![]() |
Mooi man Erik dat jij hem af maakt.
Komt het toch nog goed met deze auto. veel succes met de verdere restauratie. |
Goed bezig! Hoe zaag je zulke kleine gaten uiten zoals op de laatste foto? :)
|
Ik had het hier al ooit eeder gemeld dat deze ooit van mij is geweest ik had in 2006 verkocht.
Nu heb ik wat foto's van hoe ik hem verkocht had in de gallery geplaatst maar weet niet hoe ik ze hier krijg. Dus daar maar even kijken. mvg VWJVH |
Thanks heren.
Ik ga mijn best doen om de carrosserie weer in top staat te krijgen. En de rest na verloop van tijd ook. Maar dat zien we wel. Ik slijp eigenlijk alles. Behalve de puntlassen natuurlijk die boor ik uit. Ja had het toen ik gezien. Weet alleen niet in welk deel van Gallery je de foto's hebt geplaats. Zou ze namelijk graag terug zien. Inmiddels weer wat gedaan aan de Golf. Helaas zaten er ook een paar dingen tegen. Op verschillende plekken waren platen over de roest gezet, waardoor het natuurlijk gewoon verder is gaan roesten. Onder ander hier, het voorfront had wat gaatjes. ![]() Na wat slijpwerk kwam ik dit tegen. ![]() Hier zat dus aan de andere kant een plaat tegen gelast. ![]() Aangezien het er niet erg veelbelovend uit zag maar eens de hele onderkant eruit geboord en geslepen. ![]() Toen maar de verstevinging voor de motorsteun eruit gehaald omdat het plaatwerk van de balk ook dus was daar omdat er roest tussen de 2 platen inzat. En hier de dunne stukken plaat vervangen voor een nieuw stukje. Zo staat hij er dus nu bij. ![]() ![]() ![]() Ook aan de linker kant van de waterbak nog een stukje plaat vernieuwd. ![]() ![]() En verder nog aan een kant begonnen aan de wielkastrand, alleen viel het hier helaas ook tegen. De oom van Dennis had daar al wat laswerk gedaan maar niet op de manier zoals ik gehoopt had. Er was namelijk plaat over de oude plaat gelast en de roest zat er nog mooi onder verstopt. ![]() ![]() En een van de vorige eigenaren wou lager kunnen. Alleen had hij dit dus niet op de mooiste manier opgelost. Dit is een stuk van de wielkast rand. In het midden. ![]() Daarna al een stuk van de buitenrand erin gelast. ![]() |
Hallo Eirk ik had ze geplaats in de rubriek golf met het kenteken er bij.
en sorry van dat dubbele plaat werk bij de voor balk dat heb ik gedaan ook had ik bij de achterschermrenden stukken gelast de tankklep. Ik had hem gekocht als sloper maar toen bij mijn daily de moter stuk ging moet ik vlug iets anders hebben dus vlug een paarstukken ingelast en een apk er op en rijden. Later heb ik hem verder lowbuget opgeknapt er paar jaar er bijgehad. Dus ik zou zeggen suces er mee. mvg Jan |
Haha geen probleem.
Ik wist wat ik kocht dus had het al voor lief genomen. Je bent zeker niet de eerste die het wel eens zo heeft opgelost. Ik ga eens zoeken naar de afbeeldingen. |
Inmiddels weer wat gedaan.
Ben begonnen aan de achteras ophanging aan de bijrijderskant. Eerst een hoop slecht plaatwerk eruit geslepen en de beugel van de ophanging eruit gehaald. ![]() Daarna de beugel gestraald en in de roestomvormer gezet. En de beugel weer terug gezet op de juiste plaats. Daarna ook de rechte plaat in de dorpel weer erin gezet. ![]() En toen verder gegaan aan de binnenkant van de wielkast. ![]() Helaas was toen mijn gas op dus maar verder gegaan met een aantal andere platen op maat te maken. En ook begonnen aan de rechter achterhoek. Hier moet ook nog het een en ander gestraald gaan worden. ![]() Verder ben ik nog op zoek naar voorschermen en een achterklep. |
Zo het volgende laswerk zit er weer op.
Weer verder gegaan aan de achterasophanging. Eerste de plaat in de binnendorpel er weer terug in. ![]() Daarna de plaat op de bovenkant van de beugel met draadeinde eraan. ![]() En de buitendorpel, het stukje wielkastrand en de binnenwielkastrand. ![]() En alles een beetje afgewerkt. ![]() Er zat een Golf 2 tankklepje in pastgemaakt. Maar aangezien ik liever een Golf 1 tankdop zie dit er maar uitgeslepen en het plaatwerk voor de Golf 1 tankdop erin gelast. ![]() |
Kreeg zojuist nog wat foto's van de oude eigenaar gemaild.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dit project gaat weer uit de hand lopen Erik... :D
Succes ! |
de FL-86-PV was ooit van mij, sooooo close! haha
Succes ermee! |
Goed dat je hem grondig aanpakt :thumbup: wat ik echt verbetering vind is tankvulopening terug origineel , wie doet nou zoiets met deurtje :screwy:
|
Ik
JVHVW |
Thanks.
Haha Ralph. Ik ga m'n best doen om het niet uit de hand te laten lopen. Maar denk dat het in eerste instantie wel gaat lukken. Maar wat er later volgt durf ik niks over te zeggen. Over het tankkelpje is een kwestie van smaak. En er zijn genoeg mensen geweest die een Golf 1 om hadden gebouwd naar grote achterlichten. Om hem nieuwer te laten lijken. Nu gebeurd het juist andersom. Tijden veranderen. |
Zo weer een dag verder en ook weer wat laswerk verricht.
Vandaag was de achterasophanging aan de bestuurderskant aan de beurt. Eerst weer het slechte plaatwerk eruit. ![]() Daarna wat gestraald, ontroest en in de roestomvormer gezet. En de beugel weer terug en de rechte plaat weer erin. ![]() En toen weer de bovenkant op de beugel voor de achteras terug geplaatst. ![]() En daarna de plaat in de binnendorpel erin gezet. ![]() En nog het begin gemaakt aan het laatste stuk binnenscherm aan de bijrijderskant. ![]() |
Leuk weer om te zien deze foto's.
Ik had je afgelopen zondag als het goed is wel gezien in Hellendoorn. Maar je was zo druk met je auto klaar zetten voor de meet dat ik niet het idee had dat je klaar was voor een gesprek. Ben er later nog wel een keer langs gelopen maar er stond niemand bij de auto. Had graag een praatje met je gemaakt, dan maar een volgende keer ;) |
Hey Branko. Ja had heel wat vliegjes gevangen onderweg.
Maar je had me gerust mogen aanstoten, zo moeilijk ben ik nu ook weer niet. Maar dat komt nog wel een keer goed. |
Vind het super mooi om iemand met zoveel passie en zo precies te werk zien gaan.
Keep up the good work!! |
Thanks. We doen ons best he.
Weer wat laswerk kunnen verrichten. Begonnen met de binnenwielkast aan de tank kant weer erin te zetten. ![]() Daarna de wielkastrand aan de bestuurderskant vervangen. Eerst de buitenrand. ![]() Daarna de binnenrand. ![]() En toen de dorpel afgewerkt aan die kant. ![]() En daarna het plaatje aan de binnen wielkast. Deze is al helemaal afgelast maar niet op de foto gezet blijkbaar. ![]() En als laatste de linker achterhoek weer gefixt. ![]() |
Lekker bezig! Waar gebruik je die pomp trouwens voor op de achtergrond? Lijkt me eentje die nog aardig wat druk levert? :)
|
Thanks.
Haha zou het niet weten. Is namelijk niet bij mij thuis maar bij DennieMeister. Heb het geluk dat ik hem daar mag afmaken. |
Je laswerk is niks mis mee, je bent goed bezig
|
Thanks,
We gaan gewoon lekker door. Vandaag aan de linker achterhoek begonnen. De uitlaatuitsparing zag er zo uit. ![]() Na wat slijpwerk hielden we dit over. ![]() Daarna het onderliggende wat ontroest en ingesmeerd met fertan. En toen begonnen met de wederopbouw. ![]() En toen alles passend gemaakt op elkaar en vastgelast. Ook maar meteen het gat waar ooit bekabeling van de trekhaak doorging dichtgelast. Die staat niet op de planning om erop te komen. Vind deze uitlaatuitsparing een wat betere uitstraling hebben. ![]() En al wat afgewerkt. ![]() Daarna begonnen aan de reserve wielbak. Deze had wat roest en was niet tevreden over het plaatje wat het achterpaneel aan de wielbak vast maakte. Dus weer begonnen met wat slijpen. ![]() Had van Frank (Knarfmk1) ooit 2 stukken gekregen voor mijn andere Golf 1. Hier had ik er dus nog 1tje van over en kwam hier dus mooi van pas. ![]() En verder afgewerkt. ![]() Daarna verder gegaan aan de dorpel aan de bestuurderskant. Deze had ook wat last van roestvorming. Dus eerst weer geslepen en het krikpunt eraf gehaald. ![]() En weer een nieuw plaatje erin. ![]() De rechte plaat in de dorpel erin gezet. ![]() En zo heb ik de dag afgesloten. ![]() |
Zo vandaag weer wat gedaan gekregen.
Heb vandaag een gebruikte klep opgehaald. En nog wel de gene waar de auto mee de fabriek is uitgerold. Zit een klein beetje werk aan maar dat houd me weer van de straat he. Daarna begonnen met het afwerken van de linkerdorpel aan de voorkant. De binnendorpel en het krikpunt moeten nog aan deze kant. ![]() Daarna wat plaats gemaakt voor de aandrijfas. Bij mijn rode loopt hij hier namelijk aan. ![]() En toen verder gegaan met de rechterdorpel. Eerst weer wat geslepen en daarna de rechte plaat er weer in gezet. ![]() En het grootste stuk van de buitendorpel weer gelast. ![]() |
Mooi werk weer Erik leuk om dit te kunnen volgen.
Misschien heb ik er over heen gelezen maar heb je al een idee welke kleur ie word? |
Thanks Branko.
Ik twijfelde in het begin uit 3 kleuren. Manila Grun, Miami Blue of Mexico Beige. Maar Mexico Beige is al afgevallen en denk dat Manila Grun het ook niet gaat worden. Dus waarschijnlijk Miami Blue. |
Mooie kleur dat Miami blue ;)
Begint nog een trend te worden hier op het forum. Style (Peter) hier op het forum ook al :D Maar ik vind zelf Mexico beige ook een chique kleurtje. Vind het ook beter passen denk ik bij de zwarte bumpers. Mijn zusje had ook een Mexico beige mk1 van 82 was een super gave kar om te zien vond ik. Hoe dan het word vast een perfecte auto net zoals die rode van je :thumbup: |
Ja ik vind het een machtige kleur.
Maar dat zijn zoveel Golf 1 kleuren. Of gewoon Marsrood maken :D Vandaag weer wat gedaan gekregen. Niet heel veel maar gelukkig wel iets. Eerste de buitendorpel afgemaakt waar ik gister mee geeindigd was. ![]() En toen verder gegaan met de A-Stijl hoek. Na de hoek eraf gehaald te hebben zit er zoals gewoonlijk wat meer roest onder. ![]() Dus wat verder gaan graven en al het eerste plaatje pasgemaakt. ![]() En het volgende stukje. ![]() En het volgende stukje plaat weer terug. ![]() En voor de A-Stijlhoek zelf had ik een mooi stukje NOS plaatwerk gehaald. ![]() Maar dit blijkt dus ook niet altijd perfect te passen. ![]() ![]() Maar niks wat niet pas te maken is. ![]() En had nog een scherm liggen dus maar meteen even gepast. En het lijkt aardig te kloppen zo. ![]() |
Vandaag weer wat gedaan gekregen.
Begonnen met dit stuk plaat weer op orde te krijgen. Deze daarna terug geplaatst maar geen foto van gemaakt. ![]() En toen de binnendorpels aan beide kanten gefixt. Het krikpunt zit ook weer op z'n plaatst maar ook niet op foto. ![]() ![]() Verder nog het een en anders afgewerkt en al een deel van de lassen weggeslepen. Maar dat is niet erg interessant voor een foto. |
Zo de afgelopen 2 dagen weer wat gedaan gekregen.
Hier zat een gaatje. ![]() Daarna verder gegaan aan een binnenwielkast waar nog wat roest te zien was. Na wat slijpen bleeft dit over. ![]() En de eerste plaat terug gelast. ![]() En toen de volgende plaat een beetje geprobeerd na te maken. ![]() En deze terug gezet op zijn plaats. ![]() en toen het volgende stuk terug gezet en nu met een moer voor achter gordels te kunnen plaatsen. Net als bij mijn vorige heb ik een "hoedje" over de moer gezet om roestvorming te voorkomen. ![]() |
Goed bezig Erik very Nice :thumbup:
|
Ziet er allemaal goed uit Erik zeer netjes gedaan :thumbup:
|
Thanks Jeroen en Peter.
Vandaag weer wat gedaan gekregen. Eerst het volgende plaatje terug gezet. ![]() Daarna aan de andere kant de wielophanging in de binnenwielkast zat ook wat roest. Na wat slijpen moest toch een aardig stukje vervangen worden. Dus weer het volgende plaatdeel proberen na te maken. ![]() En toen terug geplaatst. ![]() En toen begonnen aan de balk achter het voorfront en het binnenscherm. Eerst begonnen met de bijrijderskant. Hier zat een plaat over de roest gelast aan de balk. Dit moest dus gefixt worden. Eerst begonnen aan de balk. Het plaatje pas gemaakt. ![]() Daarna aan de bovenkant ook een gezet plaatje gemaakt aan de balk. Om hem vervolgens weer met puntlassen aan het binnenscherm te maken. Dit was gewoon afgelast bij eerdere laswerkzaamheden. En ook aan het binnenscherm een gezet plaatje gelast zodat het voorfront weer met puntlassen aan het binnenscherm gelast kan worden. Het binnenscherm was ook geheel afgelast aan het voorfront, dus niet met puntlassen. ![]() En gepast met een voorscherm. Lijkt aardig goed te passen nu. ![]() ![]() ![]() |
Vandaag weer verder gegaan aan de balk achter het voorfront.
Maar nu aan de bestuurderskant. Hier het eerste stuk plaat weer voor op maat gemaakt en terug gezet. ![]() En het volgende plaatje met de ronding van het gat er weer in. Deze was namelijk verdwenen en zo tegen het binnenscherm afgelast. ![]() En zoals je ziet weer met de gezetten plaatjes voor het binnenscherm weer met puntlassen eraan vast te maken. ![]() En het stukje binnenscherm met wederom een gezet kantje eraan voor het voorfront. ![]() Aan de bijrijderskant al een nieuw stukje plaat erin gezet voor de koplamp en het grill hoekje te bevestigen. ![]() En het binnenscherm aan de bovenkant gefixt. ![]() En het stukje plaat voor de lamp en de grillhoek voor de andere kant ligt ook al klaar. ![]() |
Zo van het weekend ook nog het bevestigingspunt voor de linkerkoplamp gemaakt incl het binnenscherm.
![]() ![]() ![]() |
ErikvanBilsen is een restauratie machine
|
Zijn wel weer overal de bekende plaatsen waar die rot is. Al is deze tot nu toe toch wel de slechtste. Maar je weet inmiddels hoe het moet, dus stelt voor jou niet meer zoveel voor ;)
Over 5 weken wil ik er wel mee naar Edition hé dus vaart maken Erik :tongue: |
Haha ja is alweer de 3de waar het laswerk van zo goed als geklaard is. En de volgende staat al weer in de wachtrij.
Ja zijn voornamelijk de standaard plekken. Al was deze op plaatsen er beter aan toe als de mijne en jouw vorige. Maar op andere plaatsen weer slechter. De achterasophangingen waren er beter aan toe. Maar moesten evengoed gefixt worden. En als jij een straalpakje aan trekt en dat ding gaat stralen kom ik ook weer verder. :tongue: |
Quote:
Kan je binnenkort weer komen helpen dus dat komt wel goed ;) |
Zo maar weer eens een update doen.
De afgelopen tijd nog een beetje laswerk gedaan. De onderhoeken bij het gat naar de kofferruimte. Eerst begonnen met rechts, de lassen moeten nog gedeeltelijk afgewerkt worden. ![]() ![]() En daarna de andere kant, helaas niet alles op foto gezet blijkbaar. ![]() En ook een donor auto gekocht, hiervan is de bedoeling dat het blok in de Golf 1 beland. Het is een Audi 100 S4 uit '93, met een 2.2 liter 5 cilinder met turbo. ![]() ![]() En waar het om gaat: ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 01:20. |