![]() |
Bij een 8.8 bout staat de eerste 8 voor 800 N/mm2 en de 2de 8 achter de punt staat voor 80% van de nominale treksterkte, de vloeigrens.
dus 640 N/mm2, na die kracht heeft de bout een blijvende verlenging.. :D Maar qua afschuiving kan het geen last nee, maar de bout zit door een rubber. En die bout kan daardor met bevestiging wel krom buigen.. Ik zou er persoonlijk, wat ook al door RubenD gezegt werd een strip aan bijde kanten van de veer maken.. Of zoals die andere met dat rode chassis is ook al sterker met een bus eraan gelast en evt schroefdraad in die bus.. |
maar moet er voor de oppervlakte van de m14 geen rekening worden gehouden met de insnijding van het draad?
En die bus zit er al. Ik zal een een fotootje van maken |
even een fotootje van het airride systeem wat straks achter de dempers wordt gemonteerd.
Zelf vind ik het een top opzet: Air Ride Technologies Ride Pro e² 4- way Big Red airvalve Air tank- 5 gallon RidePro e2 Control System met 4x digitale weergave Remote control (uiteraard) 2- TMax compressor met Air Flow: 72 litres per min per stuk 3/8" DOT airline (10mm) ![]() |
Mijn god wat een projekt, wou dat ik een eigen garage had voor dit soort dingen.
|
Quote:
Het oppervlak van de doorsnede van een M14 bout is niet 14 min 2x een insnijding. Want de doorsnede van een bout is niet perfect rond, en zit ook niet in het midden. Het oppervlak van de doorsnede noemen ze de spanningsdoorsnede ( As) en die gegevens kan je gewoon opzoeken. En dat is in dit geval 115,44mm Hier een site waar een hoop info over bouten staat. maar met een bus erop is beter ja.. verder ben je erg goed bezig, en ben benieuwd naar het eindresultaat! |
welke site?
|
mooie kleurencombi's
|
Quote:
Nee man, dit is beresterk. :) Volgens mij waren een aantal mensen van mening dat je de draadeinden op torsie ging belasten (als een stabilisatorstang), maar dat is hier niet van toepassing, omdat de draagarmen kunnen roteren om de lagers en geveerd worden door de balgen van de airride. En klikmoment = knikmoment denk ik :confused: De bevestiging van het rode chassis is volgens mij zwakker. Het bevestigingspunt van de schokbreker zit nu een x aantal mm's verder van de plaat af (de lengte van die rode bus), waardoor deze plaat ook op buiging wordt belast. |
Sorry, link er vergeten bij te zetten:
http://www.tribologie.nl/calculators/e3_6e.htm Maar de bout is ook sterk genoeg! :) ben benieuwd naar de body! |
jemig wat is dit gaaf om te zien zeg! heb je nog foto"s?,succes met je project
|
oeh jij bent lekker bezig!! Deze houdt ik in de gaten, ga vooral zo door!! :D
|
Thanks!
Op wat verzoekjes heb ik wat meer foto's van de ophanging aan de voorzijde. ![]() ![]() ![]() Hier ook even de nieuwe omvlochten remslangen (uit Florida usa) en de remklauwen die in bijpassende kleur gezet zijn met een 2-componentenset van Motip. ![]() Ik had het nog niet eerder gebruikt: Plakte goed. Duurde een paar dagen voordat het van mijn vingers was. ![]() Ben nog steed met de motor bezig. Wat nieuw plaatwerk aan het passen (voordat het naar de straler gaat)...en zoals de meeste van jullie ook wel weten, wat past die imitatie af en vaak slecht. Maargoed met een plaatwerkhamer en een haakse slijper helpen we ze in de goede richting: ![]() |
gaaf,erg netjes allemaal:thumbup:
|
Even een project update:
Ben druk aan het puzzelen geweest met de ruimte achter het koelhuis: ![]() Maar het is gelukt! wel met minimale speling ![]() De gascommando. Straks via een lukje in de kattenbak bereikbaar. Wiste jullie dat de hendels op de carburateur van de gascommando van gehard staal zijn... Bijna niet in te boren. ![]() Voor de afvoerleiding bij het olie vul gedeelte heb ik een nieuwe route gekozen: ![]() En toen het blok gaan strippen. Ik vond het er redelijk uitzien, maar niet goed genoeg.... ![]() Even mij nieuwe externe CB olie filter proberen :? Die past beroerd.. Later maar even de uitlaat aanpassen ![]() En vervolgens verder strippen ![]() Ik ga het blok laten stralen en vervolgens mat zwart spuiten. Ik weet dat verf de hitte enig zins in de motor isoleert, maar het wordt een show motor en niet 1 met een hoog vermogen. Hier het blok flink gereinigd met remmenreiniger. Ben hier ook bezig met houten proppen en een 4" buis (101,6mm) om straalzand te voorkomen in het blok. De ruimte tussen de draadeinden is 102mm dus dat kwam toevallig erg mooi uit. Voor de zekerheid nog even duketape aan de binnenzijde geplakt voor het geval er wel zand langs wil. ![]() ![]() En toen was Sinterklaas vroeg dit jaar... Ik heb ALLE motor beplating weggebracht om te stralen en poedercoaten in een zwart-zilver hamerslag. Ik vind het zelf erg geslaagd: ![]() ![]() |
ziet er erg netjes uit:thumbup:blok blijft gewoon ori. dus?
|
Ik heb ook nog even met het forum een handig motorpakking schema gemaakt
![]() 1 Kleppendeksels, 2 stuks 2 Benzinepomp, op de bakkeliet steun 2a Benzinepomp, onder de bakkeliet steun 3 Carburateur voetpakking 4 Tussen oliepomp en carter, vanaf 1967 5 Tussen oliepomp en carter, tot 1967 6 O-ring tussen krukas en vliegwiel 7 Vliegwielpakking (deze pakking is alleen van toepassing als het vliegwiel niet is voorzien van een afdichting O-ring) 8 Carterdeksel pakkingset, 2 stuks 9 Cilinder-carter pakking, 4 stuks 10 Oliepomp pakking, tussen pomp en deksel, vanaf 1967 11 Oliepomp pakking, tussen pomp en deksel, tot 1967 12 Stoterstangpijp pakking, 16 stuks 13 Carterdeksel pakkingset (achter de moertjes en de aftapbout), 6 kleine en 1 grote 14 15 Inlaat pakking dubbelpoorts koppen, 2 stuks 16 Inlaat pakking enkelpoorts koppen, 2 stuks 17 Afdichtring verdeler 18 Oliekoeler pakkingen, 2 stuks. Bij een doghouse oliekoeler 4 stuks 19 Tussen olievulhuis en dynamosteun 20 Om de draadeindes tussen de carter helften, 6 stuks 21 Om tapeinden tussen kop en tuimelaaras, 4 stuks 22 Oliekoeler pakkingen tot 7/1969 (Deze bevinden zich tussen de oliekoeler en het carter) 23 Uitlaatpakking, 4 stuks 24 Uitlaatpakking tbv spruitstuk verwarming, 2 stuks 25 Pakking plunjers (aan de onderzijde van het motorblok, grote gleufbouten), 2 stuks |
Het blok wordt een klein beetje van standaard af:
1641 cc 2x dellorto 36mm nieuwe koppen volledige spec. volgen |
heel erg netjes
|
geweldig :eek: alleen die bodemplaat al, superstoer, zal er geweldig uitzien als de carosserie er weer op zit :thumbup: ga zo door
|
Thanks allen voor de positieve reactie! Altijd leuk
Zo, ik ben lekker druk bezig geweest met m’n project! Nu even een snelle update: Blok opgehaad bij de stralen die um gelijk mat zwart gepoten heeft (hitte bestendig). Ben er zelf erg te spreken over. Zijkant: ![]() Onderkant: ![]() Bovenkant: ![]() De zuigers moeten natuurlijk ook mooi worden: ![]() Hier even de cilinders proberen en ook te zien: de gepolijste draadstangen! ![]() En hier gemonteerd aan één kant: - cilinder - zuigers - kop - thermisch verzinkte stoterstang pijpjes (ook even gepolijst) - stoterstangen - tuimerlaars ![]() En dan hier na heel veel zoeken en denken…..DE nieuwe velgen: ![]() Zelf vind ik ze echt super en heel goed bij de style passen die ik wil creeeren. Zelf noem ik het: Evolution style (mix van oud en nieuw) |
All times are GMT +1. The time now is 02:03. |