Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Summertopic jettaracings jetta's! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30171)

De Limburger 11-05-2011 22:05

Ja Wietse wat ik me af vraag is dan hoe doe jij dat met je koeling van je versterkers of heb je ook iets van koeling erop zitten zoals die Audison versterkers ook wel eens hebben? Want als je ze verzinkt dan komen zo ook niet echt hun warmte kwijt of zie ik dat verkeerd.

En maak je de kist compleet gesloten of komen er nog lucht pijpen in?
Voor de rest ben ik echt benieuwd hoe het totaal plaatje gaat zien en klinken. Want het is wel allemaal mooi spul. Met wat ga je je audio aansturen Alpine neem ik aan?

Ik heb nu in mijn Jetta ook alles aangesloten dus MTX sledgehammer 12" en twee monoblokken van MTX en natuurlijk wat Focal speakers en man man dat klinkt echt super.

In iedergeval veel succes en ik hou dit even in de gaten vind het wel interessant.

Gr Ronnie

jettaracing 11-05-2011 22:42

Ik dek sowieso de bovenkant van de versterkers niet af vanwege de koeling , het type wat ik heb heeft een heel effiecient koelblok ,en zal niet eens echt warm worden .
De kist word een gesloten kist van ongeveer 80 liter ,en daarvoor is gekozen om de woofers strakker te laten spelen , want echt de lage tonen spelen ze altijd wel ,maar dit moet ook een harde felle bas kunnen geven .
En een zo klein mogelijke inbouw resulteerd in een grote kofferruimte ,dus veel luchtvolume voor de woofers om te verplaatsen op deze manier .
Momenteel zit er nog een kenwood radio in,maar die al zsm vervangen worden door een Alpine .
Die heb ik nu ook in de golf , en die speelt echt super !
(daar zit nu de oude set up van de jetta in , 2x 12 inch 7500 Mtx subs , en een kicker KX1200 versterker , levert spelend 1270 watt RMS en trekt 117 ampere stroom, bij 143,8 Db :D in de variant )

Ron mk1 12-05-2011 06:52

Blijf het mooi vinden dikke audio , vroeger ( toen we nog jong waren ;) ) Had ik het ook altijd , maar het is zo onpraktisch als je kinderen hebt en je de ruimte nodig hebt...

Doe je ook mee aan wedstrijden of is het meer hobby matig?

jettaracing 12-05-2011 08:00

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Blijf het mooi vinden dikke audio , vroeger ( toen we nog jong waren ;) ) Had ik het ook altijd , maar het is zo onpraktisch als je kinderen hebt en je de ruimte nodig hebt...

Doe je ook mee aan wedstrijden of is het meer hobby matig?

Je moet het zo bekijken ,ik zit vast al in m'n 2e jeugd :D
Ik heb trouwens in alle auto's wel audio ,maar in de beide variant's kan het er zo uit gehaald worden als ik de kofferbak nodig ben , dat scheeld .
De jetta is toch hobbyauto , dus dan is het niet zo erg dat de kofferruimte niet gebruikt word ;)

Het is wel hobbymatig ,maar ik ben t laatste jaar toch met 'dikker' spul bezig ,zodat ik ook al meerdere keren aan t meten ben geweest kwa Db's , en ik loop wel redelijk mee , misschien nog eens een keertje meedoen aan een officiele wedstrijd ,je weet maar nooit .

Eert maar eens zorgen dat de inbouw klaar komt :thumbup:

Vento Vice 12-05-2011 08:00

Ik ben beniewd naar de foto's/ het resultaat.

Ben je nu een trendsetter met deze 'laag-bouw' of is het al eens eerder gedaan? Je houdt (eventueel) nog bagageruimte over en...
Quote:
Originally Posted by jettaracing
...een zo klein mogelijke inbouw resulteerd in een grote kofferruimte , dus veel luchtvolume voor de woofers om te verplaatsen op deze manier...
...; dat is idd wel goed geredeneerd! :thumbup:

Beetlefreak 12-05-2011 08:48

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Je moet het zo bekijken ,ik zit vast al in m'n 2e jeugd :D

Kerel... jij bent nooit uit je jeugd weggekomen :D :D

JettaPowerrr 12-05-2011 09:13

Een Jetta-trunk leent zich uitstekend voor grote kisten.
Heb eens een 160 liter gepoorte kist erin gehad, met 2 x 15" JBL.

Het heeft niet heel lang gezeten. Een maat van me had destijds een Vento met een JL-Audio 12W6V2, in een gesloten kist. Dat ging zeker zo hard en laag...
Dus ik die enorme kist eruit gegooid, de handel verkocht en een JBL P1220D gekocht, in gepoorte kist. En een Infinity ampje erop van 600 Watt RMS.
Dat ging lekker tekeer, moet ik zeggen. Helaas heb ik de P1220 opgerookt....

In de 1-serie die ik nu heb, zit dus nog het standaard spul. Komt nog wat anders voor in de plaats, maar voor mijn subje (Xetec G12 XLS in gesloten kist) is amper plaats. Wou hem in de reservewiel-bak plaatsen, maar na aankoop 1-serie kwam ik tot de conclusie, dat die geen reservewiel heeft, en dus ook geen bijbehorende bak...
Runflat-banden...

Ben benieuwd naar het eind-resultaat, Wytze! Gaat de goede kant op.
Als je echter wedstrijden overweegt, overleg dan even met Cornelis, of je nog aan bepaalde inbouw-regels moet voldoen. Je zit nu nog volop in de bouw, dus kan er nog wat gewijzigd worden!

Gr. Ed

Jetta MaNiA 12-05-2011 09:28

Ik ben in mineur... heb zaterdag voor de laatste keer in "de witte" gezeten...

Het zal nooit weer hetzelfde zijn!

JettaPowerrr 12-05-2011 18:29

Nee, Johan, maar wellicht NOG beter! :D

Gr. Ed

jettaracing 12-05-2011 22:42

Cornelis is vanmiddag nog even langs geweest om de inbouw te bekijken ,en het zag er goed uit :thumbup: .
De accu is inmiddels ook binnen (brengservice van Emperor-audio :cool: ) dus dat scheeld ook weer !

deze keer een speciale audio accu ,en deze levert meer dan de Optima''s :thumbup:

De kofferbak inbouw is zo goed als klaar kwa timmerwerk , en ben nu bezig om alle bekabeling te leggen , even als de aansluitingen verdeelblokken en zekering moeten er netjes in natuurlijk (ook een beetje volgens de emma regels ) Morgen de rest van de bekabeling erin legen en dan kan ik aan het afwerken , met bekleding en alles monteren.
Iig nog weer een leuk dagje werk in t vooruit !

Alvast een sneak peak van de versterker en subs die erin komen

DE ZX1000 van Kicker , een 'oldscool' versterker , goed voor 1000 watt RMS op 2 Ohm ;)

en 1 van de drie subs

750watt Rms per stuk , dubbelspoels 12 inch woofer

Ron mk1 12-05-2011 23:07

god, oh god, oh god. dat gaat straks als een malle.

Mag wat kosten , maar dan heb je ook wel wat...;)

Jetta MaNiA 13-05-2011 07:01

Emperor Uitdeukservice!:D

jettaracing 15-05-2011 00:18

En de inbouw is zo goed als klaar !
Nog even wachten op een radiostekker ,die is gesneuveld bij t uitbouwen , draden waren in de stekker losgegaan en maakten sluiting , dus daar is eerst een nieuwe voor besteld, maar heb wel even een tijdelijke Alpine demo radio te testen gekregen van Emperor audio .Kan ik er alvast aan wennen :D

iig hier even een klein fotoverslagje

Alvast 2 van de woofers erin om te passen

Kist afgemaakt en de zijpanelen gemaakt ......

Passen, meten, mallen maken , weer passen , uit MDF maken ,weer passen ......

Opstelling voor de verstekers bepalen

versterkers verzinkt inbouwen

Auto leeghalen ,alle oude bekabeling eruit en deels nieuwe erin leggen
Plus links , RCA's in de midden , en de speakerskabels rechts .

de nieuwe plus kabel(50mm2) :cool: , naast de oude (25 mm2)
en ,nee die gele kabel is geen tuinslang :D

daarna de boel allemaal contrloleren op passing , verlijmingen en eventueel afkitten

En dan bekleden .........

Alles aansluiten en dubbel controleren :thumbup:

Dan alles monteren ,schoonmaken , stofzuigen und Fertig !

Het systeem speelt ook al , de subs spelen op de ZX1000 , en de composet heeft zowel links als rechts een eigen rockford fosgate 2600 versterker , deze passen perfect bij de stijl en bouwjaar van de auto , en spelen nog seeds super goed (leveren ongeveer 120 watt rms gebrugd )

Nu nog sparen voor een Alpine radio ,want die moet er nu toch ook maar in ,dan is het helemaal super .Dan de boel nog afstellen .

Ben er eerst al heel tevreden over , zit iig een mooie volle bas in :D

Vento Vice 15-05-2011 05:35

Saai zeg, alleen maar zwart.....

Nee, ff serieus het ziet er zeer strak uit; 'less is more' zal ik maar zeggen; erg netjes gedaan. ...en juist supermooi, in dat zwart!
maaruh, geen condensator ergens...?

T.C.Z.L 15-05-2011 06:11

Heel mooi!!

jettaracing 15-05-2011 07:42

Dank je jongens :thumbup: , het was ook deze keer mijn bedoeling om er geen te opvallende installatie van te maken ,vandaar alle zwarte ;)

Ik heb met deze accu geen condensator nodig , de accu levert meer dan genoeg stroom , hij kan makkelijk 400 ampere leveren .
Je hebt dan bijna niet eens een spanningsval .

vdWal. 15-05-2011 08:27

ziet er echt super keurig uit! lekker simpel maar toch dik! :cool:

Ebut 15-05-2011 08:30

Netjes dude! :thumbup:

Rallyegolf20vt 15-05-2011 08:53

Super netjes Wytze! :thumbup:

Ik vind het ook echt super mooi dat zwarte met de eenvoudige look allemaal .
IId het less is more effect zeg maar :cool:

Zoals je weet ben ik ben niet meer zo`n man van de extra kilo`s :D ;)
Maar mocht ik ooit weer van gedachten veranderen , zal ik zeker eerst bij jou aankloppen voor hulp/advies.

Helemaal top :thumbup:

Alberto 15-05-2011 08:55

Gister de foto's al even gezien , echt heel mooi
En op deze manier kan Thea ook weer gebruik maken van de auto . op zaterdag middag naar de supermarkt :D

All times are GMT +1. The time now is 09:03.