![]() |
:D
![]() |
mega cool 1303..
very nice! 1303 rulez! Thx god that we ( 1303 owners) don't have to put CocaCola FRIDGE, spare wheels, etc on the car to make it look nicer!! :wink: :wink: :wink:
|
porsche velgen doen het erug goed onder een kever !
|
Leuk die kieuwen .. zit daar voor blok in ?
![]() |
Quote:
Dat is een foto van één van de paar in 1973 gemaakte originele 'Nordtstad' kevers. Die hebben een 914 onderstel met 1303 opbouw, dus middenmotor en die middenmotor was de 2,7 ltr 210pk versie van de 911RS uit 1973... Een 1303 opbouw past niet direct op een 914 onderstel zeg ik er voor de volledigheiod maar even bij voor diegenen die ideeen krijgen :wink: Groeten, Walter |
Even wat zelfbevlekking ;) :
![]() Groeten, Walter |
Geez origineel nederlandse 75er!!!!! waar vind je zoiets? cool! :D
|
[off topic]
Deze 17" Sport Classics staan een een stuk beter onder je 1303 dan die 16" 993 cupvelgen,maar das mijn mening ... |
Quote:
Goed opgemerkt Erwin :rolleyes: er zit zelfs een origineel schuifdak in :D Het model '75 is voor mij de ultieme basis voor iets wat door anderen wel eens German-style genoemd wordt (het wordt 'look' wil ik niet eens opschrijven... :wink: ); de restauratie heeft destijds echter wel 9 jaar geduurd. Hij is nu al weer 2 jaar van de weg af wegens wat 'updates'. @Alain: ja, vond ik na zo'n 5 jaar eigenlijk ook wel. Vindt de 993 velgen nu weer erg goed staan op de Variant, zeker nu deze voor een tandje gezakt is. Groeten, Walter |
Quote:
Ach als je een schuilnaam voor me wilt bedenken ook goed ;) Schijnen errug weinig geleverd te zijn in 75.. Quote:
Da's ook wat.. dan wordt je vervolgens zo afgezeken omdat je een 03 hebt:D Als een 1303 dan inderdaad een 75er ook mede vanwege golf techniekjes idd. Kan me best voorstellen dat het voor de Germannen de ultieme auto is.. eigenlijk heeft zo'n ding alles wat je normaal al zou willen inbouwen/aanpassen. En die velgen...mooi d'r onder laten! Gr, Michel |
Quote:
Oeps, sorry Michel; ik had idd nog iemand anders in gedachten toen ik zat te typen. Quote:
Ja, ik had wel eens gehoord maar 32 stuks op nederlands kenteken. Vraag me daarmee idd af welke auto meer zeldzaamheidswaarde heeft: een bril of een nederlandse 03 uit modeljaar 1975...Wel leuk om te realiseren gezien de recente 'discussies' hier... Quote:
Mwha, het is wel weer eens verfrissend om te horen hoe er echt over gedacht wordt. Ook wel een beetje ontluisterend helaas ja. Het collegiale luchtgekoelde gemeenschapsgevoel dreigt daardoor te verdwijnen en dat is heel jammer. Ik denk zelf nog steeds dat we meer overeenkomsten hebben dan verschillen en als de verschillen benadrukt gaan worden, is er meestal meer in het spel dan onze gezamelijke hobby. Slechts de opvatting van een 'buitenstaander' hoor... Groeten, Walter |
Quote:
Hoop dat het geen Erwin was maar iets anders, ook mens.... ;) Quote:
Zoiets heb ik ook gehoord ja...Het is natuurlijk altijd betrekkelijk maar kun je eigenlijk een modeljaar vergelijken met een type wat meer dan 10 jaar gemaakt is geweest..... Zowieso is het dan zeldzamer natuurlijk... Aan de andere kant waren de produktieaantallen toen dusdanig dat deze van 1 jaar, die van een decennium misschien overschreden.. Wel grappig ook, ik heb zelf een T3 syncro 16" pickup, ook daar schijnen slechts 32 van gemaakt te zijn, en of dat ooit een gewaardeerde klassieker zal worden, heb er een hard hoofd in eigenlijk. Quote:
In feite kun je het niet helemaal spiegelen met de werkelijkheid natuurlijk. Er zijn slechts een paar van de totale luchtgekoelde fangemeinde die er zo over denken. De verschillende benuttingsmanieren komen echter wel lijnrecht tegenover elkaar te staan dat is wel zo... Het is gewoon een kwestie van wat je zelf mooi vind, en wat de huidige trend is speelt in mijn ogen ook een zeer grote rol! |
over origenel 75ers gesproken
ken er nog 1 ![]() is aleen iets meer origineel als die witte en is zweeds |
Quote:
Nee, hier ging het er helaas om hoe je denkt over wat iemand anders mooi vindt..een paar bouwjaartjes later dus, een subtiel verschil, letterlijk en figuurlijk. Quote:
Daar heb ik me nog nooit iets bij voor kunnen stellen... :eek: Groeten, Walter PS waar hadden we het ook al weer over; liet ik me bijna ook meeslepen :frown: |
Trend ??
Wat moet ik me daarbij voorstellen dan ?? |
Quote:
Zucht... Tis net politiek dit!! Wat ik bedoel met dit bovenstaande: Je moet doen wat je zelf mooi/leuk/cool/vet/whatever vind, alleen speelt dus de huidige trend altijd mee met wat (bepaalde) mensen mooi/leuk/cool/vet/whatever vinden.. (Bepaalde) = niet iedereen (zoals beetspeed en krukkie dus) voordat Wéér mensen zich aangevallen voellen (tering wat is dat politiek correct zijn zwaar!) |
Quote:
Het is overigens wel de originele kleur nog steeds hoor ;) L91Z Atlasweiss. en nee, er is zeker onderhuids qua techniek niets meer origineels aan. Alleen het tandheugel stuurhuis is zo ongeveer nog van hetzelfde type... Ach, ieder z'n ding he? Als je maar lol ermee hebt en/of je ei erin kwijt kan; liefst beide :D Groeten, Walter |
dat neemt niet weg dat ik best wil ruilen hoor :wink:
trouwens wat die eieren betreft moet je ff op pasen wachten :biggrin: |
Walter,heb je geen complete foto van je auto?
|
@ Wouter: nee, nog niet; hij staat nog steeds met zijn kont omhoog om het injectiesysteem,de 915 bak en de 2,4 te passen/monteren :wink:
Groeten, Walter |
Quote:
in mijn optiek een serie oude gele wegenmarkeringsbussen. Misschien ben ik onbewust wel trend aan het maken?! Maar om het ontopic te houden hier een foto van een 1303 met WBX uit 'n trendy t3: ![]() en hier nog een foto van een 1302 die zowel de ratlook klasse op budel als op vw euro heeft gewonnen: ![]() |
Quote:
Nah, ik ben niet zo foto-opslaan-bewaarderig. Quote:
Mwha. Ik vind om eerlijk te zijn maar heel weinig echte "german-look" auto's op German-Look.com staan, op de Remmele kevers na dan. En een GL kever hoeft dus echt niet altijd porsche of andere high tech velgen te hebben om een 'duitse' auto te zijn in mijn ogen. Een echte 'duitse' auto herken je gewoon. Moeilijk uit te leggen. Groetjes, Walter |
Ok, ik vind dat het gezeik over een 1303 nu wel eens op mag houden! Ik vind een Golf2 niet mooi,maar ik loop toch ook niet de hele tijd fotoos van rare Golfs 2`s te posten en ze helemaal af te kraken?
(PS ik verwijder ook alle fotoos van flauwe voertuigen,want er werd serieus gevraagt om "vette" 1303`s.) Ik weet zeker dat er een paar mensen zijn die nu niet meer of veel minder op dit forum komen vanwege de haat naar 1303.Ik noem maar een Niels Airmighty,zien jullie Niels nog wel eens????? Ik vraag aan Walter een hele foto van zijn auto,want ondanks dat hij een 1303 rijd is hij wel vreselijke goeie dingen aan het doen met die auto,maar post hem niet omdat het grootste gros het toch niet serieus neemt. |
mooi gesproken wouter, :D
en inderdaad, Niels, waar zit je??? |
Thanks Wout,
Ik zal maar een hernieuwd aftrapje doen: ![]() Met 2,9 liter type 4... ![]() Belgische 03 vlak voor een rondje op Francorchamp met een aandrijfasprobleempje. ![]() Witte 1302 en een zeer snelle bril in 1 plaatje :biggrin: Alle op Spa 2004 gespot. Groeten, Walter |
wow, die laatste pic is echt desktop waardig.. ik ga ff die mensen eruit sjoppen
|
Quote:
Wel een bril met 4*130steek!! :eek: Hoe bedenk je het??? :wink: |
Zat gisteravond mijn vakantiefoto's door te kijken,en toen kwam ik deze nog tegen;
Vorig jaar nog met zwarte Cup2's,op Spa 2004 met race BBS'sen :D |
Quote:
Ja, dat zijn dacht ik magnesium velgen; erg licht en ook de reden dat die eronder zitten vermoed ik. Nice one Kruk! Groet, Walter |
Quote:
Die Belg wil waarschijnlijk zijn niet langer houden, door zo onder zijn auto te gaan liggen Quote:
Die witte heeft wel wat weg van jou 1303 Walter. |
![]() ![]() ![]() |
Kwam deze ook nog tegen ...
Aangepaste (achterlichten) 1302 dikke 1302 met gepolijste 7 & 9x17Cup2's :D |
Die 1302's zijn best wel heel erg behoorlijk mooi, zeg! :cool:
|
die witte is echt super
|
Nu ikke...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ...ik hoop dat ik het hier en daar goed heb kwa type enzo... Die gave groene met dat volle dakrekje is iig een 1303 en blits of niet :wink: |
![]() Ik vind alle 1303's best, maar geen autocross concurenten AUB. :mad: ;) |
Quote:
Is een 1302 BKZ ;):) |
Quote:
Ook goed!! |
Quote:
Zat ik daar dus ff fout... thanx BF! :D [off topic] Sorry... bij deze removed! :p ;) :biggrin: [/off topic] |
Quote:
Mee eens! Understatement (Mehr sein als scheinen haha) vind ik nog steeds de beste motivatie voor een 'moderne' kever als de 02/03. Uiterlijk zo origineel mogelijk, onderhuids zo modern mogelijk :D . Maar ook voor andere modellen/bouwjaren goed toepasbaar hoor (type 3 bv :wink: ) Dat soort auto's worden ook wel eens 'sleepers' genoemd dacht ik wel eens gelezen te hebben. Die enorme velgen vallen dan wel een beetje uit de toon natuurlijk haha. Mooie groene Niels! Groeten, Walter |
All times are GMT +1. The time now is 16:27. |