Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Vette 03-tjes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5718)

Beetlefreak 31-10-2004 23:08

:D

50c 01-11-2004 00:17

mega cool 1303..

very nice! 1303 rulez! Thx god that we ( 1303 owners) don't have to put CocaCola FRIDGE, spare wheels, etc on the car to make it look nicer!! :wink: :wink: :wink:

Pedaalemmer 12-11-2004 19:34

porsche velgen doen het erug goed onder een kever !

Gert 12-11-2004 19:57

Leuk die kieuwen .. zit daar voor blok in ?

Beetspeed 23-11-2004 13:32

Quote:
Originally Posted by Gert
Leuk die kieuwen .. zit daar voor blok in ?

Dat is een foto van één van de paar in 1973 gemaakte originele 'Nordtstad' kevers. Die hebben een 914 onderstel met 1303 opbouw, dus middenmotor en die middenmotor was de 2,7 ltr 210pk versie van de 911RS uit 1973...

Een 1303 opbouw past niet direct op een 914 onderstel zeg ik er voor de volledigheiod maar even bij voor diegenen die ideeen krijgen :wink:

Groeten,
Walter

Beetspeed 23-11-2004 22:12

Even wat zelfbevlekking ;) :

Groeten,
Walter

Split52 24-11-2004 00:22

Geez origineel nederlandse 75er!!!!! waar vind je zoiets? cool! :D

krukab 24-11-2004 07:33

[off topic]
Deze 17" Sport Classics staan een een stuk beter onder je 1303 dan die
16" 993 cupvelgen,maar das mijn mening ...

Beetspeed 24-11-2004 07:48

Quote:
Originally Posted by Split52
Geez origineel nederlandse 75er!!!!! waar vind je zoiets? cool! :D

Goed opgemerkt Erwin :rolleyes: er zit zelfs een origineel schuifdak in :D
Het model '75 is voor mij de ultieme basis voor iets wat door anderen wel eens German-style genoemd wordt (het wordt 'look' wil ik niet eens opschrijven... :wink: ); de restauratie heeft destijds echter wel 9 jaar geduurd. Hij is nu al weer 2 jaar van de weg af wegens wat 'updates'.

@Alain: ja, vond ik na zo'n 5 jaar eigenlijk ook wel. Vindt de 993 velgen nu weer erg goed staan op de Variant, zeker nu deze voor een tandje gezakt is.

Groeten,
Walter

Split52 24-11-2004 14:14

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Goed opgemerkt Erwin :rolleyes: er zit zelfs een origineel schuifdak in :D

Ach als je een schuilnaam voor me wilt bedenken ook goed ;) Schijnen errug weinig geleverd te zijn in 75..

Quote:
Het model '75 is voor mij de ultieme basis voor iets wat door anderen wel eens German-style genoemd wordt (het wordt 'look' wil ik niet eens opschrijven... :wink: ); de restauratie heeft destijds echter wel 9 jaar geduurd. Hij is nu al weer 2 jaar van de weg af wegens wat 'updates'.

Da's ook wat.. dan wordt je vervolgens zo afgezeken omdat je een 03 hebt:D Als een 1303 dan inderdaad een 75er ook mede vanwege golf techniekjes idd. Kan me best voorstellen dat het voor de Germannen de ultieme auto is.. eigenlijk heeft zo'n ding alles wat je normaal al zou willen inbouwen/aanpassen.

En die velgen...mooi d'r onder laten!

Gr, Michel

Beetspeed 24-11-2004 15:24

Quote:
Ach als je een schuilnaam voor me wilt bedenken ook goed ;)

Oeps, sorry Michel; ik had idd nog iemand anders in gedachten toen ik zat te typen.
Quote:
Schijnen errug weinig geleverd te zijn in 75..

Ja, ik had wel eens gehoord maar 32 stuks op nederlands kenteken.
Vraag me daarmee idd af welke auto meer zeldzaamheidswaarde heeft: een bril of een nederlandse 03 uit modeljaar 1975...Wel leuk om te realiseren gezien de recente 'discussies' hier...
Quote:
Da's ook wat.. dan wordt je vervolgens zo afgezeken omdat je een 03 hebt:D Michel

Mwha, het is wel weer eens verfrissend om te horen hoe er echt over gedacht wordt. Ook wel een beetje ontluisterend helaas ja. Het collegiale luchtgekoelde gemeenschapsgevoel dreigt daardoor te verdwijnen en dat is heel jammer.
Ik denk zelf nog steeds dat we meer overeenkomsten hebben dan verschillen en als de verschillen benadrukt gaan worden, is er meestal meer in het spel dan onze gezamelijke hobby.
Slechts de opvatting van een 'buitenstaander' hoor...

Groeten,
Walter

Split52 24-11-2004 15:37

Quote:
Oeps, sorry Michel; ik had idd nog iemand anders in gedachten toen ik zat te typen.

Hoop dat het geen Erwin was maar iets anders, ook mens.... ;)

Quote:
Ja, ik had wel eens gehoord maar 32 stuks op nederlands kenteken.
Vraag me daarmee idd af welke auto meer zeldzaamheidswaarde heeft: een bril of een nederlandse 03 uit modeljaar 1975...Wel leuk om te realiseren gezien de recente 'discussies' hier...

Zoiets heb ik ook gehoord ja...Het is natuurlijk altijd betrekkelijk maar kun je eigenlijk een modeljaar vergelijken met een type wat meer dan 10 jaar gemaakt is geweest..... Zowieso is het dan zeldzamer natuurlijk... Aan de andere kant waren de produktieaantallen toen dusdanig dat deze van 1 jaar, die van een decennium misschien overschreden.. Wel grappig ook, ik heb zelf een T3 syncro 16" pickup, ook daar schijnen slechts 32 van gemaakt te zijn, en of dat ooit een gewaardeerde klassieker zal worden, heb er een hard hoofd in eigenlijk.

Quote:
Mwha, het is wel weer eens verfrissend om te horen hoe er echt over gedacht wordt. Ook wel een beetje ontluisterend helaas ja. Het collegiale luchtgekoelde gemeenschapsgevoel dreigt daardoor te verdwijnen en dat is heel jammer. Ik denk zelf nog steeds dat we meer overeenkomsten hebben dan verschillen en als de verschillen benadrukt gaan worden, is er meestal meer in het spel dan onze gezamelijke hobby. Slechts de opvatting van een 'buitenstaander' hoor...
Groeten,
Walter

In feite kun je het niet helemaal spiegelen met de werkelijkheid natuurlijk. Er zijn slechts een paar van de totale luchtgekoelde fangemeinde die er zo over denken. De verschillende benuttingsmanieren komen echter wel lijnrecht tegenover elkaar te staan dat is wel zo... Het is gewoon een kwestie van wat je zelf mooi vind, en wat de huidige trend is speelt in mijn ogen ook een zeer grote rol!

1303 24-11-2004 15:44

over origenel 75ers gesproken
ken er nog 1

is aleen iets meer origineel als die witte
en is zweeds

Beetspeed 24-11-2004 15:56

Quote:
... Het is gewoon een kwestie van wat je zelf mooi vind,

Nee, hier ging het er helaas om hoe je denkt over wat iemand anders mooi vindt..een paar bouwjaartjes later dus, een subtiel verschil, letterlijk en figuurlijk.
Quote:
en wat de huidige trend is speelt in mijn ogen ook een zeer grote rol!

Daar heb ik me nog nooit iets bij voor kunnen stellen... :eek:

Groeten,
Walter

PS waar hadden we het ook al weer over; liet ik me bijna ook meeslepen :frown:

krukab 24-11-2004 15:59

Trend ??
Wat moet ik me daarbij voorstellen dan ??

Split52 24-11-2004 16:05

Quote:
Het is gewoon een kwestie van wat je zelf mooi vind, en wat de huidige trend is speelt in mijn ogen ook een zeer grote rol!

Zucht... Tis net politiek dit!!

Wat ik bedoel met dit bovenstaande:

Je moet doen wat je zelf mooi/leuk/cool/vet/whatever vind, alleen speelt dus de huidige trend altijd mee met wat (bepaalde) mensen mooi/leuk/cool/vet/whatever vinden..

(Bepaalde) = niet iedereen (zoals beetspeed en krukkie dus) voordat Wéér mensen zich aangevallen voellen (tering wat is dat politiek correct zijn zwaar!)

Beetspeed 24-11-2004 16:05

Quote:
Originally Posted by 1303
die witte

Het is overigens wel de originele kleur nog steeds hoor ;) L91Z Atlasweiss.
en nee, er is zeker onderhuids qua techniek niets meer origineels aan. Alleen het tandheugel stuurhuis is zo ongeveer nog van hetzelfde type...
Ach, ieder z'n ding he? Als je maar lol ermee hebt en/of je ei erin kwijt kan; liefst beide :D

Groeten,
Walter

1303 24-11-2004 16:10

dat neemt niet weg dat ik best wil ruilen hoor :wink:
trouwens wat die eieren betreft moet je ff op pasen wachten :biggrin:

Volkswouter 04-12-2004 01:27

Walter,heb je geen complete foto van je auto?

Beetspeed 04-12-2004 08:58

@ Wouter: nee, nog niet; hij staat nog steeds met zijn kont omhoog om het injectiesysteem,de 915 bak en de 2,4 te passen/monteren :wink:

Groeten,
Walter

JeeWee 05-12-2004 20:26

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Trend ??
Wat moet ik me daarbij voorstellen dan ??

in mijn optiek een serie oude gele wegenmarkeringsbussen. Misschien ben ik onbewust wel trend aan het maken?! Maar om het ontopic te houden hier een foto van een 1303 met WBX uit 'n trendy t3:

en hier nog een foto van een 1302 die zowel de ratlook klasse op budel als op vw euro heeft gewonnen:

Beetspeed 06-12-2004 19:20

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Ik neem aan dat jij heus wel de beschikking hebt over heftige 03tjes (en evt. 02tjes) en die wil ik graag zien ook!

Nah, ik ben niet zo foto-opslaan-bewaarderig.
Quote:
Een kijkje op german look.com ofzo kan veel aan je mening veranderen!

Mwha. Ik vind om eerlijk te zijn maar heel weinig echte "german-look" auto's op German-Look.com staan, op de Remmele kevers na dan. En een GL kever hoeft dus echt niet altijd porsche of andere high tech velgen te hebben om een 'duitse' auto te zijn in mijn ogen. Een echte 'duitse' auto herken je gewoon. Moeilijk uit te leggen.

Groetjes,
Walter

Volkswouter 07-12-2004 13:19

Ok, ik vind dat het gezeik over een 1303 nu wel eens op mag houden! Ik vind een Golf2 niet mooi,maar ik loop toch ook niet de hele tijd fotoos van rare Golfs 2`s te posten en ze helemaal af te kraken?

(PS ik verwijder ook alle fotoos van flauwe voertuigen,want er werd serieus gevraagt om "vette" 1303`s.)

Ik weet zeker dat er een paar mensen zijn die nu niet meer of veel minder op dit forum komen vanwege de haat naar 1303.Ik noem maar een Niels Airmighty,zien jullie Niels nog wel eens?????
Ik vraag aan Walter een hele foto van zijn auto,want ondanks dat hij een 1303 rijd is hij wel vreselijke goeie dingen aan het doen met die auto,maar post hem niet omdat het grootste gros het toch niet serieus neemt.

Jasper Ovaal 07-12-2004 14:22

mooi gesproken wouter, :D

en inderdaad, Niels, waar zit je???

Beetspeed 07-12-2004 22:48

Thanks Wout,

Ik zal maar een hernieuwd aftrapje doen:

Met 2,9 liter type 4...

Belgische 03 vlak voor een rondje op Francorchamp met een aandrijfasprobleempje.

Witte 1302 en een zeer snelle bril in 1 plaatje :biggrin:

Alle op Spa 2004 gespot.

Groeten,
Walter

Tjaap 07-12-2004 22:55

wow, die laatste pic is echt desktop waardig.. ik ga ff die mensen eruit sjoppen

Beetlefreak 07-12-2004 23:50

Quote:
...en een zeer snelle bril in 1 plaatje :biggrin:

Wel een bril met 4*130steek!! :eek: Hoe bedenk je het??? :wink:

krukab 08-12-2004 07:41

Zat gisteravond mijn vakantiefoto's door te kijken,en toen kwam ik deze nog tegen;

Vorig jaar nog met zwarte Cup2's,op Spa 2004 met race BBS'sen :D

Beetspeed 08-12-2004 07:50

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Vorig jaar nog met zwarte Cup2's,op Spa 2004 met race BBS'sen :D

Ja, dat zijn dacht ik magnesium velgen; erg licht en ook de reden dat die eronder zitten vermoed ik.
Nice one Kruk!

Groet,
Walter

Bussie komt zo 08-12-2004 08:32

Quote:
Belgische 03 vlak voor een rondje op Francorchamp met een aandrijfasprobleempje.

Die Belg wil waarschijnlijk zijn niet langer houden, door zo onder zijn auto te gaan liggen

Quote:
Witte 1302

Die witte heeft wel wat weg van jou 1303 Walter.

Waldorf 08-12-2004 09:38

krukab 08-12-2004 09:47

Kwam deze ook nog tegen ...

Aangepaste (achterlichten) 1302

dikke 1302 met gepolijste 7 & 9x17Cup2's :D

Airtime 08-12-2004 10:34

Die 1302's zijn best wel heel erg behoorlijk mooi, zeg! :cool:

Tjaap 08-12-2004 10:35

die witte is echt super

Niels - AirMighty.com 08-12-2004 11:24

Nu ikke...

...ik hoop dat ik het hier en daar goed heb kwa type enzo... Die gave groene met dat volle dakrekje is iig een 1303 en blits of niet :wink:

Bussie komt zo 08-12-2004 11:49

Ik vind alle 1303's best, maar geen autocross concurenten AUB. :mad: ;)

Beetlefreak 08-12-2004 12:08

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo

Ik vind alle 1303's best, maar geen autocross concurenten AUB. :mad: ;)

Is een 1302 BKZ ;):)

Bussie komt zo 08-12-2004 12:14

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak

Ook goed!!

Niels - AirMighty.com 08-12-2004 12:44

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak

Zat ik daar dus ff fout... thanx BF! :D

[off topic] Sorry... bij deze removed! :p ;) :biggrin: [/off topic]

Beetspeed 08-12-2004 13:01

Quote:
Originally Posted by Tjaap
die witte is echt super

Mee eens!
Understatement (Mehr sein als scheinen haha) vind ik nog steeds de beste motivatie voor een 'moderne' kever als de 02/03. Uiterlijk zo origineel mogelijk, onderhuids zo modern mogelijk :D . Maar ook voor andere modellen/bouwjaren goed toepasbaar hoor (type 3 bv :wink: )
Dat soort auto's worden ook wel eens 'sleepers' genoemd dacht ik wel eens gelezen te hebben. Die enorme velgen vallen dan wel een beetje uit de toon natuurlijk haha.

Mooie groene Niels!

Groeten,
Walter

All times are GMT +1. The time now is 16:27.