Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 2 GTI Edition One - VR6 ombouw (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50347)

Suspekt 23-08-2009 19:30

Nette 8v kerel :thumbup:

Domi 23-08-2009 19:33

Super, Hij staat idd heel netjes. Geen vreselijk rioolpijp idee :D
Beetje het idde van een Golf 4 V6 4-motion. Ovaal en beetje schuin.

Super mooie auto btw :thumbup: :thumbup:

rickGT 23-08-2009 21:03

stop nou eens dan ipv langs te rijden ;-)

neef_m 25-10-2009 17:40

tijdje stil geweest hier, maar niet stil gezeten uiteraard :)

twee weekjes terug heb ik 'm gekeurd voor de apk dus hij mag er weer een jaar tegen aan.

verder effe me achterruit verwarming gefixt, en een setje bbs rm gekocht die ik van de winter ga opknappen.

weet iemand wat de maximale breedte is die je achter kan plaatsen zonder te rollen?

binnekort foto's!

De Limburger 25-10-2009 18:12

Ik schat zelf dat je niet breder kan gaan dan 7,5J met een getrokken bandje erop.
Maar dat zou je echt even moeten passen en kijken hoe laag je wilt rijden.
Gr Ronnie

GEENGTI 26-10-2009 19:03

Wat voor achterwisser heb jij erop zitten?

neef_m 26-10-2009 21:41

van een fiat punto, kost 3 tientjes ofzo bij de dealert, je moet wel het ruitenwisser mechaniek hebben met de dunne as

neef_m 31-10-2009 20:40

zo vandaag effe wat kleine dingetjes gedaan.

had een paar andere mistlampen overgenomen van iemand hier op het forum, vond die andere aquarium style mistlampen niet echt bij het totaal plaatje passen.....

dus die vandaag effe erin gebeund met me neef, en aangesloten aangezien die mistlampen het nog nooit hebben gedaan.

na alle stekkers schoon te hebben gemaakt van een berg corrosie erachter gekomen dat het ook wel makkelijk is dat er een relais in je zekering kast zit voor die dingen werken ze helemaal prima (Y)

ook effe de hoogte helemaal netjes afgesteld, die vage gele night vision lampen eruit gehaald en een paar fatsoenlijke normale lampen erin gedaan, uitlaat effe wat hoger gehangen, remdruk regelaar afgesteld en een weekelijkse wasbeurt staat ie er weer netjes bij!

morgen zal ik effe wat foto's maken.

weet iemand hoeveel J achterwielen je kwijt kan zonder gerolde wielkasten? gaat om orginele bbs rm wielen, rij met schroefset en denk dat er 195-45 15 banden omheen komen, denk zelf dat 7.5 net moet passen?

De Limburger 31-10-2009 20:55

Dat past wel, maar dan kun je wel niet echt mega laag gaan., ik zou een 185-45-15 bandje monteren. Ik zelf ga dat ook monteren alleen dan op 8,5J en mijn kasten worden wel bewerkt incl een negatief camber.
Maar verder wens ik je er suces mee.
Gr Ronnie en foto`s wil ik wel zien hoor.

neef_m 01-11-2009 17:06

185-45 15 is niet leverbaar van continental dus dat gaat 'm niet worden.

mega laag hoef ik toch niet ;)

thnx iig!

neef_m 05-12-2009 15:01

zo zijn we weer! niet zoveel gedaan laatste tijd aan de auto, had een probleem dat me handrem bleef hangen maar had me neef effe voor me gefixt, en die werkt tot op de dag van vandaag weer helemaal perfect :thumbup:

ook me uitlaat nog effe goed opgehangen, ding vond het leuk om op me achteras te liggen en daardoor mij helemaal gek te krijgen, ook dit probleem weer opgelost.

me tacho verlichting vond het na 18 jaar trouwe dienst ook maar is tijd om er mee op te houden, en besloot stuk te gaan, erg leuk rijden sávonds :redface: paar nieuwe lampjes dus maar ingeknoopt.

verder heel veel nieuwe plannen die op korte maar ook op lange termijn worden uitgevoerd.

gister even naar essen geweest, en bij de volkswarenhaus stand een leuk setje mistlampen gekocht :thumbup:

( nu nog een geel rallye front :rolleyes: )

bij deze zijn mijn normale mistlampen dus ook te koop, mocht je intresse hebben stuur een pb!

lijst(je) met dingen die we binnekort effe gaan doen

blokje zoeken wat bij de bovenstaande steunen hoor ( zie foto )
wielen opmaken
nieuwe hemel
interieur fantsoenlijk maken ( 10 kudoo's voor me neef )
nieuwe bumper en motorkap laten spuiten
alle ruiten rondom vervangen
nieuwe achteras
nieuw subframe
nieuw tankbevestiging
gelijk overal powerflex in monteren
achterklep lijst zonder slot monteren ( electrisch te openen )
armor plates opnieuw spuiten

en nog veel meer :cool:

van de week effe fototje schieten als de nieuwe lampen erin zitten ( ja weet het, ben niet zo'n foto mens maar zal het doen )

rickGT 05-12-2009 16:41

kan aan mij liggen maar volgens mij heb je je auto een jaartje geleden helemaal laten spuiten, dus waarom nu weer je motorkap doen?

of is dit de andere neef, want dan snap ik het?

Jeffg60 05-12-2009 16:46

ben blij dat je handrem het nog doet pik ;) en waar komen die steunen ineens vandaan? die had k nog niet gezien ;)

neef_m 05-12-2009 16:47

nee hij is dit jaar gespoten ( begin zomer ) maar wil de sticker graag onder de blanke lak hebben, en er zit een kleine beschadigiging op het zwarte gedeelte van me voorbumper.

klopt het trouwens dat jij aardig auto's kan poetse?

rickGT 05-12-2009 16:51

uhh ja hoe weet jij dat nou weer?

neef_m 05-12-2009 17:09

ja geloof eens ergens te hebben gelezen, wil binnekort een dap500 gaan kopen en wat fatsoenlijke poets middelen ( ben aardig uitgekeken op de prijzen van meguiars ) kan wel wat tips gebruiken, maar voordat ik dat ga kopen zijn we al weer een paar maanden verder, en me auto kan wel een beschermend laagje gebruiken voor de winter ;)

rickGT 05-12-2009 17:15

we doen het wel verder via msn oke?

neef_m 18-03-2010 23:34

zo zijn we weer :rolleyes:

beetje druk laatste tijd, veel bij me neef in ze nieuwe huisje bezig dus weinig tijd voor de auto maar toch weer het 1 en ander gedaan de laatste maanden.

om te beginnen eerst maar eens me kachel radiateur vervangen :screwy: reed vorige week maandag naar school toe toen ik ineens een zoete lucht begon te ruiken.... toen vervolgens me ruiten begonnen te beslaan wist ik ongever genoeg en inderdaad vloerbedekking nat en een kapotte kachel radiateur :mad:

hele interieur er maar weer uit getrokken en aan het klusje begonnen. kachel radiateur vervangen en ook maar gelijk het hele kachel huis gereviceerd dmv alle kleppen te voorzien van nieuw orgineel foam. alles netjes schoongemaakt en kacheltje doet het weer prima, en blaast als nieuw :thumbup:

ook gelijk effe expansie reservoir en de dop vervangen, nu kan ik teminste weer zien hoeveel koelvloeistof erin zit, uiteraard ook gelijk alle slangen vervangen, geen half werk.

vloerbedekking helemaal schoongespoten, helaas was het wolle dempings materiaal onder de vloerbedekking niet meer te redden, en ook niet meer nieuw te bestellen, dus daar hebben we wat anders voor gevonden. demping is nu net zo dik als orgineel, maar alleen wat meer. stuk stiller nu in de auto.

tijdje terug ook nog effe paar hoofdsteunen achter ingebouwd, en een orginele hoedenplank erin gezet zonder speakers, oogt gelijk weer een stuk netter.

vanavond nog effe probleem met me gas pedaal opgelost, nieuw rubbertje in het pedaal gezet en de kabel opnieuw afgestelt en werkt weer als nieuw ( thnx to jeff die zo effe kwam helpen toen het al gemaakt was ;) )

andere rugleuning op rechter stoel geplaatst, oude wou niet meer naar voor klappen ( kabel kapot ) en had brandgaten, maar had nog een stoeltje staan dus alles overgebouwt.

ook de gordels zijn weer als orgineel dus met de veren onderin die ze naar achter houden, nu alleen nog effe me rechter deur paneel vervangen en me hemel opnieuw laten bekleden, en het interieur is weer helemaal netjes orgineel en als nieuw :thumbup:

werd vandaag gebeld door meneer van het straalbedrijf dat me wielen kaal zijn, dus morgen effe oppikken dan kunnen ze zaterdag in de primer.

gele mistlampen zitten er ook in, samen met me gele h4 pitten.

ook effe een audio upgrade gedaan:

hoedenplank speakers eruit
alpine 9880 head unit
mtx compo set in de deuren
kicker 12inch subwoofer in gesloten kist
mtx rt602 versterker
ipod kabel in middenconsole laten uitkomen
parrot in middenconsole

binnekort nog een paar fatsoenlijke achterspeakers in de hoedenplank dragers van polk samen met een polk composet, dat alles versterkt met een precision powers versterker.

verder nog te doen:
voorste motorsteun vervangen ( ligt klaar )
hemel erin ( moet nog effe bij de bekleder brengen )
bbs klaar maken ( bezig, klaar bij straler )
rondom nieuw glas ( ligt klaar, samen met nieuw siglachrome )
uitlaat goed ophangen ( zaterdag effe nieuwe beugels lassen )
rechter deurpaneel vervangen ( staat klaar )
fatsoenlijke motor erin ( snelle 4 pitter of lompe 6 piter :) )

en ik zal effe zorgen voor een paar fatsoenlijke foto's van het weekend

ciao

vdWal. 19-03-2010 07:07

ben benieuwd naar de verse foto's heb even de pagina's terug gekeken en ziet zover echt top uit! dit is wat ik min of mee rook van plan ben met mijn auto volgend jaar

neef_m 21-03-2010 16:08

Quote:
Originally Posted by vdWal.
ben benieuwd naar de verse foto's heb even de pagina's terug gekeken en ziet zover echt top uit! dit is wat ik min of mee rook van plan ben met mijn auto volgend jaar

thnx :)

overgens gister effe de auto weer omlaag geschoefd, is weer netjes laag nu. het was slecht weer en de auto niet gewassen, dus foto´s moeten effe wachten.

uitlaat ook effe netjes opgehangen dus geen irritant gebonk meer.

oja en nog effe een vr6 2.8 dis blok gekocht :cool: :cool:

change is comming

All times are GMT +1. The time now is 08:59.