![]() |
Quote:
Was misschien wel n idee, maja " nadeel" is dan wel weer dat een bepaalde groep mensen weer een verkeerd imago krijgen, al dan niet terecht... De 1 let meer op de regels van fatsoen dan een ander. Misschien net wat ernstigs gebeurt ofzo dat je btje chaggie overkomt of alles lekker de boel laat, terwijl diegene normaal gesproken niet zo is.... Heb al es eerder wat gepost over mijn toenmalige zoektocht naar een mk1 jetta. Degene die mij toen wat aanbood was/is ook een gerespecteerd iemand van een VW-club die in een tochwel vrij bekende grijze diezzel rijd. Eerst spreek je een prijs af, gaat ie daar van af wijken, spreek je daarna n dag af om langs te kopen, belt de beste man een dag vantevoren dat auto verkocht is en een dag later zie je dezelfde jetta te koop staan op MP voor nog weer een andere prijs dan die gevraagd werd... :screwy: |
Quote:
Ok, maar het gaat erom dat we dinsdag hadden afgesproken en jij maandag al wist van de situatie. Had je mij even gebeld/gemaild/gepm'd en dan was ik niet naar Delft gereden met het interieur...Of juist wel en dan had je het zo mee mogen nemen, en later kunnen betalen. Zoals je wist staat/stond het ontzettend in de weg. |
Martiepartie=Proletariër... :D ;)
|
DRAAGARM VERKOCHT
Draagarm voor een polo verkocht. Alles geregeld ivm verzenden,daarna niks meer gehoord. :thumbup: Bedankt. |
Lekker ff de vuile was buiten hangen.
|
Quote:
Maak me er verder niet druk om hoor :D . Maar wilde het toch ff kwijt. |
Quote:
gewoon terug antwoorden met" sorry gap, je bent net te laat. ze zijn al opgehaald voor 4 tientjes" succes verders :D |
ik ben klaar met MP lui.....
|
Begin zelf ook almeer een hekel te krijgen aan marktplaats. Ik kijk ook alleen nog maar in een straal van 25km met telefoonnummer, dit om het "risico" een beetje te beperken.
Heb zelf toen ik 17 was bijna een scirocco gekocht. Was een witte 1.6 scala weet ik nog wel. Alles geregeld (zonder rijbewijs best k*t) dag van te voren nog even gebeld; "Ja mijn moeder wist niet dat ie verkocht was dus ze heeft hem aan een ander verkocht" Verkopen doe ik eigenlijk niet gezien het ellenlange gezeur over en weer. Als er wat verkocht moet worden zijn het bijna altijd dingen boven de 100,- zodat het de moeite waard nog wel is. Heb bijvoorbeeld nog een doos vol verchoomde olievuldoppen staan (mk1 ed). Dat ga ik wel een keer in een partij verkopen want ik zie de bui al hangen. Opsturen, afdingen, als ik er 2 neem dan..... past ie ook op dit en dat enz. enz. Mijn laatste puntje is al dat afdingen. Mensen gaan er altijd maar van uit dat je maar moet (goed recht) gaan afdingen. Heb zelf een tijdje terug 4 bandjes verkocht, goed merk (michelin) 7mm profiel en een gangbare maat (195/65 r15). Te koop voor 100,- . Krijg je alsnog mailtjes en telefoontjes voor 50,- 75,-. Als iets het bedrag waard is ben ik ook bereid het er te voor geven (wat mensen soms al verbaasd). We staan niet in Turkije op de markt! |
Ik vind marktplaats juist ideaal, kan je nog is een koopje halen.
Mischien ben ik in de ogen van velen hier wel irritant..... ik biedt standaard de helft van wat er gevraagt wordt. Mijn ervaring is namelijk dat als ik lang de hoogste bieder blijf ik vaak een mailtje krijg dat ik t mag komen halen voor dat bod of net iets meer. voorbeeldjes: lederen interieur vandaag gehaald voor 200 werd aangeboden voor 300. stalen velgen 35 werden aangeboden voor 80 mijn eerste golfje1 werd aangeboden voor 1200 gekocht voor 700 Ik ben van mening dat als er geboden mag worden dat er ook wat van de prijs af kan anders moet de prijs vast zijn dan reageer ik natuurlijk niet met een laag bod. verder bied ik alleen op zaken die ik vervolgens ook ophaal. ik denk maar zo, die niet waagt die niet wint Wat ik wel irritant vind: Laatst zelf een mountenbike verkocht, aangeboden voor 175 uiteindelijk gezakt naar 130 via de mail afgesproken. Komt die man die fiets halen wil die er nog meer gaan afhalen, dat vind ik dan irritant we hadden immers een prijs afgesproken. |
mensen die wat aan bieden , maar het niet kwijt willen .
bied het dan niet aan , gooi het op zolder . ook heel iritant |
Ik vind het wel zo donders iritant als je ergens belang bij hebt en je wilt et direct op halen(ik wil et dan ook direct hebben als ik iets in de kop heb:D) maar dat die mensen er dan geen nummer bij hebben..dus vaak stuur ik dan een mailtje met een paar vragen erin en met de vraag of ze mijn hun nummer even willen doen omdat ik dat makkelijker vind als dat heen en weer gemail..
en wat doen ze dan vaak,sturen ze een week later pas is een mailtje trug met elke vraag beantwoord maar nog geen nummer erbij.. man,man,man,daar kan ik toch echt niet over,als je ergens vanaf wilt zet dan gewoon je nummer erbij zodat geinterreseerden je direct kunnen bellen voor info en afspraken te maken! |
Dat hele gezeik over .................ik wil de eerste optie :confused:
WTF :confused: als je het geld hebt en je hebt er belang bij gewoon reageren met; Ja ik wil het kopen en je moet het opsturen of ik kom het halen. Of 20 PM's sturen en dan 1 met.............toch maar niet :screwy: denk er dan eerst even beter over na en reageer dan. |
Quote:
Mensen zetten het standaard ook veels te duur op marktplaats.. Kunnen ze zogenaamd veel aan verdienen.. Het blijft handel met vraag en aanbod :rolleyes: |
Quote:
zo is het :twocents: |
Quote:
ze zetten het standaard te duur op marktplaats omdat al die zeikerds op marktplaats toch altijd wilen afdingen, zodat jij als verkoper toch het juiste geld beurt, en de koper het gevoel heeft dat ie een goede koop heeft gedaan omdat de verkoper zoveel van de prijs af heeft gedaan... :D |
Maar zijn ook genoeg gekken die de volle pond voor betalen ;)
|
..dat zijn de beste... ;)
|
Quote:
amen |
En zo is het maar net, maar opzich, elke keer dat gedoe d'r omheen. Word er ook wel eens simpel van...
|
All times are GMT +1. The time now is 09:12. |