Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf Cabriolet 1985 perikelen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125137)

Nico45 09-04-2014 11:12

Ze zeggen ook altijd" meten is weten" :thumbup:

vwzone 09-04-2014 17:40

Vandaag was dan een belangrijke dag in het leven van de Cabrio.
De APK diagnose! Vanmorgen de wagen weggebracht naar de VW dealer.
Pijn in de buik want wat zal er allemaal mis zijn?
Maar het lijstje wat ik terug kreeg viel me alleszins mee.

To do list voor de APK:
  1. Spiegel linker portier bevestiging niet goed. (repareren/vervangen)
  2. CO% te hoog. (Carburateur repareren, Chokeklep ligt los, pulldowndoos defect, Washthermostaat werkt niet goed)
  3. Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (Portiergrepen vervangen L+R)
  4. Achterbankzitting zit los. (vastzetten)
  5. Remlichten werken niet. (kabels repareren bij pedaalschakelaar)
  6. Linksachter veerpoot is bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen)
  7. Band links achter 1 MM (vervangen)
  8. Handrem rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen/Afstellen?)
  9. Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (Repareren)

Kortom het lijkt me kosten technisch wel mee te vallen.
Alleen kan ik waarschijnlijk niet alles zelf doen. ;-)
Wil wel het meeste proberen, hopende een beroep te kunnen doen op de technische expertise hier!

Tips zijn welkom en ik zal zeker de komende dagen nog wat prangende vragen hebben. ;-)

Nico45 09-04-2014 19:31

Het valt op zich mee het is makkelijk zelf te doen de teller klok bij een vw ligt er zo uit en dan lampjes vervangen.

Thom_vw 09-04-2014 20:57

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Sowieso de msw velgen :)

Is ie stuk dan gaat ie branden!

Heb ze wel eens vaker voorbij zien komen, zijn ook in Nederland te koop.

vwzone 13-04-2014 14:33

Wat doe je op een niet zo'n mooie zondag? Juist! Je haalt het dashboard uitelkaar om het probleem van de niet werkende dashboard verlichting op te lossen. ;-)

Punt 1: Asbakverlichting werkt niet. Oké er zit geen lampje in dus kan het ook niet doen. Krijgt wel spanning! Dus nieuw lampje halen en klaar denk ik.

Punt 2: Verlichting van de verwarmingsregelaars. Niets aanwezig. Geen kabels geen houdertje met lampje no nothing! Maak wel een aftakking bij het lampje van de asbak. Zo te zien heeft dat er ook al eens gezeten. Kroonsteentje en afgetaped draad. Lampje en lamphoudertje scoren en klaar denk ik.

Punt 3: De km teller zelf. Maar demonteren. Met enig gepiel eruit gekregen. Maar Oh Hellup nu is ook de KM teller kabel los. Hoop dat ik die er weer fatsoenlijk op krijg. Maar da's niet het grootste probleem. Ik zie geen lampjes of houdertjes?? Moet ik het hele ding uitelkaar schroeven??

Erik Baas 13-04-2014 15:15

Quote:
Originally Posted by vwzone
Punt 3: De km teller zelf. Maar demonteren. Met enig gepiel eruit gekregen. Maar Oh Hellup nu is ook de KM teller kabel los. Hoop dat ik die er weer fatsoenlijk op krijg. Maar da's niet het grootste probleem. Ik zie geen lampjes of houdertjes?? Moet ik het hele ding uitelkaar schroeven??

De km.-tellerkabel duw je er zo weer in totdat 'ie klikt, geen probleem. De lampjes zijn die twee kleine zwarte blokjes bovenaan in de bovenste rand van de printplaat: met een kwartslag linksom gaan ze los.

vwzone 13-04-2014 15:34

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
De km.-tellerkabel duw je er zo weer in totdat 'ie klikt, geen probleem. De lampjes zijn die twee kleine zwarte blokjes bovenaan in de bovenste rand van de printplaat: met een kwartslag linksom gaan ze los.

Ik dacht al dat deze het zouden zijn maar wist niet hoe te demonteren. Enfin, 1 lampje gedemonteerd en op 12 volt gezet en lampje brand. Dus daar zit het probleem niet. Zou ook raar zijn als alle drie de lampjes het niet meer deden. 1 stuk oké maar drie tegelijk... Maar hoe nu verder? Slecht contact? Ook onwaarschijnlijk bij drie lampjes tegelijk denk ik.

Nico45 13-04-2014 19:30

Volgens mij als 1 lampje kapot is krijgen de andere te veel spanning en gaan ze ook snel kapot als ik het fout heb moet iemand mij maar verbeteren.

Het is toch wel slim om bij 1 kapot lampje ze allemaal te vervangen de kans is groot dat de andere ook aan de beurt zijn ;)

Joris_MK1 13-04-2014 19:33

Het gebeurt ook weleens dat het plastic van de tellerbehuizing waar je de lampjes indraait vervormt of zelfs afbrokkelt. Draai je het lampje er dan in dan maakt deze niet goed contact met het folie met als gevolg dat het lampje niet gaat branden. Het is makkelijk om de banen op de folie te volgen en daar 12 volt op te zetten, de lampjes staan allemaal parallel en zouden dan moeten gaan branden.

Erik Baas 13-04-2014 20:55

Quote:
Originally Posted by Nico45
als 1 lampje kapot is krijgen de andere te veel spanning en gaan ze ook snel kapot
Echt niet...

Quote:
Het is toch wel slim om bij 1 kapot lampje ze allemaal te vervangen de kans is groot dat de andere ook aan de beurt zijn ;)
Dat klopt wel.

Nico45 13-04-2014 21:01

Oke bedankt weer wat geleerd dat hebben ze mij altijd wijs gemaakt :shake:

wessel97 13-04-2014 21:07

Quote:
Oke bedankt weer wat geleerd dat hebben ze mij altijd wijs gemaakt :shake:

het is geen serie schakeling he haha

edit: dat is het soms wel, alleen dan gaan de lampen die over zijn nog wel eens feller branden

Erik Baas 13-04-2014 21:17

Quote:
Originally Posted by wessel97
het is geen serie schakeling he haha

edit: dat is het soms wel, alleen dan gaan de lampen die over zijn nog wel eens feller branden
Nee, de lampjes staan altijd parallel. Dat ze feller gaan branden als er een stuk is komt doordat er, door de geringere stroom, minder spanning wegvalt over de dimmer.

vwzone 14-04-2014 16:09

Probleem van niet werkende teller verlichting is opgelost. ;-)
Spanning gemeten op de stekker ja stroom! Maar niet op de printplaat.
Print nagemeten, geen breuk! Hmm, slecht contact dus. Opgelost door een stukje dubbelzijdig klevend tape onder de contacten van de verlichting te plakken. En dat hielp. Zie rode pijl op foto.

That will do the job for te time being. ;-) Sorry wazige foto.

Op naar het volgende probleem ;-)

To do list voor de APK:
  1. Spiegel linker portier bevestiging niet goed. (repareren/vervangen) Gezocht linker spiegel
  2. CO% te hoog. (Carburateur repareren, Chokeklep ligt los, pulldowndoos defect, Washthermostaat werkt niet goed) Gezocht Pierburg 2e carburateur of iets wat past
  3. Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (Portiergrepen vervangen L+R) (in bestelling)
  4. Achterbankzitting zit los. (vastzetten) Done!
  5. Remlichten werken niet. (kabels repareren bij pedaalschakelaar) Done!
  6. Linksachter veerpoot is bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen) Gezocht veerschotel links achter
  7. Band links achter 1 MM (vervangen)
  8. Handrem rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen/Afstellen?)
  9. Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (Repareren) Done!

vwzone 17-04-2014 19:09

Vandaag de deurklinken binnen gekregen.
Dus maar snel monteren. ;-)
Er is echter een klein probleempje. :screwy:
Deuren sluiten prima en openen ook goed met de nieuwe klinken.
Op slot gaan ze ook met de sleutel. Echter nadien openen ze niet meer!!
Gelukkig was ik zo slim om niet beide portieren af te sluiten.
Van binnenuit kan ik ze wel weer ontgrendelen met het knopje.

Heb ik wat verkeerd gemonteerd???
Of deugen de nieuwe deurklinken niet??
Ze hebben beide, dus links en rechts, hetzelfde probleem.

Ja ik weet het de auto is viezzz ;-)

Nico45 17-04-2014 19:15

Je hebt het handig opgelost met de printplaat met die tape je moet er maar op komen en van de sloten dat zal vast wel iemand weten hier :thumbup:

vwzone 17-04-2014 19:20

Quote:
Je hebt het handig opgelost met de printplaat met die tape je moet er maar op komen en van de sloten dat zal vast wel iemand weten hier :thumbup:

Ja vermoedelijk zijn de contactpennetjes in de stekker niet zo goed meer. Met het controlelampje was er wel stroom en dat pennetje is wat dikker. ;-)
Print was ook goed. Dus kon alleen maar slecht contact betekenen.

En ik hoop dat iemand wat van de sloten weet. Lijkt me vreemd dat beide niet goed functioneren. Het zijn wel aftermarket repro sloten. Zal vast wat niet goed gedaan hebben maar weet niet wat.

Erik Baas 17-04-2014 20:54

Quote:
Originally Posted by vwzone
Deuren sluiten prima en openen ook goed met de nieuwe klinken. Op slot gaan ze ook met de sleutel. Echter nadien openen ze niet meer!!
Heb je misschien de klinken links en rechts verwisseld? Het mechaniek is nl. niet identiek!

wessel97 17-04-2014 21:01

heb hetzelfde gehad met mijn deuren, ik had er ook andere klinken op gezet. bij mij lag het aan de pin zeg maar waar het deurslot in valt.. die heb ik verstelt en toen was het goed, lijkt helemaal niet logisch maar bij mij werkte het

vwzone 18-04-2014 14:50

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Heb je misschien de klinken links en rechts verwisseld? Het mechaniek is nl. niet identiek!

Nee, de deurklinken werken gewoon. Kan ze alleen niet met de deursleutel vergrendelen.

All times are GMT +1. The time now is 01:11.