![]() |
welke aandrijfassen heb jij gebruikt voor die VR6 naven dan ?
|
Quote:
gewoon de gti mk 3 assen |
dus ook golf 3 draagarmen ?
|
![]() Quote:
jaa het zijn ook type 3 draagarmen |
![]() Vandaag een nieuwe speedglas gekocht , mijn vorige was al 16 jaar oud . vond dat ik wel aan een nieuwe toewas :) |
Quote:
TOP, heb dezelfde maar zonder de "tattoeage" :) |
nog wat foto,s van m,n huidige racer van de ophanging en schokkers voor en achter.
![]() ![]() ![]() ![]() achter heb ik de schokkers verlengt . ![]() op de voor en achterschokkers heb ik tangkoplagers gemonteerd ![]() ![]() |
Ben nu begonnen om uit te dockteren hoe ik de voorwiel ophanging ga doen wil ook gelijk aan weerskanten 10 cm breder gaan .
is ff puzzelen , maar hou jullie op de hoogte :screwy: ![]() |
Ik heb misschien wel een idee !
Als je net boven je chassisbalk 2 gaten maakt in het binnenscherm, dan kunnen daar je uiteindes van de bovenste draagarmen doorheen, dan maak je bovenop je balk 2 bevestigingen die je verstellen kunt, als je dan op de locatie waar je normaal je originele veerpoot aan je fusee vast zet, een schanier punt maakt aan je nieuwe draagarm, dan heb je wel de double wisbone ophanging en gebruik je je originele huidige veerpoot met demper en veer in een ! dan kun je de draagarmen gelijk 10cm langer maken en heeft het geen invloed op je originele veerpoot, Even snel iets gemaakt. ![]() Is wel een zwaar geheel op deze manier, maar dan kun je wel je originele veerpoten her gebruiken. |
Quote:
als ik het goed heb kan dat niet , want die bovenste draag arm moet dan tijdens het veren korter worden . toch ???? |
zo vandaag weer een stukje chassis terug gebracht in de golf.
kokerkanalen open gepeld . en daar weer een koker in teruggebacht waar de kooi straks weer op komt te staan. en de midde tunnel. en dan straks verder naar de achterwiel ophanging . en naar voren voor de motor en voorwiel ophanging. morgen weer verder . met weer nieuwe foto's . ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zo!
Jij pakt het even goed aan zeg! Ben benieuwd! |
Quote:
dank je wel hou jullie op de hoogte hoor :thumbup: |
Quote:
Na mijn idee moet je zorgen dat de onderste en bovenste draagarmen even lang zijn, en ook parralel aan elkaar lopen, dan zal bij in en uit veren de wielstand niet veranderen, dat is het voordeel van deze constructie. Eigenlijk is het niet zo makkelijk een goede wielophanging te maken, je zit ook nog met je spoorstangen etc, bij het in en uitvering zal ook die een draaicirkel maken, en zal de sporing toch iets veranderen, je zult dit goed uit moeten dokteren en de voor en nadelen tegen elkaar af moeten strepen. Grootste voordeel waarom ze deze constructie bij bijvoorbeeld formule auto's gebruiken is naar mijn idee dan ook om zo te zorgen dat de auto platter/compacter kan blijven. mac pherson neemt meer hoogte inbeslag dan double wishbone, maar dit maakt bij de golf weinig uit, want aan de hoogte zit je toch al vast. Mac pherson heeft zo ok wel zijn voordelen, bij inveren ( afhankelijk van de stand van de draagarm) kan de camber meer negatief worden, dit kan ook weer voordelen hebben als je auto wat gaat overhellen in de bochten. maar dat kan je met double wishbone ook wel creeeren, door de bovenste draagarm korter dan de onderste te maken, dan word de draaicirkel kleiner en trekt hij meer als de onderste naar binnen. |
Quote:
dat ik de dubbele wishbone ophanging is omdat de zuigerstang van een mac pherson poot heb veel wrijving heeft dus veel weerstand . als je de dubbele wish bone heb kun je de schokker veel lichter uitvoeren en er schuin opzetten .maar wat je zegt is absoluut waar ut word ff docteren en puzzelen maar komt goed hoor . ;) . ps.. vind het trouwens erg leuk hoe iedereen meeleeft en denkt echt toppie jongens :thumbup: |
ziet er goed uit blijf het zeker volgen en keep up the good work :thumbup:
|
nou heb vandaag de rechter fusee gefixeerd op de mal en de voorste motorsteun .die komt te vervallen maar wel nog nodig heb om de motor op z,n plek te hangen . heb het nieuwe chassis aan het carrosserie gelast en vervolgens weer aan de mal , zodat straks ook het subframe weg kan als ik de nieuwe motorsteunen op zijn plek heb. ben van plan om golf 5 fusee's voor en achter te monteren.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de berg met weggeslepen delen word ook steeds groter :) ![]() |
nou vandaag weer lekker bezig geweest meten monteren en zagen .
zijn weer een stukje verder . heb vandaag een buigmachine gekocht om de kooi te bouwen en een bandschuir machine . ![]() en een hele bos pijp en plaatjes en meer spulletjes voor de kooi ga ik volgend weekeinde ophalen. ga ook morgen een plan make voor de voorwiel ophangen en de knoop doorhakken wat ut gaat worden. ![]() ![]() ![]() ![]() morgen weer een dag . ;) |
Dik project :thumbup:
blijf het zeker volgen |
Quote:
Leuk om te horen :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 01:32. |