Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 LS ''Alles Original?'' (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33065)

Rétrokroezer 19-07-2009 09:01

Foto van de nieuwe velgen.
Heb ze reeds in zinkspray gezet aan de binnenkant. Worden zo vlug moelijk gespoten. Twijfel enkel nog over de banden. Ofwel 195 45 14 rondom of 195 40 vooraan.

De velgen zijn 7 en 7,5 breed.

knarfmk1 19-07-2009 12:26

Quote:
Originally Posted by Rétrokroezer
Is een AHD zo kort dan? :rolleyes: Heb eigenlijk deze genomen omdat ik die liggen had, maar nooit zelf mee gereden. Ben ook nog van plan om er 14 verbreed staal onder te steken met 195 40 of 195 45, dus dat zal de toerentallen op de autobahn ook wel weer omhoog helpen :redface: Nu, is toch geen dagelijkse auto dus, maakt niet zo heel veel uit.

Tis de een na kortste 5 bak voor de smallblokjes :)

toerental ligt op de snelweg wel hoog inderdaad, maar bij het stoplicht is t wel weer erg leuk ;)

Rétrokroezer 19-07-2009 22:48

Welk ééntje is de kortste 5-bak dan?

knarfmk1 20-07-2009 21:50

Quote:
Originally Posted by Rétrokroezer
Welk ééntje is de kortste 5-bak dan?

heb t nog even nagekeken, maar er zijn 3 nog kortere: afa ahz en de 8r :drive:

Rétrokroezer 22-07-2009 22:27

Dat weten we dan ook weeral :thumbup:

Zo motor voor de eerste keer proberen te starten. Ontsteking op tijd gezet, starten en wat gas geven en de motor starte onmiddelijk.
Blijven draaien op ralentie is wel iets anders. Valt onmiddelijk stil wanneer je het gas loslaat. Regelen aan de ralentie vijs, is hier wss dan maar een eerste begin?
Ontsteking ook even met een stroboscoop regelen, maar dan moet ie toch wel even deftig op ralentie willen draaien.

Voor de rest, nog geen rare geluiden of andere dingen, had er precies wel zin in.

Rétrokroezer 23-07-2009 11:17

Ps; de oliedruk meter toonde iets aan van een 3,5 bar of zelfs iets hoger. Is dat mogelijk? -dunno- De motor olie was natuurlijk nog niet warm, want heeft mss maar 3-4min aan een stuk blijven draaien.

VDO druk sensor is nieuw, idem meter.

Rétrokroezer 08-08-2009 13:01

O.k alles werkt nu. Klep werkt terug, oliedruk daalt van 6bar bij koude motor naar 2,5 bij bedrijfstemperatuur.
Heb jammer genoeg nog niet kunnen rijden met de nieuwe motor er in, want ik wacht nog op dichtingen voor de remzuigers.

Moet wel nog even de ontsteking juist zetten met de stroboscoop.
Iemand een i.d hoeveel graden vooronsteking 'met gewone ontsteking', 280° nokkenas en 2B carburateur ik +- zou moet hebben?

golfr32 08-08-2009 17:37

staaltjes:)
had een tijdje de originele verbrede staaltjes ook op mn golf 1 zitten, stond wel bruut!
waren 7,5j rondom, ze zitten nu onder de polo 6n waarop ze het ook niet verkeerd doen.
185-50-13 heb ik er dacht ik opzitten (zo uit het hoofd :rolleyes: )

kiwi-gti 08-08-2009 18:23

Prachtig golfje, knap werk geleverd :)

Rétrokroezer 08-08-2009 22:19

Bedankt :thumbup: ,
Ik zal zo snel als mogelijk nog ééns wat foto's posten.

Ps; de velgen zijn ook in de opmaak bij een kameraad;

velgen in primer van glasurit
3 lagen:

wat laten rusten, uitdampen
en klaar voor enkele lagen grondverf/vuller. laagje of 5

Edit;

Nog een oudere foto terug gevonden;

All times are GMT +1. The time now is 03:41.