Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf MK1, zoveelste TDI ombouw. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109282)

robertoal 26-01-2013 20:38

Nog even een foto :)

ewcaddymk1 27-01-2013 09:12

ik heb wel belang bij zo'n schema :thumbup:

robertoal 27-01-2013 14:09

Je hebt een pm :-)

ewcaddymk1 28-01-2013 22:01

ben even aan het zoeken geweest maaaaaar kon het zo snel niet vinden wat je ook kunt doen als je de oude klok nog hebt, daar staat als het goed is op de print naast de stekker aansluiting de pinnen beschreven wat wat is zo heb ik het ook uitgezocht

robertoal 29-01-2013 10:28

Geen probleem. heb idd het oude klokje nog dus komt goed :)
Ben nog even bezig geweest met de pinout van het intrumenten paneel, heb ik nu wel volledig en bijna klaar zal ze jullie weer sturen als hij volledig is.

robertoal 29-01-2013 12:07

En gestuurd.
Het aansluitschema van de mk1 cockpit laat nog even op zich wachten :)
Van het weekend hoogstwaarschijnlijk!

robertoal 18-02-2013 22:53

jaja! hij rijd!
Afgelopen zaterdag is ie dan 'afgemaakt' en het rijd werkelijk heerlijk, lekker vol op het koppel rijden is iets wat ik lang heb moeten missen.
Helaas slipt de standaard koppeling wel door in elke versnelling.. dus kan nog niet volledig gebruik maken van vermogen.
Wat me ook tegen valt is acceleratie op snelweg vanaf 120, komt ook de de korte FF bak maar mis ook iets vermogen volgens mij. Er gaat dus sowieso een chip aankomen :-)
Volgende stap is andere bak erop.
Word standaard afn 5 bak, wat ik inmiddels al heb:
- Koppelingshevel
- Schakelpook voor kabelschakeling
- De bak zelf
- De 100mm assen
- Koppelingskabel

Wat ik nog nodig heb:
- Baksteunen
- Andere intercooler pijpen
- Koppelingsset

Nu de vraag aan de pro's: in acht nemende dat ik later heel misschien ook nog andere turbo wil welke koppeling raden jullie aan? Gewoon het standaard ding?
Wie heeft er nog een setje baksteunen liggen voor een mooie prijs?
Zal morgen nog even filmpie uplooien.

DÁ-BRT 19-02-2013 10:26

Mooi dat hij loopt!

Ik heb nu het "told you so" gevoel voor wat betreft de versnellingsbak keuze ;)

Koppeling die je kan gebruiken is de versterkte Sachs koppeling. Kan ik voor je leveren inclusief drukgroep en lager voor ongeveer 250 euro (afhankelijk van wisselkoers)

Steunen die heb ik ook voor je:

Voor VF mag er 10% van de prijs af.

robertoal 21-02-2013 10:40

Je had idd gelijk; maar had toendertijd uberhaupt te weinig centen om het in 1 keer te doen, dus dan maar zo.
Die rubbers die je erbij levert zijn dat standaard rubbers of poly?
Ik zou graag een setje willen bestellen, hoe lang is de levertijd?

DÁ-BRT 21-02-2013 11:03

Had je ook aangegeven, maar ik wist dat dit ging gebeuren ;)

Je moet nooit PU rubbers in een diesel motor ophanging doen, daar krijg je spijt van.
Gewoon de standaard rubbers in zwaarste uitvoering.

Op het moment worden er weer steunen gelast. 10 setjes over 2 week klaar.

robertoal 21-02-2013 22:59

Volgens mij zat er nog olie op de koppeling... (wat kan kloppen gezien een eerdere lekkage) Hij begint steeds minder te slippen :-)
Toch zou ik graag de andere bak erop willen klikken voornamelijk vanwege de betere ratio's. Kan je me waarschuwen wanneer je de steunen binnen hebt?

PU rubbers wil ik ook zeker niet. gewoon lekker standaard allemaal.

Ben nog bezig geweest om een benzine toerenteller te laten werken op het W signaal van de dynamo. Weet alleen nog niet zeker of ik die aansluiting heb .. anders een andere dynamo scoren.
Leuk wat soldeer werk! halve plaatje moet omgesoldeert worden.

Zollie 22-02-2013 00:11

En dan nog even een sticker laten drukken met andere schaalverdeling erop, ben je helemaal de man!

Als je toch de hobbybob gaat uithangen met de soldeerbout, waar blijft het voorgloeilampje dan? :d

DÁ-BRT 22-02-2013 07:14

Zal je een seintje geven

robertoal 22-02-2013 10:58

Quote:
Originally Posted by Zollie
En dan nog even een sticker laten drukken met andere schaalverdeling erop, ben je helemaal de man!

Als je toch de hobbybob gaat uithangen met de soldeerbout, waar blijft het voorgloeilampje dan? :d

Heb wel even gezocht daarna ja, stickertje ofzo. Alleen dat rode stuk is fluoriserend; denk niet dat je dat als sticker kan krijgen?

Voorgloeilampjes zijn voor pussy's :D Hou hem eerst lekker zo, kijken of het allemaal een beetje werkt. Vervolgens ga ik wel wat ombouwen zodat ik wat meer signalen van de ecu kan weergeven (zoals motor storing etc.).

@da-brt: hoor het graag. Kan de laatste fase van de ombouw van start gaan!

robertoal 11-05-2013 20:14

Dames ende heren. (eindelijk :screwy: ) Weer een update!

02A bak hangt er inmiddels onder met een stangenset, short throw nu: hele kleine halen dus.
Heb een schijnbaar serieus goed schroefsetje gekocht met demper verstelling (in en uit gaand geloof ik?) en zit er ook onder.

Bijna alle remdelen zijn inmiddels besteld: wordt g60 voor en scirocoo 16v achter. (icm mk2 16v HRC)
Daarnaast worden alle rubbers vervangen van zoewel stabilisatiestangen (voor en achter) alswel de draagarmen.

Daarna nog een chippie erin en ik kan de zomer met geheven hoofd in :D

Foto's!

Nog een paar vragen aan de experts:
- Ik heb een 22mm?? HRC liggen van een 16v, deze past als het goed is direct op mijn bekrachtiger. Is het aan te raden een andere bekrachtiger te nemen of niet? (heb ik er wel bij, maar de stang is wat aan de korte kant.. dus vergt weer wat meer aanpassingen)
- De kleine sotfkapjes op de laatste foto zijn nogal krokant, deze kan ik bestellen in duitsland maar er komt dan 22 euro verzendkosten bovenop. Vind ik wat gek voor kapjes van 1.60 per stuk. Iemand ze nog liggen in redelijk staat? Of anders ergens waar ik ze kan bestellen?

Nog een vraagje voor de toekomst:
Er wordt vaak een turbo geplaatst van een 170pk audi, meestal icm verstuivers (die race dingen pp520 pp720 etc). In hoeverre is dit nou echt betrouwbaar? Googlen e.d. geeft matig bevredigende antwoorden. Iedereen zegt dat het kan maar komen met magere bewijzen. :rolleyes:

Shon 12-05-2013 10:13

Goed bezig :thumbup:
De Golf staat er "stoer" bij zo, daar ga je veel plezier aan hebben van de zomer.

Style 12-05-2013 11:30

Ik zou ook de bekrachtiger nemen en aan passen stelt niet zo veel voor.
De vork van de Golf2 er afzagen dan draadsnijden m10 zo,n dingetje kost nog geen 10€ bij de doe het zelver.
M10 bus er op kosten 0,25€ dan een stukje m10 draad er in waar de Golf 1 vork op past.
We van te voren de juiste lengte meten van de Golf1 bekrachtig bv van af de achterkant tot voorkant vork.
Want de lengte moet de Golf 2 bekrachtiger dan ook weer krijgen.

robertoal 12-05-2013 11:35

@shon
Dank! zal inderdaad leuk worden, ga na zuid frankrijk rijden met het ding. Kan niet wachten haha!

@Style
Goed idee! ga ik doen :thumbup:
Super bedankt voor de duidelijke uitleg :)

EelcoB 12-05-2013 17:28

Ik ben bezig met een tdi project, met een 170pk a4 turbo/race520 verstuivers.

In principe kan het oersterke blok het aan.. Het gaat er meer om hoe de bestuurder ermee omgaat. ERG goed warmrijden, en de turbo uit laten draaien. Ook regelmatig olie verversen, en goed onderhoud. Wie de chip schrijft is ook belangrijk.

Ervaringen kan ik pas vertellen als alles weer draait. :)

robertoal 12-05-2013 18:17

Hee! inderdaad ik ben jou draadje wel eens tegen gekomen. Jij bent mijn held :D

Goed warm rijden en fatsoenlijk onderhoud vind ik eigenlijk altijd een pre. Goed voor de spullen zorgen blijven ze langer heel.
Maar wat heeft jou nou doen bepalen dat het blok dit prima aan gaat kunnen?
In hoeverre is het nou een gok? En hoeveel heeft jouw blokkie gedraaid?

Dank voor je info!

All times are GMT +1. The time now is 10:07.