pen via Google translate erbij schrijven en met de originele Europese schema’s ernaast kom ik een heel eind. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
9-9-2022
Zo, weer een stapje verder.. nadat ik nieuwe richtingaanwijzer glaasjes uit Brazilië had laten meenemen (blijf natuurlijk Hollander en op zoek naar koopjes :cool: ) ![]() toch maar de mooiere bij Paruzzi besteld. Staat hem een stuk beter. ![]() Verder met de bedrading gegaan, dat zit er nu vrijwel allemaal in en aangesloten. ![]() Nadat ik met de staafmixer de teller op 99999 :rolleyes: heb gedraaid die ook gemonteerd en aangesloten, inclusief nieuwe lampjes: ![]() Ook nog even de nieuwe Amerikaanse koplampen gemonteerd: ![]() en het ruitenwissermechanisme opgeknapt en gemonteerd: ![]() Als laatste de schakelaars gemonteerd en aangesloten en de nieuwe handgreep gemonteerd: ![]() ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 23:31. |