![]() |
Quote:
is dat niet juist de uitdaging die het leuk maakt iets origineels te maken? Soms is het inderdaad jammer dat je alles op internet al gezien hebt. Het is het niet zo schokkend meer, de eerste keer dat je iets nieuws op een meeting ziet, maar als het echt iets vernieuwends is wil je het toch in het echt zien ;) |
baarlo als van de GTI meetingen ken ik niet, ik kwam als kleine man altijd met mn vader mee, met de samba bus een weekend vw-euro, je had ook een hoekje voor de buggies daar, regenjas aan en onder de bagger, alleen al als je er naast stond te kijken, nog maar niet te spreken over de jongens in de buggies
heb altijd best genoten daar, maar ook van een meeting in het heden nog. bedoel een auto op het internet is leuk, maar in het real zien en horen is toch altijd wel t mooist ik zal eens kijke of mn vader nog foto's heb van dat vw-euro...werd ook nog wel op het terein van duinrel gehouden volgens mij. |
Quote:
Is zo klopt. En zulke gasten als Automaxx hebben het meesten ervoor gezorgt dat het schijt werd,want VROEGAH :D werd je met de nek aangekeken als je met zo een auto aankwam(is weer 1 met zo een opgeshowt golfje) toen maakten de mensen nog echt voor hun zelf een auto en uitdokteren hoe je het mooi kreeg. Maar na automaxx enz enz is het BIG business geworden en de sfeer was weg. :( Alles duur zelfs sloperijen want ja toen werd bekent dat alles echt alles weer te gebruiken was zelfs wat normaal weggesmeten werd. ;) Word gelukkig tegenwoordig al weer wat beter met de sfeer op sommige meets. |
Quote:
precies, zelfs zo dat ik speciaal auto's ga bekijken op een meeting waarvan ik op i-net al gezien heb dat ze bijzonder zijn of uberhaupt dat ik gelezen heb dat ze komen.. het werkt 2 kanten op. |
Quote:
Het heeft ook met de tijd te maken zoals geen internet alleen maar vw boekjes zoals de vw scene etc., je kon je n jaar lang verheugen naar de auto's op baarlo bijv. n VR6 in n type 1 of andere creaties, dus je keek je ogen uit...tegenwoordig kijk je al plaatjes op internet en is t verrassings effect weg! René( type 17 ) enkele gti's? ik denk dat menig een nog nooit zoveel gti's op een plek heeft gezien.... :eek: |
Hey Rick (supersprint): ik bedoelde natuurlijk een handjevol originele Einser GTI´s
edit: Golf 1 met VR6? Nein danke! |
Hier enkele pics van Baarlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
zie je die sticker op dat achterraam....... damn.... kan nu nog geen opel zien... vroeger werd je gehersenspoelt.. :D :D en dan houden ze tegenwoordig een vag-opel meeting...... niet goed voor mij om daar naar toe te gaan... |
kent iemand deze? ;)
![]() |
Quote:
Niet persoonlijk, maar het kenteken komt me wel bekend voor :) ![]() |
Precies...en wat ik van de grijze auto weet is dat hij eerst groen was :)
|
Quote:
:D :own: |
sad....
|
Die grijze die eerst groen was,was van marco(achternaam weet ik ff niet)
maar op die eerste foto waar die groen was staat ook een golfje 3 met ronals die was van alexander smidth vriend van michael reidhofer. die drie vormden toen samen een groepje, ken er nog iemand die had toen een incagelbe einser met KLE-kenteken,was toen van andreas schneider. |
Die goeie ouwe tijden komen in mijn ogen nooit meer terug froege waren er veel meer dingen te doen op meetings Niet alleen show and shine. Maar ook sprinten, burnouts en slalom Dat waren nog eens tijden Oude foto's volgen nog
|
![]() ik heb ook nog 2 jaar baarlo mee gemaakt, onderweg er naar toe werd ik al zenuwachtig van alle GTI's. na het eerste jaar keek ik in de winter al uit naar de volgende editie. foto's heb ik ook nog wel ze zitten in een speciaal mapje waar ik min 1 keer per jaar in kijk en me doet denken aan toen, maar als ik zo de foto's van jullie bekijk is er niet zoveel veranderd qua auto's tussen toen en nu. rs wielen, geen tupperware, enz. p.s. wie is boven staande auto? ik heb hem 3x op de foto nl. baarlo, lelystad en ergens in groningen. |
hier nog wat van lelystad.......
![]() ![]() ![]() ![]() en mijn auto toen...... ![]() |
Ja die goeie ouwe tijd er is toch wel veel veranderd de afgelopen jaren. Vroeger was elke meeting een happing waar je naar toeging. Dat is tegenwoordig niet meer zo......................................... en waar zal dat nou aan liggen. Volgens mij zijn daar verschillende oorzaken voor aan te voeren. Ten eerste zijn wij veranderd, de euro(duurder), de GTI club stond niet open voor alle VAG auto's daardoor was er een te klein draagvlak voor een grote meeting, opkomst van de japanse auto's , internet enz.
Maar was alles vroeger dan wel beter? Jazeker, natuurlijk ging er ook weleens wat mis maar dat staat niet in verhouding met tegenwoordig. Vroeger had men meer respect voor mekaars auto en dat is tegenwoordig ver te zoeken je ging er heen voor de auto's tegenwoordig eerder om te feesten. Ik denk dat ik het wereldje langzaam aan het ontgroeien ben. Overal waar ik kom hoor je tegenwoordig alleen maar op en aanmerkingen over auto's of personen en dat is jammer. Als we die goede oude tijd weer terug willen zullen we eerst is bij ons zelf te raden moeten gaan denk ik. We zouden is wat meer respect moeten tonen voor mekaar en mekaars auto. Misschien ook hier wat meer waarheden vertellen en niet enkel afgaan op wat je heb gehoord. Want van de verkoop van mijn auto heb ik echt geen nieuwe Fabia kunnen kopen. |
Jan.. ga volgend jaar met ons mee naar king of europe. Word niet gekeken naar of je een vw of peugeot hebt. als het maar een mooi stukje techniek is wat goed uit de blokken wil op 401 meter.
kijk eens op www.kingofeurope.net drag aanklikken |
Baal er van dat ik dit weekend niet naar Sante Pod kon door mijn werk.
|
Santa pod racer club is ook aanwezig in chimay
|
Daar is van het weekend een VW meeting met sprint dus niet Edition 38.
|
door internet ben ik afgelopen zomer op een meeting in engeland terecht gekomen.. retro-rides
was echt meesterlijk, super sfeer, gezellige camping sprint track en genoeg te doen en naar te kijken. wat voor auto je bij je had maakte geen donder uit, en iedereen stond onder achter en in de meest gare hokken te kijken wat er aan gedaan was om m zo snel of zo laag of gewoon zo gaaf te krijgen. het puntje respect voor elkaars auto was een belangrijk onderdeel van de hele goede sfeer en maakte het echt tot een topmeeting. internet heeft het dus zeker niet verkloot alleen maar mooier gemaakt, je komt nu op meetings waarvan je eerst niet wist dat ze er waren. Een andere meeting waar ik ook elk jaar met veel plezier heen ga is retro mania, ook daar is goed te merken dat iedereen mekaar respecteerd en er gewoon heen gaat om een mooie dag te hebben. enige wat ik daar mis is een beetje actie, echter de grote hoeveelheid volksforummers daar zorgt er altijd wel voor dat je de hele dag wat te ouwehoeren hebt. Nederlandse meetings heb ik wel gezien, zal zeker af en toe wat leuks zijn maar de keren dat je de moeite neemt om ergens heen te gaan valt het steeds tegen. Niet meer gaan is dan de beste optie. Het grootste probleem bij meetings in Nederland (en dan vooral grote) is dat het geld moet opleveren ipv kostendekkend zijn. Dit is vaak te merken in de sfeer en de manier van werken. |
Engeland is ook een heel plezierig land om op auto meetings te komen de mensen leven er meestal totaal voor,ging vroeger ook zeker 3 of 4 keer per jaar daar naar een meeting.
|
Quote:
marco hager, en die alexander schmid is de plaatwerker van die golf 1 , reed later ook als eerste op baarlo met een golf IV met benz wielen. Waren inderdaad een vrienden clubje. Alex heeft toevallig ook al het plaatwerk van mijn golf gedaan , een echte vakman |
Quote:
Zwarte golf 4? |
Quote:
Dat is dan echt verkeerd bij me blijven hangen en niet van horen zeggen.. heb het namelijk van jezelf gehoord (dacht ik dus) tijdens die mini-meet bij Arno in de schuur toen die GCH-meet een beetje misliep ;) |
Uit den ouden schoenendoos:
|
Quote:
:goodpost: ben het totaal met je eens. En sommigen zeggen ligt aan de tijden klopt ook niet helemaal ligt echt wel aan de mensen want het GOEDE gevoel zit nog wel in de AIRCooled wereld. Dat zijn echt relaxte mensen die wel dat oude idee en gevoel nog hebben. |
er is nergens op de wereld zoveel drama als binnen de aircooled wereld... tligt er alleen wat minder dik bovenop
|
commerciële waarde ligt wat hoog IMHO
|
Heeft jan trouwens ook nog foto's van die buggy?
|
"Het grootste probleem bij meetings in Nederland (en dan vooral grote) is dat het geld moet opleveren ipv kostendekkend zijn. Dit is vaak te merken in de sfeer en de manier van werken."
Wij van M.I.V.W proberen elk jaar weer een nette meeting neer te zetten en dat is erg moeilijk kan ik je zeggen. We doen dit nog elk jaar voor de lol en geloof mij.......het levert zo goed als niks op.Een goede en leuke meeting in elkaar zetten is nog niet zo makkelijk. En Ja ,het draait altijd om geld. Er is nog niemand geweest die een terrein gaat afhuren voor 3000 euro en gratis toegang geeft. Daarom hebben wij ook 1 keer een ander terein gehad om de prijs te drukken. Volgend jaar zal het in ieder geval niet meer op de groenoordhallen zijn wegens te veel overlast,dus wij zijn weer volop aan het zoeken naar een leuke locatie. Maar ik kan best begrijpen dat grote meetings ten einde komen ,het is ontzettend veel werk en het kost erg veel tijd en je krijgt er een leuke dag voor terug ,dat is voor 1 keertje leuk maar als je dat 15 jaar doet geloof ik best dat je het een keertje zat bent. Wij zijn het voorlopig nog niet zat dus wij gaan nog wel effe door,maar volgend jaar op een nieuwe lokatie. |
Quote:
:thumbup: |
Quote:
voor wie? had toch wel het idee daar redelijk in een uithoek te zitten.. |
midland cirquit lelystad is plek zat als je het ovaaltje nou eens gebruikt als terrein ipv van autosloper tijdens de sprint
|
Quote:
dat bedoel ik nu ook :thumbup: |
Quote:
Klopt en eerlijk is eerlijk ik had jullie ook altijd verwacht de prijs op te schroeven maar jullie zijn altijd zeer normaal en redelijk met de entree prijs geweest. Respect. :thumbup: |
Quote:
ja was inderdaad een zwarte golf IV |
Dan heb ik die wel eens in een boekje zien staan....hele dikke en toch simpele bak :)
|
All times are GMT +1. The time now is 12:35. |