Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Thijs. Golf 1 1979 GL (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73200)

Yellowbug 29-08-2010 21:42

Thijs, pas op met dat meppen op die onderste schokbrekerbevestiging. Je kunt zo de oortjes van de as waar de bout doorheen gaat vervormen en daardoor is je hele achteras straks niets meer waard. Ik heb er ook eentje bij het oud ijzer liggen waarvan een van de oortjes is afgebroken,omdat ik hd geprobeerd om ze terug te kloppen (Ik had hem zo aangeleverd gekregen)

Thijs. 30-08-2010 13:48

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Dat met die schokbrekers is een bekend probleem, heb ik ook 2 keer gehad. Er zijn meerdere threads hiervan, maar de enige echte oplossing is om de bout door te slijpen. De schokbreker heb je daarna niet veel meer aan, maar die zul je vast niet opnieuw gaan gebruiken.

Klopt, is een bekend probleem. Heb inmiddels vaak genoeg een schroefset gemonteerd en iedere keer was het probleem dat de bout er niet uit wil. Ik denk dat ik het er maar gewoon uit ga slijpen.

Thijs. 30-08-2010 13:48

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Thijs, pas op met dat meppen op die onderste schokbrekerbevestiging. Je kunt zo de oortjes van de as waar de bout doorheen gaat vervormen en daardoor is je hele achteras straks niets meer waard. Ik heb er ook eentje bij het oud ijzer liggen waarvan een van de oortjes is afgebroken,omdat ik hd geprobeerd om ze terug te kloppen (Ik had hem zo aangeleverd gekregen)

Dankje voor de Tip. Van het weekend ga ik er weer verder aan proberen, zal wel oppassen met meppen ;)

knedel16vweber 04-09-2010 23:41

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Thijs proficiat!

Minder, hopenlijk komt het nog goed met het interieur.

Erik.

nou, hier is sinterklaas al geweest:
2 grote pakjes in mijn schoen :eek:
interieur is er :thumbup:

Yellowbug 05-09-2010 09:28

:postpics:

knedel16vweber 05-09-2010 12:06

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
:postpics:

ik wil best een foto posten met 2 dozen hoor :D:D

niet mijn post dus nog ongeopend ;)

fabian 05-09-2010 16:48

mooie project en erg goed bezig :thumbup:
had ik maar zo'n loods bij huis kun je tenminste wat doen.
blijf het volgen, succes met je project :cool:

Yellowbug 05-09-2010 17:19

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber

:d

Thijs. 06-09-2010 09:45

Quote:
nou, hier is sinterklaas al geweest:
2 grote pakjes in mijn schoen :eek:
interieur is er :thumbup:

Yeah, thank you ! :D

Thijs. 06-09-2010 09:46

Quote:
Originally Posted by fabian
mooie project en erg goed bezig :thumbup:
had ik maar zo'n loods bij huis kun je tenminste wat doen.
blijf het volgen, succes met je project :cool:

Dankje, loods is voor mij ook 25 min rijden ongeveer daarom moet alles gedaan worden in de weekenden of iig een gehele dag moet er gepland worden.

Thijs. 06-09-2010 09:48

Quote:

Haha, ja dat is ook een beetje saai zo'n doos op de foto :tongue:

Dit weekend niks aan de auto gedaan, heb gefeest en naar de WSBK (superbike) op de nurnburgring gaan kijken. Volgend weekend gaat er ook niks gebeuren, want dan ben ik op Airport Weeze -> Q-Base :cool:

Maar dat maakt toch niet zoveel uit, weekend daarna halen we dat gewoon in.

ErikvanBilsen 06-09-2010 13:02

Ja je moet maar eens langs komen, want op het moment kan je de beugel en lasapparaat lenen. Want vanavond komt iemand kijken wat het stralen bij hem gaat kosten. En als hij gestraald is wil ik meteen gaan lassen om hem weer te laten stralen en in de epoxy te zetten dus heb ik de spullen zelf nodig. Dus dan duurt het voor jouw iets langer.

Thijs. 06-09-2010 13:36

Quote:
Ja je moet maar eens langs komen, want op het moment kan je de beugel en lasapparaat lenen. Want vanavond komt iemand kijken wat het stralen bij hem gaat kosten. En als hij gestraald is wil ik meteen gaan lassen om hem weer te laten stralen en in de epoxy te zetten dus heb ik de spullen zelf nodig. Dus dan duurt het voor jouw iets langer.

Als ik tijd heb kom ik je zeker helpen. Mijne moet dan maar wachten, kan ik ondertussen weer beetje sparen, zodat het straks misschien wat sneller gaat :)

knedel16vweber 06-09-2010 18:08

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Als ik tijd heb kom ik je zeker helpen. Mijne moet dan maar wachten, kan ik ondertussen weer beetje sparen, zodat het straks misschien wat sneller gaat :)

q base en sparen? :sly:

Thijs. 06-09-2010 19:46

Quote:
q base en sparen? :sly:

Slechte combi he :D Nee maar ik heb ook andere dingen dan de auto, en kan erbij nog best sparen hoor :thumbup:

Nol 07-09-2010 09:35

Hoi Thijs,

Goed bezig!
Als primer nodig, staat op me auto, en als je nog een goede lasser zoekt weet ik er ook wel een voor je! (komt geloof ik ook op locatie)

Zie je binnenkort weer!

Gr Nol

Thijs. 07-09-2010 20:18

Quote:
Originally Posted by Nol-MKII
Hoi Thijs,

Goed bezig!
Als primer nodig, staat op me auto, en als je nog een goede lasser zoekt weet ik er ook wel een voor je! (komt geloof ik ook op locatie)

Zie je binnenkort weer!

Gr Nol

Thanks voor het aanbod :cool: Het lassen gaat mijn pa doen, die kan ook lassen dus is het lekker goedkoop voor me :D Ben binnenkort weer in de loods, dus zien we elkaar dan weer :thumbup:

Nol 26-09-2010 22:59

M. I. A.

He Thijs,

verdwaald op Q-Base?

Of een geweldige ontdekking gedaan in een van de vele bunkers? Weeze Airfield echt een SUPER locatie!!

Maarre we beginnen je bijna te missen.. Je grasmaaier staat er maar werkloos :D en je Golf klaagt ook al over te weinig aandacht :confused: ;)

Sorry, de primer is al op, en F*****g Timco pas over tien dagen nieuwe (of jij wist dit al en komt pas als zij nieuwe levering hebben gehad) :D

See ya soon! :thumbup:

Thijs. 27-09-2010 10:55

Quote:
He Thijs,

verdwaald op Q-Base?

Of een geweldige ontdekking gedaan in een van de vele bunkers? Weeze Airfield echt een SUPER locatie!!

Maarre we beginnen je bijna te missen.. Je grasmaaier staat er maar werkloos :D en je Golf klaagt ook al over te weinig aandacht :confused: ;)

Sorry, de primer is al op, en F*****g Timco pas over tien dagen nieuwe (of jij wist dit al en komt pas als zij nieuwe levering hebben gehad) :D

See ya soon! :thumbup:

Haha nee hoor, ik had wel 2 dagen herstel nodig van Q-Base, na 2 dagen non stop feesten :rolleyes:

Probleem is dat ik momenteel niks aan de auto kan doen, moet de beugel voor de auto in te hangen hebben om de onderkant / wielkasten enz vrij te maken van kit. Erik heeft de beugel zelf nog nodig, hem ben ik gisteren ook nog even gaan helpen.

Dus zodra ik de beugel heb, komen we flink wat inhalen :D

knedel16vweber 27-09-2010 20:15

Quote:
Haha nee hoor, ik had wel 2 dagen herstel nodig van Q-Base, na 2 dagen non stop feesten :rolleyes:

Probleem is dat ik momenteel niks aan de auto kan doen, moet de beugel voor de auto in te hangen hebben om de onderkant / wielkasten enz vrij te maken van kit. Erik heeft de beugel zelf nog nodig, hem ben ik gisteren ook nog even gaan helpen.

Dus zodra ik de beugel heb, komen we flink wat inhalen :D

men nemen ijzer, een lasapparaat en wat wilskracht en dan heb je er zelf 1 :D
ik moet er ook nog aanbeginnen hoor ;)
ik heb buis genoeg om het draaiende deel te maken dus mag je wel wat van hebben :thumbup:

thijstheunissen 17-11-2010 22:10

Wanneer gaat er weer eens wat gebeund worden hier;)

ErikvanBilsen 17-11-2010 22:14

Toevallig ga ik Morgenvroeg Thijs naar de loods voor nog eens wat te doen,
Dus morgen zal er eindelijk weer eens een update volgen hier.

Thijs. 18-11-2010 14:29

Zooo na een hele lange tijd maar eens wat laten horen.

Heb het heel erg druk op school, moet mijn propedeuse nog halen en heb daar echt zeer veel voor moeten doen. Helaas is daar allemaal wat meer tijd in gaan zitten dan verwacht. De dagen dat ik vrij had ben ik gaan werken om toch alles te kunnen betalen. Ik had eigenlijk weer eens zin om iets te doen en toevallig hadden Erik en ik vandaag vrij. Dus hebben we nog een paar dingen van de auto afgeschroefd. Zoals kabelboom, stuurinrichting, rembekrachtiger etc.

De auto staat er momenteel zo bij:

Tevens heb ik zeer lang liggen nadenken, en de auto zou opzicht wel weg mogen. Ik heb er gewoon veel te weinig tijd voor gekregen, en zoek dus eigenlijk iets wat al af is, waar ik dus niet meer veel aan hoef te doen. Zolang niemand belangstelling heeft blijf ik gewoon lekker doorbeunen :)

breadfan83 18-11-2010 14:33

Wegdoen? Dat ding was al bijna af man! :tongue:

Gewoon weer in elkaar zetten zoals ie was, dan heb je een vreselijk mooie 1! Ben benieuwd hoe veel je verder bent gekomen, wij zijn d'r vrijdag weer. :thumbup:

ErikvanBilsen 18-11-2010 14:39

Thijs, nu hebben we vandaag nog steeds niet naar het nieuwe interieur gekeken bedacht ik me net.

Thijs. 18-11-2010 14:42

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Wegdoen? Dat ding was al bijna af man! :tongue:

Gewoon weer in elkaar zetten zoals ie was, dan heb je een vreselijk mooie 1! Ben benieuwd hoe veel je verder bent gekomen, wij zijn d'r vrijdag weer. :thumbup:

Nja zit wel wat laswerk aan, wat verder niet echt dramatisch is. Maar zoals gezegd heb ik er echt te weinig tijd voor atm :(

Thijs. 18-11-2010 14:43

Quote:
Thijs, nu hebben we vandaag nog steeds niet naar het nieuwe interieur gekeken bedacht ik me net.

Nee, heb het ook niet kunnen vinden. Heb er toch nog ff naar liggen zoeken ;)

bprijs 18-11-2010 23:43

Zeker een mooie auto en ik zou hem ook niet weg doen, neem aan dat ie je niet opvreet.
Maar even een andere vraag die center caps op je velgen waar kun je die eigenlijk halen?
Vind ze wel grappig staan op die velgen.
Ik heb volgens mij de zelfde velgen onder mijn 74er swallowtail.
Leek me ook wel mooi voor mijn auto.

Thijs. 19-11-2010 14:32

Quote:
Originally Posted by bprijs
Zeker een mooie auto en ik zou hem ook niet weg doen, neem aan dat ie je niet opvreet.
Maar even een andere vraag die center caps op je velgen waar kun je die eigenlijk halen?
Vind ze wel grappig staan op die velgen.
Ik heb volgens mij de zelfde velgen onder mijn 74er swallowtail.
Leek me ook wel mooi voor mijn auto.

Dankje, doe hem liever ook niet weg. Maar met blik op de toekomst zou het wel verstandiger kunnen zijn. Maar zolang die er is blijf ik er lekker mee doorgaan :D

Die centercaps zaten gewoon al op de velgen toen ik de auto kocht. Ik zou eerlijk gezegd niet durven te zeggen waar je ze zou kunnen krijgen. Heb net even rond gezocht maar misschien moet je eens op ebay kijken ? Ik heb ze iig wel vaak genoeg gezien bij verkoop stands op meetings.

ErikvanBilsen 19-11-2010 14:48

Ach Thijs, als hij straks gelast en gespoten is denk ik niet dat je hem nog weg wilt doen.
Dus komt allemaal wel goed.

Audilimburg 19-11-2010 23:18

Weg doen krijg je spijt van, ook als je weinig tijd hebt om er aan te sleutelen.
Ik heb soms ook weken dat ik helemaal niet in de garage kom, maar soms heb ik weer zin en tijd en dat schiet het opeens weer lekker op. En in jouw geval zou je de auto ook gewoon weer in elkaar kunnen zetten en er zo mee rijden. Het hoeft toch geen 'Show car' te worden? Zo er mee rond rijden is ook al leuk.

Nol 19-11-2010 23:47

Quote:
Nee, heb het ook niet kunnen vinden. Heb er toch nog ff naar liggen zoeken ;)

Op de laatste foto links boven in de hoek... :tongue:

Verder ligt er toch echt maar 1 GRASMAAIER in de loods :D :D

En zeker niet opgeven! Wat Erik al zegt: als ie straks gespoten is kun je niet meer wachten om erin te kunnen rijden!

Thijs. 21-11-2010 10:52

Quote:
Ach Thijs, als hij straks gelast en gespoten is denk ik niet dat je hem nog weg wilt doen.
Dus komt allemaal wel goed.

Ja, jij weet hoe mijn situatie momenteel in elkaar zit, vind het ook gewoon doodzonde mja komt goed :D

Thijs. 21-11-2010 10:55

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Weg doen krijg je spijt van, ook als je weinig tijd hebt om er aan te sleutelen.
Ik heb soms ook weken dat ik helemaal niet in de garage kom, maar soms heb ik weer zin en tijd en dat schiet het opeens weer lekker op. En in jouw geval zou je de auto ook gewoon weer in elkaar kunnen zetten en er zo mee rijden. Het hoeft toch geen 'Show car' te worden? Zo er mee rond rijden is ook al leuk.

De auto niet echt te koop he. Ik heb gewoon zoiets van: als iemand hem zou willen overnemen mag die weg. En om hem nu weer in elkaar te draaien is niks voor mij, als ik het doe wil ik het goed doen. Ik zou me dan toch alleen maar ergeren aan de puntjes die verbeterd moeten worden. Gelukkig zijn er dat maar heel weinig (voor het bouwjaar), maar voor die paar kleine plekjes te laten overspuiten, heb je bijna alle plaatdelen gehad. Vandaar dat ik ook besloten heb om hem dan maar compleet te laten overspuiten.

Thijs. 21-11-2010 10:57

Quote:
Op de laatste foto links boven in de hoek... :tongue:

Verder ligt er toch echt maar 1 GRASMAAIER in de loods :D :D

En zeker niet opgeven! Wat Erik al zegt: als ie straks gespoten is kun je niet meer wachten om erin te kunnen rijden!

Ja, binnenkort nog maar een keer kijken dan ;) Hoe staat het met jou project eigenlijk ? En ik kan nu al niet wachten om er in te kunnen rijden, moet er alleen nog effe wat werk verricht worden :tongue:

breadfan83 21-11-2010 19:39

Ik heb die stoeltjes van je ook al gezien. Tenminste, de doos die er omheen zit. De doos van de achterbank was lichtjes gescheurd. :tongue:

Effe checken wat er staat, passen in de Golf, en misschien krijg je dan weer voldoende motivatie om hem af te bouwen. Dat ding is 't echt waard, en als je hem verkoopt ga je zeker spijt krijgen van je besluit als je ziet hoe ie er uit ziet als ie eenmaal af is. ;)

Thijs. 22-11-2010 10:48

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik heb die stoeltjes van je ook al gezien. Tenminste, de doos die er omheen zit. De doos van de achterbank was lichtjes gescheurd. :tongue:

Effe checken wat er staat, passen in de Golf, en misschien krijg je dan weer voldoende motivatie om hem af te bouwen. Dat ding is 't echt waard, en als je hem verkoopt ga je zeker spijt krijgen van je besluit als je ziet hoe ie er uit ziet als ie eenmaal af is. ;)

Ja de volgende keer moet ik even naar de stoelen kijken en dan waarschijnlijk gelijk een stofeerder brengen. Heeft iemand misschien nog tips die goed de stoelen kan vullen / reinigen e.d. ?

ErikvanBilsen 22-11-2010 10:55

Ik weet via via een adresje wat erg goed schijnt te zijn,
Maar ook niet de goedkoopste, kan het even voor je navragen.
Ik heb mijn zooj trouwens nog gestraald dus dan weet je dat.

Yellowbug 22-11-2010 11:56

Quote:
Ja de volgende keer moet ik even naar de stoelen kijken en dan waarschijnlijk gelijk een stofeerder brengen. Heeft iemand misschien nog tips die goed de stoelen kan vullen / reinigen e.d. ?

kijk eens naar deze adverteerster. heeft goede recensies heb ik begrepen.
carla Geleen

Thijs. 22-11-2010 12:26

Quote:
Ik weet via via een adresje wat erg goed schijnt te zijn,
Maar ook niet de goedkoopste, kan het even voor je navragen.
Ik heb mijn zooj trouwens nog gestraald dus dan weet je dat.

Prima, ik hoor het dan wel he !

All times are GMT +1. The time now is 23:28.